Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

In order to achieve the intended project goal, the following actions will be carried out:
Assistant inspectors will be appointed who will support the GLI EA’s activity, aimed at serving penalty decrees and sending acts entered into force through the Internal market information system as well as other related service activities.
Specialized trainings will be held aimed at enhancing and upgrading the qualifications and competencies of GLI EA’s officials, including inspectors, newly hired inspectors, assistant inspectors, experts and other officials.  
An electronic system for the exchange and connectivity of the software used by GLI EA will be developed, built and implemented.
The control system through self-control questionnaires will be upgraded and will be granted access for external users.
A Register of protocols for measuring work environment factors, including those carried out by accredited laboratories, will be established.
For the technical provision and improvement of the control activity, drones will be purchased for exercising control in hard-to-reach places. Mobile devices will also be provided to capture the actual situation during workplace inspections. Innovative approaches related to the GLI EA’s control activity will be developed and implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на помощник-инспектори, подпомагащи дейността на ИА ГИТ, насочена към връчване на наказателни постановления и изпращане на влезли в сила актове чрез Информационната система на вътрешния пазар (съгласно Глава ХХ от КТ), както и на други спомагателни дейности. : ИА „Главна инспекция по труда“ е специфична държавна институция с вменени много правомощия, което обуславя голямата натовареност на служителите с инспекторски правомощия. При осъществяване на своята дейност служителите с инспекторски правомощия извършват работа с високо темпо и изпълняват задачи с притискащи срокове. Отделно от това контролната дейност изисква повишено внимание и концентрация. Наемането на помощник-инспектори ще даде възможност те да поемат изпълнението на дейности, за които не се изискват инспекторски правомощия. Помощник – инспекторите ще бъдат наемани по трудови правоотношения и ще извършват следните основни дейности: подпомагане на инспекционната дейност; техническо подпомагане на инспекторите по труда; административно обслужване на граждани, физически лица и юридически лица и административно обслужване на дирекцията. Лицата, назначени на длъжност помощник – инспектор ще имат следните преки задължения: - Подпомага служителите с инспекторски правомощия при извършването на проверки по спазване на трудовото законодателство, в т.ч. и участие в проверки на място в обектите на контрол; - Въвеждане на информация от извършените проверки в информационната система на Агенцията; - Извършване на дейности по документооборота, при спазване на законовите и подзаконовите нормативни актове, определящи изискванията по водене на регистри създаване, движение, приключване и архивиране на административните преписки, както и на вътрешните правила за документооборот на ИА ГИТ; - Извършване на справки в регистрите на НАП за регистрация на трудови договори; - Приемане и регистриране на заявления за трудови договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа; - Предоставяне на консултации на работодатели и граждани относно условията и реда за предоставяне, регистриране и отчитане на трудовите договори по чл. 114а от КТ; - Подпомагане на дейността на служителите с инспекторски правомощия, насочена към връчване на наказателни постановления и изпращане на влезли в сила актове чрез Информационната система на вътрешния пазар (съгласно Глава XX от КТ); - Окомплектоване и изпращане на съда на преписките по обжалваните наказателни постановления; - Връчване на призовки и други документи, свързани с осъществявания от ИА ГИТ цялостен контрол по спазване на трудовото законодателство. Чрез поемането на дейности, за които не се изискват инспекторски правомощия ще се облекчи натовареността на инспекторите по труда. Това от своя страна ще доведе до повишаване на качеството на извършвания контрол, което е приоритет за Агенцията. Ефектът от редуцирането на натоварването на служителите с инспекторски правомощия ще доведе до повишаване качеството на работата на ИА ГИТ и гарантиране на ефективното прилагане на трудовото законодателство. Помощник – инспекторите ще бъдат назначавани на срочни трудови договори, съгласно Кодекса на труда ( до приключване на проекта). Набирането на кандидати за свободните позиции ще се извършва, чрез публикуване на обява за работа на сайта на ИА ГИТ, в Дирекция „Бюро по труда“, сайт- jobs.bg и rabota.bg. В обявата ще бъдат посочени и минималните изисквания за заемане на длъжността, както и допълнителните умения и квалификации, носещи предимство на кандидата. Документите на кандидатите ще се подават в съответната Д ИТ. Подборът на кандидатите ще се извърши на два етапа – по документи и чрез интервю. За всяка дирекция се определя комисия, която да извърши подбора. След приключване на интервюто комисията изготвя списък на одобрените кандидати, като същият се публикува на сайта на Агенцията и се поставя на информационното табло на съответната Д ИТ. Одобрените кандидати се назначават след представяне на всички необходими документи, съгласно КТ. 7 500 000.00 281 640.34
