Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени" модели на организация на работните процеси в компанията, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхване целева група от 98 заети лица в базите в Созопол и Варна: 23 заети лица в НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол и 75 заети лица в НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна. Разработването и прилагането на „зелени" модели на организация на труд включва създаването на устойчиви и екологосъобразни работни процеси, които подобряват ефективността, намаляват натоварването на околната среда и повишават благосъстоянието на работниците. Тези модели трябва да бъдат адаптирани и оптимизирани в зависимост от спецификата на конкретните работни места.
Дейността включва следните четири етапа за изпълнение, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики - извършване на детайлен анализ на текущата организация на труд, работните процеси и спецификата на конкретните работни места.
Определяне на ключовите аспекти и области, които могат да бъдат оптимизирани или преобразувани с цел постигане на „зелени“ цели и инициативи.
1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места - Ще бъдат формулирани конкретни „зелени“ цели, които ще отразяват амбициите и ангажимента на компанията към устойчиво развитие и екологосъобразност.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието - Разработените стратегии и планове за действие ще включват мерки за оптимизация на ресурсите, намаляване на отпадъците, подобряване на енергийната ефективност и подкрепа на здравословните и безопасни работни условия.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. - Интегрирането на „зелени“ практики в работните процеси, процедури и системи на организация цели да се оптимизират работните методи, материали, технологии и оборудване с оглед на намаляване на въздействието върху околната среда и повишаване на устойчивостта на дейностите. Обучението на работниците и управленските кадри относно „зелените“ практики, принципи и стратегии ще поощри култура на отговорност, осведоменост и ангажимент към устойчивото развитие и екологосъобразните действия. Ще се анализирайт резултатите, извлечените поуки и и ще изготвят предложения за подобрение.
Планираните етапи, начин на реализация и очакваните за изпълнение резултати по настоящата дейност отговарят на основната цел на проекта за реализиране на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в дружеството, и покриват изцяло специфична цел 1 "Анализ и реорганизация на трудовата дейност в компаният с цел преминаване към „зелени" модели на организация на труд".
Разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд изисква системен и интегриран подход, който обединява стратегическото планиране, иновациите, образованието и ангажимента на всички участници в дружеството. Чрез активна и целенасочена дейност, компанията може да постигне значителни подобрения в своите работни процеси, устойчивост и отношение към околната среда. |
19 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: „Национална спортна база“ ЕАД ще осигури за 98 заети лица в базите в Созопол и Варна: 23 заети лица в НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол и 75 заети лица в НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна - психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целта е да бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа.
Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема с психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки, които при това не изискват сериозни финансови ресурси.
Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхната психологическа подкрепа за намаляването им. Психологическата подкрепа на служителите във връзка с идентифицираните рискове, техники за борба със стреса, разрешаване и управление на конфликти, както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира, че въведените мерки са както адекватни и ефективни. Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка орагнизация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на клиенти.Психосоциалните рискове и стресът на индивида може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата на колегата си. При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани, независимо от размера и вида на предприятието. Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин, по който се минимизират всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа.Благоприятната психосоциална среда стимулира добри производствени резултати и лично развитие, както и психично и физическо благоденствие на работещите.
Дейността ще премине през три етапа:
1. Запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
2. Психологическа подкрепа под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и при необходимост индивидуално психологическо консултиране.
3. Мотивация на подпомогнатите лица.
В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
Психологическата подкрепа ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика, при провеждането на които, участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. При груповите занимания ще се обособят групи с до 10 лица в групата. |
19 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 1: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез реализация няколко мерки за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. От изпълнение на дейността ще се възползват общо 98 заети лица в базите в Созопол и Варна: 23 заети лица в НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол и 75 заети лица в НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна.
Високото качество на предлаганите услуги не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича процесите. Дружеството се придържа към тази идея и залага на дейността, осигуряваща средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд в компанията, и са изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска.
1)ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА чрез осигуряване на нови климатици за работните помещения, където служителите на компанията полагат труда си. Предвидено е в 15 помещения в НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна (10 офиса администрация и 5 офиса камериерки) и в 13 помещения в НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол (включващи офиси, канцеларии, архив) да бъде поставен по 1 бр. климатик.
Настоящата дейност има за цел подобряване на работната среда, чрез подобряване на микроклимата в посочените помещения. За подобряване на микроклимата през летния и зимния сезон по предписание на СТМ ще бъдат оборудвани с нови климатици. Предвижда се закупуване на високостенни климатици - единичен сплит - които ще охлаждат и затоплят помещенията, тъй като температурите през топлите месеци достигат 30 градуса. Основните рискове пред служителите са свързани с напрежение и стрес, високи летни температури, водещи до изпотяване, ниски зимни температури, водещи до простудни заболявания, сърдечносъдови проблеми през летния период. Тези опасности водят след себе си до риск за здравето на служителите.Идентифицираните рискове водят до нуждата на целевата група от колективни предпазни средства, които да предоставят допълнителна защита при работата на служителите. Липсата на ефективна отоплителна и охлаждаща инсталация води до прегряване и охлаждане на работещите през топлия и студения сезон през годината, с което се увеличава риска от заболявания на работещите, а от там намаляването и възстановяването на тяхната работоспособност.
Необходимостта от осигуряване на благоприятен микроклимат е свързана с непосредствения ефект върху здравето и работоспособността на работещите, като се намалят предпоставките за възникване и хронифициране на различни простудни и респираторни заболявания и подобряване на състоянието на хората с диспозиция към такива (при които ниската температура може да провокира обостряне и хронифициране на други общи заболявания). Оптимизирането на микроклимата се предприема с цел превенция на риск и неблагоприятното въздействие, което се подценява като фактор за безопасността и здравето при работа. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация) като реакциите касаят целия организъм. С осигуряването на климатици ще се гарантират работните фактори за работещите, съобразно физиологичните им изисквания като се реализира трудов процес в допустими норми.
2) ЕРГОНОМИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО
Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в администрацията:
• Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози;
• Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване.
Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. |
190 805.50
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: „Национална спортна база“ ЕАД инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова компанията се стреми да предостави социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите.
Като следва логическата последователност на предвидените по настоящото проектно предложение дейности, които са в пряка връзка с постигането на основната и специфични цели, кандидатът е предвидил и осигуряването на стая за отдих, почивка и хранене на своите служители. Това е продуктивано и от факта, че съгласно регаментирането законодателство в страната по време на работния процес трябва да се редуват режим на труд и режим на почивка. Това в голяма степен се определя и от основната дейност на фирмата.
За изпълнение на стратегията за успешно развитие на „Национална спортна база“ ЕАД и за осъществяване на проектната дейност ще се осигурят съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, като са заложени следните мерки по проекта:
1. Оборудване на 3 бр. помещения за хранене и почивка за НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна
Досега в базата няма обособено помещение за отдих и почивка за заетите 75 бр. лица, но базата позволява адаптиране на налично помещение, което да бъде пригодено за пълноценна почивка и хранене на служителите чрез закупуване на необходимото оборудване. Предвижда се да се обособят 3 места за хранене и почивка чрез закупуване на следното оборудване: кухненска маса с 8 стола - 3бр., пейки за сядане с етажерка за обувки - 6 бр., шкафове за преобличане/ метални -21бр., диван за почивка - 3бр., диспенсър за вода - 3бр., хладилник - 3бр., микровълнова печка - 3бр., кафе машина - 3бр., климатик - 3 бр.
2. Оборудване на 2 бр. помещения за хранене и почивка за НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол
Досега в базата няма обособено помещение за отдих и почивка за заетите 23 бр. лица, но базата позволява адаптиране на налично помещение, което да бъде пригодено за пълноценна почивка и хранене на служителите чрез закупуване на необходимото оборудване. Предвижда се да се обособят 2 места за хранене и почивка чрез закупуване на следното оборудване: кухненска маса с 8 стола - 2бр., пейки за сядане с етажерка за обувки - 4 бр., шкафове за преобличане/ метални -15бр., диван за почивка - 2бр., диспенсър за вода - 2бр., хладилник - 2бр., микровълнова печка - 2бр., кафе машина - 2бр., климатик - 2 бр.
Предвиденото оборудване ще се използва за претопляне на храна, за приготвяне на топли напитки, почивка, и т.н. Помещението за хранене и почивка ще се ползва от всички посочени лица от целевата група, като в тях максимално могат да се хранят едновременно 8 лица.Гардеробите в стаята за почивка ще се ползват за съхранение на лични вещи на служителите, а дивана за почивка ще се ползват от всички лица в целевата група. По този начин ще се осигури възможност за редуване на задачите и кратковременни почивки, когато е необходимо.
Изпълнението на предвидените дейности ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. С оборудването на помещения за хранене и почивка ще се получи по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. Оборудване и обзавеждането на места за отдих и хранене ще допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд и адаптиране на работната среда. |
61 990.50
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 2: При това положение, ако не се използват ергономични столове и бюра, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват.
В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на дейността в администрацията и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия- енергомични столове и бюра. Характеристиките на ергономичното оборудване са съобразени „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Характеристиките на работните столове при работа с видеодисплеи са съобразени с посоченитев чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.
Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез модернизиране: - Подмяна на обикновените офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране; Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. Ключов компонент на ергономичното работно място е и ергономичното бюро за да се осигури здравословна, комфортна позиция за тялото. Всичко това ще допринесе за подобрени и модернизирани условия на труд.Ергономичните столове и бюра, регулируеми на височина, са предпоставка за минимизиране опасността от възникване на мускулно-скелетни увреждания, както и болки в гърба, кръста, дископатия, дискови хернии, преумора на двигателно опорния апарат.
Настоящата мярка предвижда осигуряването 3 комплекта ергономични столове с бюра за длъжностите, работещи с видеодисплеи и принудителна седяща поза:
- За 5 бр. заети лица в НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол: 3 бр. администратор хотел, 1 бр. домакин и 1 бр. счетоводител.
- За 14 бр. заети лица в НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна: 8 бр. администатор хотел, 1 бр. организатор спортни прояви, първенства и др. събития, 1 бр. счетоводител, 1 бр. управител ресторант, 1 бр. управител хотел, 1 бр. заместник ръководител звено, 1 бр. калкулант.
3)ЗАЩИТА ОТ ПОЖАР И ВЗРИВ чрез осигуряване на мълниезащитна и заземителна инсталации за защита от попадане на мълния, която може да предизвика пожар и взрив за НСБ "СПАРТАК" - гр.Созопол и НСБ "СПОРТПАЛАС" - гр.Варна
По статистика на Асоциацията на застрахователите в Германия, 24.6% от застрахователните събития за една година се получават вследствие на поражения от мълнии. За целта ще се осигури активна мълниезащита с изпреварващо действие чрез монтиране на мълниеприемник и необходимата инсталация за целта. Необходимостта за подобна защита се налага от ползването на по-голяма защитна площ и площадки, ще се осъществи от подходящи в проектирането и монтажа специализирани изпълнители и ще притежава дълговечна работоспособност.
Предвидените по-горе мерки ще доведат до по-високо ниво на предпазване на служителите, ще се адаптират работните места и ще се подобрятусловията на труд в компанията. Като резултат осигуряването на средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето ибезопасността на служителите, ще се минимизират рисковете, ще се повиши безопасността и опази здравето на работниците |
0.00
|
0.00
|