Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project corresponds to the needs of the target groups in VIOLINA Ltd to create an ecological company culture and improve the conditions and safety at work, as well as the goals of the DHR, the European and national strategic documents for intelligent, sustainable and inclusive growth. The principles of free and fair competition, equality and non-discrimination, publicity and transparency, respect for fundamental rights, sustainable development, environmental protection are applied.
The main objective of the project is: Adapting to the challenges related to changing work patterns due to the transition to a climate-neutral economy and improving the healthy and safe working environment in an enterprise from Vidin with a view to achieving sustainable working conditions for workers, reducing occupational health risks and improving working conditions.
The planned activities lead to the achievement of the objective through the following summary results:
- Introducing changes in the organization of work - a "green model" for the inclusion of environmentally friendly activities in the specific work processes and in all workplaces, which will enable the candidate to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the changing models of work in our country as part of the priorities of the European Union.
- Investment in the human resource through psychological support, provision of quality personal protective equipment, mobile van, recreation rooms, dining and changing room with washing machine for the staff employed in road construction, which meets the needs of sustainable development, ensuring a healthy, safe and attractive working environment.
The project will have a positive impact on the motivation and labor productivity of the target group it includes 31 employees in the company.
The project complements and builds on the candidate's experience in improving working conditions.
Duration: 15 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Цели: 1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. 2. Изграждане на цялостна екологосъобразна - „зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Целева група: Заетите в пътно строителство 31 лица. Обосновка: ЕС подхожда с разбирането, че икономическият просперитет и защитата на околната среда са взаимозависими. Осмата програма за действие в областта на околната среда, призовава за значително намаляване на отпечатъка на потреблението в ЕС. Създаването на екологична фирмена култура е сред основните ни цели, защото намалява разходите, дава на служителите ново чувство за цел и подобрява репутацията на фирмата. Ръководството на дружеството се стреми да използва отговорно ресурсите за постигане на устойчиво развитие и опазване на околната среда. За реализирането на нашите „зелени“ цели идентифицираме потребност от извършване на промени в организацията на работа като се изгради и внедри система с актуални екосъобразни политики, процедури и план от мерки, за което дружеството няма собствен капацитет. Затова дейността ще се възложи на изпълнител, който да приведе фирмата на ново ниво по прилагане на „зелените“ политики. Дейността включва четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Извършва се от изпълнител. Дружеството предоставя необходимата информация относно: продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Очаква се новите „зелени“ модели да са насочени към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост и промени в: начините на работа, работните взаимоотношения, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипност; - въвеждане на промени в работата на определени работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на екологосъобразна работна среда; - въвеждане на екологосъобразни практики в организацията на работа по пътно строителство, в т.ч. насочени към дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез: бонусна система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите (пр. зелено пътуване до местоработата); създаване вътрешен екип за постигане на екологична работна среда; месечни зелени събития. 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Планът ще бъде с разписани срокове и отговорници и ще се утвърди от ръководителя на дружеството с оглед гарантиране на устойчивото му прилагане. Приложение към Плана ще са „зелени“ карти за организация на работните процеси за 31 работни места. 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на 31 заети за въвеждането на съответните промени. Обучението ще се проведе на 2 групи на място в дружеството с продължителност от 6 уч. часа за запознаване с въведения зелен модел и зелени карти; разясняване целите и очакваните резултати; осигуряване разбиране и осъзнаване у работниците на важността и значимостта на личния принос от всеки. Обучението завършва със сертификат с визуализация по ПРЧР. 6 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Цели на дейността: 1. Психологическа подкрепа на заетите лица с оглед превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. 