Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Project proposal "Adaptation to the new socio-economic realities" is a reasoned investment initiative to improve the working conditions at Omnitron Bulgaria by adapting the working environment and places to the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and the evolution of work models, which has reached its peak in the context of the consequences of the Covid crisis.
The project aims to provide quick, efficient and qualitatively significant changes in the working conditions for the employees of the enterprise. Measures are foreseen that directly contribute to the strategic goals of the Green Pact, the Triple transition, as well as to the three main thematic criteria for business assessment - environmental efficiency, fair social and working environment and sustainable management models (ESG).
The project includes a number of specific activities planned for implementation in underdeveloped regions of the country, including: development and implementation of "green" models of labor organization; modernization and adaptation of personal and collective protection at work to the highest standards, introduction of new social benefits and psychological support for workers, which will cumulatively make the working environment more attractive, employment - more sustainable, and reduce stress when fulfilling service commitments among staff. The target group covers all employees employed in the company, with a special focus on operational workers, who are a key resource for the candidate.
All the measures and goals described in the project proposal, as well as the intended results, are in line with and fully correspond to the strategic goals of modernizing public policies and social inclusion through investments in human capital. The initiative focuses both on facilitating the transition to a sustainable economy and on ensuring healthy and safe working conditions, which will have a positive contribution for both businesses and workers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и имплементиране на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на предприятието, в т.ч. изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряването на „зелените“ модели.: Основната дейност на Омнитрон България ООД е в преработващата индустрия и е свързана с разработване и производство на елементи, изделия и уреди за мобилно електрозахранване, като напр. пакети за акумулатори и други приложения на батерии и акумулатори. Производството на батерии и всякакви преносими акумулатори е важно за мобилния свят, но също така има значителни екологични последици. Един от основните проблеми е добивът на суровините необходими за батериите. Но въпреки тези проблеми, има усилия за намиране на по-екологични и устойчиви решения в батерийната индустрия. Изследванията в областта на устойчивите материали и производствени процеси са от съществено значение, за да се създадат по-екологични и по-устойчиви батерии, които да имат по-малък негативен екологичен отпечатък върху планетата. От друга страна, слабостите в квалификацията на работната ръка и развиващите се пазарни нужди към преходни умения и компетенции се проявяват в цяла Европа, но учебните системи за професионална квалификация и валидиране на умения в страната са неадекватни в предлагането и въвеждането на тези умения в своите курсове. Въпреки тези предизвикателства, има нарастващо осъзнаване за необходимостта от зелени и устойчиви практики в този бранш. Инвестициите в иновации и разработката на екологично по-благоприятни методи за производство стават все по-важни за бъдещето на индустрията, изисквайки по-устойчиво и отговорно поведение при производството на текстил и галантерия. Тези аргументи водят до необходимостта кандидатът да инвестира в оптимизация на ресурсната си ефективност и професионалния си капацитет по отношение на екологичната среда. Идентифицирана е нужда от въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. В тази връзка кандидатът планира текущата дейност по разработване и имплементиране на „зелени“ модели на организация на труд, като в т.ч. се предвижда изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряването на „зелените“ модели. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места - производство на батерии и захранващи системи. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта на изпълнение на дейността съответства на проектната инициатива, на нейните общи и специфични цели, както и на идентифицираните в Раздел 9 конкретни нужди на целевата група, а именно - адаптиране на работната среда и работните места при Омнитрон България ООД към новите предизвикателства, свързани с прехода към климатично неутрална икономика, както и синхронизиране на бизнес моделът на предприятието със стратегическите цели на Европейския зелен пакт, на Тройния преход и трите основни тематични критерии за оценка на устойчивостта и етичните аспекти на инвестициите - устойчивото използване на ресурси и борбата срещу замърсяването, социална отговорност и справедлива трудова среда, както и етични, устойчиви и прозрачни практики на управление. 3 200.