Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 363 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

TERATEH-55 EOOD gr. Plovdiv carries out import and trade in agricultural and forestry machinery. The company is an official representative of Husqvarna, Solo and Koshin brands. With a good image on the market for agricultural machinery, tools and equipment, the company is preferred by many farmers. TERATECH-55 Ltd. has representative offices and shops in the cities of Plovdiv, Parvomay and Burgas.
The target group included in the project are 14 employees of the company. The activities are as follows:
-Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the particular workplaces in the enterprises. Preparation of "green" maps for the organisation of work processes at specific workplaces. Training of the target group aimed at the implementation of 'green' models of work organisation.
-Providing prevention and prophylaxis of workplace burnout and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support.
-Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing.
-Provision of collective protective equipment related to improved working conditions.
-Provision of social benefits for workers, including renovation and equipment of recreation, rehabilitation, sports, nutrition and rest areas in enterprises, etc.
The planned activities will contribute to meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and the changing patterns of work that are reflected in changes in the labour market and taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapt to changes in the working environment. The expected outcomes are improved healthy and safe working environments as a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce occupational health risks.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Целева група за дейността – 14 човека всички работещи във фирмата. 2 800.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е свързана с осигуряване за заетите лица в организацията на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целевата група за тази дейност обхваща 14 лица, всички заети във фирмата. Дейността включва следното: запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите. Ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве се проявяват в ежедневната работа. Идентифицираните психосоциални рискове и стреса във всяка организация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът провокиран от COVID пандемията на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Явлението "бърнаут", навлиза все повече в общностите и създава предпоставки за сриване на бизнеса, поради липса на квалифицирани кадри. Осъзнавайки нуждата от мотивиране на работещите и грижа за здравето им е необходима психологическа подкрепа. В рамките на дейността могат да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. 2 800.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични въздействия, биологични агенти, химични вещества, газове, пари, нейонизиращи лъчения /УВ и ИЧР/ и останалите идентифицирани опасности, но съществува възможност за подобрения в следните области: При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши студо- и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат и студоизолираща подплата. При лятното облекло – подходящо е да бъде въздухопропускливо и хигроскопично, да притежава добри хигиенни свойства и да създава чувство за комфорт. Предвидените дъждобрани и зимни боти ще осигурят по-ефективна защита при работа на открито в условията на студ, дъжд и снеговалеж. Предвижда се закупуването на предпазни ръкавици-противосрезни според характеристиките на опасностите, произтичащи от дейността по тестване и ремонтиране на техниката. При работните обувки и боти целта е да се подобри комфорта и цялостната защита чрез подходяща ортопедична подметка. Правилната комбинация от кожа и плат осигурява проветривост при летните обувки и студонепропускливост при зимните боти. Предвижда се и допълнителна защита от статично мускулно напрежение и преумора чрез използване на подходяща анатомична стелка и постигане на висок ергономичен ефект. Предвидените за закупуване бройки ЛПС и специално РО за всеки един работещ, са съобразени със срока на износване и характера на работата, от гледна точка на това, че тя предполага лесно замърсяване, което изисква и често изпиране на работното облекло. Бройката на ръкавици-противосрезни за продавач-консултантите и монтьорите, е съобразена с препоръчителната продължителност на използване - по 1 чифт на 3 мeсеца. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще минимизират рисковете от Нервно-сензорно (зрително) напрежение, зрителна умора, нарушено зрение, Неблагоприятни климатични условия /преохлаждане, проникващ студ/, Механични травми /удар; спъване; падане/;неблагоприятен микроклимат, Механични травми / пробождане, срязване, омазняване/., чрез подходяща защита, която в съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и достатъчна свобода на работните движения и по този начин допълнително ще намали риска от трудов травматизъм, умора, преумора и свързани с труда заболявания. Продавач-консултантите освен, че работят в магазините извършват и работа на открито, когато имат да тестват или да проведат инструктаж за безопасна работа на клиентите, също така те извършват първоначално зареждане на оборудването с масла, греси и др. спомагателни материали. Поради тази причина са предвидени по 1 зимно и едно лятно специално защитно облекло. В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време. ПРОДЪЛЖЕНИЕ В ЧАСТ 2 16 162.90 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в офиса, в който се извършва административната дейност на предприятието. Нужда от осигуряване на средства за колективна защита, които да надградят съществуващите, като бъде оползотворено пълното разнообразие от технически решения прилагани в практиката, при съблюдаване на спецификата, идентифицирана в оценката на риска и в зависимост от извършваната дейност. В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Климатиците са предвидени за 3те магазина на фирмата – по един в Пловдив, Първомай и Бургас, като за сервиза в Пловдив и за офиса в Пловдив също е предвиден по един климатик. За магазините в гр. Пловдив са предвидени и 5 бр. ергономични столове за работещите продавач-консултанти. Целевата група е от 14 човека: Заети лица с работно място в гр. Пловдив • Продавач -консултант – 6 бр. • Монтьор, ремонт на машини и оборудване – 2 бр. • Шофьор, лекотоварен автомобил – 1 бр. • Куриер – 1 бр. • Технически сътрудник – 1 бр. Общо – 11 човека Заети лица с работно място в гр. Първомай • Продавач -консултант – 1 бр. Общо – 1 човек Заети лица с работно място в гр. Бургас • Продавач -консултант – 1 бр. • Монтьор, ремонт на машини и оборудване – 1 бр. Общо – 2 човека КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Инверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности. 34 045.87 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция. В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че всички заети работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 9 служители. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Предвидено е всички очила да са с т.нар. Blue Light филтър. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Целевата група за дейността обхваща следните длъжности: Заети лица с работно място в гр. Пловдив • Продавач -консултант – 6 бр. • Монтьор, ремонт на машини и оборудване – 2 бр. • Шофьор, лекотоварен автомобил – 1 бр. • Куриер – 1 бр. • Технически сътрудник – 1 бр. Общо – 11 човека Заети лица с работно място в гр. Първомай • Продавач -консултант – 1 бр. Общо – 1 човек Заети лица с работно място в гр. Бургас • Продавач -консултант – 1 бр. • Монтьор, ремонт на машини и оборудване – 1 бр. Общо – 2 човека 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: В рамките на дейността са предвидени за подмяна 5 броя климатици – за магазините и сервиза са предвидени колонни климатици, а за офиса е стенен тип сплит с цел подобряване на микроклимата във работното помещение. Предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обема на помещението, което следва да се отоплява и охлажда. Работещите ежедневно на компютър продавач-консултанти, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на 5 бр. ергономични работни столове за работещите в гр. Пловдив. Предвидените ергономични работни столове, са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ. Планираните ергономични работни столове ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).