Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The overall goal of the current project proposal is to improve the working environment at "Fair Point" by adapting to the changes related to the transition to climate neutral activity and overall improvement of working conditions. The target group includes all 36 persons employed in the company. The project addresses the employees' need for better working conditions and higher prevention in relation to physiological factors and those related to the work environment.
The identified goals for overcoming the problems of the target group are achieved with the following activities: development and implementation of "green" models of work organization and green maps for work processes; provision of prevention and prevention of burnout, purchase of personal protective equipment; provision of collective protection means and creation of social benefits. As a result of the introduction of green models in the labor organization, we will increase the ecological culture of all employees, so that they perform their activities with care for the environment. Our feathered will learn techniques to cope with stress. Investments in PPE and collective protection equipment will improve the health status of employees and provide a higher level of prevention. Working conditions will be improved by purchasing safety glasses, air purifiers, vacuum cleaner with water and HEPA filter, sun protection film. Risks for workers will also be minimized by investing in ergonomic chairs and desks that will relieve workers from across the company. The canteen and recreation room will help you to have quality rest during the busy working day. As a result of the combined effect of the selected activities, the quality of employment in our enterprise will be significantly improved. Our employees will be assured that the necessary measures are being taken to protect their health and their good professional status. This will contribute to the maintenance of sustainable employment in our company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е необходима за утвърждаването ни като зелено предприятие, в което добрите условия на труд и начинът на организиране на работа се разглеждат в контекста на екологично отговорно поведение както на ниво предприятие, така и на ниво служител. Целта на дейността е да създаде условия във "Феър Пойнт" за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Всекидневната работа на сектор туроператори, в който нашето предприятие функционира, не води до значително въздействие върху околната среда. От една страна можем да извършваме дейността си по с минимално използване на ресурси, а от друга можем да насърчаваме клиентите си да избират дестинации, които са свързани с устойчив туризъм, включващ дейности като велосипедни обиколки или селски туризъм, или насърчаването им за намаляване на отпадъците, които генерират в туристическите местности. Като отговорно към околната среда предприятие, "Феър Пойнт" се стреми към осъществяване на максимално устойчива дейност. За целта непрекъснато правим подобрения в офиса си, като поставяне на фотоклетки, изолации, енерго спестяващи уреди и др. Настоящият проект също е стъпка в посока да внедрим „зелени“ практики като съчетаем усилията ни за щадяща околната среда дейност с безопасно и приятно за човека място за работа. Съзнаваме, че усилията на ниво ръководство не са достатъчни, ако не се осигури ангажираността на всяка работна единица. Това може да е възможно единствено, ако се повиши качеството на отделните работни места и служителите ни са мотивирани да прилагат зелените модели. Затова и чрез проекта като цяло и тази дейност в частност ще се фокусираме върху въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Планираме да бъде извършено и обучение по темата на всички наши служители, като ще бъдат обяснение всички промени, ползите от подобни инициативи. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите туристически пакети и услуги, в зависимост от спецификите на отделните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез изпълнението на дейността при посочената последователност усилията на компанията в посока намаляване на въздействието върху околната среда ще се систематизират и ще достигнат до всяко работно място и всеки зает в предприятието. Оценката на текущата дейност ще послужи като отправна точка за изграждането на устойчиви работни модели, като ще даде на ръководството обективна картина за необходими подобрения, а към служителите ще предаде основните екологични принципи във фирмената политика и най-важното ще им даде инструменти как в ежедневната си работа да ги прилагат всеки според своите задължения и организация на работа. 