Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 246 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

AQ Plastronic AD is a company that specializes in the production of electronic and electromechanical devices and products on a microprocessor basis, which are used in the automotive industry, energy and others. At present, our staff is 100 people, of which 47 are the target group of the project. The project is related to the financing of trainings of workers in AQ Plastronic in order to improve professional qualifications, specific trainings at the workplace, as well as to promote lifelong learning. The company has a clear vision to invest in its employees and develop them, as they are the most valuable capital. The aim of the project will be achieved through the following activities: Activity 1: Provision of trainings for acquisition and improvement of professional qualification - second qualification degree to persons from the target groups, according to their current level of qualification, the requirements of the position.
Activity 2: Specific trainings related to the workplace, including the acquisition of specific skills for employees in the Quality Department, engineers, trainings for management staff to upgrade business skills aimed at circular economy and green transition, introduction of low-carbon, resource-efficient and waste-free processes and technologies, etc.
Activity 3: Employment of project trainees after successful completion of their training.
The expected results from the implementation of this project are the improvement and increase of the competencies of part of the pesrosal of AQ Plastronic, allowing me to better realize myself within the production process, and hence the opportunity to offer flexible solutions and comprehensive customer service with high quality, as well as with a high degree of energy sustainability and increased social responsibility.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /част 1 от Дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 11 з.л.в АК Пластроник АД за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места. Проектната дейност е пряко свързана с основната дейност и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АК Пластроник е свързана с производство на платки и асемблиране на готово изделие.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност.Производственият процес в АК Пластроник изисква високо качество на спояването на компонентите с цел осигуряване на 100 % качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АК Пластроник за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри за конвенционален монтаж. Лицата на длъжност монтажник ел.елементи, монтажник ел.корпуси/ел.монтьр възли и монтажник ел.елементи/ел.монтьор платки имат познания в сферата на промишлената електроника, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на прецизните измервания и електрически вериги. Повишаване на професионалната квафикация е предвидено и за Оперативен мениджър и за Мениджър Качество с оглед на това, че същите следва да контролират и организират производствените процеси. Преминаването на описаното обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 2-ра квалификационна степен (КС) –професия „Монтьор на електронна техника" с код 523040, специалност "Промишлена електроника" с код 5230401, ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 7 920.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 2 на дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 10 з.л.в АК Пластроник АД за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места. Проектната дейност е пряко свързана с основната дейност и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АК Пластроник е свързана с производство на платки и асемблиране на готово изделие.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност.Производственият процес в АК Пластроник изисква високо качество на спояването на компонентите с цел осигуряване на 100 % качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АК Пластроник за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри за конвенционален монтаж. Лицата на длъжност оператор робот, организатор производство, инспектор качество, монтажник ел.корпуси/ел.монтьр възли и монтажник ел.елементи/ел.монтьор платки имат познания в сферата на микропроцесорната техника, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на сензори, микроконтролери, експлоатационни изисквания към електронните елементи, технология на производство на компоненти и функционални възли на електронни изделия с микропроцесори, методи за измерване с електронно- измервателна апаратура на различни електрически величини. Преминаването на описаното обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 2-ра квалификационна степен (КС) –професия „Монтьор на електронна техника" с код 523040, специалност "Микропроцесорна техника" с код 5230402, ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 7 200.