Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

I. Need to satisfy.
In recent years, the workplace has radically changed. The new challenges faced by the enterprises made it necessary to adapt and create more favorable and healthy working conditions. After a difficult period of change, companies need new organization and methods to maintain the productivity and health indicators of their employees. Companies must also address the challenges of making the transition to a climate-neutral economy and changing work patterns.

II. Target audience:
  - a total of 9 persons who are employed persons on employment contracts and self-employed persons in "Eltron Service" Ltd.

III. Specific objectives – aimed at solving the problems of the target group:
 Development and implementation of "green" models of labor organization;
 Improving the healthy, safe and well-adjusted working environment of workers by providing collective protective equipment, PPE and SRO;
 Provision of social benefits for workers.

III. Basic activities:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization.
2. Purchase of PPE and SRO.
3. Provision of collective protective equipment - protection from adverse microclimate and ergonomics.
4. Provision of social benefits for workers.

IV. Expected results:
1. Employed, incl. self-employed, included in the project - 9 persons
2. Developed and implemented "green" models and measures of labor organization - for 9 jobs
3. Provided PPE and SRO - for 9 persons
4. Provided collective protective equipment - protection against unfavorable microclimate through suspended ceiling-130 m2 and air conditioners - 5 pcs.
5. Provided collective protective equipment - ergonomics through ergonomic office chairs and desks - 5 workplaces
6. Provided social benefits - equipped room for meals, recreation and sports
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Замърсяването на околната среда, обезлесяването и изменението на климата са проблеми с реални последствия върху живота на хората в България и в Европа. Именно поради това ЕК пое ангажимент да положи усилия за опазването на околната среда и да превърне Европа в неутрален по отношение на климата континент до 2050 г. За постигането на тези цели е приет Европейският зелен пакт. ЕС ще преобразува климатичните предизвикателства във възможности за изграждането на съвременна, модерна икономика, с по-чиста енергия, по-трайни продукти и ориентирани към бъдещето работни места. Дейността е необходима на предприятието за да се справи с предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието ще е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 800.00 0.00
Закупуване на ЛПС и СРО за производствена дейност: Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. Кандидатът като работодател ще спазва всички отговорности, които му налага Директивата за използване на лични предпазни средства 89/656/ЕИО (по-специално чл. 3, 4, 5 и 6). Всички ЛПС, които ще се закупуват ще се изисква да отговарят на Директивите за ЛПС на ЕС и по-специално на 89/686/ЕИО и измененията и с Директива 93/95/ЕИО за следните типове лични предпазни средства: • За предпазване на глава; • За предпазване на очите и лицето; • За предпазване от вдишване на вредни емисии или прах; • За защита на ръцете; • За защита на част от тялото; • За защита на цялото тяло; • Предпазно оборудване за защита от падане от високо. Основните изисквания за защита срещу директен и/или индиректен допир са дадени в Наредба № 3 от 9 юни 2004 г. за устройството на електрическите уредби и електропроводните линии. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността при работа с ел.обзавеждане и оборудване. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. Също така препоръчват ЛПС, които са с по-добри и съвременни експлоатационни качества и с по-висока степен на защита. 1. Основни проблеми при извършване на производствените дейности: - Повечето ЛПС са за кратка употреба и затова е необходимо стриктно да се следят сроковете за използване на ЛПС и своевременно да се доставят и подменят ЛПС; - Наличните ЛПС и СРО са с по-ниски експлоатационни качества. В предприятието са закупувани ЛПС и СРО преди повече от 3 години и всички те покриват минималните изисквания, но са с по-ниски диелектрични свойства и качества. Това налага подмяна и закупуване на нови по-модерни/АКТУАЛНИ и с по-високо ефективни лични предпазни средства и специализирано предпазно облекло.Те ще осигурят по-високо ниво на защита на работниците от нараняване и диелектрична защита и ще минимизират рисковете за здравето и безопасността на работещите; - Специалистите работят целогодишно както във вътрешни помещения, така и на открито. По тази причина е необходимо специалното работно облекло да бъде и в летен и в зимен вариант. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и СРО, съгласно разписаните правила за работа, а отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. Дейността ще даде възможност да се използват съвременни и иновативни предпазни средства и така ще се осигурят подобрени условия на труд. Целите на дейността са да се осигурят съвременни и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло с по-високи изисквания и по-висока защита за нуждата на служителите на предприятието, съответстващи на динамиката на работния процес и оценката на риска. 2 944.24 0.00