7 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: След пандемията от COVID-19 сред много от нашите служителите се появиха редица страхове, които от една страха бяха свързани с неяснотата по лечение на вируса и големия брой починали. Като предприятие работещо в сферата на туризма, който беше напълно ограничен се редуваха дълги периоди без работа. Това създаде сред персонали ни страхове от загуба на работното място, желание за възстановяване на работния ритъм, но и страх от заразяване. В месеците без локдаун, стартирахме работния процес, но с много намалени обороти и при спазване на всички мерки. Започнаха проблеми с отказани резервации, спорове с клиенти, искове за компенсации, постоянно анулиране и рекламации, интензивен поток от неприятни задачи, много от които деконструктивни. Съставът на екипа беше нарушен, наложи се да освободим колеги, други напуснаха туристическия бранш с друг, поради страх от заразяване. Пандемията се отрази значително на психическото здраве на работниците ни и доведе до натрупване на стрес. Според изследванията при наслояването на стрес, 90% от засегнатите от подобен вид претоварване не могат да се справят сами и се налага намеса на специалист, който да им помогне за преодоляване на т.нар. бърнаут. Именно това е и целта на настоящата дейност - да осигурим профилактика и превенция на прегарянето, така че да не се стига до напускане на работа или появата на редицата нежелани ефекти от това психологическо състояние. Според проучванията един от факторите, които са свързани с появата на бърнаут са силно ангажирани с работата си професионалисти, които не могат да бъдат заменени в случай на нужда. Стига се до намалена работоспособност, нестабилно настроение, вътрешно безпокойство и нервност. Ако не настъпят промени в положителна посока, се появяват усещане за безнадеждност, отчаяние и безсмислие, като може да се отключи и депресия. Затова е много важно да бъде осъществена превенция и да не се стига до проява на симптоматика. Ако тежкият синдром на прегаряне не бъде разпознат и лекуван за по-дълъг период от време, той обикновено оставя трайни следи. Частичната или дори пълната нетрудоспособност в резултат на това не е рядкост. Затова бърнаут трябва да се приема сериозно и да се лекува навреме, като нашата цел е към момента да осъществим профилактика и превенция, така че да се намалят нивата на стрес и да предпазим служителите си. Дейността ще обхване всички служители и длъжности във Феър Пойнт, тъй като нива на стрес има във всички позиции. Поради пряката връзка с психичното здраве за изпълнението ѝ ще търсим специалист със специалност "Психология" или "Психиатрия" или специализиращ в тази посока. Основните етапи през които ще премине изпълнението на дейността са следните: 1. Извършено обследване на общия работен стрес Ще се проведат разговори с ръководството за да се установят общите проблеми. Допълнително ще бъдат извършени и посещения с цел опознаване на работните процеси. 2. Групови срещи Със служителите на Феър Пойнт бъдат проведени и групови срещи, където под формата на тренинг или семинар ще се обсъждат методи и техники за управление на професионалния стрес, в съответствие с работните процеси и личните характеристики на участниците. Водещият ще се опита да разбере как служителите се чувстват на работа, какви са отношенията им с колеги, ръководители и по останалите звена. Груповите срещи ще съдържат и интерактивни елементи за да се привлече още по-силно вниманието на целевата група. Сесиите ще бъдат в групи от по 10 участника, като сме планирали формирането на четири групи. Дейността е заложена за период от 6 месеца, което ще допринесе и за съвместяването на подкрепата със служебните задължения без да се нарушава работния график, като ще имаме време и да изберем изпълнителят, който най-добре ще подпомогне персонала ни. 7 200.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Основната цел на настоящата дейност е да бъдат осигурени здравословни условия на труд чрез подобряване на защитата на служителите в предприятието. За тази цел е необходимо закупуване на ЛПС за персонала на Феър Пойнт. Към момента фирмата ни, която е с административна дейност, не е използвала лични предпазни средства. След извършената през пролетта оценка на риска се установи, че служителите ни усещат умора в очите от продължителната работа с монитор. Извършените прегледи при очен лекар установиха необходимостта от използването на предпазни очила. В Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи е записано, че работодателят осигурява дейности с цел намаляване на натоварването, дължащо се на работата с видеодисплеи, както и текущи прегледи при очен специалист. Като такава допълнителна дейност и в резултат на оценката