Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на„зелени“ модели на организация на труд.: Дейността ще бъде разработена, проведена и проследена като изпълнение в пълно съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, тъй като кандидатът "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД не разполага със служители с необходимата квалификация, за да я осъществи със собствени средства и усилия. Изборът на изпълнител ще се проведе при спазване на правилата за провеждане на процедура за избор на изпълнител - със събиране на оферти поради ниската стойност на услугата, попадаща под праговете за провеждане на избор с публична покана. Ще се обърнем за осъществяване на дейността към лица, чиято дейност е в обхвата на посоченото в Условията за кандидатстване: "Изпълнител може да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните примерни дейности:
• консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
• преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
• консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата."
Избраният изпълнител следва да извърши преглед на дейността на "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда.
В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Предвиждаме в изпълнението на дейността да бъде включена цялата целева група от 15 заети лица на различни видове длъжности, което ще допринесе за постигане на цялостен и устойчив резултат.
Преди приключването на проекта, със съвместна работа на изпълнителя и "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД ще бъдат подготвени набор от документи и доказателства, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители се предвижда да бъдат запознати с извършените промени и да им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Пълният доказателствен материал за провеждането на дейността и резултатите от нея ще бъде приложен към финалния отчет.
Стойността на тази дейност е определена на 3000 лв. без ДДС при допустим разход от 200 лв. без ДДС на участващо в нея лице съгласно Условията за кандидатстване. |
3 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: В рамките на дейността е предвидено "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД да закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло за своите служители.
Целта на дейността е да се закупи специално защитно работно облекло и лични предпазни средства за всички 15 служители, работещи в дружеството и участващи пряко в търговския процес.
Лицата са назначени на трудови договори в "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД на различни длъжности, описани в списъка за утвърждаване на ЛПС и работно облекло.
Ще бъдат закупени ЛПС и специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. С тях ще се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда - подробно описано в попълненото Приложение V – Информация за ЛПС, в което са посочени текущите ЛПС и специално работно облекло с техните характеристики/технически параметри, както и предвидените за закупуване нови ЛПС и специално работно облекло с техните характеристики/технически параметри, като е ясно посочено с какво новите надграждат използваните досега.
Част от предвидените за закупуване видове ЛПС и специализирано работно облекло не са използвани досега. Тяхното включване се налага във връзка с работата на служителите на открито и по обслужването на хладилен склад с екстремно ниски температури.
Личните предпазни средства ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие.
Предвижда се закупуването на специализирано работно облекло и ЛПС от следните видове и бройки за 12 месечен срок:
Обувки - 15 чифта - по чифт за всяко заето лице
Яке - 15 броя - по 1 брой за всяко заето лице
Панталон - 14 броя, по един за всяко заето лице с изключение на Управителя
Елек - 15 броя - по един за всяко заето лице
Термоблуза с дълъг ръкав - за 14 заети лица с изключение на Управителя по 5 бр. за година - общо 70 бв.
Термоклин - за 14 заети лица с изключение на Управителя по 2 бр. за година - общо 28 бв.
Термочорапи - за 9 заети лица по 5 чифта за година, за 5 бр. Пазач невъоръжена охрана по 1 чифт - общо 50 чифта - с изключение на Управителя
Ръкавици за работа при – 30 градуса - за 5 бр. заети лица Пазач невъоръжена охрана по 3 чифта, за останалите 9 бр. заети лица по 5 чифта на година, с изключение на Управителя - общо 60 чифта
Ръкавици за работа с храни с виросуциден ефект - за длъжностите Технически сътрудник - 1 бр. заето лице, Експедитор стоки и товари - 6 бр. заети лица, Пакетировач - 1 бр. заето лице, Получател товари - 1 бр. заето лице - общо за 9 заети лица по 10 чифта годишно - общо 90 чифта.
Шапка - за длъжностите Технически сътрудник - 1 бр. заето лице, Експедитор стоки и товари - 6 бр. заети лица, Пазач невъоръжена охрана - 5 бр. заети лица, Получател товари - 1 бр. заето лице - общо за 13 заети лица - по 1 бр. годишно.
Количествата са определени на база приложения Списък на работните места, използващи специализирано работно облекло и ЛПС, като в Приложение V са подробно описани според различните длъжности. Има срок на използване и спрямо него са заложени съответните необходими бройки.
Подобрените качествени показатели на ЛПС и специализирани работни облекла, както и новите видове такива ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по-дълго ще се запазят и експлоатационните качества, които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в среда с минусови температури и контакт с храни. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания, а също така недопускане на трудови злополуки чрез завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Целевата група на съответната дейност е 15 заети лица.
|
21 939.35
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други.: За осъществяване на дейността е предвидено да се закупи оборудване за помещение за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятието, както и за преобличане.
За момента не разполагаме с оборудвани помещения за тези нужди, а с оглед на промените от последните години все повече се налага да обзаведем и оборудваме такива.
Необходимостта от оборудване на такива помещение се налага, защото в близост до обекта ни няма подходящи заведения за хранене. Почивките са недостатъчни, за да се посетят по-отдалечени такива. В момента някои служители си носят храна от дома, но не разполагат с условия да я затоплят и място, където да се нахранят.
