ДЕЙНОСТ 1:Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. : Като фирма оперираща в сектор С „Преработваща промишленост“ представляваща основна съставна част от икономиката на Европа, но и един от най-големите източници на замърсяване, оказващи неблагоприятното въздействие върху здравето на човека и околната среда, ОЛД КОНСУЛТИНГ е силно екологично ангажирана с опазването на околната среда и намаляване количеството на генериран отпадък. Предприятието насърчава дейности и инвестиции за намаляване на ресурсния отпечатък, благодарение на които ще трансформира производствените си процеси за повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на парниковите газове.
Дейността предвидена за изпълнение в рамките на проекта, включва следните четири етапа:
1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще обхваща 39 Лица от които 28 жени.
Бюджетът предвиден за дейността е: 39 лица х 166,66 лв = 6 499,74 лв без ДДС
|
6 499.74
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 2:Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Съществуват все повече доказателства за добро управление на компании, които насърчават работниците да преодолеят минималните изисквания, без да увреждат здравето с цел стимулиране на психичното благосъстояние на работното място и подкрепа на хората с нарушено психично здраве, независимо от причината.
Синдромът на професионално изчерпване е явление, съпътстващо съвременните професии, с негативни последици и въздействие върху поведението на работещите, тяхната производителност и ефективност.
Синдромът има кумулативен ефект, т.е. постепенно и сигурно влияе върху трудовото изпълнение, работоспособността и здравето на работещите, водейки до измерими във финансово отношение загуби, до проблеми в съхраняването и възстановяването на хората като основен ресурс на предприятията. Това налага да се проучат причините за неговата поява и форми на проявление, както и индивидуалните стратегии и организационни подходи за неговото преодоляване.
В тази връзка, освен задължението да осигурява и гарантира физическото здраве на своите служители, ОЛД КОНСУЛТИНГ предприема мерки и за осигуряване на психологическа подкрепа, съзнавайки че психо социалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства, от една страна за безопасността и здравето при работа, от друга страна за незадоволителни бизнес резултати.
Дейността, предвидена за изпълнение, ще обхваща всички 39 заети лица в предприятието, съгласно Списъка на работните места. Целевата група ще бъде запозната с наличието на явлението „бърнаут“ и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве, подпомагайки откриването на проявите им. Ще бъде реализирана първична превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение, включваща: оценка, групови/индивидуални тренинги и осъществяване на практическа подкрепа.
Дейността ще обхваща 39 Лица от които 28 жени.
Бюджетът предвиден за дейността е: 39 лица х 166,66 лв = 6 499,74 лв без ДДС
|
6 499.74
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3:Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Реализирането на дейността цели да осигури на заетите лица в предприятието подмяна на съществуващите лични предпазни средства, с такива с подобрени характеристики, осигуряващи по-високо ниво на ефективност срещу идентифицираните опасности в производствената дейност. Спецификата на дейността на предприятието е свързана с принудителна стояща или седяща работна поза, с множество принудителни елементи, наложен темп на работа и др.
Идентифицираните опасностите при работа и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите, както и високият риск от трудов травматизъм и поява на свързани с труда и професионални заболявания налагат предоставяне на ЛПС с възможно най-високо ниво на защита. Тези обстоятелства налагат осигуряване на нови по-подходящи по вид ЛПС, които да съответстват на условията на работното място и позволяват на ползвателя да извършва нормално дейността, която го излага на опасности. С реализирането на проектната дейност ще се осигурят ЛПС, подходящи по вид, с възможно най-високо ниво на защита, които съответстват на условията на работното място, позволявайки на ползвателя да извършва нормално дейността, която го излага на опасности.
Използваните към момента ръкавици от полиестерно трико, не осигуряват максимална степен на защита тъй като са снабдени с тънко полиуретаново покритие, лесно се замърсяват, много бързо се протриват и късат, ползвателите са изложени на риск от нараняване -пробождане и порязване. 1 чифт ръкавици бива използван средно 2, 3 дни. Тези характеристики предопределят необходимостта от замяна на досега използваните защитни ръкавици, с такива които притежават подобрени характеристики, произведени от полиамидно трико и топени в полиуретан. Проектът предвижда осигуряване на защитни ръкавици произведени от полиамидно трико и топени в полиуретан, необходими за извършване на дейностите от длъжности: Монтажник, изделия от метал и Работник, сглобяване на детайли – общо 28 лица.