на риска се установи, че персонала ни задължително трябва да бъде оборудван със защитни очила като лично средство за защита. Причината е, че мониторите, които използваме вече са остарели. Те нямат нито цветовата матрица, нито скоростта на опресняване на новите модели. Старите модели не притежават технология за редуциране на скритото трептене, нито технология за намаляване на синята светлина. Обновяването е под 50Hz, за разлика от качествените модели, които са средно с 85Hz. Стойките им не се регулират, нито накланят. Към момента сме затруднени от подмяната на всички монитори в офиса, което се дължи на намалената работа по време на Ковид пандемията и всички други сътресения, с които трябваше да се справим. Същевременно служителите ни прекарват по 7-8 часа пред компютрите и въпреки регламентираните почивки се появяват проблеми, които могат да бъдат разрешени само с допълнителни инвестиции. Зрението е един от здравните проблеми на който трябва да се обръща сериозно внимание. Последствията от незащитена работа с компютър могат да бъдат хронично главоболие, продължителна зрителна умора, замъглено зрение, хронична сухота в очите. Всички тези проблеми причиняват значителен дискомфорт. Един от най-честите ефекти е замъгленото зрение. То се характеризира със загуба на остротата на зрението и неясното виждане на обектите. Колкото по-продължително се напрягат очите, толкова по-неясно е зрението. Именно за решаването на този проблем се препоръчва използването на защитни очила. Фокусиране на погледа върху близкостоящи обекти като изображенията на компютърния екран пренапряга очните мускули и води до т.нар. умора. Ако не бъдат предприети мерки могат да се появят и други симптоми като прекомерно сълзене, виене на свят, дори гадене. За да осигурим адекватна защита на персонала си, в тази част от работния процес, която предизвиква някаква опасност, трябва да закупим защитни очила. Така ще изпълним условията на Наредба № 7, както и предписанията на службата по трудова медицина. Затова ръководството взе решение да въведе като закупуването на ЛПС - защитни очила. Това е една от мерките в програмата за минимизиране на риска на "Феър Пойнт". За целта ще бъдат закупени 30 бр. очила, които ще бъдат раздадени на служителите във фирмата, с изключение на работещия на позиция хигиенист, който не използва видео дисплей. При изборът на очила ще се водим от една от най-важните характеристики на този вид защита - предпазването от синята светлина, която е един от основните причина за проблемите със зрението. Блокирането на синята светлина ще помогне на организма да поддържа естествения си биоритъм. Поради продължителното време на престой пред екраните ще закупим очила с постоянен филтър против лъчения, или т.нар. антирефлексно покритие. Ще изберем рамки, които да бъдат изработени от устойчиви и издръжливи материали, така че да се използват продължително време. Стъклата ще блокират и голяма част от ултравиолетовия спектър и ще са устойчиви на надраскване. С изпълнението на дейността ще осигурим една надеждна защита на зрението на служителите си. 8 687.50 8 400.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 1: Целта на настоящата дейност е да бъдат закупени средства за колективна защита в частта работна среда и ергономия при работа. При дейности, които се извършват само в офис, едно от най-важните условия за безопасни условия на труд е именно работната среда. След извършената оценка на риска, беше установено, че трябва да осигурим средства за колективна защита на служителите в областите, в които не отговаряме на изискванията. Опасностите, които бяха идентифицирани са следните: 1. Работна среда - отблясъци, отражения и прах - опасност значителна 2. Биологични опасности - опасност опасна 3. Физиологични - ергономия на работа - опасност значителна Опасностите в работната среда са свързани с отблясъците, отраженията и праха. Офисът ни заема цял етаж и гледа във всички посоки, което води до голямо слънце греене особено в топлите месеци от годината. Ярката слънчева светлина пречи при работата с компютър, защото затруднява ясното виждане на екрана. При осем часов работен ден и почти постоянен поток на силна слънчева светлина се стига до изморяване на очите. Допълнително работната поза се изкривява, за да се избегне заслепяването и да се постигне по-добра видимост. Така от една страна се натоварват очите, а от друга цялото тяло, което може да доведе до мускулни и ставни боли, изкривявания и други. За да разрешим този проблем закупихме вътрешни щори, но отблясъците продължават да се усещат. За да можем да защитим служителите си от неприятните последици на светлината е необходимо да бъде поставено слънцезащитно фолио на прозорците. Това ще подобри работната среда