Условията на работа изискват да се осигури и място за преобличане и отдих. Ползва се специализирано работно облекло и ЛПС, тъй като имаме хладилен склад с ниски температури, а и част от работата се извършва на открито - получаване на стока, товарене, разтоварване. За преобличане преди и след работа е необходимо да се осигури на хората топло помещение с подходящо оборудване.
Предвижда се да бъдат оборудвани три помещения - едно за хранене и почивка и две за преобличане, също с възможност за почивка, като ще бъдат отделни помещения за жени и мъже.
Разполагаме с подходящи помещения, необходимо ни е само оборудване. В случай, че се наложат дребни поправки или ремонти в хода на оборудване на помещенията - то те ще бъдат извършени за сметка на "ЗЕЛЕНЧУЦИ" ООД.
В помещението за хранене ще бъде закупено и монтирано разнообразно оборудване:
Маса за хранене 4 бр., Стол трапезен 15 бр., Конвектомат 1 бр., Хладилник 1 бр., Фризер 1 бр., Микровълнова печка 1 бр., Работен шкаф от неръждаема стомана - 1,2 м - с плъзгаща се врата 2 бр., Мивка 2 бр., Хиперинверторен климатик клас А +++ 1 бр., Сешоар за ръце 1 бр., Уред за пречистване на въздуха 1 бр., Диспенсър за пречистване на вода с охлаждане и затопляне 1 бр., Проточен бойлер 1 бр., Диспенсър за хартиена ролка с гилотина 1 бр., Диспенсър за салфетки 1 бр., Дозатор за дезинфектант 1 бр., Иноксов безконтактен дозатор за гел и сапун със стойка за маса 1 бр., Подвижна стойка с вграден дозатор за дезинфектант 1 бр., Кана за топла вода 1 бр., Кафемашина 1 бр., Аспиратор 1 бр., Машина за сок 1 бр., Инсектицидна лампа 1 бр., Комплект за миене на пода/количка 1 бр., Кошчета за отпадъци вкл. Хранителни разделно събиране 1 бр., Съдомиялна машина 1 бр., Чаши, чинии, вилици, др.прибори комплект 30 бр., Керамичен котлон 2 бр.
Климатикът в случая представлява оборудване за помещението за хранене с оглед осигуряване на отопление и охлаждане на помещението. Не можем да го категоризираме като средство за колективна защита, тъй като ще се използва само в помещението за хранене и по време на хранене и почивка. Това са дейности извън работния процес, осъществяват се в почивките и не всички служители са задължени да се възползват от помещението ежедневно.
Помещения/места за краткотраен отдих и преобличане - по едно за мъже и жени.
За тях ще бъдат закупени:
Помещение за отдих мъже:
Метални гардероби за дрехи и багаж 3 бр., маса 2 бр., Столове 9 бр., климатик 1 бр., уред за пречистване на въздуха 1 бр., диспенсър за пречистване на вода с охлаждане и затопляне 1 бр., стол масажен 1 бр., диван двойка с два релаксиращи механизма 1 бр.
Помещение за отдих жени:
Метални гардероби за дрехи и багаж 2 бр., маса 1 бр., Столове 6 бр., климатик 1 бр., уред за пречистване на въздуха 1 бр., диспенсър за пречистване на вода с охлаждане и затопляне 1 бр., стол масажен 1 бр., диван двойка с два релаксиращи механизма 1 бр., масажна подложка за стол 6 бр.
Климатиците и в този случай представляват оборудване за помещенията за отдих с оглед осигуряване на отопление и охлаждане на помещенията. Не можем да ги категоризираме като средство за колективна защита, тъй като ще се използват само в помещенията за отдих по време на почивка. Това са дейности извън работния процес, осъществяват се в почивките и не всички служители са задължени да се възползват от помещенията ежедневно. |
96 150.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност ще бъде извършено закупуване на ергономични работни столове 3 бр. за три лица от целевата група. Това са Управителят,Техническият сътрудник и Получател товари.
Закупуването на ергономични столове е определено като допустимо в Условията за кандидатстване и е включено в утвърдената Програма за минимизиране на риска.
Работата на тези три лица от целевата група се осъществява изцяло в работното помещение на дружеството, почти не се налагат служебни излизания. Почти винаги е натоварено и се случва да се остава в извън работно време. Работи се в седнало положение на компютри и/или таблети и се използват обикновени столове. Дългото седене в тях води до мускулни напрежения, схващания, болки в кръста и другаде по тялото. Натрупва се умора и тежест в гърба и кръста.
До момента не сме имали възможност да осигурим подходящи мерки за постигане на ергономия при работа и се възползваме от възможността да кандидатстваме по процедурата за такива.
Предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите три лица от целевата група.
Изпълнението на дейността ще засегне общо три включени в целевата лица, затова тя е отчетена като изпълнение на мярка за колективна безопасност, като такава е описана и в Условията за кандидатстване.
Стойността на тази дейност е определена на 1587 лв. без ДДС. За изчисляването и са събрани две съпоставими оферти от двама кандидати за доставчици и е изчислена средноаритметична цена на 1 бр. ергономичен стол, пренесена впоследствие в Приложение "Информация за пазарни цени".
При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, икономичност и ефикасност. В случай че успеем да открием съпоставими оферти/оферта, но с по-ниски цени от заложените в бюджета, то ще бъдат усвоени по-малко средства и ще се реализира икономия на публичен ресурс. |
1 587.00
|
0.00
|