Предвидените за закупуване ЛПС за периода, планиран за изпълнение на проекта, съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС.
28 лица
2 чифта на седмица
56 чифта на седмица
224 чифта на месец
3360 чифта за 15 месеца
|
8 064.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4:Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
: Понастоящем производството е организирано в 2 цеха
-Сглобяване на метални и пластмасови изделия(голямо хале)
-Почистване на пластмасови изделия (малко хале)
Предвидените за закупуване колективни предпазни средства, съгласно Програмата за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска са както следва:
- ЕРГОНОМИЯ
Използваните понастоящем столове и маси в Администрация са стари и амортизирани, не осигуряват оптимални физиологични условия и не покриват стандартите за ергономичност. Предвид принудителните работни пози, това може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, деформация на костите, изкривяване на гръбначния стълб и други заболявания на опорно-двигателната система.
Не ергономичната работна мебел е съществен фактор свързан с риска от психо-физиологични промени. Препоръчителните мерки предписани от извършените оценка и анализ на риска включват осигуряване на работна мебел, гарантираща правилна и ергономична работна поза и необходимата опора на кръста.
С оглед на гореописаното ще бъдат осигурени следните колективни предпазни средства:
2 бр. ергономични столове – 1422,42лв
1 бр. ергономично бюро – 952,46лв
- НЕБЛАГОПРИЯТЕН МИКРОКЛИМАТ
Понастоящем климатизацията в двата производствени цеха се осъществява чрез климатици, колонен тип, които са стари, амортизирани и не ефективни от гледна точка на осигуряване на оптимален температурен комфорт, което от своя страна влияе пряко върху качеството на работната среда и прецизността на производствения процес.
Работещите са изложени на опасност от простудни заболявания през студения период и топлинно натоварване на организма през топлия период на годината.
Препоръчителните мерки предписани от извършените оценка и анализ на риска включват осигуряване на климатици в двете производствени помещения в малко и голямо хале, за да се обезпечи температурния комфорт на работещите в помещенията.
Съобразно кубатура на помещенията са предвидени за закупуване следните дълготрайни материални активи:
- За голямо хале – 6 бр индивидуални климатици тип „касетъчен“
- За малко хале – 4 бр. индивидуални климатици тип „касетъчен“
- За Администрация – 1 бр. индивидуален климатик тип „касетъчен“
Разходът предвиден за това колективно средство за защита е: 11 бр. х 7 828 = 86 108лв.
Индивидуалните климатици тип „касетъчен“ за разлика от стандартните „стенни“ климатици, не се монтират на стена, а на таван, като по този начин разпределят оптимално въздушния поток в помещения с по – голяма височина, притежават ниски данни за образуване на въздушно течение и осигуряват равномерна въздушна струя и разпределение на температурата. Планираните за закупуване климатици висок енергиен клас, ще формират благоприятна климатична среда в производствено помещение и ще минимизират потенциалното въздействие на прегряващия и преохлаждащия микроклимат върху здравето и безопасността на работещите.
Климатиците ще позволят поддържането на подходяща температурна среда, съобразена със спецификата на работните места и процеси и инфраструктурните особености на производственото помещение.
....следва продължение в ДЕЙНОСТ 4 - ПРОДЪЛЖЕНИЕ
|
209 987.88
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4-ПРОДЪЛЖЕНИЕ:Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: - ХИГИЕНА НА РАБОТНО МЯСТО-ХИМИЧНИ ФАКТОРИ - ПРАХ
В процеса на обработка на метал и пластмаса се извършват множество ръчни операции като пилене, пробиване, изчеткване и др. При осъществяването на тези операции се генерира голямо количество стружки и прах, които са изключително леки, малки попадат на труднодостъпни места и лесно се връщат във въздуха. Почистването на двете производствени халета, понастоящем се осъществява ръчно – сухо и мокро почистване. Този вид почистване е изключително неефективно, тъй като поради малката си маса, отпадъкът се разпръсква изключително лесно, което не осигурява желаната хигиена на работните помещения съществува риск от полепване на прах генериран от отпадък, в горните дихателни органи нос и гърло . Фирмата е принудена ежеседмично да наема и плаща на външна фирма, която да почиства машинно чрез вакуумно сухо и мокро почистване. От горе описаното се обуславя необходимостта от закупуване на подопочистващ автомат със смукател, която ще осигури в максимална степен изсмукване на стружки и прах, които няма да се разпръскват допълнително и връщат във въздуха, елиминирайки вторичното замърсяване от прах. Подопочистващия автомат е с голяма работна ширина и голям литров обем на резервоара, които гарантират ефективно и продължително почистване.
