Грижа в дома: Цели: Ясни, регламентирани права и задължения на персонала. Равен достъп на лица от целевите групи до услугите, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Повишаване на професионалната компетентност на персонала към Звеното, снемане на напрежението в трудни работни ситуации. Формиране на знания и умения у лицата от персонала за предоставяне на висококачествени услуги за социално включване.
Ще бъде изготвена „Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга „Грижа в дома”.
В Звеното за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги ще работят следните специалисти: диспечер, домашни санитари, експерт "психо-социална подкрепа", социален работник, медицинска сестра, супервайзор, като с тях ще бъдат сключени трудови/граждански договори.
В съчетание с информационната кампания в тази дейност през месеци 1 и 2 лицата от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, необходими документи за кандидатстване, и ще бъдат подпомагани при тяхното окомплектоване. Лицата от целевите групи подават заявления по образец, въз основа на които експертът "психо-социална подкрепа", социалният работник и медицинската сестра извършват оценка на потребностите.
Комисия извършва първоначален подбор на 69 лица, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени услуги, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите, изготвя се регистър на потребителите.
На база оценка на индивидуалните потребности се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите.
В зависимост от индивидуалния план в периода 3-24 месец на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните услуги/поддейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Поради териториалната разпръснатост на 17-те населени места в община Аврен, ограничения автобусен междуселищен транспорт, както и с цел осигуряване на по-голяма мобилност при предоставяне на услугите ще бъде осигурен транспорт на персонала на Звеното чрез транспортни средства, собственост на община Аврен.
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
За персонала на Звеното е предвидена следната поддейност:
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Ще бъдат провеждани екипни и индивидуални супервизии, при които се дава възможност на всеки член от персонала да прегледа своята работа, да изясни ролите и очакванията си във връзката с потребителите.
Ще бъдат организирани и проведени въвеждащо и надграждащи обучения за персонала на Звеното, по предварително изготвена програма, съобразена с нуждите на персонала на звеното и потребителите на услугата. По време на обученията ще се използват средства за презентация и визуализация според изискванията, ще бъдат коментирани и разрешава възникнали казуси и ще съдейства за тяхното отстраняване.
Продължителността на дейността е 24 месеца, като месеци 1 и 2 са подготвителни, а предоставянето на услугата е 22 месеца. |
682 324.46
|
673 936.00
|