Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving the healthy and safe working environment in the enterprise, which will be achieved through the implementation of the following complex of activities permissible under the procedure:
- Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization;
- Providing prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support;
- Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions;
- Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals and rest in enterprises, etc.
The implementation of the activities is aimed at achieving the set goals, and the implementation of the planned results will contribute to the achievement of the project indicators. The planned activities are expected to contribute to the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks at the workplace and to improve health and safety standards. safe working conditions.
The project proposal will be implemented in the production base of "Chaika" AD in the city of Varna.
The total value of the project is BGN 295,741.60 excluding VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дружеството ЧАЙКА АД не е регистрирано по Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS). Дружеството е сертифицирано и има внедрени СУК ISO 9001 и СУОС ISO 14001, но не са налични разписани конкретни „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси. По тази причина в рамките задължителната Дейност 1 при изпълнение на проекта работните места ще бъдат анализирани и ще се изготвят съответните „зелени“ модели на организация на работните процеси, подпомагащи действията на всяко едно работещо в дружеството лице в посока подобряване екологичните резултати на дружеството, като същевременно икономисват енергия и други ресурси. За целта първата стъпка за правилното им въвеждане е извършването на задълбочен анализ на вътрешната структура и на дейностите на организацията. Целта е да бъдат установени екологичните аспекти (както както преки, така и непреки), свързани с въздействия върху околната среда. В следствие на тази стъпка ще се установят критерии за оценка на съществеността на тези аспекти и ще бъдат разработени мерки за управлението им, под формата на „зелени“ модели и „зелени“ карти на работните места. От Дейност 1 ще бъдат обхванати 88 заети лица, като моделите ще бъдат разработени за следните обособени структурни звена: Звено 1:Работещи в Сектор Администрация-27 работни места, разпределени по направления и длъжности: Направление Дирекция – 3 бр., на длъжности: Административен секретар-1 бр., Мениджър инвестиционни проекти-1 бр., Мениджър софтуерни приложения-1 бр. Направление Продажби и технологии – 15 бр., на длъжности: Мениджър покупки/продажби-1бр., Ръководител производствени технологии-1бр., Инженер производствена ефективност-1 бр., Одитор качество-2 бр., Специалист продажби-5 бр., Търговски представител-1 бр., Експерт, предпечатна подготовка-1 бр., Специалист, предпечатна подготовка-2 бр., Полиграфист-1 бр. Направление производствен мениджмънт – 5 бр., на длъжности: Мениджър, производство-1бр., Началник производство-1 бр., Организатор, производство-1 бр., Началник смяна-2 бр. Направление НФС – 4 бр. на длъжности: Заместник главен счетоводител -1бр.,Счетоводител-1 бр., Експерт, управление на човешките ресурси-1 бр., Ценовик-1бр. Звено 2: Работещи в Сектор Производство-61 работни места, разпределени в следните направления и длъжности: Направление Цех 1 – 9 бр., на длъжности: Оператор рязане на картон (велпапе) 2 бр., Печатар – 5 бр., Машинен оператор печатарство – 2бр., Направление Цех 2 – 46 бр. на длъжности: Оператор рязане на картон (велпапе) – 3 бр., Зареждач материали и полуфабрикати – 3 бр., Машинен оператор, производство на картонени изделия – 4 бр., Работник, сглобяване на детайли – 17 бр., Оператор, съединяване на хартия – 10 бр., Машинен оператор изделия от хартия – 3 бр., Машинен оператор, опаковане/увиване – 1 бр., Чистач/хигиенист – 1 бр., Водач електрокар – 2 бр., Балировач-пакетировач – 2 бр. Направление Логистика (Склад Готова продукция и Склад Суровини) – 6 бр. на длъжности: Ръководител отдел складово стопанство-1 бр., Магазинер-3 бр.,Специалист доставки-2 бр. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 17 600.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Според Международната организация на труда (МОТ) "бърнаут" е "професионално състояние на хронично емоционално, физическо и психическо изтощение, което се развива в резултат на дългосрочен стрес на работното място, който не е успешно преодолян". COVID пандемията също има сериозни ефекти върху менталното здраве на работещите. Според проучване на Световната здравна организация (СЗО) от 2021 г., близо 1 в 3 души в света са съобщили за психично здраве или проблеми със свързаното с психичното здраве поведение през първата година от пандемията. Проектът предвижда предоставяне на психологическа подкрепа на работещите в предприятието "Чайка" АД. Психологичната подкрепа ще се осъществява чрез индивидуални психологически профили и групови сесии. Настоящата дейност е насочена към 88 служители в дружеството. 