Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

DIMITROV Ltd. applies under the present procedure as an employer following a purposeful socially responsible policy and striving to ensure a healthy and well-adjusted working environment that takes health risks into account. The current project is a suitable opportunity for the enterprise to add additional value to its activity by taking measures related to: reorganization of work processes and places with a view to promoting ecological thinking and resource efficiency; prevention and prevention of workplace stress and professional burnout; improving the factors of the working environment with a view to creating healthy and safe working conditions; provision of additional social benefits for the employed.
The activities in the project proposal include: development and implementation of "green" models of labor organization; purchase of new and improved personal protective equipment and specialized work clothing; purchase of means of collective protection to ensure fire and electrical safety of the working environment, reduce the adverse impact of the microclimate and improve the ergonomics of the workplace; provision of additional social benefits for the employed. Activities for visibility, transparency and communication, as well as organization and management of the project are also foreseen within the project implementation.
The target group of the project includes 1018 persons employed in the enterprise at the time of its submission.
The planned activities will lead to the achievement of the project's objectives, aimed at meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models, in compliance with the requirements of the legislation (national and European) and in accordance with the established company occupational health and safety policy.
The project activities will be carried out on the territory of the Less Developed Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата. ДИМИТРОВ ООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на ДИМИТРОВ ООД счита, че всички заети в предприятието лица, имат необходимост да повишат собствената си осведоменост по отношение на екологичните цели на компанията, както и да изградят умения за прилагане на зелени практики по време на изпълнение на работните си задължения. Поради тази причина разработените "зелени" модели ще обхванат работните места за длъжности шивач и шивач-копчар, на които към момента на подготовка на проекта са заети 440 лица. Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на ДИМИТРОВ ООД, като всички заети лица от целевата група, обхванати в дейността бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели. Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в изграждането на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС): С изпълнението на настоящата дейност, компанията си поставя за цел да създаде предпоставки за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани ЛПС за заетите в предприятието. Дейността е разработена на база Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.) за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил ЛПС, които, предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС за нуждите на заетите в производството лица е обулсовена от ангажимента на работодателя да реализира по-високо ниво на сигурност и комплексност на защитата на своите работници. Производствените работници - шивачи и шивачи-копчари са изложени на различни рискове за здравето, в резултат на факта, че към момента не използват специализирани работни обувки. Рисковете за здравето им са свързани както с такива от подхлъзване и падане, така и с факта, че продължителната седяща поза води до ограничаване притока на кръв в крайниците. Синтетични работни обувки или такива от изкуствени материи водят до риск от кожни раздразнения, запушване на пори на кожата, задържане на бактерии водещи до кожни инфекции. При работа на шевна машина се наблюдава неблагоприятна седяща работна поза. Това води до претоварване, умора, болки в гърба, деформация на костите, изкривяване на гръбначният стълб и др. Задвижването на шевните машини се извършва чрез педали, задействани с цели стъпала и без усилие и напрежение. Конструкцията на машините осигурява достатъчно работно пространство за краката, но вследствие на монотонната работа на крака при натискане на педала води до деформация на стъпалото и напрежение в мускулите. За да бъде облекчена работата на ходилото и мускулите е необходимо да се използват специални обувки, които ще осигурят правилно извършване на трудовата дейност и безопасни условия на труд. Закупуването на специализирани работни обувки - сабо ще осигурят комфорт и ергономия при работа. Предвидено е то да бъде изработено от естествена кожа, за да не предизвиква кожни проблеми, както и с еластична подметка от полиуретан, която намалява риска от подхлъзване и падане. Тъй като сабото не ограничава ходилата, както това се слючва в затворена обувка, използването му ще намали и риска от отоци по ходилата на работниците. ЛПС са предвидени за всички заети на длъжност шивачи и шивачи-копчари в сграда М1 и сграда М3 - общо 440 човека. 