Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 498 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

In connection with the need to create an adapted, healthy and safe working environment in Nemetschek OOD, the following main needs are identified - improvement of working conditions through support for the physical and mental health of employees, ensuring workplace ergonomics, providing a place for nutrition, rest and sport, as well as measures to prepare for the transition to a climate-neutral economy.
The general and specific objectives of the project, that aim at solving these needs, are the following:
-Taking measures to meet the challenges associated with the transition to a climate neutral economy by developing and implementing "green" models in specific work processes and locations
- Providing support and prevention of employees' mental health
- Purchase of ergonomic working desks and chairs
- Ensuring a new social benefit by creating areas for nutrition, rest and sport
- Improving a healthy and safe working environment and creating conditions for sustainable and better quality employment
- Increasing employee motivation and work ability, achieving competitive advantages and sustainable growth
A total of 4 activities are planned for the implementation of the set goals in the project:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization
2. Providing psychological support and prevention for employees by conducting trainings
3. Ensuring ergonomic workplaces by purchasing ergonomic working chairs and ergonomic working desks
4. Ensuring of a new social benefit through current repair and furnishing of a dining and recreation room and a sports room
The target group of the project includes 380 employees at Nemetschek OOD Sofia.
Expected results are better and safer working conditions, improvement of physical and mental health and increase of motivation and commitment of the target group, achievement of resource efficiency, higher productivity, sustainable and quality employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Немечек ООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, обучение на целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Цел на дейността: С настоящата дейност компанията цели удовлетворяване на нуждите от промени в организацията на работните процеси в Немечек ООД на конкретни работни места с цел включване на екологосъобразни дейности, които до доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Наред с това Немечек ООД цели разработването и внедряването на „зелени“ модели, чрез които да изгради цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Реализацията на дейността е и пряко свързана с общата цел на настоящото проектно предложение, а именно: предприемане на мерки за адаптиране към промените в работната среда. Какво включва дейността и етапи на изпълнение: Дейността включва разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Немечек ООД чрез изготвянето на „зелени“ карти за организация на работните процеси. Всяка „зелена“ карта, разработена в рамките на дейността, ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда. Като част от изпълнението на дейността е предвидено и провеждането на обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелените“ модели на организация на труд. Новите „зелени“ модели, чието разработване и внедряване е заложено в настоящата дейност, ще бъдат насочени към изпълнение на следните две главни цели: 1. Въвеждане на промени в организацията на работа с цел включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места – като например мерки за намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; 2. Изграждане на „зелен“ офис (в офиса на фирмата в град София) чрез цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите - като например въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития и дейности Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Немечек ООД планира да изпълни настоящата дейност, като я разбие на поддейности, както следва: 1. Планиране и разпределяне на задачите между членовете на екипа по проекта (Мес.1) 2. Информиране на целевата група (Мес. 1) 3. Избор на изпълнител по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (Мес. 4) 5. Планиране и изпълнение на Етап 1.1. (Мес. 5) 6. Планиране и изпълнение на Етап 1.2. (Мес. 6-7) 7. Планиране и изпълнение на Етап 1.3. (Мес. 8-9) 8. Планиране и изпълнение на Етап 1.4. (Мес. 10-14) 9. Приключване на дейността и отчитане на резултатите (Мес. 15) 20 000.00 0.00
Дейност 2. Осигуряване на психологическа подкрепа за служителите на Немечек ООД с цел превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място, както и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.: Цел на дейността: Немечек ООД е компания в сферата на ИКТ, която е свързана с динамично развитие и висока професионална компетентност на софтуерните специалисти, но и с голямо натоварване и стрес на работното място, високи и често неясни изисквания, сложна комуникация, труден баланс между работа и личен живот за служителите в тази сфера. Немечек ООД идентифицира тези предизвикателства с особен приоритет и отчита нуждата от предприемане на своевременни действия и мерки не само по отношение на физическите фактори, касаещи здравето и безопасността на своите служители, но и по отношение на тяхното ментално здраве. В тази връзка целта на дейността е насочена именно към осигуряване на психологическа подкрепа за служителите за превенция и профилактика на стреса на работното място, бърнаут-а