Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

TEHNOPATSTROY EOOD carries out construction and rehabilitation of roads, road and bridge facilities, industrial and residential buildings. As an additional activity, the company produces concrete products for construction works. The company strives to constantly adapt its activities and adapt to new work models by improving working conditions and increasing the safety of workers, improving the quality of jobs and increasing their sustainability.

This project proposal is a continuation of this policy of the applicant and includes the following activities:

a/ Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.

b/ Purchase of personal protective equipment and special work clothing.

c/ Provision of social benefits for workers.

The implementation of these activities will build on the measures implemented so far to ensure healthy working conditions in the direction of their improvement and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models. The implementation of the project will lead to a greener working environment, improve the quality of jobs and reflect positively on productivity, while helping to prevent accidents, reduce the cost of work absence and staff treatment. All this will reflect positively on the competitiveness and financial results of the company.

The target group of the project proposal includes 74 current employees of the applicant. The above-mentioned activities are tailored to the needs of the target group and will lead to results directly related to the fulfillment of the goals set below.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите и намаляване на отпадъците от дейността чрез внедряване на решения, пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД – предлагани услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. Целевата група на дейността са 74 служители на ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД, работещи в базата на фирмата в гр. Ямбол. Етапите за реализация на дейността включват: 1/ Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2) 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 3) 3/ Извършване на услугата по разработване на „зелени“ модели, изготвяне на „зелени“ карти и обучение на лицата от целевата група (от месец 3 до месец 9). 14 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността е насочена към подобряване на работните условия на заетите лица в базата на фирмата в гр. Ямбол, като се минимизират рисковете от трудови злополуки и професионални заболявания. Това ще се постигне чрез осигуряване на качествено специално работно облекло (СРО), съответстващи на динамиката на трудовия процес във фирмата. Към момента, в предпрятието се използва СРО, което не отговаря на новите технологии и материали на производство – не е изработено от физиологично съобразени материи, няма добра термичност, не е достатъчно подсилено, има по-ниска влагозащита, не е достатъчно здраво и др. Съществуващото облекло има неприемливо качество, което рефлектира негативно върху нивото на защита, което предлага. По-голямата част от СРО, с което разполагат работниците в ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД, е неустойчиво на атмосферни влияния и няма достатъчно защитни функции, поради недостатъчно качествени материали, кройки и ергономичност, не създава необходимия комфорт и сигурност на работещите. Интензивното му използване и непрекъснатото въздействие, на което са изложени работниците, са особено агресивни към работното облекло. След направената оценка на риска се установи, че с цел подобряване на безопасността на работещите е необходимо да се подмени сега използваното специално работно облекло. Фирмата има необходимост да се закупи ново по-добро и надграждащо съществуващото специално работно облекло, отговарящо на съвременните изисквания, с по-добро качество от минимално изискуемите в нормативната уредба, с което ще се осигурят безопасни и здравословни условия на труд за 65 служители в предприятието. В съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или СРО, ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД предлага за финансиране набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, както следва: - лятно работно яке – 65 бр. - летен работен полугащеризон – 65 бр. - летни работни обувки – 65 бр. - зимно работно яке – 65 бр. - зимен работен полугащеризон – 65 бр. - зимни работни обувки, боти – 65 бр. Длъжностите, за които се предвижда да бъдат закупено ново СРО са, както следва: водач на мотокар – 1 бр., инженер пътно строителство – 2 бр., машинист валяк – 1 бр., машинист пътно-строителни машини – 7 бр., оператор инсталация за размесване на бетон – 3 бр., общ работник – 18 бр., общ работник, строителство на сгради – 10 бр., работник, строителство – 1 бр., ръководител отдел в строителството – 1 бр., ръководител участък транспорт – 1 бр., строител жилища – 1 бр., строител пътища – 2 бр., строителен техник, проектно-технически отдел – 1 бр., техник, строителство и архитектура – 1 бр., техник, механик двигатели – 1 бр., технически ръководител, строителство – 2 бр., шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона – 8 бр., шофьор, автобус – 2 бр., шофьор лекотоварен автомобил – 2 бр. Нуждата от специално работно облекло в строителството е обоснована от ежедневната работа на отрито, използването на съоръжения, машини и транспортни средства, чиято експлоатация излага на най-различни опасности заетите. Дрехите и обувките следва да бъдат със специфични свойства, които да предпазват персонала от замърсяване, неблагоприятни външни условия, нараняване, падане. Новите дрехи ще бъдат от по-здрав плат, с подсилени зони, подобрена вятъро- и влагозащита. Новите обувки ще бъдат по-леки и здрави, тъй като защитите не са от метал, а от полимер. Описаните материали допълват и надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието и отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Етапите за реализация на дейността включват: 1/ Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 2) 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 3) 3/ Доставка на предвиденото СРО (от месец 3 до месец 9). 21 710.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите : В рамките на дейността, работодателят ще осигури оборудвани мобилни контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, което ще допринесе за постигане на горепоставените цели. Дейността на фирмата предполага работа на открито, използване на строителни съоръжения и машини, управление на тежкотоварни камиони. В изпълнението на своите основни задължения служителите на ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД са подложени на множество и различни натоварвания. Ето защо компанията трябва да осигури на персонала си адекватни места за почивка, хранене и преобличане. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействието на факторите на работната среда и трудовия процес. За съжаление, служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, защото съществуващите условия на го позволяват. Те нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Редовно обядват на работните си места, тъй като базата е разположена в изолирана индустриална зона, която не предлага много възможности за хранене в заведение. Част от работниците се хранят и почиват на открито (при високи/ниски температури и значителна запрашеност) или дори в камионите. Всичко това рефлектира негативно върху здравето, мотивацията и произовдителността на служителите. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за качествено хранене и ефективна почивка на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД планира да закупи 3 мобилни модулни контейнери и 3 мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, което ще допринесе за опазване здравето и работоспособността им. Те ще бъдат разположени в различни работни зони в рамките на границите на предприятието и ще бъдат използвани от различни представители на целевата група – всеки от модулните контейнери ще бъде използван от по 18 служители, два от единичните от по 7 служители, а третият единичен от 6 служители. Броят и размерът на контейнерите е съобразен с характера на работа, продължителността на почивките, броя на служителите и големите размери на базата. Така например, при хипотеза на по-малко места за хранене и почивка, част от работниците трябва да ходят пеша по 7-8 мин. в една посока, за да достигнат до тях. По този начин, ефективността на почивката им би била ограничена и противопоказна, тъй като предполага загуба на почивно време в достигане до мястото за хранене и отдих. Закупуването на 6 контейнера с подобен капацитет ще осигури необходимото пространство за едновременното им използване от различни представители на целевата група, така че всеки служител да може да се наслади на качествено хранене, удобна почивка и възможност за безпроблемно преобличане. Контейнерите ще бъдат оборудвани със: климатици, печки, кухни, хладилници, маси за хранене, столове, шкафове за дрехи, диспенсъри за вода, микровълнови печки. Трите модулни контейнери ще имат и санитарни възли. Закупуването на напълно оборудвани мобилни контейнери за отдих, хранене и преобличане е необходимо за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в ТЕХНОПЪТСТРОЙ ЕООД и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от трудовата дейност и условията на работната среда. Новите социални придобивки ще намалят и нивото на професионалния стрес, който е дисбаланс между комплексните условия на труд и трудовото натоварване от една страна и от друга индивидуалните възможности на лицето да изпълнява трудовата си дейност. 294 258.78 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).