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално антистатично работно облекло: Производствените процеси в икономическата дейност на Омнитрон България ООД включват производство и предлагане на пълна гама захранващи устройства – изделия и уреди за мобилно електрозахранване, като напр. пакети за акумулатори и други приложения на батерии, електроникаа, захранвания с акумулаторни батерии и други. Персоналът работи с оловно-киселинни, никел-кадмиеви, капсуловани и отворен тип акумулаторни батерии, както и портативни и мобилни пакети от литиеви, никел-металхидридни, сребърно-цинкови, цинково-въздушни и други акумулаторни батерии. В този смисъл, индустрията е изключително враждебна по отношение на работниците и изисква внимание и дисциплина, за да се избегнат всевъзможните рискове от нараняване и увреждане на здравето на заетите - токови удари, опасност от взрив и пр. При работа с електрически заряди и акумулатори най-големите опасности са свързани с риска от токов удар заради необезопасена среда, преминаване на електричество през организма и други подобни инциденти. Предприятието има сключен договор за обслужване със Служба по трудова медицина, която периодично обследва и оценява рисковете за безопасността и здравето на служителите и съответно формулира препоръки за спазване и подобряване на стандартите за безопасност на работната среда и осъвременяване и допълване на личните и колективните предпазни средства, касаещи ЕСД защиатата на заетите. Особен проблем е фактът, че кандидатът не е осигурявал нови предпазни средства и облекло на служителите в последната година. Част от ЛПС реално се ползват на споделен принцип, съобразно графика и задачите. Текущо работниците ползват или лични материали, или морално, технически и физически амортизирани облекла и ЛПС, което е много опасно за този вид дейност. Системата за електростатична защита се състои главно от антистатични ленти за китки, каишки за глезени, цялостни комплекти работно облекло, включително панталони, тениски и блузи, обувки и чорапи, шапки, ръкавици или ръкави за пръсти. Предвидените ЕСД ЛПС и СРО са определени въз основа на планираните мерки за намаляване на рисковете при работа, съответстват на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО. За нуждите на всички представители на целевата група - монтажници, домакин, начилник производство, управител, общо 16 лица са предвидени за закупуване следните материлаи и облекла с ЕСД защита: Очила с ненадраскващо се покритие 16 бр Защитни антистатични ръкавици с термоустойчиво покритие 16 чифта Антистатична тениска 16 бр Антистатична ватирна блуза 16 бр Антистатичен работен панталон 16 бр Антистатични, дишащи и удароустойчиви обувки - летни 16 чифта Антистатични, дишащи и удароустойчиви обувки - зимни 16 чифта Антистатична престилка 16 бр Антистатично защитно яке - 16 бр Заземяваща гривна 16 бр Защитна шапка - зимна 16 бр Сигнален елек 16 бр Всички заети в производството на Омнитрон, независимо от длъжността, са заети и/или преминават през основните производствени помещения, което абсолютно категорично означава, че трябва да с подходящото ЕСД облекло през цялото време. За нуждите на административно-оперативния персонал - домкаин, нач.пр-во и управител, са предвидени допълнително за закупуване следните материлаи и облекла за защита от работната среда в складови помещения, организация на логистика - доставки и спедиция, товаро-разтоварителни дейности и работа на компютър: Защитно работно яке - лятно 3 броя Защитно работно яке - зимно 3 броя Защитен работен панталон - летен 3 броя Защитен работен панталон - зимен 3 броя Антирефлексни очила със защита от синя светлина 3бр С реализирането на проектната дейност ще се осигурят ЛПС и СРО с възможно най-високо ниво на защита, които съответстват на условията на работното място, позволявайки на ползвателя да извършва нормално дейността, която го излага на опасности. 17 820.08 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващи работни обектиобекти, свързани с подобряване условията на труд.: Характерът на дейността в административно-оперативния и отдел на предприятието, както и в цеха формира широка гама от елементи на работната среда и трудовия процес, които предопределят проявата на професионални рискове, свързани с ергономия на работното място (и поддържане на определена работна поза),както и с характерната за индустрията необходимост от защита от електрозаряди, статично електричество, взривове и пожар. 1. Ергономия: По дейността се планира да се осигурят средства за подобряване на ергономията и комфорта при работа, рационална организация на работните места за работещите с видеодисплей и за монтажниците. Целевата група обхваща 16 лица - работещи с видеодисплей в административно-техническия отдел на предприятието, на длъжност - Управител и Началник производство, и монтажниците на електр. елементи. Работните движения при работата с компютър са предимно в оптималната работна зона за горни крайници, І-IV клас - с ангажиране на мускулните групи на пръсти, китки, предмишници и мишници. Работните операции са с еднообразни повтарящи се /репетитивни/ движения на китка и пръсти при работа с мишка и клавиатура. Това важи и за монтажниците, които прекарават по-голямата част от работното време седейки на работните маси За този