Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

KUL OOD is engaged in the production of concrete mixes and mortars. The company strives to constantly adapt its activities and adapt to new work models by improving working conditions and increasing the safety of workers, improving the quality of jobs and increasing their sustainability.

This project proposal is a continuation of this policy of the applicant and includes the following activities:

1/ Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.

2/ Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing.

3/ Provision of collective protective equipment.

4/ Provision of social benefits for workers.

The implementation of these activities will build on the measures implemented so far to ensure healthy working conditions in the direction of their improvement and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models. The implementation of the project will lead to a greener working environment, improve the quality of jobs and reflect positively on productivity, while helping to prevent accidents, reduce the cost of work absence and staff treatment. All this will reflect positively on the competitiveness and financial results of the company.

The target group of the project proposal includes the employees working in the production base of the company in the city of Varna - 69 current employees of the company. The above-mentioned activities are tailored to the needs of the target group and will lead to results directly related to the fulfillment of the goals set below.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в КУЛ ООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни суровини и материали; намаляване използването на суровини за производство; намаляване използването на вода в производството; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения за рециклиране, пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на КУЛ ООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведено обучение за въвеждането на съответните мерки. 13 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността е насочена към подобряване на работните условия на заетите лица в базата на фирмата в гр. Варна, като се минимизират рисковете от трудови злополуки и професионални заболявания. Това ще се постигне чрез осигуряване на качествени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) съответстващи на динамиката на трудовия процес във фирмата. Към момента, в предпрятието се използват ЛПС и СРО, които не отговарят на новите технологии и материали на производство – не са изработени от качествени материи, нямат добра термичност, водо- и ветроустойчивост, не са достатъчно подсилени, имат по-ниска устойчивост на удар и др. По-голямата част от ЛПС и СРО, с които разполагат работниците в КУЛ ООД са неустойчиви на атмосферни влияния и нямат достатъчно защитни функции, поради недостатъчно качествени материали, кройки и ергономичност, не създават необходимия комфорт и сигурност на работещите. Интензивното им използване и непрекъснатото въздействие, на което са изложени работниците, са особено агресивни към работното облекло и ЛПС. След направената оценка на риска се установи, че с цел подобряване на безопасността на работещите е необходимо да се подменят сега използваните ЛПС и СРО. Фирмата има необходимост да се закупят нови по-добри и надграждащи съществуващите ЛПС и СРО, отговарящи на съвременните изисквания, с по-добро качество от минимално изискуемите в нормативната уредба, с което ще се осигурят безопасни и здравословни условия на труд за 53 служители на кандидата. В съответствие с Оценката на риска и Утвърдения списък на работните места, при които се използват ЛПС и/или СРО, КУЛ ООД предлага за финансиране набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, както следва: - зимно работно яке – 53 бр. - зимен работен полугащеризон – 53 бр. - зимни работни обувки, боти – 53 бр. - защитна каска – 53 бр. Длъжностите, за които се предвижда да бъдат закупени нови ЛПС и СРО са: мениджър производство 1 бр, експерт, консервация на околната среда 1 бр, пазач-портиер 1 бр, снабдител-доставчик 2 бр, ръководител отдел в транспорта 1 бр, машинист пътно-строителни машини 1 бр, шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона 14 бр, шофьор, специален тежко-товарен автомобил 26 бр, шофьор, лекотоварен автомобил 1 бр, техник-механик, автомобили и кари 2 бр, автомонтьор 2 бр, електрозаварчик 1 бр. Нуждата от ЛПС и СРО в производството на бетон е обоснована от ежедневната работа на отрито, използването на съоръжения, машини и транспортни средства, чиято експлоатация излага на най-различни опасности заетите. Предвиденото за закупуване зимно работно яке е изработено от изключително издръжлив и устойчив на износване материал. То е снабдено с TPU мембрана, което води до повишена водо- и ветроустойчивост. Новият поугащеризон е от плат с по- висока плътност, което в комбинация с ватата води до по-добра защита за работника от неблагоприятен микроклимат. Има подсилени части в областта на коленете и седалището и светлоотразителни елементи. Новите зимни работни обувки са с подсилено композитно бомбе от фибростъкло с антимагнитни и топлоизолационни свойства. Снабдени са с противопрободна пластина и имат по-висок клас на защита - S3. Новите защитни каски от ABS са по-леки, като същевременно осигуряват значително по-добра защита от механична опасност (напр. хвърчащи парчета фракция) спряма HDPE каските. Гореописаните материали допълват и надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието и отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в Наредба №3 от 19.04.2001 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. ЗАБЕЛЕЖКА: Георги Светлозаров Стоянов изпълнява две длъжности – шофьор, специален тежко-товарен автомобил и техник-механик, автомобили и кари. Това е взето предвид при определяне броя на ЛПС/СРО, като такива са предвидени само за едната длъжност, а именно – техник-механик, автомобили и кари. 21 253.