Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at achieving sustainable working conditions and improving the quality of workplaces in "KRANAMAX" Ltd., by improving health and safety working conditions and applying "green" models of organization of work processes and places, to meet of the challenges facing the enterprise and the employed persons, related to the implementation of the transition to a climate neutral economy.

The target group of the project is all 100 persons employed in the enterprise, including 99 persons employed on an labour agreements and 1 person employed on a control and management contract.

Within the framework of the project, the following activities are planned for implementation, according to the identified needs of the target group:
1) Development and implementation of "green" models of work organization, according to the specifics of the specific workplaces in the enterprise;
2) Purchase of personal protective equipment and special work clothing;
3) Provision of collective protective equipment;

The implementation of the project activities will lead to the achievement of the following results:
* Provided modern and effective means for collective and personal protection of workers;
* Limiting risks to the health and safety of workers;
* Introduced environmentally friendly models of organization of work processes and places;

The results will contribute to achieving the specific goals of the project:
* Adaptation of the enterprise and workplaces to the challenges associated with the transition to a climate neutral economy and changing work patterns;
* Improving working conditions and ensuring a healthy and safe working environment.

The specific goals will contribute to achieving the general goal of the project:
* Ensuring sustainable working conditions and improving the quality of workplaces in "KRANAMAX" LTD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „КРАНАМАКС“ ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въздействието върху околната среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в „КРАНАМАКС“ ООД, ще бъде свързано с въвеждане на промени в организацията на работа, за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, се очаква да има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички звена, работни процеси и работни места в дружеството. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица, като пряко засяга осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед необходимостта от повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въглеродният и екологичен отпечатък от дейността и осигуряване на екологосъобразна работна среда. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица нови знания, умения и поведение да прилагат ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието. Целевата група на дейността, включва потенциално всички заети в предприятието лица, общо 100 души, в т.ч. 99 лица заети на трудово правоотношение и 1 лице заето на договор за контрол и управление. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК): Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване на здравословните и безопасни условия на труд, чрез осигуряване на съвременни и ефективни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО). Планирани са за закупуване, както нови по вид за предприятието ЛПС и СРО - система заваръчен шлем (маска) с респиратор, така и такива, които ще осигурят по-висока степен на защита от използваните текущо - защитен костюм за пясъкоструене и заваръчен шлем. Наличните в предприятието и използвани текущо ЛПС и СРО – костюми за пясъкоструене и заваръчни шлемове, са в края на експлоатационният си период, поради което предстои тяхната замяна. Наличните ЛПС покриват законовите базисни минимални изисквания за безопасност, без да осигуряват възможно най-оптималната и ефективна степен на защита за работещите, съобразно специфичните за длъжностите им рискови фактори, присъщи за работния процес и работните места. В рамките на дейността са планирани за закупуване следните лични предпазни средства и специално работно облекло, необходими за осигуряване на здравословните и безопасни условия на труд на общо 19 заети лица, осъществяващи дейност на следните работни места: заварчик (9), ръководител сектор, звено в промишлеността (5), началник отдел технически и качествен контрол (2), пясъкоструйчик (3): 1) Специално работно облекло осигуряващо защита на дихателните органи, очите и тялото на работещите, и ограничаващи рисковете, произтичащи от експозиция на абразивен материал, прах и аерозоли при бластиране на метали - 3 заети лица (пясъкоструйчици): - Защитен костюм за пясъкоструене – 3 комплекта. 2) Лични предпазни средства за защита на очите и дихателният апарат на работещите и ограничаващи рисковете произтичащи от експозиция на вредни нейонизиращи лъчения и токсични газове при заваряване – 16 заети лица (заварчици, ръководители сектор, звено в промишлеността, началници отдел технически и качествен контрол): - Заваръчен шлем – 12 бр.; - Система заваръчен шлем (маска) с респиратор – 4 бр. Планираните количества СРО и ЛПС ще обезпечат нуждите на заетите лица от индивидуална защита за срока на изпълнение на проекта, съобразно срока им за експлоатация, работните места и видовете работа, за които се полагат. Не са планирани резервни бройки. Предвидените за закупуване видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска и утвърденият Списък на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи, по чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от наредба № 3 от 19.04.2001 г., като необходимостта от тяхното осигуряване произтича от текущата Оценка на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло. Продължителност: 1 – 3 месец; 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло. Продължителност: 4 – 6 месец; 3) Раздаване на личните предпазни средства и специалното работно облекло, съобразно списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи. Продължителност: 7-ми месец. 30 690.