2. Запознаване на участниците с наличието на явлението бърнаут, подпомагайки откриването на проявите му и осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Целева група: 31 заети лица. Обосновка: Анализ на БСК сочи, че 50% от болничните на работещите българи и 30% от текучеството са вследствие на стрес и бърнаут. Eвропейското проучване на предприятията относно новите и възникващите рискове на EU-OSHA показва, че психосоциалните рискове се смятат за по-голямо предизвикателство и по-трудно се управляват в сравнение с традиционните рискове за БЗР. Идентифициран е проблем, че повечето предприятия са склонни да подценяват психосоциалните рискове и необходимост да се повиши осведомеността и да се предоставят отраслово базирани практически инструменти за управление на свързаните с работата психосоциални рискове. Ние идентифицираме нужда от психологическо подпомагане на работниците и служителите в пътно строителство, които са подложени на стрес и риск от професионално прегаряне в резултат на пандемията от КОВИД и предвид естеството на работа. Нуждата произтича от: стрес при преследване на кратки срокове за услугите, прекомерно работно натоварване, тежък физически труд и работа с различни клиенти. Необходимо е да се преодолеят някои нагласи у персонала, водещи до болнични, текучество и ниска производителност, които са свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, емоционално отдръпване от екипа и клиентите или усещане за липсата на значение на извършваната работа. Дейността ще се възложи на изпълнител, избран по реда на ЗУСЕФСУ, при спазване на чл. 54 от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, съгл. Указанията за кандидатстване. Осигуряването на възможност работниците да се възползват от психологическа подкрепа на специалист-терапевт в предприятието е ефективен инструмент, който предоставя алтернативно решение на предизвикателствата и проблемите. Това от своя страна води до пълноценност при изпълнение на работните ангажименти и повишаване на отдадеността към компанията и припознаването й като добър работодател. Етапи: 1. Идентифициране на индивидуалните потребности от подкрепа на персонала. Извършва се чрез интервю и тест от изпълнителя. Изготвят се психологически профили на заетите лица и план за подкрепа, които да послужат като основа за подходящи мерки за психологическа подкрепа. 2. Провеждане на индивидуални психотренинги и консултации. В резултат на набелязаните мерки от психопрофилите изпълнителят предоставя на всяко лице от целевата група минимум 5 индивидуални консултации с продължителност 45 мин. Резултатът се отразява в плана за подкрепа. 3. Провеждане на групови тренинги. Максималният брой участници в група ще бъде до 10 лица с идентифицирани сходни проблеми на етап 1. Ще се проведат мин. 5 групови тренинга с продължителност 45 мин. Индивидуалните и групови тренинги са насочени към профилактика. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. От изпълнителя ще се изиска в съответствие с идентифицираните потребности в кандидата, индивидуалните и групови тренинги да подкрепят персонала в посока, която може да помогне на работещите да изградят своите ресурси и да благоприятстват благополучието на работа, а именно: - Как мога да видя, да преживея и да ценя повече позитивните аспекти на моята работа? - Как мога да получа нова енергия по време на работа? Превенция на явлението бърнаут. - Как мога да се изключа от работата и да постигна добър баланс между работа и личен живот? 6 200.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел: Постигане на устойчиви условия на труд, на здравословна и безопасна работна среда и създаване на условия за предотвратяване на трудови злополуки и професионални заболявания чрез предоставяне на ЛПС и специално работно облекло. Целева група: 31 заети лица. Обосновка: Дейността е насочена към заетите в пътно строителство и администрацията към него. По трудов договор в това направление работят 31 лица по позиции, както следва: 5 л. оператор пътно-строителни машини (ПСМ); 5 шофьор товарно МПС, 1 диагностик МПС, 1 механик МПС, 1 заварчик, 7 работник поддръжка пътища, 1 работник озеленяване, 2 общ работник, 1 чистач, 1 счетоводител, 2 отчетник счет., 1 касиер, 1 търговски представител, 1 координатор, 1 организатор автотранспорт. Пътното строителство е с коефициент на трудов травматизъм 1,48 Ктт, при среден за страната 0,64 Ктт, съгл. Заповед №РД-06-44/2022г. на Министъра на труда и социалната политика. Пандемията от КОВИД и икономическите проблеми, произтекли от войната в Украйна доведоха до спад на приходите и до намаляване мотивацията на персонала в това направление. Необходимо е да се предприемат мерки за създаване на по-добри, здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на