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: В рамките на дейността се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства, както следва: Седящата работна поза на служителите от администрацията и на операторите на бетоновите възли води до статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, оток на краката, напрежение в мускулите на врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 16 бр. ергономични офис столa и 16 бр. ергономични бюра за служителите на следните длъжности: мениджър покупки/продажби 1 бр, счетоводител 2 бр, младши счетоводител 1 бр, продавач-консултант 4 бр, асистент-продавач 1 бр, оператор инсталация за размесване на бетон – 7 бр. Използваните към момента столове и бюра са амортизирани, изхабени и не покриват стандартите за ергономичност. Закупуването на ергономични такива ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Столовете и бюрата ще бъдат устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната работа и да не ограничават подвижността на тялото при седяща поза. Ергономичните столове ще имат подходящи размери и устройство, които да позволяват присособяването им в съответствие с антропометричните данни на съответния служител. Ергономичните бюра ще са с възможност за регулиране на височината спрямо позицията/ръста на служителя. Следващата мярка е свързана с подобряване на вътрешния микроклимат в работните помещения на КУЛ ООД. Към момента в административните помещения, в операторните на бетоновите възли и в халето са налични климатици, които са стари (част от тях над 10 г.), амортизирани, изключително неефективни и с недостатъчен капацитет да затоплят/охлаждат помещенията. Поради тази причина осигуряването и поддържането на оптимална работна температура в тези помещения е изключително трудно и това води до неблагоприятни условия на труд. Проблемът се изостря особено през летните месеци. Посоченото се потвърждава от извършените замервания. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат и максимално добри условя на труд за нашите служители, планираме закупуване на: 11 климатика тип „сплит“ с мощност 12000 BTU (8 за административните помещения и 3 за операторните) и 2 колонни климатика с мощност 48000 BTU за халето. Броят и мощността на климатиците е съобразен с размера (кубатурата) и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда. Естеството на дейността по производство на бетонови смеси води до генериране на значително количество прах, което рефлектира негативно върху условията на труд и здравето на служителите. Продължителното излагане на неговото въздействие създава опасност от алергизация, опасност от пневмокониоза и други белодробни усложнения. Един от най-значителните рискове в дейността ни е именно запрашаването, тъй като се работи със скални материали, фракция, цимент. Ето защо, от съществено значение за предпазване на служителите е осигуряването на 1 бр. мобилен контролер за прах за редовно оросяване на площадката и 11 бр. пречистватели за въздух (8 за административните помещения и 3 за операторните). Контролерът за прах е преместваемо оборудване, което се използва за ефективен контрол на праха върху големи площи. Той е оборудван с няколко разпръскващи дюзи, които създават фина водна мъгла, която от своя страна се разпръсква от мощен вграден вентилатор с различна дължина на изхвърляне. По този начин прахта се неутрализира и пада на повърхността на земята, а не се вдишва от служителите. От друга страна, пречиствателите ще поддържат чист въздуха вътре в работните помещения. Те не разполагат с вентилация, а проветряването не е препоръчително. Пречиствателите ще елиминират замърсяванията с прахови частици, като незабавно доставят по-чист и по-здравословен въздух за служителите. 177 345.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите : В рамките на настоящата дейност работодателят ще осигури социални придобивки на своите служители, чрез оборудване и обзавеждане на три отделни места за хранене, почивка и отдих. Дейността на фирмата по производство на бетонови смеси и разтвори се извършва със специализирана техника – бетоносмесващи машини, фадроми, циментовози, бетон-помпи и др. В изпълнението на своите основни дейности служителите и работниците на КУЛ ООД са подложени на множество натоварвания – физически труд, работа на открито, нервно-психично напрежение, стресови ситуации, седяща работна поза и т.н. Ето защо компанията трябва да осигури на персонала си адекватни места за хранене, почивка и отдих. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден (работната смяна), които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействието на факторите на работната среда и трудовия процес. За съжаление, служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, защото съществуващите условия на го позволяват. Те нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Административният персонал редовно обядва на работните си места, тъй като базата е разположена в изолирана индустриална зона, която не предлага много възможности за хранене в заведение. Част от работниците се хранят и почиват на открито (при високи/ниски температури и значителна запрашеност) или дори в камионите. Всичко това рефлектира негативно върху здравето, мотивацията и произовдителността на служителите. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка и качествено хранене на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност се предвижда оборудване и обзавеждане на три отделни помещания за хранене, почивка и отдих, разположени на различни места в предприятието. Броят им е съобразен с характера на работа, продължителността на почивките, броя на служителите и големите размери на базата. Така например, при хипотеза на по-малко места за хранене и почивка, част от работниците трябва да ходят пеша по 6-7 мин. в една посока, за да достигнат до тях. По този начин, ефективността на почивката им би била ограничена и противопоказна, тъй като предполага загуба на почивно време в достигане до мястото за хранене и отдих. КУЛ ООД разполага с подходящи за целта помещения, които са в добро инфраструктурно състояние, но са напълно несъдържателни по отношение на обзавеждането. Необходимо е да бъдат закупени оборудване и обзавеждане, които да приведат помещанията в подходящо за целите на дейността състояние. Това включва: 3 бр. хладилници, 3 бр. микровълнови печки, 3 бр. кафе-автомат, 3 бр. телевизори, 3 бр. климатици (2 бр. тип „сплит“ с мощност 12000 BTU и 1 бр. колонен с мощност 24000BTU), 3 бр. пречистватели за въздух, 9 бр. дивани, 12 бр. маси, 9 бр. шкафове за съблекалня. Закупуването на съответния брой и вид от посоченото оборудване и обзавеждане ще обезпечи осигуряването на качествена и комфортна среда за хранене, отдих и почивка на служителите. Осигуряването на социалните придобивки ще допринесе за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в КУЛ ООД и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Също така, новите социални придобивки ще намалят нивото на професионалния стрес, който е дисбаланс между комплексните условия на труд и трудовото натоварване от една страна и индивидуалните възможности на лицето да изпълнява трудовата си дейност от друга. 71 067.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).