Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Kronoshpan Bulgaria is one of the most modern enterprises in the country for the production of wood panel materials. The long-term experience, modern scientific and technical knowledge in the field of wood processing technology and polymer chemistry, as well as the provided company know-how, define the company as a leader in the production of wood materials for South-Eastern Europe.
The current project covers 244 (188 scheduled and 56 regular shift) employees in the production and 21 (regular shift) in the administrative activities of the company as a target group in general for the project, with different departments covered in different activities, but also all employees in general in the company. All 265 employees work at  Veliko Tarnovo.
The project is aimed at improving the well-being of the company's employees and working conditions, as well as building an environmentally friendly "green" company culture and motivating the environmentally friendly thinking of employees in the company's Administrative Department.
The project envisages, within 12 months, the development and implementation of "green" models of labor organization by selecting a contractor, according to the statutory requirements, who will be involved in the overall process: from a review of existing practices and procedures related to the management of environment and "green" models of work, to the development of "green" cards with sustainable practices applicable in the working environment of the organization and to a plan of measures to implement "green" models of the organization, to the introduction and implementation of the "green" models in the company's Administration, where the biggest gaps in the implementation of green policies at work were reported.
The project also envisages the provision of a social benefit for the workers by purchasing containers as resting and foraging areas for the employees, as currently the allocated space is extremely insufficient for the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Целта на тази дейност е да се разработят и приложат „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места в административния отдел във Велико Търново. Дейността ще допълни вече въведените зелени политики в дружеството. Административната дейност на дружеството, реализирана във фабриката във Велико Търново, покрива процесите – логистика, снабдяване с материални средства, човешки ресурси, счетоводство, рисков мениджмънт и здраве и безопасност, екология, техническо осигуряване. Понастоящем в нея са ангажирани общо 21 служителя, разпределени в офис Производство на плочи от дървесни частици (ПДЧ), и офис производство на плочи със средна плътност на дървесни частици (МДФ). В административната дейност ще бъдат поставени основите на нова концепция за фирмена култура чрез проекта, тъй като именно в тази дейност до този момент не са въведени зелени модели на работа. След подготвителен етап, включващ провеждане на избор на изпълнител и сключване на договор, изпълнението, на който ще отнеме около 2 месеца, избран сертифициран доставчик ще извърши същинското изпълнението на дейността в рамките на 10 месеца. Обща очаквана продължителност на дейността – 12 месеца. Изпълнението ще премине през следните четири етапа: ЕТАП 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.1. Анализ на работните места в административния отдел и присъщите им функции. Анализът ще се осъществи чрез посещения на място и интервюта със служителите, заети в отдела. 1.2. Анализ и оценка на организацията на труда и работните процеси. Ще бъде извършен чрез посещения на място и интервюта със служители, изготвяне на процесограма. 1.3. Идентификация на области (процеси и операции) с възможност за оптимизация и внедряване на зелени практики. Дейностите ще бъдат извършени чрез посещения на място и интервюта със служители. Обща продължителност на Етап 1: 2 месеца ЕТАП 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Етапът ще премине през: 2.1. Разработване на индивидуални "зелени" модели за работните процеси в административната дейност на дружеството във Велико Търново, отчитащи спецификата на дейността. Ще бъдат разработени процедури/ наръчник за екологично изпълнение на процесите. 2.2. Регламентиране на ролята на всяко работно място за екологично изпълнение на процесите в отдела. Ще бъдат дефинирани конкретни отговорности за различните длъжности в отдела във връзка с изпълнение на работните процеси по екологичен начин. 2.3. Разработване на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Тази поддейност ще включва разработка на зелени карти за видовете длъжности в административната дейност и прилежащите процеси. Обща продължителност на Етап 2: 3 месеца ЕТАП 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 3.1. Съставяне на подробен план/програма за внедряване на "зелените" модели, включително времеви рамки и ресурси. 