по-качествени ЛПС и специално работно облекло. Дружеството изпълнява в срок утвърдената Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена по препоръките от Оценката на риска. Работодателят е утвърдил Списък на специално работното облекло и ЛПС, който е съобразен с препоръките от Служба трудова медицина и Оценката на риска. На работниците и служителите се осигуряват ЛПС и специално работно облекло, които са с оптимално съотношение между качество и цена, но поради това, че често се замърсяват и предвид технологичните процеси понякога се амортизират преди изтичане на срока. Това налага да се закупят по-качествени и с високо ниво на защита, олекотени и комфортни ЛПС и специално работно облекло, което е предвидено по проекта. Мотивите за закупуването на ЛПС и специално работно облекло по проекта произтичат от спецификата на работа и високото ниво на риск за повечето длъжности в предприятието. Заетите в пътно строителство и общите работници 20 лица извършват високо рискови дейности при външни климатични условия, с машини с високо ниво на шум и опасни инструменти: асфалтополагаща, валираща и уплътняваща техника, товарни МПС с прикачен инвентар, трактори, лостове, лебедки, машини за копаене и др. Работниците поддържат и почистват пътища, отводнителни съоръжения, водостоци, мостове, банкети и тротоари. Полагат маркировка и вертикална сигнализация. Извършват ръчни и изискващи физическо натоварване дейности, свързани с поддържане на пътни принадлежности и крайпътно обзавеждане. Товарят, разтоварват и съхраняват строителни материали. Заетите в поддръжка на пътната техниката и на товарните МПС 3 лица (диагностик, заварчик и механик) работят с шумни и рискови инструменти и при външни условия. Чистачът - 1 лице поддържа хигиената в административната сграда, складовете, сервизните помещения и двора на цялата база. Работи на открито и с вредни препарати. За тези длъжности осигурените ЛПС и специално облекло, съгл. утвърдения Списък и препоръките от Оценката на риска ще бъдат заменени по проекта с нови с по-високо ниво на защита, качество и комфорт и ще надграждат значително ползваните. Предимствата на предвидените по проекта са подробно обосновани в Приложение V_Информация за ЛПС. Администрацията от 7 лица, които организират, контролират и отчитат дейността по пътно строителство са изложени на вредни лъчения от компютър. Това са: 1 счетоводител, 2 отчетник счет., 1 касиер, 1 търговски представител, 1 координатор, 1 организатор автотранспорт. За тях не са осигурени защитни диоптрични очила, което е риск за зрението. За тях се осигуряват защитни обувки, с противохлъзгащи подметки, защото се налага ежедневно да посещават опасни обекти в базата за организация и контрол на дейността и ресурсите. Забележка: Следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ 13 970.80 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Цел: Подобряване на микроклимата и ергономията при работа чрез доставка и въвеждане в експлоатация на колективни предпазни средства. Целева група: 7 лица. Обосновка: Оборудването е избрано по препоръки от Оценката на риска и замерване на факторите на работната среда и съответства на Програмата за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска. То ще се въведе в административната сграда в собствената производствена база в гр. Видин. Етапи: 1. Подобряване на микроклимата Работното помещения на счетоводството в административната сграда, където работят 1 счетоводител, 2 отчетник счетоводство и 1 касиер, е с неблагоприятно географско изложение и е оборудвано с компютри. При работа компютрите излъчват отпадна топлина в помещенията. Към нея се добавя и лъчистата топлина от слънчево греене и температурата през лятото надхвърля пределно допустимата за здравословни условия на труд. Помещението се отоплява и охлажда с климатик с нисък енергиен клас, закупен преди около 20 години, който работи неефективно, издава силен шум и често се поврежда. Това противоречи на екологичните ни цели и на изискванията за намаляване на отпечатъка на потреблението в ЕС. Тези 4 служители работят в неподходящ микроклимат, подложени са на температури надвишаващи нормите за факторите на микроклимата през лятото, а през зимата при спад на температурите климатикът не успява да постигне нормални температури за работа. Съгл. Оценката на риска през лятото е налице опасност от промяна в: температурата на тялото; сърдечно - съдовата, отделителната и централната нервни системи, което повишава умората и намалява работоспособността, а през зимата се увеличават вирусните заболявания при тези служители. За защита от неблагоприятен микроклимат предвиждаме закупуване на климатик за помещение от 20 кв.