17 600.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (Част 1).: Настоящата дейност е насочена към 61 служители в звено 2: Работещи в Сектор Производство: Направление Цех 1-9души, Направление Цех 2-46 души, Направление Логистика (Склад Готова продукция и Склад Суровини)-6 души. Чайка АД, планира да закупи следните средства за колективна защита, които ще се използват за почистване на цеховете и складовете.на фирмата и са включени като мярка в Утвърдената програма за минимизиране на риска: 1. Подопочистващи машини за мокро почистване-4 бр. 2. Мокро-сухи смукачки-4 бр. 3. Подновяване на подовата настилка в Цех 2 -- 1 100 кв.м. с шлайфан бетон. Основната дейност на Чайка АД е "Производство на вълнообразен картон и опаковки от хартия и картон". Чистотата и хигиената са от съществено значение в производството на опаковки за хранителни продукти. В Цех 1 на дружеството са операторите работят на форматираща и печатна машини. При процеса на форматиране - срязване или обработка на картона се генерира целулозен прах. При офсетния печат на картон се отделя прах по редица причини, които са характерни за самия процес и за материалите, използвани в него. Процесите по нанасяне на мастилото в офсетния печат също са свързани с образуването на прах. В Цех 2 на дружеството операторите работят на Кашираща машина, Щанцова машина, сгъвачно лепачна машина и фолираща машина. При всички тези процеси - на каширане на картон и велпапе, щанцоване на материалите, сгъване, лепене и фолиране отново се отделя целулозен прах, който се вдишва от работещите. При развиване на ролния материал (картон, хартия) от него се отделят полепнали от производството му отпадъчни частици и фин прах, който се вдишва от работещите в цеховете 1 и 2. Хартиеният прах е с вредно действие, вдишван от работещите може да предизвика дразнене на горните дихателни пътища и дихателната система, както и алергичини прояви при работещите. След работната смяна частиците и прахът падат и се натрупват по пода, върху машините, и другото технологично оборудване. При следващо движение около машините, както и при движение на газокарите в цеховете, прахът се вдига, разнася се във въздуха на работната среда и се вдишва от операторите. В цеховете няма общо вентилационни системи. На машините няма персонални системи за прахо улавяне още при развиване на материала. Поради тази причина, в тези цехове, по предварително изготвен график всяка една машина се спира за профилактика и почистване веднъж седмично По време на профилактика се почистват и прилежащите на съответната машина коридори. Към момента почистването на пода се извършва посредством метене и бърсане с бърсалка за под, което изключително много затруднява персонала и води до претоварване на тялото и умора, имайки предвид голямата площ на тези цехове: Цех 1- 1368 кв.м, Цех 2 - 4 465 кв.м. Нужни са интензивни движения, които увеличават риска от травми, свързани с мускулите и ставите на работещите. Подопочистващите машини ще позволят на персонала да почисти големи площи с по-малко усилие и за много по-кратко време. От друга страна ефeктивността от този вид почистване е ниска и води до хронично замърсяване на производствените помещения. Тъй като този прах се образува в големи количества, ръководството на дружеството взе решение за оптимизация на условията на производство чрез закупуване за Цех 1 и Цех 2 по 1 бр. подопочистващи машини за мокро почистване. 213 440.00 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Осигуряването на социални придобивки от страна на работодателите не само подобрява работната обстановка, но и подпомага здравето, удовлетвореността и продуктивността на служителите. Това обикновено се счита за важен аспект от корпоративната социална отговорност и ползите за работещите. Настоящата дейност е насочена към 88 служители в дружеството. В тази връзка за мястото, предназначено за хранене на работещите, "Чайка" АД планира да закупи следното оборудване: 1. Климатици -2 бр. За комфорта и удобството на служителите на "Чайка" АД в производствената база на дружеството е обособен стол за хранене, където се хранят 88 души. Храната се приготвя на място и се сервира топла. Столовото помещение е разделено на две части: място за хранене и място за готвене. В двете