Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или
2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите
Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност:
1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики
1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на АБ ИНВЕСТ ГРУП ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места
1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието
1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта:
- Технически ръководител строителство – 2 лица
- Счетоводител – 2 лица
- Технически сътрудник – 1 лице
Общо 5 служители, заети към момента на подаване на проектното предложение
Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места.
Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите.
Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството.
Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от иновации и разработване на нови технологии. Въвеждането на зелени модели на работа може да включва оптимизация на производствените процеси, което води до по-ефективно използване на енергия. |
1 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на АБ ИНВЕСТ ГРУП ЕООД е строителство на жилищни и нежилищни сгради, като фирмата е изпълнител на индустриални и жилищни сгради с прилежаща инфраструктура – пътища, водоснабдяване, канализация, електрически мрежи и телекомуникация.
Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от:
- защита от навлизане в опасна зона, чрез закупуване на Плътно оградно пано (250бр.)
- защита от падане от височина, чрез закупува на Преграда за предпазване от падане от височина (1000бр.)
- защита за изкопи, чрез закупуване на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (10м) и Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахта (1 комплект)
Поддейност 1: Защита от навлизане в опасна зона
Като част от основната си дейност, фирмата извършва изграждане на прилежаща към сгради инфраструктура - пътища, водоснабдяване, канализация, електрически мрежи, телекомуникация, газоснабдяване на територията на строителните обекти, на които работи. Те са с обичайни размери между 20 и 60 декара и на тях работят строителни бригади на няколко различни изпълнителя едновременно. По време на строителните работи служителите на фирмата са изложени на опасност от навлизане в много различни опасни зони – на изкопи, на отвори, шахти, зони с тежка строителна техника, повдигателни съоръжения, зони на товаро-разтоварна дейност и заваръчни работи и много други. Към момента фирмата не разполага с оборудване, с което да може да осигури нужната безопасност за служителите си.
За да защити работниците опериращи на строителните обекти, където фирмата извършва дейност, по проекта е предвидено закупуването на Плътно оградно пано (250 бр.). Плътните оградни пана са КПС, което се монтира във вътрешната част на строителния обект и има за цел на предпази служителите от навлизане в гореописаните опасни зони.
Предвидените пана ще бъдат с размери 2825/2080 мм, а количеството им (250бр.) е съобразено с минималните размери на работните площадки (общо около 700 кв.м. и нужна височина около 2000мм) на които оперират служителите на фирмата. В работната практика на фирмата, служителите (целева група за дейността 80 човека) се разпределят на две бригади, като всяка бригата покрива около 350 кв.м работна площ и работят заедно при по-големи обекти или отделно (на два по-малки обекта).
Плътните оградни пана са мобилно колективно предпазно средство и след приключване на работата по определен строителен обект или част от строителния обект, те се демонтират и преместват на друг обект (позиция).
Поддейност 2: Защита от падане от височина
Основната дейност на фирмата включва строителство на жилищни и нежилищни сгради. Това включва високо строителство, при което съществува риск от падане от височини, основно докато текат строителните дейности на „груб“ строеж и не са изградени всички стени на сградите. Към момента фирмата не разполага с оборудване за защита на служителите си от падане от височина.
За да защити служителите си от падане от височина по време на строителните дейности, по проекта е предвидено закупуването на Преграда за предпазване от падане от височина (1000 бр.) с размери 2500мм дължина и 1100мм височина. Това количество е за обезопасяване на 2500 метра вътре в сграда и е достатъчно за обезопасяване на пространството в което работят всички служители от целевата група при по-високи сгради или за обезопасяване на два обекта при по-ниски сгради и съответно разделяне на служителите на две бригади. Тя се поставя на местата където има опасност от падане на служителите по време на „грубия“ строеж и след приключване на етапа дружеството ги демонтира и пренася на друг свои обект или позиция в сградата.
продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
273 620.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, АБ ИНВЕСТ ГРУП ЕООД предвижда да осигури социална придобивка (място за хранене и краткотраен отдих) за служителите си като закупи Фургон за хранене и краткотраен отдих (2 бр.).
Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си.
Дейността цели осигуряване на място за хранене и краткотраен отдих и е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата, които работят на строителни обекти (понякога извън населените места), извън комфорта на офис, без достъп до места за хранене и отдих. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят и да почиват в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за хранене и краткотраен отдих чрез закупуване на Фургон за хранене и краткотраен отдих (2бр.).
Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на служителите за хранене и краткотраен отдих съобразено със специфичните им нужди.
Всеки един от фургоните ще е с капацитет 12 лица и ще включва маса (3 бр), стол (12 бр) и климатик (1 бр.).
Количеството и размерите на предвидените за закупуване фургони са съобразени с обичайната натовареност на фирмата. Те са предназначени за служители на следните длъжности:
- Общ работник строителство на сгради – 25 лица
- Кофражист – 30 лица
- Работник изолация – 6 лица
- Арматурист – 16 лица
- Монтьор водопроводни тръби – 3 лица
Общо 80 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение.
Служителите работят на смени и се разпределят по различни обекти, като работят ротационно между 10 и 15 човека на обект, поради което капацитета на фургоните е достатъчен за да осигури подходящи условия за всички служители на един обект. Позиционирането на фургоните ще се определя спрямо големината на обекта и служителите ангажирани на него – при необходимост двата фургона ще бъдат поставяни на един голям обект или на два по-малки.
Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд) и за краткотраен отдих, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности.
Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние и място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки. |
32 000.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Продължение на описание на дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд".
В настоящата дейност е включено описание по точки Начин на изпълнение и Резултат. |
0.00
|
0.00
|