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване условията на труд, чрез осигуряване на средства за колективна защита - мобилни аспирационни системи, заваръчни завеси и ергономични офис столове. Към настоящият момент, предприятието не разполага със специфични средства за колективна защита, предназначени за ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите, произтичащи от експозиция на заваръчни газове, прахогазови замърсители и вредни лъчения, отделяни при заваряване на метали. Производствените помещения на предприятието не разполагат с ефективно функциониращи вентилационни и/или аспирационни системи, за принудително отвеждане от работната среда на токсичните газове, генерирани при осъществяване на заваръчните процеси. В предприятието се осъществяват мащабни заваръчни дейности, като към настоящият момент, компанията не разполага с достатъчно количество колективни предпазни средства, за ограничаване на вредните нейонизиращи лъчения, извън зоните за заваряване. Наличните в предприятието офис столове, са морално и физически остарели, като не осигуряват необходимата ергономия при работа на заетите лица. Облегалките не се регулират по височина и наклон, като значителна част от столовете са с неработещи механизми за регулиране на седалките по височина, при което не се осигурява необходимата свобода на движенията и удобна работна поза на работещите. С оглед гореизложеното са планирани за закупуване следните видове и количества средства за колективна защита: 1) Колективни средства за защита от прах, токсични и други вредни вещества, отделяни при заваряване: - Аспирационни системи – 4 бр. Предвидените за закупуване аспирационни системи са предназначени за аспириране и филтриране на заваръчни газове и прах, представляващи риск за здравето и безопасността на работещите на производствената площадка на предприятието. Необходими са за отстраняване на емисиите заваръчни газове и прахогазови замърсители отделяни при източника, както на фиксираните, така и извън фиксираните зони за заваряване. Системите са мобилни и могат да бъдат препозиционирани в рамките на производствената площадка, там където възниква необходимост от елиминиране на вредностите, генерирани при извършване на заваръчни процеси. Посредством аспирационните системи ще се ограничат рисковете за работещите от експозиция на токсични газове и прах при заваряване, като ще осигурят по-здравословна и безопасна работна среда, както за заетите лица пряко осъществяващи заварчни дейности, така и за останалите работещи в производствените помещения на предприятието. 2) Колективни средства за защита от опасни лъчения при заваряване: - Заваръчни завеси – 20 броя. Предвидените за закупване заваръчни завеси, са предназначени за отделяне на работните зони и места, на които се извършват заваръчни дейности от останалото работно пространство на производствената площадка, с цел ограничаване въздействието на вредните нейонизиращи лъчения върху работещите извън зоните на заваряване. Посредством заваръчните завеси, ще се ограничат рисковете от експозиция на вредни лъчения, за заетите лица, работещи в производствените помещения на предприятието, извън зоните за заваряване. Средствата за колективна защита по т. 1 и 2 са предназначени за ограничаване на рисковете за безопасността и здравето на работните места, свързани с осъществяване на трудова дейност в производствените помещения на предприятието, в т.ч.: заварчик (9), машинен оператор (10), монтажник (15), монтьор (1), общ работник (20), пясъкоструйчик (3), работник производство метални конструкции (1), стругар (2), шлосер (5), началник отдел технически и качествен контрол (2), технолог (4), инженер, енергетик (1), ръководител сектор/звено в промишлеността (6), инженер-конструктор (1), инженер механик (1), координатор производство (1), общо 82 заети лица. * Описанието на дейността, продължава в ЧАСТ II. 252 186.70 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ II: 3) Колективни средства за защита, осигуряващи ергономия при работа: - Ергономични офис столове – 26 броя. Посредством осигуряването на ергономични столове, ще се подобрят здравословните и безопасни условия на труд на 26 заети лица, осъществяващи дейност на следните работни места: Управител (1), Управител продажби и маркетинг (1), Инженер производствено планиране, прогнозиране и развитие (1), Началник отдел технически и качествен контрол (2), Технолог (4), Инженер, енергетик (1), Административен секретар (4), Технически сътрудник (1), Ръководител сектор/звено в промишлеността (4), Управител реклама и връзки с обществеността (1), Ръководител отдел доставки (1), Началник склад (1), Инженер-конструктор (1), Инженер механик (1), Координатор производство (1), Служител човешки ресурси (1). На горепосочените работни места, се извършват административни, технически и конструкторски дейности, в т.ч. с видеодисплеи, като работата се извършва в принудително седяща работна поза, която води до статично пренапрежение на опорно-двигателния апарат и може да причини увреждане и заболяване на мускулно-скелетната и периферната нервна система, болки в гърба, кръста, шията и ръцете на работещите. От съществено значение за ограничаване на горепосочените рискове за здравето и безопасността на работещите, е осигуряването на ергономични условия и организация на работните места. Наличните в предприятието офис столове за горепосочените работни места, са морално и физически остарели, като не осигуряват необходимата ергономия при работа. Облегалките не се регулират по височина и наклон, като значителна част от столовете са с неработещи механизми за регулиране на седалките по височина, при което не се осигурява свобода на движенията и удобна работна поза на работещите. Посредством закупуването на нови ергономични офис столове, ще се подобрят условията на труд и ще се ограничат рисковете от увреждания и заболявания на мускулно-скелетната и периферната нервна система на работещите. Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с мерките, отразени в утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от текущата оценката на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнители, за осъществяване на доставките на планираните за закупуване колективни предпазни средства. Продължителност: 1 – 4-ти месец; 2) Фактическо извършване на доставките на средствата за колективна защита от страна на външните изпълнители. Продължителност: 5 – 9-ти месец; 3) Въвеждане в експлоатация на средствата за колективна защита. Продължителност: 10 -ти месец. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).