в частта светлина и ще предпази персонала ни от проблеми с очите. Допълнителното им оборудване с ЛПС защитни очила ще доведе до осигуряването на още по-пълна защита. Друг проблем, с който се сблъскваме е факта, че офис помещението е разположено на шумен околовръстен път, където трафикът е интензивен и постоянен, без часови зони на затишие. През пътния участък минават, както коли, така и тежкотоварни превозни средства. Това генерира много прах и мръсен въздух, който навлиза в помещението при проветряване. Дори и при редовно почистване на филтрите на климатиците, не можем да се справим с проблема. Друг вид прах на който са изложени работещите в офис е хартиеният прах, който се класифицира като един от опасните видове. В повечето случаи прахът предизвиква само дразнене, но при продължително излагане може да доведе до хронична кашлица, фарингит, бронхит или астма. Офисът е с подова настилка от мокетни плочи, които са поставени от съображения за изолиране на пода от студ и шум. Този вид настилка обаче натрупва големи количества прах, с които не можем да се справим с традиционното почистване. Така служителите ни от една страна са изложени на два вида прах, а от друга не разполагаме с качествено средство за защитата им. Тъй като в дейността си не можем да повлияем на източниците на прах, трябва да вземем предпазни мерки, така че той да не вреди на работещите. Това може да стане именно чрез закупуването на колективни предпазни средства. В случая тук ще закупим прахосмукачка с воден и хепа филтър и функция за пране. HEPA филтърът предоставя високоефективна филтрация на частиците във въздуха, като е особено подходящ за дихателни проблеми. Той спира по-добре фините прахови частици, полени и алергени, а водният филтър не позволява разпръскването им във въздуха. Биологичните опасности идентифицирани от оценката на риска са определени като степен опасни. Те отново са свързани с качеството на въздуха, но от гледна точка на биологичните агенти в него. Поради спецификата на дейността ни - туроператорска дейност, ние постоянно сме в контакт с клиентите, които идват в офиса. Така в затвореното помещение, работниците са изложени на риска от различни вирусни заболявания, пренасяни чрез ръкостискане, кашляне, кихане. Опасностите в тази област се пренасят не само от клиенти и доставчици, но и от колегите, с които досега е повече от 15 минути, времето необходимо за разпространението на вирусите. 60 975.58 6 300.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Целта на настоящата дейност е да се до оборудва столовата, която използват служителите, както и стаята за отдих. Чрез изпълнението на дейността ще отговорим още по-пълно на ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 г . "За условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологичен режим на труд и почивка по време на работа". От придобивката ще се възползва целия персонала на компанията. Разположението на офиса на Околовръстен път не предполага възможността работниците да използват обедната си почивка за да се хранят навън. Това налага храненето да се извършва на работното място. Помещението, с което разполагаме е с големина от 60 кв.м, като е разделено с плъзгаща се врата на две части. Едната стая обособихме преди години като трапезария. Тя е оборудвана за хранене и затопляне на храна, както и с голяма маса. Разполагаме с 10 стола, които са недостатъчни, а други места за сядане в столовата не са обособени. Така хората не могат да се хранят заедно поради липса на достатъчно седящи места. Стаята за почивка също е оборудвана с голяма маса и столове, където положението е аналогично на това със столовата. Видно е, че използването на пълния капацитет, който може да бъде създаден предвид голямото пространство, и на двете помещения остава неусвоен. Непълноценната почивка е една от предпоставките за натрупване на недоволство и психическо напрежение. Общуването с клиенти е съпроводено с редица проблеми произлизащи от естеството на работа, както и последствията от COVID-19 върху менталното здраве все още се усещат сред работещите. Сред основните проблеми на служителите е натрупването на напрежение от работния процес. Това засилва потребностите им за извършване на дейности, които водят до отпускане, релакс и разтоварване под формата на изградени социални придобивки. Както вече посочихме в анализа на риска физическото натоварване, предопределено от характера и позата на работа, е посочено като потенциална опасност. В предприятието служителите работят при 8-часов работен ден, като имат няколко регламентирани почивки, както и обедна почивка от 1 час. За да подобрим състоянието на столовата, искаме да закупим 10 бр, нови столове, които ще допълнят наличните. За да може да се осигури