Закупуване на ЛПС за административна дейност: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси. Основните здравословни проблеми, които могат да произтекат от тези рискове, дължащи се на средата в офиса, са: • Умора на зрението: въпреки че клиничните свидетелства сочат, че използването на монитори не е свързано с постоянно увреждане на очите, някои служители е възможно да изпитват временна умора на зрението. Тази умора може да доведе до непълноценна ефективност на зрението, главоболие и умора, зачервяване и пресушаване на очите. Причината за тези симптоми може да бъде продължителното концентриране върху екрана, мигащи екрани, отблясъци, бликове; В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на дейността при работа с монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. СТМ препоръчва следните мерки - след преглед от офталмолог да се осигурят нови ЛПС-очила за синя светлина и филтриращи UVA и UVB лъчи и ел.магнитни излъчвания. В момента част от работещите с монитор не ползват ЛПС-очила, а други работещи използват ЛПС-очила осигуряват само антирефлексно покритие и не осигуряват изискваните характеристики и показатели. Затова е необходимо закупуването на нови с по-висока защита ЛПС-очила. 1. Основни проблеми при работа с компютър и монитор: 1.1. Излъчване на синя светлина – синята светлина заема началото на спектъра на видимата светлина в диапазона 380-500 nm (виолетова и синя светлина). Тя притежава най-голяма енергия и се разсейва най-силно в атмосферата. Това е причината и небето да се вижда синьо. Естествения източник на синя светлина е Слънцето, а изкуствените източници са led осветлението и екраните на електронните устройства (компютър, таблет и др.). Като част от видимия спектър, синята светлина играе важна роля за цветното зрение. До около 470 nm тя обаче има и негативен ефект за: - зрението–защото притежава голям заряд и е силно разпространима, тя заслепява, предизвиква очно раздразнение, сухо око, зрителна умора и др; - очите–уврежда пигмент-епитела и фоторецепторните клетки на ретината – причина за развитие на свързаната с възрастта макулна дегенерация(увреждане на жълтото петно, върху което се проектират възприеманите образи) 1.2. Електромагнитното излъчване – влияе неблагоприятно върху човешкото здраве. Ефектът върху организма зависи от това, дали излъчването е от по-ниските честоти или от високочестотния спектър. Вълните с високи честоти, каквито са тези, излъчвани от компютър, радио, безжични телефони, предизвикват топлинен ефект. Там, където се поглъща енергията, температурата на тялото се вдига. Счита се, че повишение с над 1 градус е опасно за здравето, защото натоварва терморегулацията на организма. Има опасност тази топлина да попадне в т.нар. критични, кухинни органи на тялото, като очите и др. Тъй като тези органи имат по-различно кръвоснабдяване от останалите, техните функции могат да се нарушат. 1.3. Компютърно видимо излъчване – възприемането на образите от компютърния монитор напряга зрението. Дигиталните изображения и текст са в пъти по-неясни и по-слабо контрастни от печатните. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на ЛПС-специализирани очила за работа с монитор с лещи, осигуряващи комплексна защита на очите. Тези очила ще решат следните проблеми: 2.1. Блокират енергията на синята светлина: - моментен ефект – очите не са напрегнати и раздразнени, не изсъхват бързо, няма умора; - дълготраен ефект – забавят стареенето на вътрешния слой на окото – ретината. 2.2. Предпазват от електромагнитните излъчвания – специално нанесения EMI слой (електромагнитна интерференция), като част от антирефлексното покритие, филтрира електромагнитните излъчвания, попаднали в неговата верига. 2.3. Филтрират 100% от вредните UVA и UVB лъчи – абсорбират ултравиолетовата радиация с дължина на вълната до 400 nm, причиняваща катаракта, очно възпаление, сухо око, конюктивит, фотокератит и др. 2 540.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства - защита от неблагоприятен микроклимат: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд, един от основните фактори, които определят правилната работа в затворени помещения са условията на средата: • Осветлението следва да е подходящо – да не дава отблясъци и да не води до болка в очите; • Нивата на шума трябва да са ниски, по този начин се предотвратява загубата на слух и стресът; • Температурата, влажността и скоростта на въздушната струя следва да се поддържат на комфортни за тялото нива. Анализът на състоянието за безопастността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти за здравословни и безопасни условия на труд обуславя необходимостта от настоящите дейности. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието, като са отчетени не само опасностите, но и наличните вредности при взаимодействие на работниците и служителите с тях. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите в помещенията на Кандидата, СТМ препоръчва като мярка за ограничаването им да се подобрят условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор микроклимат. От сегашното състояние на работните помещения, основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат – температура и влажност. Това ще се осъществи чрез извършване на 2 дейности: за намаляване обема на помещенията чрез изграждане на окачен таван и монтирането на климатици за постоянно поддържане на необходимата температура и влажност. Основното работно помещение е с височина от 4.20 до 5.50 м, което е с прекалено голям обем. След реализация на дейността по обема ще се намали с над 150 м3. Другото голямо работно помещение е с нормална височина таван и обем, но и в двете помещения няма нужната климатизация. В останалите офисни помещения също няма инсталирани климатични системи. Целогодишно в работните помещения, в които се трудят всички работещи има влажност около граничните стойности. Ниските стойности на температурата през зимата и преходните периоди на годината увеличават влажността в помещението. Тази влажност създава предпоставки за увреждане на техниката и създават и дискомфорт у работещите. През зимата и лятото, когато има големи температурни амплитуди, работната температура в помещенията е около пределните нива за работа. За поддържане на постоянна температура, влажност и чистота на въздуха, както и за намаляване обема на помещенията за постигане на максимален комфорт, хигиена и постигане на по-добра ресурсна ефективност, ще се монтират окачен таван и ще се монтират климатици в помещенията. