Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да разкрие характеристиките на зеленият модел като средство за решаването на проблемите със забаването на икономическият растеж и загубата на работните места. Идеята е екосъобразна, конкурентноспособна, зелена икономика, като принос към устойчивото развитие на ефективно използване на ресурсите. „Зелените“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните дейности и изготвянето на „зелени“ карти за организация на работни процеси и на конкретните работни места, ще намалят екологичният отпечатък. Това ще доведе до намаляване потреблението на енергия, генерирането на отпадъци, потреблението на ресурси и генерирането на въглеродни емисии.
Дейността ще бъде насочена към 100 служитела от компанията, обединени в една целева група (описана в т. 9 Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение ).
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Провеждане на вътрешен одит с екип от специалисти в областта и оценка на моментното състояние на фирмата по отночение на организацията на труд, възможностите за цялостно прилагане на 'зелени модели' на управление и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Ще бъдат изготвени конкретни подгрупи групи към всяка една от двете целеви групи - административен персонал и персонал с инженерни дейности и технически консултации. Изготвяне на доклад с резултати от проведения одит, с конкретни цели и задачи, предвидени да се изпълнят по отношение дейностите описани в Проекта, както и залагане на срокове и конкретни отговорни лица.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
На база извършената оценка на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, ще бъдат разработени „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, където е приложимо и съгласно обхвата на конкретната дейност, съобразена с зелевата група.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
На база извършения вътрешен одит, оценка на моментното състояние на предприятието и прилагането на 'зелени' модели, ще бъде разработен план от мерки за поетапно изпълнение на поетите ангажименти и преминаване към 'зелен'модел на управление, както на отделни процеси, така и по отношение на управление на човешките ресурси.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
•Разработване и провеждане на обучение „Устойчиво развитие“ и влияние на производствените процеси и предлаганите от фирмата решения в различни области на индустрията върху околната среда, начини и методи за намаляване на въглеродния отпечатък и индивидуалният принос на всеки служител;
•Разработване и провеждане на обучение за видове генерирани производствени отпадъци от цялостната дейност на фирмата, методи и средства за рециклиране и редуциране;
•Извършване на извънредни инструктажи във връзка с въведените промени, касаещи опазване на околната среда и устойчивото развитие, както и функционирането на „зелените модели“ във всяко едно производствено звено;
•Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите;
•Въвеждане на Модел за зелено управление на човешките ресурси. |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (част 1): Настоящата дейност предвижда закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за служителите и работниците в отдел "КИП и Ел", "ММУ", "РАПК" и "СМ", "Статично оборудване". Планира се закупуване на предпазни средства и облекла, които са препоръчани в Програмата за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска (Програмата) и са вписани в Списъка на работното облекло и личните предпазни средства. Именно:
•Блокиращо устройство против падане- 50 бр.
•Еластично въже работно -11 бр.
•Сбруя - 11бр.
•Комплект тринога, лебедка, линия - 1 бр.
•Многоканален газ детектор - 6 бр.
•Целолицева маска (противогаз) - 30 бр.
•Полумаска - 27 бр.
•Заваръчна маска - 10 бр.
•Предпазна каска - 292 бр.
•Специално работно облекло за заварчици - 22 бр.
•Специално работно облекло ISO 13688 (светлоотразителни елементи) - 15 бр.
Специалните ЛПС - блокиращо устройство против падане, еластично въже работно, сбруя, комплект тринога, лебедка, линия са предписани за 164 работника по професии "Шлосер, Шлосер-монтьор, Шлосер бригадир".
В момента се използва свързващо позициониращо статично въже с дължина - 1.5м. Ø 11 мм. с две пластмасови примки. ЕN 354. Използва се при работа на височина и е част от сбруя за цяло тяло, която е задължително ЛПС при работа на височина. Предвижда се закупуване на блокиращо устройство против падане с 21 мм широк прибиращ се ремък Technora®, дължина 2 м., абсорбатор на енергия и въртяща се карабина на шарнир, алуминиева карабина за прикрепяне към опорна точка с 60 мм отвор. Новото предпазно средство надгражда старото по това, че осигурява по-голяма мобилност. Елиминира се риска от спъване и падане в свободно висящото статично въже. Абсорбира се енергията при евентуално политване на работника на принципа на инерционен колан.