и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Основна цел е постигането на осведоменост на целевата група за явлението бърнаут, както и относно негативните ефекти от COVID пандемията. Цели се да бъде подпомогнато ранното откриване на негативни проявления и симптоми, както и тяхната превенция и профилактика в начален етап. Дейността има за цел да бъдат преодолени нагласи у служителите, свързани с отрицателно отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Дейността е насочена към постигане на основната и специфичните цели на проекта, описани в т. 1. Какво включва и етапи на изпълнение: Дейността включва осигуряване на психологическа подкрепа на целевата група за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Към целевата група ще бъдат адресирани подходящи мерки за психологическа подкрепа, обвързани с конкретните специфики на дейността и процесите в Немечек ООД. Психологическата подкрепа ще бъде организирана под формата на провеждане на групови тренинги за превенция и профилактика на стреса на работното място, бърнаут състояния и ефектите от COVID върху менталното здраве. Немечек ООД предвижда 10 бр. тренинга на тази тема с по 10 участника във всеки. По този начин се цели обхващането на по-голяма група хора в сравнение с индивидуалния коучинг, което от своя страна води до по-голяма евективност и ефикасност. Участниците в целевата група ще бъдат подбрани съобразно спецификите и естеството на трудовите им процеси в компанията, така че да бъдат максимизирани ползите от проведената дейност. В хода на тренингите участниците задължително ще бъдат запознати с: - с наличието на състоянието "бърнаут", както и негативните ефекти от COVID пандемията - как да откриват проявите им и какви мерки могат да предприемат за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение - методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в Немечек С целевата група ще се работи целенасочено към преодоляване на мислене и нагласи, свързани с усилие за започване на работа, физически дискомфорт и преумора, дължащи се на стрес на работното място, емоционално дистанциране и враждебност към колегите, раздразнителност и нетърпимост към клиенти и партньори, намалени концентрация и мотивация, апатия, липса на удовлетворение от свършената работа. Немечек ООД ще изпълни настоящата дейност, като я разбие на подетапи, както следва: 1. Планиране и разпределяне на задачите между екипа (Мес.1) 2. Информиране на целевата група (Мес. 2) 3. Избор на изпълнител съгласно ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3) 4. Сключване на договор (Мес. 4) 5. Стартиране и провеждане на дейността поетапно спрямо съставения план-график (Мес. 5-9) 6. Приключване и отчитане на постигнатите резултати (Мес.10) 20 000.00 0.00
Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и преодоляване на риска от увреждане здравето на служителите поради липсата на ергономия на работното място чрез закупуване на ергономични работни столове и бюра : Цел: Главните цели на дейността са: -Преодоляване на риска от увреждане здравето на служителите поради липсата на ергономия на работното място чрез мерки по осигуряването й -Постигане на безопасни и здравословни условия на труд чрез превенция на здравословните рискове, до които води неправилната работна поза -Извършване на заложените в Програмата за минимизиране на рисковете (ПМР) на Немечек ООД планирани действия, насочени към осигуряване на ергономични работни места съгласно нормативните и вътрешнофирмените стандарти за работно оборудване Осигуряването на ергономия на работното място в Немечек ООД е сред основните нужди на компанията, обуславяща се от факта, че доказано хората в ИКТ бранша прекарват поне една трета от денонощието пред екрана на компютъра. За да съхрани здравето, работоспособността и мотивацията на служителите си, Немечек ООД се стреми да осигури работна среда, съобразена с индивидуалните антропометрични характеристики на всеки свой служител, и способстваща за създаване на комфорт с особен акцент върху безопасността и здравето.Това съответствие предотвратява неправилни и принудителни пози, което способства за премахване на статичното напрежение и умората, както и за запазване за по-дълго време на работоспособността на организма. Това е и целта на дейността, която ще доведе до съхраняване на здравето и безопасността на лицата от целевата група, улесняване на техния работен процес и повишаване на продуктивността им. Какво включва и етапи на изпълнение: В рамките на дейността Немечек ООД планира да закупи 120бр.ергономични работни стола и 40бр.ергономични работни бюра, отговарящи на всички законови и подзаконови изисквания. Изборът на столовете и бюрата ще бъде изцяло съобразен с предписанията на: -Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05/26.06.1999г. -Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от приложение №1 към Наредба №7/ДВ бр. 70 от 2005г/. Заложените разходи се обосновават с избора на технически характеристики съгл. законовите изисквания, както и с високия интензитет на употреба. Това налага избор на столове с ергономичност, висока товароносимост, качество на механизмите, дълга гаранция и бюра с ергономичност, висока товароносимост, голям диапазон на регулиране на височина, качествен механизъм, дълга гаранция. В тази връзка Немечек ООД ще избере столове със следните функции: -непозволяващи ограничаване на подвижността на тялото при седяща поза и отговарящи на естеството на извършваната работа, а именно-с видеодисплеи -с подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя -с възможност за регулиране на височината на седалката, която да е с подходяща форма и материя -с регулируема облегалка по отношение на наклона, с подходяща височина, ширина и материя -с подлакътници от подходяща материя -с лумбална опора, за да поддържа естествената извивка на долната част на гръбнака С цел постигането на по-високи нива на здравословни и безопасни условията на труд Немечек ООД ще заложи на ергономични работни бюра със следните функции: -по-голям диапазон на височината, който се напасва към позицията на работещия (изправена/седнала) -висока стабилност и товароносимост –добрата стабилност и товароносимост дори и в най-горно положение е гаранция за безопасността при работа Немечек ООД ще изпълни настоящата дейност, като я разбие на етапи, както следва: 1. Планиране и разпределяне на задачите (Мес.1) 2. Информиране на целевата група (Мес. 2) 3. Определяне на мин. технически характеристики на столовете и бюрата (Мес. 2) 4. Избор на изпълнител по ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3) 5. Сключване на договор (Мес. 4) 6. Стартиране и провеждане на дейността поетапно спрямо съставения план-график (Мес. 5-10) 7. Приключване на дейността и отчитане на постигнатите резултати (Мес. 11) 77 238.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на нова социална придобивка за служителите в офис гр. София, включваща текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на място за хранене и отдих и обзавеждане и оборудване на място за спорт: Цел: Основна цел на дейността е осигуряването на нова социална придобивка в Немечек ООД, включващо: -офис пространство, предназначено за съхранение и затопляне на храна, хранене и почивка -място за спортна активност С реализацията й фирмата цели да удовлетвори следните основни нужди на целевата група: - Нужда от осигуряване на помещение в офиса за съхранение, затопляне на храна и места за хранене - Нуджда от обособяване на място за почивка и неформално общуване между колегите - Нужда от предоставяне на условия за спорт на работното място Цели се насърчаването на здравословен начин на живот на служителите чрез стимулирането на пълноцнен режим на хранене, създаване на условия и насърчаване спортната и двигателната им активност, формиране на потребности и трайни навици за спортна дейност сред целевата група като един от най-важните фактори за здравословен и активен начин на живот. Наред с това целта е подобряване емоционалното състояние на служителите, стимулиране на екипния дух и мотивацията, удовлетвореността и лоялността, както и повишаване на продуктивността им. Фирмата цели да стимулира комуникацията между служителите, както и повдигане на техните тонус и настроение. В този смисъл целта на тази дейност пряко кореспондира на основната цел на проекта за подкрепа за физическото и менталното здраве на служителите, тъй като е насочена към подобряване здравословното им състояние и създаване на условия за превенция на редица заболявания. Чрез дейността Немечек ООД цели и създаване на условия за по-добър баланс между работа и свободно време на служителите си. Какво включва дейността и етапи на изпълнение: Дейността включва: 1.Текущ ремонт на помещение за хранене и отдих - офисът на Немечек ООД в гр. София е с обща площ 5хил.кв.м. За целите на проекта е избрано подходящо свободно помещение от него, със следното описание: голяма площ, съответстваща на големината на целевата група (380 кв.м.), лесен достъп от другите части на офиса, просторни и светли пространства, стени - боядисани с латексова боя, прилежащи санитарни възли – баня и 3 тоалетни, наето с договор за наем, настилка от дюшеме, което на места е със сериозни повреди и захабявания, неподлежащи на ремонт, поради което се налага подмяната му с нова настилка, която да отговаря на нуждите на помещението съгл. целите на проекта. Поради необходимост от адаптиране и приспособяване на помещението Немечек ООД предвижда извършване на текущ ремонт, включващ подова замазка, както и доставка и монтаж на винилова настилка. Tя е съобразена с целите за използване на помещението - водоустойчива, издържлива на износване и натоварване, с противоплъзгащи свойства, устойчива на триене и надраскване, лесна за почистване и поддръжка. 2.Обзавеждане на помещение за хранене и отдих, съобразено с площта и целевото му предназначение, включващо: кухня с микровълнова, съдомиялна и хладилник, различни столове и маси за хранене, мека мебел и маси за игри и отдих, шкафове за съхранение, 2 бр. телевизори, разположени в различни части на помещението. Бройките на предвиденото оборудване са съобразени с площта на помещението и броя участници в целевата група. 3. Оборудване и обзавеждане на помещение за спорт - избраното свободно помещение е с площ 50кв.м. и се намира в непосредствена близост до това за хранене и отдих, наето е с договор за наем. За привеждане в експлоатация е необходимо закупуване на спортни уреди (регулируема лежанка и пейка, олимпийски лост с дискове, боксова круша, силова клетка и скрипец, пейка за хиперекстензия, магнитен велосипед, кростренажор), 1бр.шкаф, 2 бр. стелажи Етапи на изпъление на дейността: 1.Планиране и разпределяне на задачите (Мес.1) 2.Информиране на целевата група (Мес.1) 3.Избор на външни изпълнители съгл. ЗУСЕФСУ, сключване на договори (Мес. 2-5) 4.Извършване на текущ ремонт (Мес. 5-7) 5.Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане (Мес. 7-11) 6.Въвеждане в експлоатация и отчитане на резултатите (месец 12-13) 177 104.07 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).