Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of INZHKONSULT EOOD to a modern, resource-efficient and competitive enterprise, in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact. The activities of the project are aimed at implementing "green" models of labor organization, ensuring an attractive, healthy, safe and sustainable working environment in the company, which takes into account the specific needs and favors the development of the employees, while contributing to the growth of the enterprise. INZHCONSULT EOOD continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensure quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.
The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees, representatives of the target group. Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
- development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific jobs in enterprises
- provision of collective protective equipment
- provision of social benefits
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of workers' health when performing their work functions and reduced risk of occupational accidents, adjusted working environment to their professional needs, which also provides opportunities to extend workers' participation in the labor market , as well as changes in company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.
The target group included in the project includes only employed persons in the company at the time of submission of the project proposal - a total of 16 employed persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ИНЖКОНСУЛТ ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места работещи в гр. Варна и гр. Пловдив (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: 1. Служители с работно място в гр. Варна – общо 6 заети лица: - Търговски представител – 1 лице - Главен счетоводител – 1 лице - Експерт, маркетинг – 1 лице - Счетоводител – 1 лице - Технически организатор – 1 лице - Управител – 1 лице (на договор за управление) 2. Служители с работно място в гр. Пловдив – общо 3 заети лица: - Търговски представител – 2 лица - Специалист – 1 лице Общо 9 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение (на териториите на слабо развити региони). Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. продължава в т.Начин на изпълнение 1 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от ергономия при работа. Предвидено е закупуването на Ергономични офис стола – 11 броя. Служителите, за които са предназначени ергономичните офис столове и са целева група за дейността са на длъжности, които изискват повече от 4 часа на ден работа на бюро, каквито са: 1. Служители с работно място в гр. Варна - Търговски представител – 1 лице - Главен счетоводител – 1 лице - Експерт, маркетинг – 1 лице - Счетоводител – 1 лице - Технически организатор – 1 лице - Управител – 1 лице (на договор за управление) 2. Служители с работно място в гр. Пловдив - Търговски представител – 2 лица - Специалист – 1 лице 3. Служители с работно място гр. Шумен - Търговски представител – 1 лице 4. Служител с работно място гр. Бургас - Търговски представител – 1 лице Общо 11 заети лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Замяната на обикновените офис столове (използвани в момента) с ергономични такива е част от Утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Служителите на изброените длъжности работят продължително време в седнало положение на тялото. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. Ръководството на фирмата осъзнава, че наличните офис столове не са достатъчно ергономични и предразполагат към развитие на хронични заболявания, поради неергономичната си форма и натрупана амортизация. За да се справи с този проблем ръководството на фирмата предвижда закупуването на 11 броя ергономични офис столове, съобразно списъка на работните длъжности във фирмата, които трайно да редуцират риска от придобиване на такъв тип увреждания. При избора на новите столове ще бъдат взети норми за ергонометричност на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. 13 066.90 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ИНЖКОНСУЛТ ЕООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си като закупи: 1. Фургон за хранене и краткотраен отдих – 1 бр. (за служители в гр. Пловдив) 2. Фургон за хранене, краткотраен отдих и преобличане - 1 бр. (за служителите в сервизна база на фирмата в село Тополи, обл. Варна) Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене и краткотраен отдих за служители на фирмата в гр. Пловдив и място за хранене, краткотраен отдих и преобличане за служители на фирмата в сервизната база в село Тополи, общ. Варна. Към момента за тези служители няма осигурени съответните социални придобивки и дейността е изцяло съобразена с нуждите им. Липсата на гореописаните социални придобивки създава неудобства за персонала като: -възпрепятства качественото им хранене по време на работния ден -възпрепятства възможността им за почивка -възпрепятства възможността им за уединено и комфортно преобличане в началото и края на работния ден За да подобри условията на труд за служителите си, фирмата планира да осигури като социална придобивка места за хранене, краткотраен отдих и преобличане чрез закупуване на 2 броя оборудвани и обзаведени Фургона. Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери, обзавеждане и оборудване са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане (за служителите в сервизна база в село Тополи). Целева група при изпълнението на дейността ще са служители на фирмата работещи на следните работни места: 1. Служители с работно място в гр. Пловдив: - Търговски представител – 2 лица - Специалист – 1 лице 2. Служители с работно място в село Тополи, общ. Варна: - Инженер, техник – 1 лице - Сервизен техник – 1 лице - Търговски представител, резервни части – 2 лица Общо 7 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение. Предвидени за закупуване са следните фургони: 1. Фургон за хранене и краткотраен отдих – 1 бр. (за служители в гр. Пловдив), оборудван с: кухненски шкафове с мивка (1 бр.), маса (1 бр.), стол (3 бр.), микровълнова фурна (1 бр.), хладилник (1 бр.) и климатик (1 бр.) 2. Фургон за хранене, краткотраен отдих и преобличане 1 бр. (за служителите в сервизна база на фирмата в село Тополи, обл. Варна), оборудван с: кухненски шкафове с мивка (1 бр.), маса (1 бр.), стол (4бр.), шкафчета със заключване (4 бр.), микровълнова фурна (1 бр.), хладилник (1 бр.) и климатик (1 бр.) Размерите и оборудването на фургоните са съобразени с броя на служителите за които са предназначени (заети лица във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение). Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и преобличане (за служителите в сервизна база в село Тополи), с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 59 750.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).