Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на работните места във „СК- ВАРНА 2007“ ЕООД. Изготвяне на зелени карти за организацията на работните процеси на работните места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на„зелени“ модели на организацията на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурснатаефективност и за намаляване на въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. Дейността ще включва четири етапа:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики;
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността на „СК- ВАРНА 2007“ЕООД.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси;
3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на„СК-ВАРНА 2007“ ЕООД;
4. Въвеждане и прилагане във „СК- ВАРНА 2007“ ЕООД на нови „зелени“ модели на организациятана работните процеси и управлението начовешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждане на съответните промени. |
7 333.04
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: В днешния забързан корпоративен свят, буквално не съществува организация, в която няма стрес или пък служителите й да не преживяват на моментинапрегнати и натоварващи ситуации. Определено се забелязва нарастване на тревожността, както и случаи на клиширания вече burnout синдром. Товасе дължи не само на факторите на работната среда, като все по-стриктни и кратки крайни срокове, трудни за постигане цели, но също и на липсата навреме за да се изпълнят личните и служебните ангажименти, или пък чисто персонални натрупани и нерешени във времето проблеми, кризи идеструктивни взаимоотношения. Водено от този факт, ръководството на „СК-ВАРНА 2007“ ЕООД решава да се възползва от възможността дакадидатства по процедура „Адаптирана работна среда“ и да осигури психологическа подкрепа на служителите си, която ще включва:
- Терапевтична сесия в офиса или кабинета на избрания специалист, или пък чрез някои от съвременните начини за виртуална комуникация- попреценка на доставчика на услугата;
- Организиране на групови семинари минимум два пъти в годината, на които да се осигури здрава основа за служителите, като им се предостави сигурно пространство, в което те споделят за проблемите и притесненията си.При провеждането на индивидуалните консултации и груповите семинари, на участниците в тях задължително ще бъдат запознати с подходящиметоди и техники за управление на професионалният им стрес.Максималният брой участници в груповите занимания ще бъде до 10 човека, разпределени по преценка на специалиста. |
7 333.04
|
0.00
|
Осигуряване на индивидуална защита на работещите, чрез закупуване на лични предпразни средства и специално работно облекло: Целта е да се осигурят висококачествени ЛПС и СРО. Извършен е анализ и оценка на риска, определени са характеристиките, които всяко ЛРСтрябва да притежава, отчетени са всички рискове, произтичащи от използването на ЛПС. Оценена е ефективноста срещу рисковиситуации.Направеният анализ отчита необходимост от надграждане на осигурените и използвани ЛПС, вкл. специално работно облекло , които санедостатъчни за осигуряване на здравето и безопасността на работещите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са утвърдени от ръководствотопосписък.
В списъка на ЛПС и СРО са включени:
1. Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки- 38 бр;2. Ниски обувки с гумено ходило, устойчиви на топлина-38 бр.
Новите обувки ще бъдат по- леки, конфортни и удобни за носене и с по- дълъг срок на ескплоатация. Подметката от естествен каучук ще осигури стабилност при мокри и хлъзгави терени- спецификация, която липсва при обувките, които се използват в момента.
3. Студозащитна шуба с дишаща система -38 бр.
Заявеният по проекта модел, ще осигури по- добра защита от студ и повече конфорт при носене в ползвания в момента, който не е „дишащ“.
4. Студозащитен полугащеризон -38 бр.
Използвания до сега модел е изработен също от памук и полиестер и осигурява защита от студ, но не е водозащитен. Това се превръща в проблем при валежи. С предвидения за закупуване полугащеризон този проблем ще бъде решен.
5. Каска за строител-38 бр. Към момента се използат противоударни шапки, които не са надеждни
6. Защитни очила- двупластови с вентилационна рамка, панорамно зрително поле, регулираща рамка-38 бр.
Използваните до сега се савентилационна рамка.
7. Противосрезни ръкавици изработени от естествен латекс и пара- арамид, с добро сцепление и гъвкавост, висока устойчивост на срязваневкомбинация с механична бариера, с DEAP покритие, което предпазва дланта на потребителя, кокалчетата на пръстите и задната част на ръката- 35бр.
Използвания до сега модел е изцяло изработен от текстил с ниско ниво на защита от срязване. Новите модели ръкавици осигуряват многопо- голямазащита от нараняване, порязване и пробождане и много по- добър захват.
8. Антифони – 38 бр. Спецификация: технология с двоен корпус. Използваните до сега антифони са без тази технология не предпазват от вреднияшум като цяло.
