Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ |
4 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
В оценката на риска по отношение както на работещите в офис помещенията на фирмата, така и на заетите в производствените участъци са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“.
Опасностите от неблагоприятен микроклимат са идентифицирани в офис помещенията на администрацията на фирмата, и производствените участъци. Към момента наличните климатици в офис помещенията са вече амортизирани, а и не са оразмерени за охлаждане и отопляне на конкретните помещения, а в производствените участъци изобщо липсват климатични системи. Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При дефектиране на климатик се налага да се предприемат всички допустими мерки, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При недостатъчно ефективна работа на даден климатик, не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи подмяна на наличните климатици. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
37 309.58
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието.
В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Наличието на социални придобивки е механизмът чрез който работодателят показва на служителите, че те са важни за него, задържа екипа и привлича правилните хора. Предоставянето на социални придобивки е важно за всяка компания-те са набор от мерки, които фирмата използва, за да възнагради труда на своите служители. Те са ценен инструмент за подобряване на определени аспекти от живота на служителите и водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на заетите.
МЕТАЛ ИНВЕСТ се стреми да осигури комфортна и безопасна работна среда за заетите, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа.
Именно поради тези обстоятелства е предвидено да се обособят следните помещения:
- едно за администрацията, което да бъде оборудвано с модулна кухня, хладилник, микровълнова фурна, съдомиялна машина, кафе машина, печка и два дивана.
- 3 броя контейнери, които да се използват като място за почивка на заетите лица на длъжностите Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона-4 заети, Машинист, пътно-строителни машини–1 зает, Резач метали–2 заети, Кантарджия–1 зает, Общ работник–9 заети, Кранист–1 зает. Базата на МЕТАЛ ИНВЕСТ ЕООД е разделена на няколко площадки, които се намират на огромна територия-площадка № 1 е 7 декара, а площадка № 2 е 10 декара. Работещите на различните площадки не могат да стигнат до административната сграда в рамките на регламентираните си почивки, тъй като разстоянията са големи. На територията на производствената ни база имаме персонал, който работи на открито на различни площадки, в близост до които не могат да се осигурят подходящи помещения за хранене и отдих. Една от мерките при работа на открито е въвеждането на физиологичен режим на труд и почивка. Пасивните физиологични почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. При среднодневна температура под +10ºС е необходимо да се регламентира продължителността на работа на открито чрез разработването на рационален режим на труд и почивка. Чрез въвеждане на регламентирани почивки по време на работа, използвани в пригодени за целта закрити помещения, с физиологичния режим на труд и почивка, разработен в съответствие с изискванията на Наредба № 15/1999г., може да се намали продължителността на въздействие на неблагоприятните климатични условия. Задължително се дава безплатна храна и/или добавки (топли напитки–чай, кафе, мляко) при среднодневни температури под +10ºС през повече от половината от максимално установеното с Кодекса на труда работно време (съгласно чл. 2, ал. 1, т. 3 от Наредба № 11 от 2005г. за определяне на условията и реда за осигуряване на безплатна храна и/или добави към нея). Фирмата спазва всички тези изисквания, като осигуряването на контейнери за почивка на работещите ще надградят тези наши усилия и ще допринесе за пълноценните почивки на работещите както през студения период на годината, така и през горещите летни дни.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 |
90 323.02
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
Именно в този контекст е планирана доставка и монтаж на 4 нови климатика тип сплит, които освен отопление и охлаждане ще имат и функции за получаване на равномерен въздушен поток и равномерно разпределение на температурата помещенията. Опасностите в климатизирани офис помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Климатиците от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности като: равномерно разпределение на температурата в цялото помещение; възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на амортизираните климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда.
В оценката на риска са идентифицирани ергономични опасности за работещите в администрацията на фирмата. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност.
Продължителната седяща работна поза при работа с компютър е свързана и с повишен риск от възникването на мускулно-скелетни увреждания. Мускулно-скелетните нарушения представляват увреждания на мускули, сухожилия, връзки, бурси, кости, стави и нерви, които включват всички етапи между здраве и болест: от леко, преходно разстройство до необратими болести с трайно намалена работоспособност. Социалната значимост на мускулно-скелетните увреждания се определя от това, че те имат висока честота и разпространеност, лесно придобиват хронично-рецидивен ход на протичане, засягат лица в активна трудова възраст (обикновено 35 – 55 г.), в редица случаи - продължителна временна неработоспособност и дори инвалидизация, влошаване качеството на живот на засегнатите лица и значителни разходи за държавата и работодателите. Ергономичната организация на работното място е от изключително значение за превенцията и профилактиката на мускулно-скелетните увреждания.
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 3:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2
Ергономичните столове, регулируеми на височина и дълбочина на седалката, височина на седалката, подходящ тапициращ материал, който свежда до минимум притискането на седалищния нерв при продължителна седяща работна поза, наличието на подлакътници са предпоставка за минимизиране опасността от възникване на мускулно-скелетни увреждания. Допълнителен ефект има и бюро, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя, което със своите характеристика е подходящо за хора с различни антропометрични характеристики.
В рамките на дейността е предвидено закупуване на ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя за длъжностите Управител - 1 зает, Ръководител, транспорт - 1 зает, Завеждащ, административна служба - 1 зает, Асистент, офис - 2 заети. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 2:
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1
• Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт
Едно от помещенията в компанията не се използва за работно такова и без необходимост от преустройство може да се използва за спорт. За целта е предвидено да бъдат закупени Комбиниран фитнес уред и Олимпийски лост.
ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е предвидено да се закупят уреди за спорт.
Пасивните физиологични почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Характерно при извършването на производствената ни дейност е работа на открито, тъй като оперираме на голяма територия, с обособени няколко площадки, като така разстоянията между административната сграда и работните участъци са много големи и придвижването между тях пеша отнема значително време. Чрез осигуряване на контейнери на място на площадките за работа ще можем да въведем регламентирани почивки по време на работа, използвани в пригодени за целта климатизирани помещения, с физиологичния режим на труд и почивка, разработен в съответствие с изискванията на Наредба № 15 от 1999г., може да се намали продължителността на въздействие на неблагоприятните климатични условия и другите рискови фактори. Осигуряването на помещения за хранене и почивка на работещите ще надградят фирмените усилия за осигуряване здравословна работна среда и социални придобивки и безспорно ще допринесе за пълноценните почивки на служителите, съобразно утвърдения Физиологичен режим на труд и почивка.
МЕТАЛ ИНВЕСТ ЕООД е фирма, която се стреми не само стриктно да прилага нормативните изисквания по отношение на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите, а и да добавя стойност чрез осигуряване на оптимални условия за пълноценен физиологичен режим на труд и почивка.
Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на Наредба №15/1999г., видът на регламентираните почивки в зависимост от начина на използването им (активни, полупасивни или пасивни)се определя от преобладаващия вид натоварване на работещите и от факторите на работната среда, и трудовия процес. Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли).
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. |
0.00
|
0.00
|