58 498.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ДИМИТРОВ ООД - ЧАСТ I: Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в ДИМИТРОВ ООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове. Тази дейност включва описаните по-долу мерки, които имат за цел да създадат необходимите предпоставки за осигуряване на една по-безопасна, здравословна и благоприятна среда на труд и да отговорят на нуждите на представителите на целевите групи, описани в т. 9 от настоящия формуляр. Риск: неблагоприятно въздействие на микроклимата в производ. сграда М1 В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасностти и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция: 1. За защита от неблагоприятен микроклимат. Съгласно извършено измерване на контролираните параметри за осветеност и микроклимат от Орган по контрол от вида С е установено, че микроклиматът в производствена сграда М1 не отговаря на изискванията, съгласно Протокол №181.2 от 28.11.2023г. При работа в помещението, което не отговаря на изискванията за работа се създават предпоставки по вирусни инфекции, заболявания на опорно двигателната система. За да бъде подобрена работната среда и да отговаря на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд се предвижда да се подсигурят климатици колонни и таванни, които да доставят нужната топлина на работещите в помещенията. Вентилация: в зала за шиене и гладачното помещение на сграда М1 няма изградена вентилация, което създава предпоставки за замърсяване на въздуха и развиване на бактерии в работната среда. При извършване на дейност "гладене с преса" се отделя много пара, която няма възможност да се отстрани, без употребата на локални индустриални вентилатори. При работа в среда с натрупване на влага се наблюдава развиване на бронхиални заболявания, артритни и бактериални инфекции. Към настоящия момент за осигуряване на благоприятен микроклимат в сграда М1 се използва съществуваща централизирана климатична система /таванна/ от 2006г., на която не е правен основен ремонт и е амортизирана. Наличните климатични съоръжения трудно достигат нормените стойности за температура през летния сезон. В основното помещение са позиционирани шивашки и кроялен участък, а непосредствено до тях е обособен гладачен участък, където според спецификата на извършваната работа се изисква голямо потребление на пара, която загрява помещението и увеличава влажността на въздуха и това води до влошаване на микроклимата. На практика наличните климатици се явяват недостатъчни за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Това налага закупуването на допълнителни климатици и индустриални вентилатори, за да се поддържа оптимална работната среда. Недостатъчната мощност на наличната система, спрямо квадратурата на помещението от 4362 кв.м., води до тяхната неефективност, което от своя страна влошава значително микроклимата и предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, прекомерна умора и др. Новото оборудване ще осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по-добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работна среда и комфорт на работещите в нея. В допълнение към климатиците, по препоръка на СТМ, се предвижда закупуването на индустриални вентилатори с цел подобряване качеството на въздуха в производственото помещение. Предвиденото оборудване ще окаже положителен ефект върху микроклимата в помещението в две основни направления: - Изравняване температурните разлики между под и таван, намаляване на CO2 емисиите и конденза. Това ще доведе до подобряване на комфорта, чрез отстраняването на топлите и студени зони и постигане на балансирана температура. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ II. 327 810.05 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в ДИМИТРОВ ООД: Целта на дейността е да се създадат устойчиви условия на труд в предприятието и да се мотивира работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работещите социални придобивки. Физиологичните режими на труд и почивка включват почивки, които се използват за отдих и възстановяване. Времето за почивките по ал.1 от Наредба № 15 от 31.05.1999г се включва в рамките на работния ден (работната смяна). Физиологичните режими на труд и почивка се въвеждат с организацията на работата и нормирането на труда. Работниците и служителите във фирма „ДИМИТРОВ ООД, работят при непрекъсната стояща и седяща работна поза в затворени помещения. При работа на преса се отделя много пара от изделията и са необходими чести почивки при подсигурени условия на открито. При въвеждане на Физиологичните режими на труд и почивка е необходима почивка да е на чист въздух с подсигурени пространства за отдих и отмора. За да се осигурят условия за пълноценна почивка на лицата, заети в предприятието се предвижда създаването на целогодишно достъпна зона за отдих на открито. В базата на предприятието има много озеленени площи, които имат възможност да се оборудват с подходящи градински мебели за осигуряване на различни зони за отдих и почивка. За предпазване от неблагоприятни климатични явления - силно слънце, дъжд, сняг се планира закупуването на 12 бр. градински метални шатри, които могат да се използват целогодишно. В шатрите ще бъдат разположени градински комплект маса с 6 стола ( 12 бр.), за да се създаде приятна обстановка за кафе-пауза. За желаещите да продължат да ползват откритата зона, се предвижда да бъдат закупени комплект ковано желязо маса с четири стола- 6 бр. и 6 бр. градинска мека мебел, които да се поставят върху затревената площ. Изпълнението на настоящата дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите в ДИМИТРОВ ООД" ще има положителен ефект върху всички 1018 представители на целевата група - работници и администрация, работещи на територията на всички сгради във фабриката в Плевен. Предвиденият брой включва всички заети към момента на подготовка на проектното предложение, от които са изключени тези, които не са на работа поради майчиство или болест. С изпълнението на дейността работодателят ще повиши от една страна възможностите им за пълноценна почивка, чрез подобряване на условията за отдих и хранене на открито, а от друга - за възстановяване от работния процес, чрез осигуряване на условия за отдих и почивка на открито. Създадените условия за отдих на открито ще спести на работниците средства и време и ще провокира желание и мотивация за повече физическа активност и по-здравословен начин на живот. 33 183.85 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ДИМИТРОВ ООД - ЧАСТ II: - Ефективното неутрализиране на всякакъв тип замърсители (вируси, бактерии, газове, летливи органични съединения, плесен, миризми и др.). Непрекъснатата дезинфекция, която ще се постигне с новото оборудване е от особена важност за производството на кандидата, тъй като е тип "поточна линия", при която отделните работници извъшват последователни операции, изискващи разположението на работните им места да е в непосредствена близост едно до друго. Концентрацията на много лица в едно помещение крие риск от повишена заболеваемост, особено през есенно-зимния период. С помощта на новото оборудване ще се създаде чиста и здравословна работна среда и ще се намали разпространението на болести, предавани по въздушно-капков път. Параметрите на предвиденото за закупуване оборудване са съобразени с квадратурата и кубатурата на помещенията, в които ще бъде разположено, с оглед постигане на оптимални микроклиматични условия, влияещи благоприятно на термичния обмен и здравето на работещите. По този начин ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба №РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и с препоръките на Програмата за минимизиране на риска в ДИМИТРОВ ООД, в резултат от направените замервания от Орган по контрол. С цел намаляване на неблагоприятното въздействие на микроклимата по отношение на необходима топлина и вентилация, като един от основните рискови фактори на работната среда в предприятието, проектното предложение предвижда: - закупуването на 17 бр. климатици (тип колона) - сплит система, с мощност за отопление/охлаждане в диапазона 14.1-16.1 kW), предвидени за производствените помещения на сграда М1; - закупуването на 5 бр. климатици (тип касетъчен) - сплит система, с мощност за отопление/охлаждане в диапазона 15.7-18.2 kW), предвидени за производствените помещения на сграда М1; - закупуване на 250 бр. индустриални локални вентилатора, предвидени за производствените помещения на сграда М1;Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в ДИМИТРОВ ООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове. В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасностти и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция: 2. Подобряване на осветеността на работните места: Към момента осветлението е естествено, чрез остъклените площи на фасадата и изкуствено осветление с луминесцентни осветителни тела, а в санитарните помещения с влагозащитни аплици.