м. с 4 раб. места на счетоводството. Той ще е: безшумен, инверторен тип с енергиен клас А++, намалява енергопотреблението съхранява околната среда; пречиства и йонизира въздуха до физиологично благоприятните характеристики. Оборудването води пряко до подобряване на условията на труд на 4 заети лица. Подобряването на микроклимата на администрацията ще допринесе за подобряване на работната среда за работниците от цялото предприятие, тъй като в началото и края на работния ден голяма част от персонал на дружеството се явява в помещението на администрацията за разпределяне на работните задачи и отчет на работата. 2. Ергономия при работа Администрацията от 7 лица, които организират, контролират и отчитат дейността по пътно строителство са изложени на вредни лъчения от компютър и работят в седяща поза. Това са: 1 счетоводител, 2 отчетник счетоводство, 1 касиер, 1 търговски представител, 1 координатор, 1 организатор автотранспорт. За тях не са осигурени ергономични работни столове и поставка за крака, което е риск за опорно двигателния апарат, периферната нервна система и зрението. След профилактичен медицински преглед от 2023г. имаме препоръка да осигурим анатомични офис столове на тези 7 служители. Това е залегнало в Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена, съгл. препоръките от Оценката на риска в предприятието. За защита от неудобна работна поза при натоварване на опорно-двигателната система ще въведем колективни средства за защита на работните места на администрацията от 7 лица със следното оборудване: 1. Ергономични работни столове - 7 бр. Предвидените работни столове отговарят на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Характеристиките им съответстват на чл.5 от прил. №1 към Наредба №7/2005г., защото служителите работят с видеодисплеи. 5 813.47 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията: Цел: Да се създадат оптимални условия за отдих и хранене за персонала, с оглед повишаване мотивацията за труд, удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците. Целева група: 31 лица. Обосновка: Персоналът в дружеството работи при високо натоварване и кратки срокове за изпълнение на поръчки и услуги. Администрацията е изложена на вредни фактори на работната среда: напрежение на зрението, неудобна седяща поза, работа с компютри. Дейностите в строителството са свързани с високо рискови фактори: шум, работа с опасни инструменти и материали, тежки физически натоварвания. Според анализа на заболеваемостта част от работещите имат сърдечни проблеми и хипертония, като се наблюдават и признаци на стрес, породени от професионални, битови и социални проблеми. Това води до увеличаване на отпуските поради заболяване на част от работниците, което допринася за повишаване натоварването на другите работници. Анализите на риска и заболеваемостта сочат висока степен на риск от обездвижване при администрация и шофьори и натоварване от тежък физически труд за заетите в строителството, водещи до заболявания на опорно-двигателната система и периферната нервна система. Тежките условия на труд и отдалечеността на производствената база от населеното място, налагат създаване на по-добри условия за възстановяване на работната сила, като се обособят самостоятелни помещения за отдих, хранене, преобличане. Заетите в пътно строителство 20 лица работят на обекти в област Видин, които са извън населените места, където няма възможност за преобличане, отдих и хранене. За тях е нужно да се осигури преместваем фургон без двигател, в който да се преобличат, хранят и почиват. Работното облекло се замърсява ежедневно и се пере и почиства често, като работниците си го носят в къщи за тази цел. Това налага осигуряване на самостоятелна съблекалня и пералня, с оглед поддържане на работното облекло без да се натоварва домакинството на персонала. Базата на дружеството е собствена (прилага се нотариален акт) с административна сграда на 2 етажа, сервизни и складови помещения. Намира се в промишлената зона на Видин, където няма заведения за хранене. Работодателят е осигурил помещение в пристройка в базата, което работниците ползват за отдих, за хранене с храна от вкъщи и за преобличане. Това помещение е крайно недостатъчно за персонала на дружеството, който е 64 лица и не се ползва от администрацията. Това налага то да се обособи само за шофьорите на тежкотоварни автомобили - 33 лица, които не са обект на проекта и чието работно време, посещения в базата и почивки са много различни от тези на строителните работници и администрацията. За да отговорим на нуждите от изграждане на по-здравословна и привлекателна работна среда за заетите в пътно строителство, помощните дейности и администрацията към него предвиждаме в рамките на проекта да се създадат две нови социални придобивки: обособени помещения за хранене и за отдих. Така ще се създадат условия всички работници в рамките на обедната и междинните почивки да имат място, където да си стоплят/приготвят храна, да могат да отпочинат и възстановят работоспособността си без да се налага да се изчакват или пък първите, влезли за отдих или за обяд да напуснат помещението, за да могат да го ползват следващите работници, което до момента не само че не допринася за възстановяване на работната сила, а напротив води до натрупване на напрежение и дискомфорт у персонала по време на почивките. За работниците от строителството, които задължително ползват работно облекло е нужно да се осигури самостоятелна съблекалня. Поради обстоятелството, че облеклото се замърсява ежедневно следва да се закупи пералня. Налице е помещение в административната сграда, което се ползва за склад и няма климатик. Предвиждаме то да се обособи в съблекалня, с пералня. Забележка: Поради големия обем символи следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ОПИСАНИЕТО. 