Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of TECHNOSTROY-G EOOD to a modern, resource-efficient and competitive enterprise, in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact. The project's activities are aimed at implementing "green" models of labor organization, ensuring an attractive, healthy, safe and sustainable working environment in TECHNOSTROY-G EOOD, which takes into account the specific needs and favors the development of employees, while contributing to growth of the enterprise. TECHNOSTROY-G EOOD continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensure quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.

The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees, representatives of the target group. Satisfying this need is also one of the goals of the project.

The project envisages complex integrated measures aimed at:
- development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises
- provision of collective protective equipment for excavations
- provision of social benefits by purchasing a Container for meals, short-term recreation, changing clothes and a sanitary-hygienic room (2 units)

The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of the health of workers in the enterprise and reduced risk of occupational accidents, adapted working environment to their professional needs, which also provides opportunities to extend the participation of workers in the labor market, as it has changed in corporate policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.

The target group included in the project covers only persons employed in the company at the time of submission of the project proposal 30 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ТЕХНОСТРОЙ-Г ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места в гр. Шумен (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Управител строителство–1 лице Технически сътрудник–1 лице Координатор дейности–1 лице Техник строителство и архитектура – 1 лице Служител човешки ресурси–1 лице Инженер конструктор в строителството–1 лице Склададжия–1 лице Общо 7 лица,заети във фирмата, към момента на подаване на проекта. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места.Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност.Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени.С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. 1 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. Като част от дейността е предвидено е закупуването на: -Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване – 4 комплекта -Платна за защитни системи за изкопи за леко укрепване – 4 комплект Основната дейност на ТЕХНОСТРОЙ-Г ЕООД е строително-ремонтни дейности, прокарване на водопроводи и канализация. Като част от основната си дейност фирмата извършва направа на изкопи за полагане на ВиК инсталации. По време на изкопните работи, за по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи и работата вътре в изкопа, могат да се използва подходящо укрепление – защитна система с платна. В зависимост от дълбочината на изкопа и типа на почвата, където се извършват изкопните дейности, се използват 2 типа платна за укрепване - за леко укрепване на изкопи и твърда почва, и за боксово укрепване на изкопи и мека и водонаситена почва. Фирмата не разполага с платна за защитни системи за изкопи, и така не осигурява максималната защита на служителите. Обичайните изкопни дейности на фирмата включват полагане на до 2 бр. тръби на работен ден, всяка по 6м. В случаите на изкопни дейности при мека и водонаситена почва и дълбочина на изкопа до 3,8м за полагане на две тръби с дължина 6м е необходимо да се обезопаси до 1 м преди и след тръбите за да е безопасна работата на служителите в изкопите (т.е до 14м). В случаите на изкопни дейности при твърда почва и дълбочина на изкопа до 3м за полагане на две тръби с дължина 6м не е необходимо обезопасяване преди и след тръбата. При използването и на двата вида платна за защитни системи за изкопи след като 6 метровата тръби са положени, платната се преместват за полагане на следващите. Чрез закупуването на предвидените по проекта Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (4 комплекта) и Платна за защитни системи за изкопи за леко укрепване (4 к-та) ще се осигури обезопасяване на изкопите съответно до 14 и до 12 метра (съгласно параметрите на оборудването описани в приложените оферти), което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти. Количеството (по 4 к-та от вид) на предвидените за закупуване 2 вида платна за защитни системи за изкопи е определено спрямо използваните от фирмата тръби и големината на изкопите, в които работят служителите и съответно пространството което трябва да се обезопаси. Предвидените за закупуване Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (4 к-та) и Платна за защитни системи за изкопи за леко укрепване (4 к-та) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще представлява преместваем актив, които отговарят на всички от изброените условия: -При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година -Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване -Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. -То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура) Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята, и не е свързано с модернизация или технологично обновление на дейността на предприятието. Продължава в т. Начин на изпълнение. 219 300.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ТЕХНОСТРОЙ-Г ЕООД предвижда да осигури социални придобивки (места за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенни помещения) за служителите си, чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение (2 бр.). Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременния свят. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение и е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата, които работят основно на обекти, които често са извън населените места и без достъп до места за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенни условия. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват, да се преобличат и извършват санитарно-хигиенните си нужди в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение (2 бр.). Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенните им нуджи. Фирмата иска да закупи 2 броя Фургон за хранене, краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение, като количеството размера и предназначението им са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите. Фургоните ще са предназначени за служители на следните длъжности: Работник строителство–18 лица Машинист пътно-строителни машини–5 лица Общо 23 заети лица, заети към момента на подаване на проектното предложение, ще могат да се възползват от новите социални придобивки, като служителите ще ги използват на смени, спрямо работния график и планираното време на хранене и почивки. Всеки фургон ще включва Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове и мивка със смесител, маса - 1бр., стол - 4 бр., дървени шкафчета със заключване – 4 бр., душ корито – 1 бр., душ батерия – 1 бр., моноблок – 1 бр. и мивка със смесител – 1 бр. Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих, преобличане и санитарно-хигиенно помещение, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние, място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки, подходящо място за преобличане и за санитарно-хигиенните им нужди. 71 750.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).