Полустатичното въже с диаметър 11 мм. с две пластмасови примки и полустатично въже с диаметър 11 мм. и с енергиен абсорбатор ще бъде заменено с еластично въже работно - двоен еластичен ремък с енергиен абсорбатор, една автоматична стоманена карабина и две алуминиеви карабини с отвор 60 мм. Надграждането се изразява в това, че осигурява по-голяма мобилност. Елиминира се риска от спъване и падане в свободно висящото статично въже.
Сега се използва сбруя с две точки за окачване: една за гърба с удължаващ ремък и една предна с две метални халки: -Регулируеми ремъци при раменете и краката; -Регулируем гръден колан; -Седалищен ремък;- Сак за транспортиране и сухранение. Планиранп е да бъде заменена със сбруя проектирана да бъде използвана при всички видове работа на височина. С 4 точки на окачване: 2 точки на закрепване при падане /А/ гръбна и гръдна; коремна за окачване и две сгъваеми странични халки за позициониране при работа. Комфортна обвивка за избягване на триенето в областта на шията. Бързи и удобни катарами върху опората на краката и 3 задържащи пръстена. CE EN 813 EN 358 EN 361. Надграждането се изразява в това, че осигурява по-добра височинна защита - по-голямо удобство мека подплата на презрамките за раменете, талията и краката за по-голям комфорт и мобилност, лесно поставяне и сваляне.
"Комплект - Тринога, Лебедка, Линия. Комплект за осигуряване при работа в затворени и тесни пространства, за процедури изискващи екипировка както за изкачване, така и за спускане. Комплектът включва: 1 бр. алуминиев триножник sekuralt със скрипец и сак за транспортиране; 1 бр. спасителна лебедка sekuralt с дължина 20 м, снабдена със свързваща планка; 1 бр. самонавиваща се осигурителна линия sekuralt 20 м." В момента се използва в повечето от слуаите обикновенно въже за осигуряване. Надграждащото е, че специализирано оборудване, което е животоспасяващо при работа в ограничени пространства - вертикални съдове, шахти и др. Работникът е осигурен на 100 %, както при слизане така и при изкачване. Възможност за използване при изваждане на пострадал, без да бъде застрашен живота на членове от осигуряващия екип. |
108 205.48
|
0.00
|
Дейност 4 - Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Настоящата дейност е насочена към 67 служителя в отдели "Администрация", "Финанси и счетоводство", "Търговски", "КИП и Ел" и "Вибро" и 6 служителя в отдел "Ел".
За нуждите на работещите в отдели "Администрация", "Финанси и счетоводство", "Търговски", "КИП и Ел" и "Вибро" е препоръчано в Програмата за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска (Програмата), да се закупят ергономични офис столове. Столовете ще бъдат избрани и ще отговарят на заложените ергономични норми в Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05 на МНЗ. Режимът на работа за персонала в тези отдели е 8-часов работен ден при 5-дневна работна седмица. Столовете са специално проектирани, за да осигурят максимален комфорт и подкрепа на тялото, докато работитят за продължителни периоди от време. Ергономичната седалка е подплатена и има удобна форма, която подпомага правилната посока на тазобедрения ъгъл. Седалките са с регулируема дълбочина или наклон, което позволява персонализиране на позицията - 380 до 480 mm, а дълбочината - до 45 mm. Височина на седалката ще е между 420-460 мм. и позволява регулиране височината на седалката с цел приспособяването й към индивидуалния ръст на работниците и нагласяването по отношение на височината на работната повърхност. Ергономичната облегалка подпомага естествената кривина на гърба, осигурявайки оптимална подкрепа за целия гръбнак. Нейната височина и наклон се регулират, за да се прилагат за различни потребители - 300 до 460 мм и с височина около 200 мм. Регулируемите подлакътници са важни за поддържане на правилната позиция на ръцете и намаляване на напрежението в раменете и вратната област. Висококачествените ергономични столове използват дишащи материали, които предотвратяват изпотяването и поддържат удобство през целия работен ден.
