Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
9 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 1:
Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
В оценката на риска по отношение на работещите са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и висока степен на експозиция на прах за работещите в склада. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“.
Допълнително, установено е, че е необходимо да бъде изградена Автоматична пожарогасителна инсталация - система за газово гасене на сървърно помещение, тъй като съществуващата пожароизвестителна и пожарогасителна система освен обичайните рискове при пожар, крие И следните допълнителни рискове за работещите при възникване на пожар в сървърното помещение, а именно: токсичност както от газовете, отделени при изгаряне, така и от тези, използвани за гасене. Това налага изграждане и инсталиране на изцяло нова Автоматична пожарогасителна инсталация - система за газово гасене на сървърно помещение, която е с високо ниво на безопасност за персонала, при липса на токсичност. Като част от системите за сигурност, пожарогасителните системи се изграждат и поддържат с цел потушаването в ранен стадий на развитието на пожар и предотвратяване на разпространението му. Те са изключително важен фактор в осигуряването на безопасност на всички работещи в дадена сграда или помещение, където има риск от възникване на пожар. Сървърното помещение на компанията, като такова, което съхранява електронни данни, е изложено на висок риск от възникване на пожар. Наличието на активно електрическо оборудване, необходимо да осигури постоянно електрозахранване, както и наличието на запалими материали, вложени в оборудването, са предпоставки за възникване на пожар. Практиката показва, че пожари, причинени от повреда в електронното и електрозахранващото оборудване, включително UPS-и и оборудване за климатизация, са най-често срещаните в такива помещения. Окабеляването, наличието на кабелни канали и други скрити монтажни зони допълнително увеличават пожарния риск. Затова сървърното помещение трябва да притежава най-високата степен на защита в цялата сграда, като най-удачният вариант е интегрираният подход, включващ комбинираното взаимодействие от система за много ранна детекция, сигнализация и система за пожарогасене. Принципът на действие е следният – след известяване за пожар и евакуация се задейства гасителната система и изпуснатият газов агент спира горенето в рамките на секунди. Най-важните предимства на тези системи са безопасността на персонала и изключителната им ефективност. Газовите пожарогасителни системи притежават високи нива на безопасност за хората, като прекратяват процеса на горене при висока концентрация на кислорода, при която не съществува риск за хората. Поради всички гореизложени обстоятелства е предвидено да се изгради Автоматична пожарогасителна инсталация - система за газово гасене на сървърно помещение.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
328 670.91
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
Опасностите от неблагоприятен микроклимат са идентифицирани в Изложбената зала в град Пловдив. Залата е голяма, в нея са изложени множество артикули и на практика е нея постоянно пребивават минимум 5 служители на длъжностите ПРОДАВАЧ-КОНСУЛТАНТ и КОНСУЛТАНТ ПРОДАЖБИ. Към момента наличните климатици са вече амортизирани, а и не са оразмерени за охлаждане и отопляне на такова голямо помещение. Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При дефектиране на климатик се налага да се предприемат всички допустими мерки, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При недостатъчно ефективна работа на даден климатик, не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи подмяна на наличните климатици. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство.
Именно в този контекст е планирано доставка и монтаж на 8 нови колонни климатици, последно поколение, които освен отопление и охлаждане ще имат и функции за отстраняване праха във въздуха за осигуряване на постоянен приток на чист въздух, както и за получаване на равномерен въздушен поток и равномерно разпределение на температурата в цялото помещение и т.нар. "суха програма", която дава възможност да се намали степента на влажност, без да се променя температурата в помещението. Опасностите в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Заедно с високата замърсеност на въздуха в Пловдив с фини прахови частици, възниква сериозен риск от заболявания на дихателната система, бактериални и вирусни инфекции. Климатиците от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности като: равномерно разпределение на температурата в цялото помещение; възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишен риск от разпространение на вирусни инфекции и то при положение, че в Изложбената зала на дружеството всекидневно се налага да пребивават освен всички работещи и множество посетители, което експоненциално повишава риска от пренасяне на вирусни инфекции.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 3
:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2
Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност.
В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 38 от работещите, както и на 32 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип ергономични работни столове и бюра са предвидени за всички служители, които работят в седнало положение, пред екрани/дисплей и за които е идентифицирана нужда от регулиране на височината на работното място). Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 4:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3
В складовете на компанията е идентифициран повишен риск от запрашеност, като складовите помещения са работно място за 20 служители. Ежедневната работа в складовите помещения е свързана с разопаковане и опаковане на голямо количество едрогабаритни стоки. При отстраняването на опаковките, тяхното събиране и подреждане на определени места, както и при опаковане преди транспортиране към клиента, се отделя немалко количество прах, предимно целулозен, тъй като масово използваните опаковки са от велпапе. Поради интензивните движения на хора и складове техника този прах се разнася, циркулира във въздуха и се вдишва от работещите. В оценката на риска е идентифицирана опасност от вторични източници на прах и препоръката е да се осигури вакуумно сухо почистване на подове и други повърхности, също така и мокро почистване на подовете в склада по подходящ начин.
Във връзка идентифицираните опасности от първостепенна важност е предприемането на подходящи мерки за защита на работещите срещу формирането на вторични източници на прах в работната среда чрез използване на подходящи почистващи техника за сухо вакуумно и мокро почистване включително на трудно достъпни места. Ето защо е предвидено да се закупят и въведат в експлоатация Индустриална, подопочистваща машина за мокро почистване, както и Професионален робот за сухо и мокро почистване. Нуждата от две почистващи машини се обуславя от голяма складова площ - 4935 квадратни метра. По време на работа, докато текат същинските работни процеси в склада, т.е. в рамките на 8 работни часа може да се използва индустриалната, подопочистваща машина за мокро почистване, която е със седящ водач и може да работи почти 3 часа с един заряд на батерията. Калкулациите показват, че в рамките на работното време на служителите не може да се почистят всички складови площи, а прахът, който не е почистен (влажно) продължава да се разпространява. Именно заради това е предвидено закупуването и на Професионален робот за сухо и мокро почистване, който може да почиства склада след като всички са напуснали работните помещения. С използването и на Професионалният робот за сухо и мокро почистване ще съумеем да почистим ефективно всички площи, като осигурим мокро почистване, гарантиращи ефикасно почистване на праха, с което ще редуцираме нивото на запрашеност в работната среда. В допълнение, използването на ергономичната почистваща индустриална машина със седящ водач и професионалният робот, освен за намаляване на запрашеността в помещенията, ще спомогнат също за редуциране на мускулно напрежение и ще минимизират риска от възникването и усложнения на свързаните с труда мускулно-скелетни увреждания.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|