Повишаване капацитета на служители на ИА ГИТ и техническо обезпечаване за подобряване на контролната и инспекционна дейност на ИА ГИТ: Дейност "Повишаване капацитета на служители на ИА ГИТ и техническо обезпечаване за подобряване на контролната и инспекционна дейност на ИА ГИТ" включва изпълнение на следните дейности: - Дейност № 2: Повишаване на капацитета на служители на ИА ГИТ, в т.ч. на инспектори, новопостъпили инспектори, помощник-инспектори и др. служители чрез специализирани обучения за повишаване и надграждане на квалификацията и компетенциите им. Дейността включва провеждане на специализирани (тематични) обучения на служители на ИА ГИТ ( в т.ч. на инспектори, новопостъпили инспектори, помощник-инспектори и други служители) в присъствена форма на територията на Република България, по теми посочени от Възложителя включващи най-малко следното: ергономия, психосоциални рискове, условия на труд на специални групи работници, инспекционна практика, практика на административните съдилища отнасящи се до дейността на ИА ГИТ, управление дейността на ИА ГИТ и други. При определяне на целевата група за всеки вид обучение ще се взема предвид: • Продължителността на професионалния опит на всеки служител; • Нивото на професионална подготовка на съответния служител; • Промени в нормативната база, с която основно борави служителят ( напри. При промени в АПК, ЗАНН и др. в целевата група ще бъдат включени основно служители с юридическо образование). - Дейност № 3: Разработване, изграждане и внедряване на ефективна електронна система за обмен и свързаност на софтуерите, ползвани от ИА ГИТ. Дейността включва • Адаптация на Информационната Система /ИС/ за миграция към релационна БД към Microsoft SQL Server 2022 (настояща - Microsoft SQL Server 2012); • Анализ, преструктуриране и оптимизация на интерфейса, на таблици, вюта, процедурите и др. дейности; • Интеграция на програмни инструменти и софтуерни модули за оптимизация и информационна сигурност; • Разработване на нов съвременен модул за справки, чрез който ще се подобри отчитането на дейността на Агенцията; • Интегриране на системата за генериране на Актове (АУАН), с ИС позволявайки на служителите да работят в една система с улеснено въвеждане на данни и минимизация на възможностите за технически и човешки грешки; • Разработване на мобилна версия за вътрешен оторизиран достъп на служителите чрез мобилни устройства, с цел спомагане за осъществяване на контролната дейност извън територията на Дирекциите в страната; • Подобрения и добавяне на нови функционалности свързани с електронния обмен на документи/данни и подобрения в текущи функционалности; • Изграждане на връзка за автоматичен обмен на данни между регистър „Споразумения“ в информационната система и модул „Споразумения“ към Бизнес процесор – Конто 66 – с цел подобрение и проследимост на постъпилите средства и отчетността на сключените споразумения; • Разработване на модул/метод за директен достъп на служителите на ИА ГИТ до други вътрешни системи използвани в Агенцията (Система за еднодневни договори по чл. 114а от КТ, Система „Управление на база данни, групиране на предприятия според рисковия потенциал“, Система „Въпросници за самоконтрол“, Система за електронни удостоверения). Внедряването на нови и съвременни решения за сигурност и оптимизация ще подобрят работоспособността на автоматизираната информационна система /АИС/ и защитата на данните. Автоматизирането на обмен на данни между регистър „Споразумения“ в информационната система и модул „Споразумения“ ще минимизира възможностите за допускане на грешки и ще намали необходимостта от използване на човешки ресурс за изпълнение на задачата. Създаването на достъп до други вътрешни системи чрез АИС и подобряване на нейните функционалности ще улесни работата на служителите и ще намали времето за изпълнение на задачите. Чрез предоставянето на възможност за мобилен достъп, до ресурсите на информационната система, ще спомогне за по-ефективната и навременна реакция при извършване на проверки в обектите на контрол. 3 000 000.00 112 656.14