За отдел "Ел", в Програмата, Трудовата медицина препоръчва да бъдат закупени ергономични работни столове. Режимът на работа и за този персонал е 8-часов работен ден при 5-дневна работна седмица. Работните столове за тези служители са от изключително значение, тъй като тези професионалисти използват инструменти и извършват дейности, които изискват концентрация и дълги периоди на стояща работа. Подходящият ергономичен работен стол намалява напрежението в гръбнака, вратната и раменната области и подобрява комфорта и продуктивността им. Столовете предлагат добра подкрепа за гръбнака и се адаптират към натоварванията, които монтажистите изпитват по време на работа. Регулируемата облегалка, която подпомага кръста и гръбнака играе важна роля. Височината на седалката и облегалката трябва да бъде регулируема, за да се подходи към различните височини и предпочитания. Столовете са стабилни и осигуряват свободно движение, така че служителите да могат да се придвижват свободно около работната си зона.
Ергономичните офис и работни столове играят ключова роля за подобряване на комфорта на работещите в тези отдели, но и допринасят за общото им здравословно състояние и работна ефективност. Това води до подобрение на работната среда, повишава производителността и създава по-положителна работна обстановка за персонала.
Изпълнението на тази дейност е не само подобряване безопасността и условията на труд, но и допринасяне за по-добра продуктивност, по-ниски разходи за здравеопазване и по-висока мотивация на персонала. |
29 937.18
|
0.00
|
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (част 2): Многоканален газ детектор за персонална защита. Следи от 1 до 4 газа и надеждно измерва взривоопасни пари и газове, кислород и опасни за здравето концентрации на токсични газове, органични пари, одорант и амини - CH4, O2, CO и H2S. Много устойчив по отношение на запалимите газове и пари от метан до нoнaн се потвърждава от техническо одобрението за измерване съгласно IEC/EN 60079-29-1. Това одобрение показва пригодността на този инструмент при защита от експлозия, например в рафинерии и в химическата индустрия. Декекторът за газ се използва от 206 служители с професии Шлосер, Шлосер-монтьор, Шлосер бригадир, Стругар, Монтьор, Монтажник, Механик. В момента те ползват персонален едноканален газ детектор за засичане присъствието на H2S (сероводород) във въздуха. Използва инфрачервени сензори, за да предостави бързо и точно отчитане на насищането на опасен газ във въздуха. Проектиран е да издържа и в най-трудните индустриални условия, със своята защита - IP66/77. Надграждането се изразява в по-добрата персонална защита на работещите при работа в опасна среда.
За 30 служителя с професии Електромонтьор, Монтьор, Монтажник, Механик, Шлосер-монтьор се използва целолицева маска (противогаз) за защита на дихателните органи, лицето и хранителния тракт. Фирмата планира да закупи целолицева маска (противогаз) с универсален размер, три клапана за вдишване и два клапана за издишване, които осигуряват минимално съпротивление, система от ремъци с шест точки на окачване. Част от въздуха, който се издишва, обдухва визьора, за да го предпази от замъгляване. Надграждането се изразява в по-добрата персонална защита на работещите при работа в опасна среда от действието на бактерии, вируси, аерозоли, отровни вещества и радиоактивен прах.
Предвижда се закупуване на полумаска за 27 служители по професии Инженер ЕМА, Инженер КИП и А, Ел. инженер, Инженер автоматизация, Машинен инженер, Електромонтьор, Монтьор ел. произв. оборудване. Полумаската е с две гнезда с байонетни връзки, четириточково закрепване с лесни за регулиране каишки за главата осигурява защита срещу финни прахови частици и голямо разнообразие от газове и пари. Сега се използва гумена полумаска с едно гнездо за защита от прах, газове и киселини и комбинации от газове и прах. Надграждането се изразява в по-добрата персонална защита на работещите при работа в опасна среда.