вид заетост водещ е рискът от увреждания на мускулно-скелетната система, със засягане на кръста, гърба, врата, раменете, горните и долните крайници. Здравните ефекти се характеризират с дискомфорт или болки в мускулите и/или ставите, с евентуални физически белези от претоварването (деформации), което е предпоставка за трайно увреждане и от там професионално заболяване и загуба на работата. Изключително важен елемент при ергономичното проектиране на работното място е съобразяването на работната мебел с основните антропометрични характеристики на работещия. Към момента за работещите са осигурени обикновени маси и подвижни столове, с фиксирани седалка и облегалка, без подлакътници, което не позволява регулиране на височината на седалката и дълбочината на облегалката, не позволява свобода на движение при работата и заемане на удобна работна поза. С планираната дейност ще се осигурят: - ергономични регулируеми офис столове с регулируеми на височина и положение - седалка и облегалка и с подлакътници за поддържане на ръцете, които да създадат възможност за намаляване натоварването на гръбначните мускули, заемане на удобна работна поза и по-голяма свобода на движенията при работа - ергономични антистатични работни столове за производството и за администрацията 2. Защита от електростатични заряди С реализацията на тази част от дейността ще бъдат спазени и подобрени стандартите за безопасност при работа с електростатични заряди, машини и оборудване - основна дейност за 16 лица от предприятието, но и за целият останал екип, който ежедневно влиза или преминава през работилницата, където се асемблират, тестват и проектират нови батериийни пакети. От изключително критична важност за здравето, но и за живота на заетите, е облеклото им и самите те да абсолютно антистатични, за да не станат проводник на електричество или да бъдат поразени от електростатичен заряд при стъпване на пода или докосване на уред или мебел. За да се избегнат тези рискове е предвидена доствка на: - ЕСД Тестер за двата входа на цеха - мери и индикира статични заряди; - ЕСД Тестер за измерване на повърхности, с който най-малко веднъж годишно се тества цялото налично оборудване и мебелировка в предприятието за утчеки и повреди, които не могат да бъдат идентифицирани по друг начин, а представляват огромен риск за заетите. 3. Защита от пожар и взрив Предвидена е доставка на оборудване за разширяване на пожароизвестителна система в производствения цех. Въпреки всички мерки по обезопасяване на работните обекти, рисковете от взрив и пожар при наличието на такова количество батерии е риск, който задължително трябва да се овладее. 28 583.67 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. места за отдих, хранене, спорт и почивка в предприятието: Тази дейност по проекта е изключителна значимост за постигане на целите на проектната инициатива. Въвеждането на нови социални политики и придобивки за работещите, които да направят работната среда по-привлекателна, а заетостта - по-устойчива, смекчавайки стреса при изпълнение на служебните ангажименти, е от ключово значение за кандидата Омнитрон България. Благодарение на финансовите инструменти на ЕС и ПРЧР, дружеството възнамерява да пригоди и оборудва в рамките на производствената си база помещение за отдих, почивка, и хранене за служителите си, в която да имат опция за съхранение и на лични вечщи в индивидуални гардеробчета. В момента служителите ползват в почивката си необзаведена зала на партерния етаж, в която има метална маса за четирима, 4 пластмасови стола и диспенсер за вода. Това прави организацията на обедните почивки трудна, предвид ограничените вид и количество на мебелите. В залата няма никакви други мебели и електроуреди за целите на пълноценната отмора в обедните или междинните почивки, а санитарният възел, който монтажницитеа ползват се намира на втория административен етаж - доста отдалечен от работното им място. Включването на тази инвестиция в проектното предложение е мотивирано от факта, че към текущия момент служителите на Омнитрон България нямат почти никакви други условия за удобно, икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието, а начинът им на живот е твърде уседнал именно поради естеството на работата им. Хората редовно обядват в отдалечени закусвални и ресторанти, предвид локацията на базата в индустриалната зона на Пловдив. При всички положения ефективността на почивката им е ограничена и изключително противопоказна, тъй като или предполага загуба на почивно време в достигане до подходящи заведения за хранене или води до изнверено редуване за ползване на масичката с 4-те стола в гореописаната зала. Реализацията на включените в дейността мерки ще се извърши, съобразно управленския ресурс и финансовите разчети по проекта след приклчване на дейността по доставка на ЛПС и СРО, като ще бъде доставено и въведено за нуждите на персонала: 1. Оборудване на залата с подходящо за отдих, почивка и хранане обзавеждане - отделена зала 24м2 с непосредствена връзка с производствените помещения със следните мебели и уреди: двуреден кухненски кът от долни и горни шкафове за съхранение на общи вещи, хранителни запаси и посуда; голяма трапезна маса, която да събира едновременно до 8 души; 