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 1 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 15 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място,в т.ч. насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник лица,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. I.СО:„ППридобиване на умения за усъвършенстване на работните процеси и технологии в производството в АК ПЛАСТРОНИК АД, чрез развитие на предприемачески потенциал с оглед постигане на целите на кръговата икономика, зеления преход и ресурсната ефективност“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул1:Ресурсна ефективност и кръговост на производството в АК Пластроник АД. Съдържание/теми: - Въведение в темата, запознаване с основни термини - Добавена стойност, Загуби (излишъци, преразход на ресурси), Ресурсна ефективност, Кръгова икономика; - Основни принципи на ресурсно ефективното производство и кръговата икономика. Модул: 2: Структурирана работна инструкция.Съдържание/теми: -Описание на работен процес - работна (технологична) инструкция. Структура на работната инструкция; -Работната инструкция - необходим инструмент за коректно и ресурсно ефективно изпълнение на процеса; -Как да "разбием" работния процес на стъпки и елементи; -Дефиниране на участниците в новия ресурсно ефективен и зелен модел на работа -Практика: Разработване на 5 структурирани работни инструкции на следните процеси в „АК Пластроник“ АД. Модул: 3 Измерване и анализ на текущото състояние на работните процеси. Съдържание/теми: -Работната инструкция като инструмент за подобрение на работния процес в „АК Пластроник АД в съответствие с целите за кръгова икономика, зелен преход и ресурсна ефективност и за въвеждане на нови сътрудници в него -Анализ на стъпките от работните инструкции в работните процеси в „АК Пластроник“ АД, изброени в Модул 2 -Измерване на циклово време (и на отделните стъпки от процеса) - практика в цеха на изброените в модул 2 работни места Модул 4: Методи за подобрения и намаляване на негативното влияние на човешкия фактор върху околната среда. Съдържание/теми: -Идентифициране на загуби и добавящи стойност елементи в работните процеси в „АК Пластроник“ АД, изброени в модул 2 – анализ; -Методи за подобрение и намаляване на загубите - увеличаване нивото на добавена стойност. Постигане на по-висока ресурсна ефективност и кръговост на работните процеси -Работа по групи - брейнсторминг, предложения за подобрения Модул: 5: Спестяване на ресурси. Съдържание/теми: -Реализиране на практика на съгласуваните промени - практика в цеха на същите работни места, посочени в модул 2 -Измерване на подобренията и спестените ресурси от въведените подобрения, повишаване на кръговостта на работните места и преструктиране на дейността във връзка със зеления преход -Работа с рециклируеми ръчни инструменти -Алгоритъм за прилагане на индустриална симбиози и затворени цикли в „АК Пластроник“ АД -Записване и документиране на резултати 13 500.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 2 на дейността/: Модул: 6: Съдържание/теми: -Ефективна организация на работното място -Организация и управление на работното място - основен фактор за висока ресурсна ефективност и намаляване на вредното въздействие на дейността върху околната среда, вкл. ограничаване на въглеродните емисии и постигане на целите на кръговата икономика и зеления преход - Запознаване с принципите на оптимална подредба и визуализация на работната зона, чрез обособяване на правилно разположението на материали, инструменти и консумативи. Използване на подходяща маркировка, сигнализация, знаци, пиктограми, цветово кодиране, с цел спестяване на излишни движения и време. - Спестяване на движения = спестяване на разходи = увеличена добавена стойност и постигане на положителен ефект по отношение на повишаване н а ресурсната ефективност и намаляване на вредното въздействие върху околната среда Модул: 7: Документация - Съдържание/теми: - Запознаване и работа с необходимите документи, шаблони, темплейти, свързани и присъщи за управлението на процесите на работните места . Въпроси, дискусии 2.Хорариум:30 учебни часа (1 уч.час = 45мин.) 3.Форма на обучение:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:15 заети на ТД в АК Пластроник лица на длъжности: Инженер производство-5 з.л.,инженер планиране-1 з.л., мениджър пр-во-1 з.л.; мениджър проекти-1 з.л.,специалист проекти-1 з.л.,организатор производство-3 з.л., технолог-1 з.л.; специалист доставки-1 з.л., Специалист логистика-1 з.л.. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Ресурсна ефективност и кръгова икономика:Основни термини и принципи на ресурсно ефективното производство, Методи за намаляване на излишъците и преразхода на ресурси, Възможности за внедряване на кръгови производствени модели. -Оптимизация на работните процеси:Значение и структура на работните инструкции за ефективно изпълнение на производствените задачи, Анализ на работните процеси с цел подобрение и премахване на неефективни стъпки, Методи за структуриране на работата с цел по-висока продуктивност. - Измерване и анализ на производствените процеси:Методи за анализ на текущото състояние на производствените процеси, Инструменти за измерване на циклово време и идентифициране на възможности за подобрение,Значението на работната инструкция за въвеждане на нови служители и оптимизиране на съществуващите процеси. - Екологична устойчивост и намаляване на негативното въздействие в-у околната среда (ОС):Методи за идентифициране и намаляване на загубите в производството,Подходи за намаляване на вредното въздействие на човешкия фактор в-у ОС,Практики за ефективно използване на ресурсите и ограничаване на въглеродните емисии. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 3 на дейността-ESG/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на 1 з.л.в АК Пластроник, насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността е включено 1 СО, чиято цел е да се формират знания за устойчиво и отговорно управление (ESG management), идентифициране и управление на нефинансовите рискове и привличане на устойчиви инвестиции чрез развитие на иновации в областта на социалната и въглеродно-неутрална икономика и попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО е „ESG Академия“ и включва следните модули: Модул1: ESG подход в управлението: Въпроси и теми за устойчивост, Контекст: климат, демография, урбанизация, изкуствен интелект (AI), популизъм. Стандарти, конвенции и международни разпоредби. Анализ на заинтересованите страни. Съдържание, методология и дизайн на матрица на двойната същественост. Нефинансови рискове и тяхното управление. Включване, надлежна проверка, наблюдение и анализ. Устойчивост в търговията и търговското финансиране. Зелена и социална таксономия Модул2:Екологичен стълб на устойчивост: Зелена и кръгова икономика, Договори за ЕС, институции и законодателство. Субсидиарност и солидарност,агенции и организации на ЕС, Европейския зелен пакт. Технически аспекти на таксономията на ЕС., Въведение в прилагането на таксономията на ЕС, Шест екологични цели, преследвани в таксономията на ЕС, Значителен принос към целите за смекчаване и адаптиране на климата, Екологични цели срещу TSC на таксономията на ЕС, Минимални социални изисквания., Роля на таксономията в контекста на ЕС за устойчиво финансиране, Регламент за капиталовите изисквания (CRR). Доверителни задължения. Модул3: Социален стълб на устойчивост: Принципи на бизнеса и правата на човека. Управленски подход, ориентиран към заинтересованите страни, Заетост и индустриални отношения, Трудови и социални права. Международно и национално законодателство., Ключови институции, Трудови практики. Здраве и безопасност. Баланс между работа и личен живот, Социален одит. Устойчива верига за доставки, Насърчаване на адекватни стандарти на живот, Въздействие върху работниците, потребителите и общностите. Модул4:Понятия за изменение на климата, адаптиране към климата, смекчаване и устойчивост, Видове сценарии на изменението на климата и политическите последици Оценка на уязвимостта на климата, Разработване на климатични политики и планове за действие, Прилагане и финансиране на фирмени политики за климата със заинтересованите страни, Основни фирмени действия за устойчивост и климат. Модул5:Енергийна и климатична политика, Ефекти от замърсяването на климата и неговите икономически измерения. Политика на ЕС в областта на климата. Международни споразумения за климата., Системата на ЕС за търговия с емисии, Механизми за приспособяване на въглеродните граници, Инструменти за декарбонизация възобновяема енергия и енергийна ефективност,Политика на ЕС за сигурност на доставките. Сигурност на доставките от нефт до електричество, мрежово планиране / TYNDP / TEN-E / офшорни / разпределение,Адекватност на ресурсите и механизми за капацитет., Енергиен пазар на ЕС - пазари на едро на електроенергия; пазари на едро на газ;пазари на дребно и свързаност на енергийната система, Европейски зелен пакт. Пакет “Готови за 55”. Механизми за справедлив преход.Енергийни иновации и стратегически важни енергийни технологии (зелени газове,водород, офшорна възобновяема енергия). Инициативи за интелигентен град от сгради до мобилност. Цифрова трансформация. 2 750.