Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Немечек ООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, обучение на целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Цел на дейността:
С настоящата дейност компанията цели удовлетворяване на нуждите от промени в организацията на работните процеси в Немечек ООД на конкретни работни места с цел включване на екологосъобразни дейности, които до доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Наред с това Немечек ООД цели разработването и внедряването на „зелени“ модели, чрез които да изгради цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Реализацията на дейността е и пряко свързана с общата цел на настоящото проектно предложение, а именно: предприемане на мерки за адаптиране към промените в работната среда.
Какво включва дейността и етапи на изпълнение:
Дейността включва разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Немечек ООД чрез изготвянето на „зелени“ карти за организация на работните процеси. Всяка „зелена“ карта, разработена в рамките на дейността, ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда. Като част от изпълнението на дейността е предвидено и провеждането на обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелените“ модели на организация на труд. Новите „зелени“ модели, чието разработване и внедряване е заложено в настоящата дейност, ще бъдат насочени към изпълнение на следните две главни цели:
1. Въвеждане на промени в организацията на работа с цел включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места – като например мерки за намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
2. Изграждане на „зелен“ офис (в офиса на фирмата в град София) чрез цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите - като например въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития и дейности
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Немечек ООД планира да изпълни настоящата дейност, като я разбие на поддейности, както следва:
1. Планиране и разпределяне на задачите между членовете на екипа по проекта (Мес.1)
2. Информиране на целевата група (Мес. 1)
3. Избор на изпълнител по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3)
4. Сключване на договор с избрания изпълнител (Мес. 4)
5. Планиране и изпълнение на Етап 1.1. (Мес. 5)
6. Планиране и изпълнение на Етап 1.2. (Мес. 6-7)
7. Планиране и изпълнение на Етап 1.3. (Мес. 8-9)
8. Планиране и изпълнение на Етап 1.4. (Мес. 10-14)
9. Приключване на дейността и отчитане на резултатите (Мес. 15) |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на психологическа подкрепа за служителите на Немечек ООД с цел превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място, както и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.: Цел на дейността:
Немечек ООД е компания в сферата на ИКТ, която е свързана с динамично развитие и висока професионална компетентност на софтуерните специалисти, но и с голямо натоварване и стрес на работното място, високи и често неясни изисквания, сложна комуникация, труден баланс между работа и личен живот за служителите в тази сфера. Немечек ООД идентифицира тези предизвикателства с особен приоритет и отчита нуждата от предприемане на своевременни действия и мерки не само по отношение на физическите фактори, касаещи здравето и безопасността на своите служители, но и по отношение на тяхното ментално здраве. В тази връзка целта на дейността е насочена именно към осигуряване на психологическа подкрепа за служителите за превенция и профилактика на стреса на работното място, бърнаут-а и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Основна цел е постигането на осведоменост на целевата група за явлението бърнаут, както и относно негативните ефекти от COVID пандемията. Цели се да бъде подпомогнато ранното откриване на негативни проявления и симптоми, както и тяхната превенция и профилактика в начален етап. Дейността има за цел да бъдат преодолени нагласи у служителите, свързани с отрицателно отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Дейността е насочена към постигане на основната и специфичните цели на проекта, описани в т. 1.
Какво включва и етапи на изпълнение:
Дейността включва осигуряване на психологическа подкрепа на целевата група за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Към целевата група ще бъдат адресирани подходящи мерки за психологическа подкрепа, обвързани с конкретните специфики на дейността и процесите в Немечек ООД. Психологическата подкрепа ще бъде организирана под формата на провеждане на групови тренинги за превенция и профилактика на стреса на работното място, бърнаут състояния и ефектите от COVID върху менталното здраве. Немечек ООД предвижда 10 бр. тренинга на тази тема с по 10 участника във всеки. По този начин се цели обхващането на по-голяма група хора в сравнение с индивидуалния коучинг, което от своя страна води до по-голяма евективност и ефикасност. Участниците в целевата група ще бъдат подбрани съобразно спецификите и естеството на трудовите им процеси в компанията, така че да бъдат максимизирани ползите от проведената дейност. В хода на тренингите участниците задължително ще бъдат запознати с:
- с наличието на състоянието "бърнаут", както и негативните ефекти от COVID пандемията
- как да откриват проявите им и какви мерки могат да предприемат за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение
- методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в Немечек
С целевата група ще се работи целенасочено към преодоляване на мислене и нагласи, свързани с усилие за започване на работа, физически дискомфорт и преумора, дължащи се на стрес на работното място, емоционално дистанциране и враждебност към колегите, раздразнителност и нетърпимост към клиенти и партньори, намалени концентрация и мотивация, апатия, липса на удовлетворение от свършената работа.