8бр. трапезни столове столове без тапицерия; 1бр голям диван/канапе с 2 странични масички за кафе; 16бр лични гардеробчета за индивидуално ползване и за съхранение на вещи и дрехи; 2бр. микровълнови фурни; свободностоящи хладилник и миялна машина; 1бр. кафеавтомат за насипно кафе. Това помещение ще бъде ползвано за нуждите на целия персонал като идеята е в стаята да могат да почиват и да се хранят едновременно най-малко половината от 16-те заети при Омнитрон България. Доколкото кухненското обзавеждане и масата за хранене ще са за целите на обедните почивки, то диванът и масичките ще могат да се ползват в междинни паузи и при спорадична необходимост от почивка. След въвеждането на залата за отдих, почивка и хранене служителите на Омнитрон България ще могат да ползват редица преимущества при вземане на полагащите им се дневни почивки: рационално оползотворяване на времето; консумиране на донесена от вкъщи храна в удобни условия; спестяване на ходене до отдалечени заведения в града при лоши климатични условия; възможност за бързо и ефективно отпочиване при голяма работна натовареност, преобличане и съхранение на вещи и най-вече - смекчаване на стреса и менталното натоварване от спецификата на работата. Така предвиденото оборудвано помещение ще бъде нова и изключително полезна социална придобивка за заетите в производството. Социалният кът ще служи като средство за бърза реабилитация, регенерация на психиката и физическата кондиция в полза на добрата работната мотивация и социалното удовлетворение. 9 661.93 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от СOVID пандемията върху менталното здраве“ на всички заети лица: Синдромът на професионално изчерпване в резултат от повишаващото се ниво на натоварване и стрес на работното място съпътства развитието на съвременния професионален живот, особено след появата на СOVID пандемията, която доведе до крайно емоционално изтощение на много работещи. Световната здравна организация описва умората от СOVID пандемията като демотивираща и изтощаваща хората в резултат на изискванията за живот по време на кризата. Проявите на „бърнаут синдром“ на работното място са негативните последици и въздействия върху поведението на работещите, тяхната производителност и ефективност. Синдромът има кумулативен ефект, т.е. постепенно и сигурно влияе върху трудовото изпълнение, работоспособността и здравето на работещите, водейки до измерими във финансово отношение загуби, до проблеми в съхраняването и възстановяването на хората като основен ресурс на предприятията. Пандемията от СOVID засегна голяма част от работещите в предприятието и все още представлява сериозен здравен и икономически проблем. Данните от обобщените анализи на здравното състояние на работещите в Омнитрон България ООД за последните години показват, че в заболеваемостта с временна неработоспособност водещо място заемат болестите на дихателната система - „COVID-19, идентифициран вирус. Въпреки нормализиране на създалата се ситуация и официалния край на пандемията, някои от работещите все още изпитват емоционално изтощение, в т.ч. заради загубата на близки хора, недоверие към околния свят, безпокойство относно бъдещето - за здравето и живота си или за работата си. Наблюдава се и по-ниска ефективност на работното място, когато работещият изчерпи личните си ресурси за мотивация. Отделно от това работата в Омнитрон България ООД е свързана с изключително психическо натоварване и стрес при изпълнение на професионалните дейностии. Необходимостта от безупречна прецизност при заваряване, сглобяване и тестване на батерийните платки, пакети и системи, както и при спедиране, съхранение и демонтраиране на клиенти подлага на голямо напрежение работниците и служителите и води до натруване на психическа умора, изтощение, прегаряне. Всички тези факти налагат в предприятието да се направи задълбочено проучване за идентифициране на: 1. „ефектите от СOVID пандемията върху менталното здраве“ на работещите, 2. причините и методите за превенция на „бърнауат“ на работното място както 3. формите на проявление стреса и прихическото напрежение - тревожност, раздразнение, нежелание за идване на работа, загуба на мотивация, конфликтни ситуации между колеги и ръководство. За да се преодолеят пораженията от СOVID пандемията и за да се поддържа в добра кондиция психическото здраве на работещите, е необходимо да се приложат индивидуалните стратегии и организационни подходи, които едновременно да за в полза на здравето на заетите, но и на спокойната и сигурна социална среда на работното място. С текущата дейност се цели да се окаже психологическа подкрепа на работниците и служителите в предприятието, във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве, чрез: 1. Запознаване на работещите с наличието на явлението "бърнаут", като резултат от повишаващото се ниво на натоварване и стрес на работното място, подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. 2. Изготвяне на психологически профили на заетите от специалист „психолог“. 3. Провеждане на групови семинари и/или индивидуални консултации за профилактика и обучение по подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси. 3 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).