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 4 на дейността-ESG2/: Модул6:ESG отчетност и изисквания към докладваните данни, Управление на данните. Вътрешни и външни / публични източници,Задължения за оповестяване и международни стандарти за интегрирана отчетност,Европейска директива за отчитане на устойчивите финанси (SFRD),Европейска директива за отчитане на корпоративната устойчивост (CSRD),Европейски стандарти за отчитане на устойчивостта (ESRS),Отчитане на климата, Модул7:Бизнес и права на човека.Ефекти от замърсяването на климата и неговите икономически измерения. Политика на ЕС в областта на климата. Международни споразумения за климата. Системата на ЕС за търговия с емисии, Механизми за приспособяване на въглеродните граници, Инструменти за декарбонизация възобновяема енергия и енергийна ефективност Политика на ЕС за сигурност на доставките. Сигурност на доставките от нефт до електричество, мрежово планиране / TYNDP / TEN-E / офшорни / разпределение,Адекватност на ресурсите и механизми за капацитет.Енергиен пазар на ЕС - пазари на едро на електроенергия; пазари на едро на газ; пазари на дребно и свързаност на енергийната система,Европейски зелен пакт. Пакет “Готови за 55”. Механизми за справедлив преход.Енергийни иновации и стратегически важни енергийни технологии (зелени газове,водород, офшорна възобновяема енергия). Инициативи за интелигентен град от сгради до мобилност. Цифрова трансформация. Модул8:Устойчиви финанси- Одитинг, Въведение в устойчивите финанси,Управляващ капитал за устойчиво бъдеще. Капиталови потоци във финансовата система. Стратегии, които работят за устойчиво финансиране. Подходи за устойчиво финансиране, Оценка на риска и възвръщаемостта – връзка между риска и възвръщаемостта и въздействието върху устойчивото финансиране. Устойчиви финансови решения – ключови атрибути за насърчаване на устойчиво финансиране. Ролята на публичния сектор в устойчивото финансиране. Тенденции, рискове, иновации и устойчиви финанси. Разработване на план за действие. Оценка на въздействието Модул9:Одитинг-Въведение в устойчивите финанси.Управляващ капитал за устойчиво бъдеще. Капиталови потоци във финансовата система.Стратегии, които работят за устойчиво финансиране. Подходи за устойчиво финансиране. Оценка на риска и възвръщаемостта – връзка между риска и възвръщаемостта и въздействието върху устойчивото финансиране. Устойчиви финансови решения – ключови атрибути за насърчаване на устойчиво финансиране. Ролята на публичния сектор в устойчивото финансиране. Тенденции, рискове, иновации и устойчиви финанси. Разработване на план за действие. Оценка на въздействието. Одит на процеси - Процесен подход при провеждане на одит. Видове одити – вътрешен, от втора и от трета страна.Методи и техники на провеждане. Роли и отговорности при провеждане. Етапи на провеждане – подготовка, одит, последващи действия. Одитинг – ангажименти по изразяване на сигурност по устойчивостта Приложими професионални одиторски стандарти. Законова и етична рамка. Отговорности на ръководството/лицата, натоварени с общо управление на дружество при докладване по устойчивостта и отговорности на одитора, изразяващ сигурност по устойчивостта. Етапи на провеждане – планиране, изпълнение и приключване на ангажимента за изразяване на сигурност по устойчивостта. Докладване при ангажимент за изразяване на сигурност по устойчивостта. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 5 на дейността-IPC/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 3 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място. Заетите лица са на длъжност Опретатор робот-1 з.л.,Организатор производство-1 з.л., Инженер производство-1 з.л. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО:„Обучение по IPC610 CIS“. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014, както следва: • разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението; • оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение, • разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение (допустими са разходи за разработване на програми свързани с обучението); • общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението. Стойност за 1 лице - 891,50 евро или 1744 лева без ДДС, обща стойност на обучението за 3 з.л. = 5232 лв. без ДДС. Обща стойност за изпълнение на дейността 5232 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 5 232.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 6 на дейността-ESD/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 1 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място. Заетите лица са на длъжност Инженер mоизводство-1 з.л. Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността e обхванато 1 специфични обучения (СО),което включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложената ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. СО:„Обучение за ESD Coordinator“. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014, както следва: • разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението; • оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение, • разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение (допустими са разходи за разработване на програми свързани с обучението); • общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението. Стойност за 1 лице - 1510 евро или 2950 лева без ДДС, обща стойност на обучението за 1 з.л. = 2950 лв. без ДДС. Обща стойност за изпълнение на дейността 2950 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 2 950.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 7 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на 28 специфични обучения на общо 15 з.л.в АК Пластроник, свързани с работното място., както следва: - 3 з.л. обучение SIx Sigma-1 инж.производство,1 технолог и 1 организатор производство - 4 з.л. обучение ТРМ - 1 монтьор,1 елетромеханик, 1 инж.конструктор и 1 шприцьор. - 4 з.л.обучение 8D - 1 инж.качество и 3 инсп.качество - 2 з.л. обучение New Control Plan - 1 Мениджър кач и 1 инж.качество - 4 з.л. обучение PPAP -1 инж.кач, 1 технолог,1инж.производство,1 организатор пр-во -1 з.л. обучение MSA-1 инсп.качество -5 з.л. обучение PFMEA-1 технолог, 3 инж.произвоство,1 организатор пр-во Проектната дейност е пряко свързана и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността e обхванато 1 СО с наименование:„Six Sigma, ТРМ,8Д,New Control Plan, PPAP, MSA и PFMEA“ ,което включва придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложената ЦГ,формирани от заети в АК Пластроник,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. Обучението по SIx Sigma има за цел да подобри качеството чрез идентифициране и отстраняване на причините за преработка и минимизиране на променливостта в производствените и бизнес процеси. Обучението е 5 дни по 8 часа, общо 40 часа. Присъствено е. Обучението по TРМ засяга механизма за отстраняване на четири от големите “болести” в производството:повреди (по машините);дефекти (в продуктите);злополуки (с хората); загуби (в производствената система). Обучението е присъствено - 1 ден - 6 часа. Обученята по 8D, New Control Plan, PPAP, MSA и PFMEA разкриват различни подходи, използвани от инженери и отдел качеството за откриване, разрешаване и елиминиране на повторяеми проблеми като част от подобрението на продукти и процеси. Всяко едно обучение е присъствено,с продължителнот - 6 часа. При формиране на разходите за СО за конкретното работно място/работен процес са предвидени единствено допустимите разходи, съгла. чл. 31, § 3 от Регл. (ЕС) № 651/2014. Обща стойност за изпълнение на дейността 13220 лв. без ДДС. При формиране на разхода е спазено изискването да не се надвишава максимално допустимата стойност на БФП за 1 лице, включено в СО. 13 220.00 0.00
Дейност 3: Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта): Цел на дейността е да се запази заетостта на 78,85 % от представителите на целевата група на проекта, които са завършили успешно участието си във включените в проекта дейности за период от 6 месеца след приключване на всички обучения за конкретното лице. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ 3 и на общата проектна цел и обхваща устойчивостта на проекта и предоставянето на устойчива заетост на успешно завършилите участието си в проектните дейности лица. Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на 37 заети лица, представляващи 78,85 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите, включени в обхвата на настоящото проектно предложение (Дейност 1: "Дейности за предоставяне на обучение за придобиване или повишваване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразени с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място" и Дейност 2: "Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.") след приключването на всички обучения за конкретното лице. За успешно завършило обучението си лице по ПК и специфично обучение, ще се счита всяко лице, представител на целевата група, което не е преминало същото по вид и степен обучение, има присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение и успешно е завършило обучението – наличие на документ за успешно приключено обучение. Информацията за броя на заетите лица, за които се предвижда устойчива заетост след успешно приключване на участието им в обучение/я съответства на посочената целева стойност на специфичния индикатор за резултат „Участници със запазена заетост след успешно приключване на обучение/я по проекта“. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Установяване на реалния брой на успешно завършилите участието си в проектните дейности заети лица, представители на целевата група на проекта 13-ти проектен месец; 2. Осигуряване на заетост на не по-малко от заложения процент от обучените по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я - от 13-ти до 18-ти проектен месец вкл. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).