още по-голям комфорт ще поставим и два двуместни дивана, на които хората ще могат да си говорят или да изчакват, както и да си починат след като са обядвали. За стаята за отдих също искаме да закупим 10 бр. стола за да може да се използва масата в помещението за релакс, за разговори, споделяне и отпускне. Местата за сядане искаме да увеличим от 10 на 20. Там също предвиждаме да сложим и два двойни дивана, където хората да се насладят още по-удобно на почивката си. Допълнително ще поставим и голям телевизор, където ще може да се пуска музика, да се гледат телевизия или филми. Залата вече е оборудвана с музикално озвучение, така след изпълнението на проекта ще можем да я използваме и за организиране на рождени дни, фирмени партита и други инициативи, които са свързани с намаляване на напрежението. За още по-голям комфорт ще поставим и масажен стол с различни програми за да може напрежението на мускули и стави от седящата поза да бъде минимизирано. Ще добавим и изсушител за ръце в стаята за отдих. В момента там няма изсушител, което води до използване на хартия. Чрез закупуването му ще спести натрупването на хартиен отпадък. 14 039.89 3 680.05
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 2: Особено след КОВИД-19, тези опасности трябва да бъдат ограничавани. Така освен мерките, които изпълняваме към момента, като дезинфектанти, сапун, разстояние, редовно проветряване, е необходимо да поставим пречистватели на въздуха, които да унищожават опасни бактерии и вируси и да създават безопасна за работа среда. Ще закупим 6 такива пречиствателя, които ще бъдат за квадратура от по 40-50 кв.м. Чрез това средство за колективна защита ще създадем по-чист въздух в работните зали, по-малко болни и по-приятна работна среда. Физиологичните опасности в част ергономия са особено силни за хората работещи в компании с административни дейности или услуги. При оценката на риска беше установено, че столовете, които се използват в офиса не изпълняват изискванията на нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси, номер 5 на МНЗ. В тази връзка имаме отправена препоръка за закупуване на ергономични столове, като рискът е определен като значителен. Към същата група се причисляват и работните бюра. Използваните от нас обикновени столове и бюра създават риск от преумора. Столовете са амортизирани и нямат възможност за механично регулиране на височината. Зачестиха оплакванията от служителите в тази посока. При някои се появиха хронични болки. Обикновените столове, които използваме в момента допринасят за неестественото навеждане напред и така напрежението върху цялото тяло се увеличава. Неудобството ограничава движението, с времето води до болки в долната част на гърба, усещане за скованост и общ дискомфорт. Обикновените бюра, които имаме не дават възможност за раздвижване, тъй като могат да се използват само в седящо положение. При натоварена работа от 8 часа в офис, въпреки регламентираните почивки, не може да се получи раздвижване, което също увеличава мускулните болки, появява се усещане за скованост и дискомфорт. Статичната поза води до т.нар. успиване и постепенно влошаване на настроението. Намалява се производителността и комуникацията с колеги в резултат на описаните недостатъци. За да предпазим персонала си от физиологичните опасности ще закупим ергономични столове и бюра с регулируема височина. Ергономичните столове ще разполагат с висока облегалка и ще предлагат възможност да бъдат фиксирани така, че дават максимална опора на гърба и да поддържат естествената изправена позиция. Благодарение на регулиращите функции, тялото заема оптимална поза през цялото време на работа, което води до намаляване на умората, напрежението и болките. Бюрата също ще регулират височината си, така че да могат да се използват в изправено положение, което предоставя една много важна възможност – да се движим повече, докато работим. Използването на новите бюра, ще понижи риска от сърдечни болести, диабет и ще подобри кръвообращението. Ще се намалят и болките в гърба, което се повиши енергийния статус на хората и те ще чувстват по-бодри. С намаляването на умората в резултат на използваните ергономични столове и бюра, производителността на труда се увеличава с 50%. Чрез тази инвестиция ще бъде създадено едно средство за колективна защита, което е от особено значение за удовлетвореността на работещите. Планирали сме закупуването на 35 бр. столове и бюра, които ще бъдат разпределени за всички служители, като отново изключение прави хигиенистката. Стремежът ни е чрез ергономичните столове и бюра с регулируема височина, персонала ни да се чувства удобно и в безопасност да извършват служебните си задължения 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).