3.2. Съгласуване на плана и утвърждаване от ръководството. Презентация на плана и мерките пред ръководството. Обща продължителност на Етап 3: 2 месеца ЕТАП 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 4.1. Провеждане на обучения за обхванатите от дейността служители относно новите "зелени" модели и промените в работните процеси. Присъствени и онлайн обучителни сесии. 4.2. Стъпково въвеждане на "зелените" модели в работната среда. Своевременен мониторинг на изпълнение на процесите. Обща продължителност на Етап 4: 3 месеца 4 400.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В Кроношпан България ЕООД вярваме, че осигуряването на социални придобивки за работещите - места за отдих, хранене и почивка в офиса имат изключително значение – те са лесен и достъпен начин за повишаване на енергията и производителността на служителите. Освен това такива пространства са чудесен начин за утвърждаване на екипната работа и сближаване между колегите. Целевата група по настоящата дейност са всички служители на компанията, работещи във фабриката във Велико Търново, а именно 265 служителя, обособени в следните отдели: 1. Производство – 188 служители, работещи по график на 2 и 3 сменен режим на работа + 56 служителя, работещи редовна смяна в ремонтно-механичен цех, цех ламинат, склад готова продукция и осигуряващи поддръжка на производствените линии. 2. Административен отдел - 21 служителя, работещи редовна смяна Към настоящия момент служителите отделят от регламентираната си почивка време и енергия за придвижване до най-близките заведения за хранене, които са на разстояние минимум 3 км от работното място или отделят допълнително време за поръчка и доставка на храна. Това води до непълноценно и нерационално използване на осигурените от работодателя регламентирани почивки за храна и отдих. Още повече имайки предвид периодичното увеличаване на персонала, зает с осигуряване на механична и ел. поддръжка по време на месечните профилактики на производствените линии е налице командироване на работници от втората площадка на Дружеството, намираща се в Бургас /в зависимост от поставените задачи обикновено 4 дни месечно по минимум 4-ма служителя – по 2-ма за всяка линия: ПДЧ /плочи от дървесни частици/ и МДФ /плочи със средна плътност/. Минимално се изпращат 4 – ма човека – механици и ел. техници. С оглед това наличните места за хранене и почивка във фабриката във Велико Търново са с недостатъчен капацитет да осигурят нормалното протичане на регламентираните почивки, необходимо е служителите да се изчакват. Понастоящем характеристиките на обособените импровизирани места за хранене са, както следва: - в РМЦ /ремонтно-механичен цех/: Обособен кът в работилницата, оборудван с маса и 8 бр. столове, микровълнова, хладилник и апарат за вода с площ 15 м2 за 50 служителя; - в операторно ПДЧ: Обособен кът, оборудван с долни и горни шкафове, плот с мивка, бар плот за хранене, 4 бр. високи столове, хладилник, кафе машина, микровълнова, апарат за вода с площ 6 м2 за 24 служителя; - в операторно МДФ: Обособен кът, оборудван с долни и горни шкафове, плот с мивка, бар плот за хранене, 4 бр. високи столове, хладилник, кафе машина, микровълнова, апарат за вода с площ 6 м2 за 9 служителя; - при дървесна площадка: Обособено помещение за хранене, оборудвано с долни и горни шкафове, плот с мивка, 2 бр. маси с 20 бр. столове, хладилник, кафе машина, микровълнова, апарат за вода с площ 30 м2 за 54 служителя; - в KМДФ: Обособено помещение за хранене от метална конструкция с алуминиева дограма, оборудвано с долни шкафове, плот с мивка, 2 бр. маси с 10 бр. столове, хладилник, кафе машина, микровълнова, апарат за вода с площ 18 м2 за 9 служителя. Основният проблем е, че капацитетът на въпросните обособени пространства за хранене е крайно недостатъчен поради силно нарастващия брой на служителите в последните години. С цел създаването на уютна и приятна атмосфера в зоната за почивка и отдих, в рамките на настоящата дейност, искаме да закупим контейнери, които да са специално предназначени за краткотраен отдих и хранене, където работниците да упражняват почивките в рамките на работния ден, съгласно чл. 151 от Кодекса на труда. Вярваме, че закупуването на контейнери за отдих и почивка (16 бр). ще улесни положителната комуникация и ще подобри цялостното емоционално състояние на служителите. Изборът на тази социалната придобивка е направен в съответствие с нуждите на работещите и съгласно специфичните условия на труд и характера на ежедневната им работа. Контейнерите (необорудван) ще бъдат 16бр. 175 400.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).