За 22 Заварчици ще бъде закупена зваръчната маска подходяща за всички заваръчни процеси като РЕДЗ, МИГ/МАГ, ВИГ, газо-кислородно и плазмено заваряване; ефективна защита на дихателните пътища, предлагаща най-високия клас на безопасност за системи със захранван въздух (TH3); за повече контрол върху комфорта , иновативната система на маска G5-01 позволява да се насочи въздушния поток към лицето, към визьора или към комбинация от двете. Може да се регулира количеството въздух, идващо от горния поток спрямо двата странични потока, или да се избере комбинация от двете. Маската осигурява постоянна защита на очите, лицето и дихателните пътища. Наличните в момента са зaваръчни маски и шлемове за заварчици подходящи за заваръчни процеси като MIG/MAG, TIG, плазмено и газо-кислородно рязане и заваряване. Осигуряват защита на очите и лицето. Отговарящи на стандарт БДС EN 175:2001. Надграждането се изразява в по-добрата защита, освен защита на очите и лицето имаме и ефикасна защита на дихателните пътища. Другото предимство е комфорта, който осигурява маската именно с въздушния поток, който се осигурява от компресора и пречистеният от филтъра въздух . В повечето случаи се работи при високи температури и запрашена среда. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (част 3) : От предпазна каска се нуждаят 292 служителя и работника по професии Главен инженер, Инженер ЕМА, Инженер КИП и А, Ел. инженер, Инженер автоматизация, Машинен инженер, Заварчици, Електромонтьор, Шлосер, Шлосер-монтьор, Шлосер бригадир, Стругар, Монтьор, Монтажник, Механик. Използваната предпазна каска е за защита на главата. Използва се при всякакъв вид дейности на работните площадки и цехове. БДС EN 397:2012+A1:2013 Планираната защитна каска е с вградени очила за инсталации в промишлеността, височинен монтаж, вентилирана, температурен диапазон: -30 до +50 ° C, 6-точково закрепване с възможност за регулиране на размера от 53 до 66 см. Надграждането се изразява в това, че се комбинират две лични педпазни средтва - за защита на главата и защита на очите. Вграденият визьор позволява на работници с диоптрични очила да ги носят под него, като по този начин се защитават очите им от наранявания (ЕN 166).
В обхвата на дейността се предвижда и закупуване на специално работно облекто, тип заваръчно. То ще е за 22 бр. служители на длъжност Заварчик. В момента се ползва заваръчно облекло - антистатичен памучен плат пробан, обработен против горимост. Новото заваръчно облекло има защита срещу лъчиста, конвективна и контактна топлина, клас 2 защита при заваряване, огнеустойчиво памучно покритие за допълнителна топлина и комфорт, премиум онгеустойчиви отразителни ленти и стандарти EN ISO 11612 A1+A2 B1, C1, E2, F1; EN ISO 11611 Клас 2 A1+A2; EN 1149 -5; EN 342 0.321 (M².K/W), 2, X". Надграждането се изразява в по-добрата защита, по-висок клас заваръчно облекло, по-високо съдържание на антистатик, с ограничена горимост, срещу опасност от топлина при електрическа дъга.
За 15 служитена на длъжност Инженер ЕМА, Инженер КИП и А, Ел. инженер, Инженер автоматизация, Монтьор ел. произв. оборудване, Монтажник пром. оборудване е предвитено закупуване на цпециално работно облекло ISO 13688 (светлоотразителни елементи). В момента се използва специално работно облекло от памук/полиестер, EN ISO 13688. Новото специално работно облекло ще е от еластична материя с функционални джобове и светлоотразителни елементи, EN ISO 13688, EN ISO 20471.Надграждането се изразява в по-голямо удобство и комфорт, по-свободно движение при работа, светлоотразителни елементи.
В резултат от закупуването на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще се постигне:
- по-голяма защита от потенциални опасности и рискове, свързани със специфичната работна среда;
- вероятността от наранявания, инциденти или заболявания, свързани с работните условия е сведен до минимум;
- предвидено от законодателството и правилниците за безопасност и здраве при работа;
- защитата на работниците повишава тяхната увереност и удобство по време на работа, което може да води до по-добра концентрация и ефективност;
- удовлетворението на работниците от техните работни условия води до по-добра работна атмосфера;
- предпазните средства намаляват риска от наранявания и заболявания, което води до по-ниски разходи за лечение и отсъствие от работа. |
0.00
|
0.00
|