Извършено е измерване на нивото на осветеност, съгласно чл. 78 ал.2 от Наредба № 7 от 23.09.1999 г. на МТСП и МЗ за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на производственото оборудване, публикувана в ДВ бр. 88/1999 г. при, което се констатира отклонение в нормите съгласно Протокол №181.1 от 28.11.2023г. при работа на шевните машини. Нивото на осветеност не е в норми, което води до увреждане на зрението и възможност от трудова злополука. Отклонение от нормите се наблюдава в сграда М1 при шевни машини в производствени линии №2, №5, №6, №7, №8, №10, №11. За да се избегне увреждане на работещите в производството е необходимо на шевните машини да се постави локални ЛЕД лампи, които се закрепват със скоба на работните маси с цел подсилване на степента на осветеност. В сграда М1, от общо 390 работни места за шивачи, 100 не са осигурени с локално осветление. Производството на шивашки изделия е свързано с голямо зрително напрежение. Неправилното разположение на осветителните тела и липсата на локално осветление, създава среда с недостатъчното общо осветление, което води до увреждане зрението на работещите, преумора и неудобна поза при работа. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ III. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ДИМИТРОВ ООД - ЧАСТ III: Мярка за минимизиране: с цел да се осигури подходящо ниво на осветеност на всички работни места за шивачи в производствени сгради М1, ще бъде поставено локално осветление с възможност за насочване на светлината. Това ще допринесе за намаляване на опасността от трудно или невъзстановими увреждания свързани с лошите количествени и качествени показатели на осветеността - натоварване и умора на очите, акомодационни и др. зрителни нарушения. За целта се предвижда поставяне на подвижни локални ЛЕД лампи. Необходимостта от закупуване на лампи е от съществено значение, за да не се получи увреждане на очите на работещите. С цел подобряване на осветеността, като един от основните рискови фактори на работната среда в предприятието, проектното предложение предвижда: - закупуване на 100 бр.подвижни локални ЛЕД лампи с възможност за насочване на светлинния поток, предвидени за производствените помещения на сграда М1; 3. Риск: неосигурена ергономия при работа на работни места за шивачи в производ. сгради М1 и административен персонал. Принудителната седяща работна поза при шивачите и част от администрацията на компанията води до предимно статично пренапрежение на опорно-двигателния апарат и периферната нервна система, а несъответствието на наличните работните места, в производствена сграда М1, с биологичните възможности често резултира в претоварване, умора и болки в гърба, сухожилни, мускулни пренапрежения, периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб и др. Мярка за минимизиране: за намаляване на ергономичните рискови фактори се предвижда обзавеждането на работните места според ергономичните изисквания. За рационализиране на работните движения, намаляване на статичното натоварване и привеждане на работните зони към ергономичните изисквания, част от работните места на шивачите в сгради М1 и администрацията на компанията, ще бъдат оборудвани с ергономично съобразени работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия /като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръста на работника, работната височина и работната поза/. С цел подобряване на ергономията при работа се предвиждат: - закупуване на 120 бр. ергономични работни столове, предвидени за производствените помещения на сграда М1 - за работни места на длъжност "Шивач"; - закупуване на 20 бр. ергономични работни столове, предвидени за част от административния персонал на компанията, зает в производствена сграда М1 на длъжности: ГЛАВЕН М-Р ОПЕРАТИВЕН КОНТРОЛИНГ - 1; ОПЕРАТИВЕН МЕНИДЖЪР - 3; ГЛАВЕН МЕНИДЖЪР КАЧЕСТВО - 1; ЗАМ.УПРАВИТЕЛ - 1; ПРОИЗВОДСТВЕН ДИРЕКТОР - 1; Спец.ТРЗ и ЛС - 2; Нач.отд.ТРЗиЛС - 1; ГЛ.СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1; СЧЕТОВОДИТЕЛ, ОПЕРАТИВЕН - 1; ФИНАНСОВ ДИРЕКТОР - 1; ЗАМ.ГЛ.СЧЕТОВОД - 1; ФИНАНСОВ КОНТРОЛЬОР - 1 ; РЪКОВОДИТЕЛ ОТДЕЛ ФИНАНСОВ КОНТРОЛИНГ - 1; ЕКСПЕРТ ТР. И РАБ.ЗАПЛАТА - 1; ОТЧЕТНИК ИЗЧИСЛЯВАНЕ НА ТРУДА - 1; МЕНИДЖЪР ЛОГИСТИКА-2. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).