помещения липсва климатизация, която да осигурява необходимия микроклимат. В настоящата ситуация и двете помещения се отопляват посредством електрически духалки. За подобряване на микроклимата в помещенията за хранене и готвене се предвижда да бъдат закупени два броя високоефекивни климатици, които ще осигурят оптимална температура и по-добро качество на въздуха в помещенията. Климатиците в двете помещения са от изключителна важност за комфорта на служителите. Поддържането на оптимална температура в мястото за готвене ще спомогне за повишаване на производителността, намаляване на стреса и подобряване на работната ефективност. Освен това те спомагат за осигуряване на по-здравословна работна среда. Поддържането на оптимална температура в мястото за хранене ще спомогне на работещите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и удобство при хранене. 17 145.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд (Част 2).: Към момента почистването на машините в Цех 1 и Цех 2 се осъществява посредством обдухване. В резултат на това се получава допълнително запрашаване по пода, както и върху другото технологично оборудване.Това обуславя необходимостта от закупуването на 2 бр. мокро - сухи смукачки за тези цехове, което ще доведе до значително намаляване нивата на запрашеност в тях. Производството на хартиени и картонени опаковки е чувствително към замърсяванията, тъй като дори най-малките прахови частици могат да повлияят на качеството на работната среда и продукцията. Смукачките премахват тези частици и поддържат работното пространство чисто, оборудването е винаги чисто и подготвено за използване, осигурявайки високо качество на продукцията. Запрашаване от целулозен прах е налице и в Склад суровини и Склад готова продукция, където в резултат на ежедневни дейности по приемане, издаване на роли картон и хартия, движение на персонал и техника се отделя прах, който се вдишва от работещите. Излагането на работещите на прахови частици в работните помещения може да доведат до проблеми с дихателната система, като алергии, астма и други респираторни затруднения, до засягане на концентрацията и продуктивността им. Към момента в тези складове, също както и в Цех 1 и 2 се използват традиционните методи за почистване на пода с метли и бърсалки за под, които не осигуряват достатъчно ефективно и хигиенично почистване, както и изискват много повече време и физически усилия от работещите, имайки предвид голямата площ на тези складове-Склад Суровини – 1 292 кв.м, Склад готова продукция – 1 628 кв.м. С цел предотвратяване на вкарването на прах в Цеховете, периодично в Склад материали ролките с хартия и картон се почистват от натрупан прах, чрез бърсане с метли и парцали. В Склад готова продукция почистването на готовата продукция се осъществява посредством изтупване с метли. В резултат на което този прах попада по пода и се вдишва от служителите. За да се минимизира възможното отделяне на прах по време на работния процес и инхалация на прах от работещите, дружеството предвижда за Склад суровини и Склад готова продукция по 1 бр. подопочистващи машини за мокро почистване и по 1 бр. мокро - сухи смукачки. Осигуряването на такива машини би имало ефект на средство за колективна защита, тъй като ще се подобри качеството на въздуха в работните помещения и ще се създаде по-здравословна работна среда за персонала, ще се намали риска от разпространение на вируси и бактерии. В производственото помещение на дружеството - Цех 2 подът е неравен, и на места изронен. Това крие опасности и рискове за здравето на работещите, като травми и падания, мускулни и скелетни проблеми, умора и стрес, рискове от инциденти при движение на газокарите в цеха. За да се намали риска от възникване на тези проблеми, ръководството на дружеството предвижда да предприеме подходящи мерки за подобряване на сигурността и условията на работа в цеха, съгласно препоръчаните мерки в Програмата за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска. За целта се планира да се поднови част от подовата настилка на Цех 2 (1100 кв.м.), която към момента представлява мозаечни плочи. Предвижда се полагане на нова подова настилка от шлайфан бетон. Полагането на равна подова настилка ще създаде по-безопасна работна среда, като се намали риска от падания и наранявания, за персонала почистването и поддръжката на пода с подопочистващата машина ще става по-лесно и ефективно, което е от ключово значение за производствените среди, където е важно да се поддържа чистота и хигиена. Равната подова настилка ще улесни движението на работещите, което може да намали умората и подобри продуктивността им. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).