Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
5 400.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Основната необходимост от осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е поради факта, че служителите на дружеството са подложени на ежедневен стрес и напрежение в ежедневните си дейности. За осигуряването на настощята дейност, ръководството на дружеството възнамерява да осигури на своите служители психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на своите служители.
Целевата група по настоящата дейност са служителите на фирмата. На етап изготвяне на проектното предложение беше отправена анкета в дружеството относно желание за участие в групови семинари/тренинги за профилактива или индивидуални консултации и участие ще вземат следната целева група: 29 души
Груповите или индивидуални занимание ще бъдат в насоченост и ще подобрят следните нагласи на служителите: подобряване на психичното здраве, намаляне на стреса и прегряването, увеличаване на продуктивността, подобряване на ангажираността на служителите, подобрена екипна динамика, задържане на кадри, подобрена организационна култура и възможност за разрешаване на конфликти.
Групите, които ще се възползват от настоящата дейност ще се съобразят и с ограничението на груповите занимания да не бъдат повече от 10 лица. |
5 400.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специализирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
- Средната стойност на предвидените разходи по тази дейност от две събрани оферти: 19138,31лв без ДДС
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи:
За лицата наети на длъжности :
1. Машинист еднокофов багер и Шофьор на товарен автомобил 3 лица:
-Защитна каска Тип 2 клас G;
-Защитни ръкавици ;
-Защитни обувки ;
-СРО лятно (полугащеризон, куртка) ;
-СРО зимно (полугащеризон, яке/шуба) ;
2. Пазач 2 лица:
- Защитна каска Тип 2 клас G (обща защита) ;
- Защитни обувки ;
- СРО лятно (полугащеризон, куртка) ;
- СРО зимно (полугащеризон, яке/шуба);
3. Техник ВиК и Инженер конструктор 3 лица:
- Защитна каска Тип 2 клас G;
- СРО лятно (полугащеризон, куртка);
- СРО зимно (полугащеризон, яке/шуба).
4. Заварчик 1 лице:
- Защитна каска Тип 2 клас G;
- Защитна маска за заваряване;
- Защитни ръкавици ;
- Защитни обувки;
СРО устойчиво на високи температури (полугащеризон, куртка);
5. Управител 1 лице:
- Защитна каска Тип 2 клас G ;
- СРО лятно (полугащеризон, куртка) ;
- СРО зимно (полугащеризон, яке/шуба).
6. Работник строителство, Водопроводчик и Бояджия сгради 17 лице:
- Защитна каска Тип 2 клас G;
- Защитни ръкавици;
- Защитна маска;
- Защитни очила;
- Защитни обувки;
- Защитни обувки;
- СРО лятно (полугащеризон, куртка);
- СРО зимно (полугащеризон, яке/шуба).
- ЛПС заложени за гореописаните лица са:
- защитни каски Тип 2 , които осигуряват по-комплексна защита – от падащи предмети, от удар от електрически ток до 2200 волта, а подбрадника осигурява по-добра фиксация на каската и съответно по-голяма свобода на движенията на работещите.
-Използваните към момента защитни ръкавици имат вътрешни ръбове на съединяващите кожата и плата шевове и причиняват дискомфорт, освен това се късат лесно. Необходими са защитни ръкавици с по-висок клас и по-комплексна защита, вместо да се вземат няколко различни за отделните рискове.
-Защитните обувки с кевларена вложка и композитно бомбе осигуряват по-добър комфорт на работещите и са по-леки.
-Основните проблеми при лятното работно облекло са свързани с бързото му износване и прокъсване. Целта е да се закупи по-устойчиво работно облекло от по-плътна материя, което същевременно да осигурява по-добра защита като Категория II (за работа при по-опасни условия)
-за работещите е важно зимното СРО да осигурява комплексна защита от всички потенциални опасности свързани с работа на открито и в неблагоприятен микроклимат. Важно е връхното яке/шуба да са с подплата, с възможност за сваляне, както и да са с по-плътен промазан плат.
