Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 718 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

ET KAPRIZ - VALENTINA PETROVA produces clothing on a piecemeal basis, and at the time of application, 10 people were employed in the company on a labor contract. Production activities are carried out in its own building, including: sewing workshop, tailoring, ironing, warehouse and offices. The project proposal includes activities that will contribute to a healthy and safe working environment in the company and improve the standards of working conditions:
- Designation of a rest room. The project envisages repair works and equipment of a staff rest room and an adjacent sanitary room. This social benefit is tailored to the number and specifics of the work of the employees in the company and will significantly contribute to their comfort. 
- Improving the parameters of the working environment. The project proposal aims to improve the parameters of the working environment, where deviations from the standards were found when performing laboratory measurements and risk assessment. New air conditioning systems and additional lighting are planned in the "Shivashki", "Kroyalno" and "Gladachnitsa" workshops. High ergonomic chairs are also provided for the workplaces in these workshops, which are tailored to the specifics of the work of those employed there. The proposal also includes investments in fire extinguishers, water and disinfectant dispensers, locker room equipment and common areas, etc. 
Last but not least, the project is in sync with the goals of the current program, related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models - It is planned to prepare "green" maps for the organization of work processes at specific workplaces.This activity will include a set of actions for the implementation of work processes leading to a positive effect in terms of increasing resource efficiency, reducing the impact on the environment and increasing the sustainability of the products and services offered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятиято. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 666.66 1 666.66
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на Дейност 2 е да осигури по-здравословна и безопасна работна среда в основните производствени помещения на предприятието. Предвидени са дейности, които ще намалят рисковете за здравето на работното място и ще повишат стандартите на условията на труд. Дейността включва поредица от мерки за подобряване на условията, които са съобразени с извършена актуализирана Оценка на условията на труд и професионалния риск в ЕТ „Каприз – Валентина Петрова”. В Оценката на риска, както и в утвърдената Програма за минимизиране на рисковете, са посочени превантивни мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска. На база направените замервания на контролираните параметри, е отчетена необходимост да бъдат предприети конкретни действия в следните насоки, включени в Дейност 2: 1. Подмяна на сега съществуващото отопление (конвектори и ел. печки - тип духалки) със съобразени с обема на помещенията климатици. Поставянето на климатици е в отговор на констатирано несъответствие по контролиран параметър „Микроклимат” по фактор „Температура на въздуха" в предприятието. Съгласно направените измервания параметърът „температура на въздуха” не отговаря на изискванията на Наредба № РД-07-3 ДВ. Бр.63/18.07.2014г. 2. Констатираното несъответствие по контролиран параметър „Осветеност” извежда необходимостта от допълнително осветление на работните места и помещения. Измерените стойности на осветеността, съгласно Сертификат за контрол № 453/06.12.2023г. не съответстват на БДС EN 12 464-1:2011. Като риск е отчетено, че недостатъчното осветление е предпоставка за бързо настъпване на зрителна умора, нервно – сензорно (зрително) напрежение и различни по тежест травматични увреждания.Дейността предвижда монтирането на локално осветление на работните места, подобряване на осветлението в работните помещения и смяна на ел. крушки. с оглед осигуряване на съответстващо на класа на зрителните задачи осветление в работните помещения. 3. Дейност 2 включва и подобряване на условията по отношение на ергономията при работа. Този фактор също е от особена важност за заетите във фирмата, тъй като работата им е свързана с продължително седящо положение в една поза и свързаните с това рискове за здравето.Наблюдението на работните места към момента показва, че работните столове са без възможност за регулиране на облегалката, осигуряваща стабилност и поддръжка на гърба при задължително седяща работна поза, а всички шевни машини имат възможност за регулиране на височината. Оборудването с ергономични столове има за задача да елиминира или намали рисковете, свързани с дългото седене по време на работа, а също и да осигури профилактика при вече възникнали проблеми. Предложените в проекта столове са съобразени с рисковете за тялото при дълго седене и включват възможности на механизмите на столовете за прецизни настройки. Проектното предложение предвижда закупуването на ергономични работни и офис столове. 4. В дейността са заложени и инвестиции за подобряване на санитарно-битовите условия - оборудване на съблекалнята с индивидуални гардероби, в които работещите да си поставят дрехите и личните вещи; поставяне на машина за дезинфектант за по-добра хигиена и ограничаване разпространението на вируси. 5. Предвидено е също закупуване на допълнителни 2 бр. прахови пожарогасителя за кроялно и гладачно помещение с цел осигуряване на адекватни и бързи действия при пожар. Изпълнението на Дейност 2 ще стартира в първия месец от изпълнение на проекта, като на първи етап ще бъдат закупени и монтирани климатичните системи, при спазване на условията на Програмата. Паралелно с това това ще се предприемат мерките за подобряване на осветлението в помещението чрез смяна на крушки и поставяне на лед пури. Непосредствено след изпълнението на тези мерки, ще се осъществят инвестициите в оборудване на работните места с ергономични столове и локално осветление, както и оборудване на съблекалнята, поставяне на машина за дезинфектант и прахови пожарогасители. 53 189.72 20 072.00
Осигуряване на социална придобивка за работещите - ремонт и оборудване на място за почивка: Дейност 3 включва обособяване, ремонт и оборудване на място за почивка за работещите във фирмата. То ще бъде разположено в помещение с размер 72.05 кв.м, собственост на кандидидата. Към настоящия момент помещението не се използва и е за ремонт. Необходимо е да се направи нова замазка на пода и да се залепи теракот/гранитогрес, стените и тавана да се обшият с гипсокартон и вата и да се боядисат, както и да се оборудва санитарен възел. За целта в дейността са заложени средства за СМР. Предвидено е и оборудване на помещението с подходящи мебели, както и основни уреди - хладилник, микровълнова печка, бойлер, кафемашина. Предвидено е в помещението да се постави и мобилен велоергометър, който работещите могат да използват по време на почивките си, предвид че работата им е свързана с продължително време в седящо положение. Осигуряването на място за и отдих е социална придобивка, която ще допринесе за комфорта на персонала.В него ще е обособен кът за хранене, тъй като към настоящия момент много от работещите си носят обяд от вкъщи, но нямат възможност и подходящо място да затоплят храната и да я консумират на удобно място. Оборудването на стая за почивка ще осигури комфорт и удобство и ще повиши стандартите на работната среда във фирмата. 42 830.09 34 483.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).