9. Заваръчен шлем – 6 бр. Спецификация: ергономичен, регуреруем фотосоларен шлем с пет контактни точки. В момента заварчиците използват самопредпазни стъкла за заваряване, които се прикрепят към защитната каска. Когато трябва да видят резултата от заваряването те отместват и после поставят маската, за да продължат работата си. Това не е необходимо при заваръчния шлем, който ще улесни и оптимизира работата при заваряване ище осигури по- голяма защита на очи, лице и глава.
10. Яке за заварчик- 6 бр. Спецификация: изработено от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
11. Панталон за заварчик- 6 бр. Спецификация: изработен от естествена телешка кожа. До сега са използвани само заваръчни престилки, без кевларени шевове. Заваръчното яке ще предпази цялата горна част при заваряване.
12. Защитни обувки за заварчик- 6 бр. Спецификация: подметка от нитил, междинна подметка от мек полиуретан, антиперфорационна стоманенапластина в подметката. Използваните до сега обувки за заварчик са без междинна подметка, което допълнително утежнява работата на заварчика;
Избраните ЛПС и СРО са съобразени с Програмата за подобряване на здравословната и безопасна среда и условията на труд, Списък на работнотооблекло и ЛПС и Наредба №3 от 2001 г. Те ще отговарят нанормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащисе в приложимите за ЛПС нормативни актове. Същите надграждат минималните изисквания, регламентирани в Наредбата, с което ще се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. |
51 634.34
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е да се подобрят условията на труд на работещите във „СК- ВАРНА 2007“ ЕООД с основна седяща работна поза чрезподобряване на ергономията при работата им. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура,затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовитеизисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване- до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят свисококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седенеи избягване на горецитираните нежелани последици.За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 16 броя ергономични работни стола,отговарящи на изискванията регламентирани в Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване на работниците и хигиенно- физиологични иергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ.Те осигуряват следните възможности:
- Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото;
- Възможност при завъртане от място на седалката за по- голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста наработещия, липсва накланяне и пресягане;
- Възможност за бързо придвижване в четирите посоки без ставане;
- Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото;
- Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума.
Избраните колективни предпазни средства са описани в Картата за идентифициране на опасностите и оценка на риска:1. Работно оборудване- работен стол- статично и мускулно напрежение, заболяване на мискулно- скелетнат асистема;2. Физиологични, психологични и социални фактори- умора, статично напрежение на опорно двигателния апарат; увреждане на мускулно-скелетнатасистема (предимно гръбната мускулатура) вследствие на натоварване на едни и същи мускулни групи. |
14 102.56
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "СК- ВАРНА 2007"ООД: Тази дейност е от изключителна важност за работниците и служителите в "СК- ВАРНА 2007" ЕООД, защото имайки предвид една от основнитедейности на фирмата - строителство на жилищни и нежилищни сгради, можем да си представим, че заетите в нея се трудят предимно навън. Към тозимомент фирмата е осигурила условия за събличане и обличане на работниците във вече амортизирани и негодни за ползване фургони, които не можемда кажем, че са във вид, какъвто имаме желание да бъдат. За да осигурим по-добри социални условия и да подобрим трудовата среда в социаленаспект, ще се възползваме от дадената ни възможност в тази схема на оперативната програма, като заложим в проектното преложение закупуването натри броя мобилни контейнера, които да оборудваме подходящо и съобразно спецификата на дейността на фирмата. Всички знаем, че когато се строинякакъв обект, работниците и служителите не могат да избират кога и при какви метеорологични условия /дъжд, студ, жега, сняг, мъгла/ ще работят -важни са само сроковете за изпълнение и качеството на работа. С изпълнението на тази дейност, ние ще подобрим значително условията на труд заработещите като им осигурим помещения/контейнери, оборудвани с маса, столове, микровълнова фурна, хладилник, телевизор, разтегателен диван,кухненски шкаф и скрин, метален гардероб, кафе автомат , диспенсър за вода и слиматик. Столовете и масите, както и дивана ще се ползват отработниците за хранене и за краткосрочна почивка, металните гардеробчета ще се ползват за съхранение на личните вещи, а климатика ще се ползвацелогодишно /в зависимост от сезона/ за охлаждане и отопление. Следвайки логиката, смятаме, че колкото повече подобряваме условията на труд иусловита за почивка, толкова повече удължаваме трудовия/професионалния живот на работниците и на служителите и намаляваме стреса наработното място. Освен това, когато показваш уважение и загриженост към индивида/човека, го мотивираш и той да отвръща с респект и уважение иму даваш стимул да дава максимума от себе си в работата. Поради гореизброените причини, залагайки тази дейност в проектното предложениевярваме, че резултатите, които ще постигнем след нейното изпълнение ще са от полза за всички - за работодателя, за рабоника, а от там и за цялотообщество. |
94 045.66
|
0.00
|