Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
2 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) .
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи: Целева група 125 служители на следните длъжности:
технолог облекло/ технолог моделиране и конструиране на облеклото 10 ; техник механик апретурно багрилно производство/ техник плеттехника 3 ; продавач консултант магазинер - часа 1; секционен майстор 14; машинен оператор - плетене/шиене/гладене/илици 60; оценител облекло/ окачествител/ опаковач 11 ; моделиер конструктор 1
работник ръчна облекло опаковъчна машина/ разтропосване 6; крояч 8; портиер 5; общ работник 2; началник цех 2; чистач 2;
Те ще бъдат закупени за 125 служители, работещи в производството, на описаните по-горе длъжности, и представляващи целевата група по настоящата дейност. Тоест, предвижда се закупуването на 125 чифта работни, ергономични чехли /сабо/. Те ще осигурят предпазване и комфорт, чрез свойството си да абсорбират потта, тъй като стелката е от естествена кожа; подметките им са с противохлъзгаща характеристика и омекотяване в областта на петата, което абсорбира ударите и по този начин се щадят ставите и мускулите на краката. Едно от специфичните предназначения на такъв вид работни чехли, е именно в шивашкото и обувно производство. Необходимостта от закупуване именно на такъв вид работни чехли е напълно обоснована - през работните си часове, служителите на първо място ще се чувстват комфортно, на второ място, ще се допринесе за правилното поддържане на краката, чрез специално оформените подметки, както и за предотвратяване на падания и наранявания, благодарение на стабилните подметки със защита против хлъзгане. Средната цена, на която могат да се купят такива работни чехли, с желаните характеристики, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 26,70лв за брой, което прави обща средна цена 3 337,50 лв за 125 чифта. Заложеният брой съответства напълно на броя служители в предприятието. Настоящата дейност е въведена в Програма за намаляване на риска, издадена от СТМ.
|
3 337.50
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: Целева група 110 лица на следните длъжности:
Предвидени са закупуване на 10 бр. столове със специално предназначение ;максималното натоварване до 130кг. Столът има здрава полиамидна основа и издължен газов амортисьор за плавно регулиране на височината. Седалката и облегалката са изработени от полиуретан, а връзката между тях е статична. Предназначени са за слените длъжности: технолог облекло/ технолог моделиране и конструиране на облеклото. Работната поза на служителите изисква удобство и комфорт по време на изпълнение на служебните ангажименти.
Предвидени са закупуване на 100 бр. стол с метален ринг е стол със специално предназначение ; максималното натоварване е до 130 кг.; здрава полиамидна основа и издължен газов амортисьор за плавно регулиране на височината.; метален ринг за поставяне на краката; седалката и облегалката са изработени от полиуретан, а връзката между тях е статична. Предназначени са за следните длъжности: секционен майстор 14; машинен оператор - плетене/шиене/гладене/илици 60; оценител облекло/ окачествител/ опаковач 11; моделиер конструктор 1; работник ръчна облекло опаковъчна машина/ разтропосване 6; крояч 8;
Голяма част от времето на служителите преминава на работното място, поради което е важно да се гарантира безопасността и комфорта му. Добре организираното работно място може да помогне да се минимизират рисковете и да се увеличи ефективността на работата. Принудителната работна поза предизвиква ергономично натоварване. За по-голяма част от длъжностите динамичното физическо натоварване е минимално, но се увеличава статичното усилие за поддържане на работната поза (седяща)–положението на тялото и крайниците в пространството и натоварването на малките мускулни групи. Работният стол трябва да е стабилен и да осигурява на работещия възможност за свободно движение и удобна поза. Седалката да се регулира на височина, облегалката – на височина и наклон и да осигурява опора на работещия. Настоящата дейност е въведена в Програма за намаляване на риска, издадена от СТМ.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
27 462.40
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на помещение столова. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих, почивка и хранене на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за столова:
Оборудването включва електроуреди - хладилници, фризери, картофобелачка, зеленчукорезачка, скари, котлони, фритюрници, конвектомат и други електроуреди, маси, стелажи и етажерки от неръждаема стомана /според санитарни хигиенните изисквания за приготвяне на храна/ както и маси и столове. Направено бе запитване до потенциални изпълнители, които предложиха своите ценови решения на база изготвен опис по проект. Средна цена за доставката на оборудването е 65 082,165 лв без ДДС. Столове за столова 120 бр. средна цена 131,50/ бр.; маси за столова 30 бр. средна цена 269,00лв.
Целева група са всички служители на дружеството: 139 лица.
Храненето е един от най-важните фактори, определящи здравето на работещите служители. Балансирана диета в работно време в производствени предприятия подобрява здравето на работниците и служителите, като по този начин намалява разходите за здравеопазване и социални грижи. В допълнение, организацията на рационалното хранене на работното място, като се вземат предвид сложността и условията на работа, позволява не само да се възстанови работоспособността и да се намали заболеваемостта, но и да се допринесе за нормализиране психологически климат в екип и повишаване на производителността чрез намаляване на производствените разходи и спестяване на време.
В големи организации столова за служителите е необходим компонент. Росица АД се нуждае от този формат на хранене. Към момента в дружеството съществува такова помещение, което ще бъде оборудвано. Преди това е належащо да бъдат извършени някои ремонти дейности с цел подобряване на санитарните изисквания и хигиената, подмяна на осветлението, измазване на компрометирани стени, колони и трегери и монтаж на окачен таван. Помещението не се използва от дълги години и ремонта ще допринесе за приятната обстановка и удоволствието на всеки един от служителите през обедната почивка и регламентираните краткотрайни почивки през работния ден.
Направено бе запитване до потенциални изпълнители, които предложиха своите ценови решения на база КС по проект. Средна цена за изпълнение на ремонтните дейности е 24 444.775 лв без ДДС.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвиденото помещение и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до него. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности.
|
113 365.19
|
0.00
|