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба № 7/ 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за подобряване на качеството на предоставяните на услуги и дейности на Кандидата. В тази връзка, в средносрочен и дългосрочен план се предвижда повишаване ръста на предоставяните услуги и съответно броя на заетите лица. В допълнение, реализацията на настоящия проект е част от средно-срочната стратегия за развитие на предприятието. Като краен резултат чрез дейностите по подобряване топлоизолацията на помещенията и подобряване на микроклимата, се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по околната среда и ресурсната ефективност. 25 892.86 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства - ергономия при работа: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози; • Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване. Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Вече над 55% страдат от гръбначни изкривявания. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). При това положение, ако не се използват ергономични столове и бюра, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват, което може да доведе до хронични болки и травми. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия - ергономични офис столове и ергономични офис бюра. Характеристиките на ергономичното оборудване при работа с видеодисплеи (работен стол), трябва да са в приложното поле на чл.2 до 5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр.70 от 2005 г/. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез модернизиране: - Подмяна на използваните в момента обикновени офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране; - Подмяна на използваните в момента обикновени офис бюра с ергономични офис бюра с определени параметри за регулиране. Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. Характеристиките на работния стол са в приложното поле на Наредба №7 за работа с видеодисплеи (посочени в т.3 и 5 от Приложение към чл.4, ал.1). Предимствата на ергономичните офис бюра - проучванията показват, че повечето европейци прекарват седнали около 8 часа на ден, а този заседнал начин на живот носи със себе си висок риск от развитието на дългосрочни здравословни проблеми. Телата ни не са създадени да са статични за дълги периоди от време, а да се движат свободно и често. Отдел от това телосложението на служителите е много различно и като височина и като тегло. Затова ергономичните бюра помага да се постави здравословното положение на тялото при работа на първо място, улеснявайки преминаването от седнала в изправена позиция през деня и адаптиране на бюрото според телосложението на всеки служител. Така чрез контролния панел се задейства ел.задвижването и лесно се настройва желаната и индивидуално удобна височина на бюрото. Така чрез внедряване на тези 2 групи офис оборудване ще се допринесе за модернизирани работни места с по-добри здравословни условия на труд. 11 440.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти, произтичащи от дейността в предприятието на Кандидата. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите при работа в продължителна статична поза, ще се предприемат мерки, касаещи условията за отдих, почивка и спорт в предприятието. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез обзавеждане и оборудване на: - помещение/място за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - помещение/място за краткотраен отдих, рехабилитация и спорт. В сградата на Кандидата съществува самостоятелно и неизползвано помещение. То ще се обособи на 2 части - едната ще се ползва за хранене и отдих, другата за спорт. В помещенията ще се организира храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка в рамките на работния ден, предварително регламентирани като време. Организирането на мястото за отдих и почивка ще е с оборудване за апарати предоставящи кафе, свежи напитки, вода, приготвяне и съхранение на храна. Ще се обособят кът за хранене с необходимото оборудване и кът за отдих. Мястото за почивка ще е достъпно за всички работници и служители. При преобладаваща част от работното време прекарвано в седнала поза е необходимо да се извършват регулярни и циклични упражнения за различни части от тялото, както и тяхното стимулиране чрез вибриращ и масажиращ ефект. За целта ще се организира зона, осигуряваща физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Мястото ще бъде оборудвано с масажиращ стол и фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес и съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стресори на работното място. Целта на това място за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата. Уредите ще бъдат за работа на различни части на тялото или за масажиране на различни части и мускули от тялото. Тези уреди ще задоволяват потребностите за спорт, движения и натоварвания. Мястото за спорт също ще е достъпно за всички работници и служители. Всички тези мерки ще доведат до физическото разнообразие, редовните почивки и/или спортни упражнения в течение на работния ден и ще улесняват отпускането на мускулите. Спортните упражнения също улесняват ободряването на тялото и ума. В резултат от тези мерки ще се увеличава производителността и намаляват дискомфорта и оплакванията, като така се свеждат до минимум рисковете, свързани с дейностите, извършвани от работниците и служителите. 10 430.08 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).