72 515.80 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Нуждата от предвидените в рамките на дейността ЛПС и специално работно облекло се мотивира от: 1. Препоръките в Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена по препоръките от Оценката на риска. 2. Ползваните ЛПС и спец. работно облекло към момента отговарят на Наредба №3/2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, но са с по-ниско качество и защита от предвидените по проекта. Често работното облекло и обувки се амортизират от замърсяване и пране преди изтичане на срокът им, съгл. Списъка на ЛПС и специално работно облекло. 3. Нуждите и изискванията на заетите лица, които бяха установени при проучване на удовлетвореността им от работната среда показват, че те искат да са по-защитени от атмосферните влияния, вредните излъчвания, замърсяване и натоварване в работния процес, като очакват работно облекло и ЛПС с по-високо качество. 4. Препоръка дадена от офталмолог след профилактичния медицински преглед от 2023г. залегнала и в Програмата за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска налага да се въведе ново ЛПС за работещите с компютър, като им осигурим защитни очила за работа с компютър, които до сега не са ползвани в предприятието. След въвеждането им в предприятието те ще залегнат и в утвърдения списък с ЛПС. Етапи на дейността: 1. Избор на изпълнител при спазване на ЗУСЕФСУ. Сключване на договор, доставка, приемане с двустранно подписан приемо-предавателен протокол. 2. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло на 31 работници и служители чрез предоставянето им по списък срещу подпис на съответното лице, което ги получава. 0.00 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Дейност 5 - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: По този начин ще се създадат 4 нови социални придобивки в съответствие със съвременните стандарти и Кодекса на труда, а именно: 1. Преместваем фургон без двигател за преобличане, отдих и хранене на работещите в пътно строителство и пътно поддържане, който ще се закупи и оборудва по проекта. 2. Стая за хранене 25 кв.м., в ново изградена пристройка в собствената база. Помещението не се нуждае от ремонт. То ще се оборудва с климатик, кухненска техника и мебели за хранене по проекта. 3. Стая за отдих, 17 кв.м. на ет.2 в административната сграда (бивш архив). Помещението е със стара, изкривена дървена дограма и врати и без отопление. За да се превърне в подходящо помещение за отдих се предвижда подобряване на микроклимата чрез СМР (смяна на дограмата и вратите) и закупуване на климатик, както и оборудване с хладилник, кафе машина, диспансер и др. В помещението ще се разположи налична към момента мека мебел от офисите. Предвиденото СМР представлява текущ ремонт. 4. Съблекалня с пералня, ет. 1 в административната сграда (бивш склад). Помещението не се нуждае от ремонт, но до момента не се е отоплявало. До него се намират банята и тоалетната, които се ползват от персонала, което ще допринесе за подобряване комфорта на работниците при поддържане на личната хигиена и преобличане. Предвиждаме по проекта да се осигури климатик, шкафове, бойлер за мивката в съблекалнята. Етапи на дейността: 1. Избор на изпълнител/и за СМР, доставки на фургон, доставка на оборудване и обзавеждане за социалните придобивки. 2. Текущ ремонт на стая за отдих, 17 кв.м. на ет.2 в административната сграда (бивш архив) чрез смяна на дограма на 4 прозореца и 2 врати. 3. Доставка и оборудване на: мобилен фургон, стая за отдих, стая за хранене, съблекалня с перално. Оборудването на стаите и фургона ще е съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Фургонът ще осигури възможност за преобличане, хранене и почивка на персонала работещ извън населените места. Социалните придобивки в собствената база ще бъдат място за преобличане, за отдих, за рационално хранене и за подобряване на комуникацията на персонала и възстановяване на работната сила. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците, ще подобри екипността, ще осигури по-добра мотивация за работа и по-висока производителност на труда. Ще нарасне удовлетвореността на персонала от работодателя и устойчивата на работните места. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).