Дейност 2 - продължение: - Дейност № 4: Надграждане на системата за контрол чрез въпросници за самоконтрол и осигуряване на достъп към външни потребители. Дейността включва надграждане на системата за контрол чрез въпросници за самоконтрол с цел осигуряване на достъп, до всичките разработени и налични в нея въпросници, на външни потребители без да е необходимо да бъдат организирани нарочни кампании и да бъдат изпращани отделни въпросници до конкретни предприятия. На външните потребители ще бъде осигурен достъп и възможност за попълване и изтегляне на различни въпросници по техен избор. Това ще допринесе за значително увеличаване на обхвата от предприятия, които ще имат достъп до въпросниците за самоконтрол. При сега действащата система за контрол чрез въпросници за самоконтрол е необходимо до работодателите да се изпращат въпросници по конкретни теми, съотносими с дейността им. Въпросниците съдържат затворени въпроси, които се отнасят до нормативни изисквания в областта на трудовото право, приложими за дейността на предприятието. С отговорите си работодателите посочват каква е практиката в предприятието по отношение на конкретен въпрос. Софтуерът оценява отговорите и позволява идентифициране на проблеми, свързани със спазването на трудовото законодателство. - Дейност № 5: Създаване на Регистър на всички протоколи от измервания на факторите на работната среда, включително такива, извършени от акредитирани лаборатории. Дейността включва разработване тестване и внедряване на регистър на протоколите от измервания на различните факторите на работната среда в предприятията. Достъп до разработения и внедрен регистър ще се осигурява през сайта на ИА ГИТ. Контролиран достъп до регистъра освен служителите на ИА ГИТ ще имат всички работодатели, чиито протоколи от измерванията на различни фактори на работната среда са въведени в регистъра както и органите за контрол извършили измерванията на факторите на работната среда. При своевременно и коректно въвеждане на данните от измерванията в регистъра ще има възможност да се наблюдава цялостната картина на състоянието на условията на труд в предприятията в страната. Това от своя страна ще позволява да се правят адекватни анализи и да се предприемат съответни коригиращи мерки ако е необходимо. Със създаването на регистъра ще бъде намалена административната тежест от предоставяне на едни и същи документи за контрол от работодателите и ще се повиши ефективността на контролната дейност. С цел работодателите да имат задължението да въвеждат данните от протоколите от измерванията на факторите на работната среда в регистъра ще бъде инициирана законодателна промяна. 0.00 0.00
Дейност 2 - продължение: - Дейност № 6: Техническо обезпечаване за подобряване на контролната и инспекционна дейност на ИА ГИТ. Дейността ще включва изпълнение на следните поддейности: • Внедряване на дронове за упражняване на контрол, в т.ч. в трудно достъпни места, с цел инспекция на недеклариран труд, безопасност и здраве при работа, мобилност на работната сила и др. С използване на дронове при упражняване на контрол ще се осигури възможност за документиране на информация за състоянието на обекта за контрол, лесна визуализация на покриви, пресечени терени, обекти и съоръжения. • Използване на мобилни устройства (професионални таблети) с осигурена интернет връзка за заснемане на фактическата обстановка по време на инспектиране на работните места, събиране и въвеждане на данни, преглеждане на документи, работа с различни приложения и използване на GPS връзка. Чрез мобилните устройства, при извършване на проверки в предприятията, ще се извършва заснемане на снимки и кратки видеа На снимките и видеата ще бъде документирано моментното състояние на условията на труд на различните работни места в проверявания обект. Там където са констатирани нарушения свързани с непосредствена опасност за живота и/или здравето на работещите, заснетия материал ще бъде изпращан веднага на лицата ръководещи проверяваното предприятие и на длъжностните лица, изпълняващи функциите на органи по безопасност и здраве при работа. Ще бъдат закупени 30 броя мобилни устройства (професионални таблети) разпределени както следва - 2 (два) броя на екипите извършващи проверки от дирекциите „Инспекция по труда“ попадащи в региони в преход и 28 (двадесет и осем) броя на екипите извършващи проверки от дирекциите „Инспекция по труда“ попадащи в слабо развити региони. След заснемане на моментното състояние на условията на труд на дадено работно място или при извършване на конкретна дейност в проверявано предприятие, инспекторите ще имат възможност, съобразявайки се с изготвени предварително указания, да изпращат снимки и видеа по електронна поща на лицата ръководещи проверяваното предприятие и/или на длъжностните лица, изпълняващи функциите на органи по безопасност и здраве при работа. Заснетите снимки и/или видеа ще се съхраняват и като доказателство към материалите от съответните проверки. В сайта на ИА ГИТ ще се разкрият рубрики за добра и лоша практика, където ще се публикуват избрани снимки и видеа заснети при проверките с цел превенция. • За обезпечаване на контролната и инспекционна дейност на ИА ГИТ се планира наемане на помещения за осигуряване на подходящи работни места на новоназначените помощник инспектори, които ще бъдат оборудвани със съответното офис обзавеждане като бюра, столове, етажерки и други. Предвиждат се и средства за командироване на помощник инспекторите в страната (дневни). 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).