Немечек ООД ще изпълни настоящата дейност, като я разбие на подетапи, както следва:
1. Планиране и разпределяне на задачите между екипа (Мес.1)
2. Информиране на целевата група (Мес. 2)
3. Избор на изпълнител съгласно ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3)
4. Сключване на договор (Мес. 4)
5. Стартиране и провеждане на дейността поетапно спрямо съставения план-график (Мес. 5-9)
6. Приключване и отчитане на постигнатите резултати (Мес.10) |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и преодоляване на риска от увреждане здравето на служителите поради липсата на ергономия на работното място чрез закупуване на ергономични работни столове и бюра
: Цел:
Главните цели на дейността са:
-Преодоляване на риска от увреждане здравето на служителите поради липсата на ергономия на работното място чрез мерки по осигуряването й
-Постигане на безопасни и здравословни условия на труд чрез превенция на здравословните рискове, до които води неправилната работна поза
-Извършване на заложените в Програмата за минимизиране на рисковете (ПМР) на Немечек ООД планирани действия, насочени към осигуряване на ергономични работни места съгласно нормативните и вътрешнофирмените стандарти за работно оборудване
Осигуряването на ергономия на работното място в Немечек ООД е сред основните нужди на компанията, обуславяща се от факта, че доказано хората в ИКТ бранша прекарват поне една трета от денонощието пред екрана на компютъра. За да съхрани здравето, работоспособността и мотивацията на служителите си, Немечек ООД се стреми да осигури работна среда, съобразена с индивидуалните антропометрични характеристики на всеки свой служител, и способстваща за създаване на комфорт с особен акцент върху безопасността и здравето.Това съответствие предотвратява неправилни и принудителни пози, което способства за премахване на статичното напрежение и умората, както и за запазване за по-дълго време на работоспособността на организма. Това е и целта на дейността, която ще доведе до съхраняване на здравето и безопасността на лицата от целевата група, улесняване на техния работен процес и повишаване на продуктивността им.
Какво включва и етапи на изпълнение:
В рамките на дейността Немечек ООД планира да закупи 120бр.ергономични работни стола и 40бр.ергономични работни бюра, отговарящи на всички законови и подзаконови изисквания. Изборът на столовете и бюрата ще бъде изцяло съобразен с предписанията на:
-Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05/26.06.1999г.
-Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл.5 от приложение №1 към Наредба №7/ДВ бр. 70 от 2005г/.
Заложените разходи се обосновават с избора на технически характеристики съгл. законовите изисквания, както и с високия интензитет на употреба. Това налага избор на столове с ергономичност, висока товароносимост, качество на механизмите, дълга гаранция и бюра с ергономичност, висока товароносимост, голям диапазон на регулиране на височина, качествен механизъм, дълга гаранция.