1бр. подопочистващ автомат - за вакуумно сухо и мокро почистване х 12 240лв
При изпълнение на ежедневните си задачи, лицата на длъжност Работник, сглобяване на детайли,
извършват ръчни манипулации – изтъркане, шкурене, пилене с помощта на ръчни инструменти – шкурки и пили. При извършване на тези дейности се образува голямо количество пластмасови стружки и прах, който достига до горните дихателни органи нос и гърло.
За подобряване условията на труд е необходимо да се осигури ефективна принудителна аспирация за избягване на замърсяването на въздуха на работното място.
Съобразно спецификата на извършваната дейност, са предвидени за закупуване аспирационни маси за ръчна обработка на детайли, при които прахът от операцията бива изсмукван директно под плота на работното поле. Този вид аспириране е изключително ефикасно, в сравнение с аспиратори монтирани над работното поле, тъй като прахът не преминава през линията на горни дихателни пътища, а бива изсмукван директно под работно поле на извършваната операция.
Осигуряване на: 10 бр. аспирационни маси х 10 656,5 = 106 565 лв
- ФИЗИОЛОГИЧНИ ФАКТОРИ НА РАБОТНА СРЕДА
При голяма част от ръчните дейности изпълнявани от лицата на длъжност Работник, сглобяване на детайли и Монтажник, изделия от метал се извършват при постоянно статично изправено положение, което води до физическо пренатоварване на човешкия организъм или на отделни негови части, най-вече на опорно-двигателния му апарат. Необходимо е да е осигури добра подова повърхност, в противен случай могат да се очакват травми и увреждания на стави, кости, мускули и сухожилия. За предотвратяване на този риск ОЛД КОНСУЛТИНГ планира да осигури ламинирана ергономична постелка, като тяхното използване ще спомагане за повишаване на ефективността на служителите и ще намали вероятността от професионални заболявания. Целевата група обхваща 28 лица , но предвид ,че малък процент от операциите се извършват и в седнало положение се предвиждат за закупуване 25бр. постелки.
Осигуряване на ергономична постелка – 25бр х 108лв=2700лв |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите : Осигуряването на социални придобивки е един от начините, за стимулиране на служителите, не само финансово. Те са важни, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот.
Трудовия процес в ОЛД КОНСУЛТИНГ е ръчен или механизиран, съчетан с неблагоприятни статични работни пози, еднотипни многократно повтарящи се работни движения на горни и/или долни крайници и статичното напрежение на костно-мускулната система и двигателна монотония.
Двигателно-монотонната работа води до мускулно-скелетни увреди, които се проявяват с: болки, неразположение, скованост, оток и изтръпване; възпаления на мускули, сухожилия, връзки, стави и др. Ето защо ОЛД КОНСУЛТИНГ предприема мерки по осигуряването на социални придобивки на територията на производствената си база, свързани със здравето, както физическо, така и психическо.
Предвижда се обособяване на стая за спорт, в помещение което до момента е използвано за други цели. За целта е необходимо да бъдат извършени СМР, свързани с преграждане, поставяне на врати, прозорци, шпакловане и боядисване. Разходите, които биват формирани в резултат на изпълнение на дейност са:
СМР за обособяване на стая за спорт/фитнес:10 876 лв
Обзавеждане на стая за спорт/фитнес:53 127,04 лв
През 2023год фирма ОЛД КОНСУЛТИНГ делокализира производствената си дейност, и поетапно фирмата осигурява необходимите помещения за отдих и хранене. При изпълнението на дейността ОЛД КОНСУЛТИНГ възнамерява да подобри микроклимата, чрез закупуване на индивидуални клиамтици тип "касетъчен" във фитнес, стол и стая за отдих, което ще допринесе за подобряването на условията в стаята за почивка и хранене ще допринесе за подобряване на комфорта и благосъстоянието на служителите, ще осигури пълноценна почивка и възстановяване.
4 климатика тип "касетъчен" х 7125,5=28 502 лв |
92 505.04
|
0.00
|