В тази връзка Немечек ООД ще избере столове със следните функции:
-непозволяващи ограничаване на подвижността на тялото при седяща поза и отговарящи на естеството на извършваната работа, а именно-с видеодисплеи
-с подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя
-с възможност за регулиране на височината на седалката, която да е с подходяща форма и материя
-с регулируема облегалка по отношение на наклона, с подходяща височина, ширина и материя
-с подлакътници от подходяща материя
-с лумбална опора, за да поддържа естествената извивка на долната част на гръбнака
С цел постигането на по-високи нива на здравословни и безопасни условията на труд Немечек ООД ще заложи на ергономични работни бюра със следните функции:
-по-голям диапазон на височината, който се напасва към позицията на работещия (изправена/седнала)
-висока стабилност и товароносимост –добрата стабилност и товароносимост дори и в най-горно положение е гаранция за безопасността при работа
Немечек ООД ще изпълни настоящата дейност, като я разбие на етапи, както следва:
1. Планиране и разпределяне на задачите (Мес.1)
2. Информиране на целевата група (Мес. 2)
3. Определяне на мин. технически характеристики на столовете и бюрата (Мес. 2)
4. Избор на изпълнител по ЗУСЕФСУ (Мес. 2-3)
5. Сключване на договор (Мес. 4)
6. Стартиране и провеждане на дейността поетапно спрямо съставения план-график (Мес. 5-10)
7. Приключване на дейността и отчитане на постигнатите резултати (Мес. 11) |
77 238.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на нова социална придобивка за служителите в офис гр. София, включваща текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на място за хранене и отдих и обзавеждане и оборудване на място за спорт: Цел:
Основна цел на дейността е осигуряването на нова социална придобивка в Немечек ООД, включващо:
-офис пространство, предназначено за съхранение и затопляне на храна, хранене и почивка
-място за спортна активност
С реализацията й фирмата цели да удовлетвори следните основни нужди на целевата група:
- Нужда от осигуряване на помещение в офиса за съхранение, затопляне на храна и места за хранене
- Нуджда от обособяване на място за почивка и неформално общуване между колегите
- Нужда от предоставяне на условия за спорт на работното място
Цели се насърчаването на здравословен начин на живот на служителите чрез стимулирането на пълноцнен режим на хранене, създаване на условия и насърчаване спортната и двигателната им активност, формиране на потребности и трайни навици за спортна дейност сред целевата група като един от най-важните фактори за здравословен и активен начин на живот. Наред с това целта е подобряване емоционалното състояние на служителите, стимулиране на екипния дух и мотивацията, удовлетвореността и лоялността, както и повишаване на продуктивността им. Фирмата цели да стимулира комуникацията между служителите, както и повдигане на техните тонус и настроение. В този смисъл целта на тази дейност пряко кореспондира на основната цел на проекта за подкрепа за физическото и менталното здраве на служителите, тъй като е насочена към подобряване здравословното им състояние и създаване на условия за превенция на редица заболявания. Чрез дейността Немечек ООД цели и създаване на условия за по-добър баланс между работа и свободно време на служителите си.
Какво включва дейността и етапи на изпълнение:
Дейността включва:
1.Текущ ремонт на помещение за хранене и отдих - офисът на Немечек ООД в гр. София е с обща площ 5хил.кв.м. За целите на проекта е избрано подходящо свободно помещение от него, със следното описание: голяма площ, съответстваща на големината на целевата група (380 кв.м.), лесен достъп от другите части на офиса, просторни и светли пространства, стени - боядисани с латексова боя, прилежащи санитарни възли – баня и 3 тоалетни, наето с договор за наем, настилка от дюшеме, което на места е със сериозни повреди и захабявания, неподлежащи на ремонт, поради което се налага подмяната му с нова настилка, която да отговаря на нуждите на помещението съгл. целите на проекта. Поради необходимост от адаптиране и приспособяване на помещението Немечек ООД предвижда извършване на текущ ремонт, включващ подова замазка, както и доставка и монтаж на винилова настилка. Tя е съобразена с целите за използване на помещението - водоустойчива, издържлива на износване и натоварване, с противоплъзгащи свойства, устойчива на триене и надраскване, лесна за почистване и поддръжка.
2.Обзавеждане на помещение за хранене и отдих, съобразено с площта и целевото му предназначение, включващо: кухня с микровълнова, съдомиялна и хладилник, различни столове и маси за хранене, мека мебел и маси за игри и отдих, шкафове за съхранение, 2 бр. телевизори, разположени в различни части на помещението. Бройките на предвиденото оборудване са съобразени с площта на помещението и броя участници в целевата група.
3. Оборудване и обзавеждане на помещение за спорт - избраното свободно помещение е с площ 50кв.м. и се намира в непосредствена близост до това за хранене и отдих, наето е с договор за наем. За привеждане в експлоатация е необходимо закупуване на спортни уреди (регулируема лежанка и пейка, олимпийски лост с дискове, боксова круша, силова клетка и скрипец, пейка за хиперекстензия, магнитен велосипед, кростренажор), 1бр.шкаф, 2 бр. стелажи
Етапи на изпъление на дейността:
1.Планиране и разпределяне на задачите (Мес.1)
2.Информиране на целевата група (Мес.1)
3.Избор на външни изпълнители съгл. ЗУСЕФСУ, сключване на договори (Мес. 2-5)
4.Извършване на текущ ремонт (Мес. 5-7)
5.Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане (Мес. 7-11)
6.Въвеждане в експлоатация и отчитане на резултатите (месец 12-13) |
177 104.07
|
0.00
|