Избраните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло надгражда по качество, характеристки и степен на защита на служителите по време на работа. Ще им осигурят съответно по-добра защита при работа, както и по-качествено работно облекло от досега предлаганото. Предвиденото за закупуване работното облекло отговаря на приложимите стандарти, достатъчно леко е, изработено е от качествени материи и тъкани, конци и други компоненти, освен това осигурява добра безопасност при работа. |
18 668.69
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
Колективните предпазни средства , които са заложени в настоящото проектно предложение са :
1. Машина за почистване на под и Прахоулавяща система- средна цена от две събрани оферти: 4 142,98лв. без ДДС
- Два са основните източници на запрашеност – работата с различни машини (първична запрашеност, при източника) и вторична запрашеност от околната среда - в следствие на течения и въздушни потоци, осадения вече прах се вдига и създава допълнителен прахов фон. При влизане в работните и битови помещения, директно от стопанския двор, работещите внасят значително количество кал и прах, която трябва ефективно да се почиства за предотвратяване на вторичната запрашеност. Ефективното улавяне на тези прахови частици може да стане посредством мобилна прахосмукачка, която има възможност за интегриране с различни типове уреди и инструменти. За нуждите на работещите на територията на ПТ база са нужни две такива прахосмукачки за прахозасмукване. Към момента предприятието не разполага със средство предпазващо от запрашеността на територията на работните и битови помещения.
- целева група за тази дейност са всички служители на предприятието ;
2. Модулни обезопасителни елементи за укрепване на изкопи- средна цена от две събрани оферти: 20 903,28лв. без ДДС
- Изкопите за полагане на ВиК са с различна дълбочина и вид, като в повечето случаи се налага укрепване. Модулните обезопасителни елементи са най-практичното и същевременно ефективно обезопасяване на изкопи. Те имат универсална приложимост, включително и при изкопи с голяма дълбочина като например изкопи за канализационни колектори, траншеен тип изкопи и др. същевременно притежават висока степен на надеждност и бърз и лесен монтаж. Към момента предприятието извършва тази дейност по обезопасяване с платна и дъски, които не са достатъчно надеждни и ефективни.
- целева група за тази дейност са работниците, които са ангажирани със строителните дейности на предприятието, които са общо 20 души на брой ;
3. Ергономични столове- средна цена от две събрани оферти: 1767,50лв. без ДДС
- Целта на мярката е да се осигури на работещите по-удобно работно място, което да запази работоспособността им за по-дълъг период от време и да предотврати неблагоприятното въздействие на седящата статична работна поза. При работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща статична и поради това е от особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака за да се постигне оптимално разпределение на тежеста и равномерно статично натоварване на мускулните групи. В момента на територията на офисното пространство служителите използват столове без специфични функции.
- целева група за тази дейност са работниците, които се намират на територията на офиса и още две лица, заети като пазачи, които са общо 7 на брой ;
|
29 097.54
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудване за битови стаи и стая за отдих. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
Стая за отдих:
1. В стаята за отдих и почивка, която ще бъде използвана от всички служители заети в предприятието е планирано да се закупи:
- Маса (180 см х 90 см.) – 4 бр. средна цена от две събрани оферти: 4х 597,5 лв.= 2390 лв. без ДДС
- Столове - 24 бр., средна цена от две събрани оферти: 24бр. х 77 лв= 1848 лв. без ДДС
Стаята в момента стои непотребна, защото няма нужното оборудване, за да осигури необходимите удобства за отдих на персонала.
2. Голяма битова стая:
- Диван- средна цена от две събрани оферти: 523лв. без ДДС
- Маса (160см. х 80 см.)2 бр- средна цена от две събрани оферти: 960 лв. без ДДС
- Столове 12 бр.- средна цена от две събрани оферти: 828 лв. без ДДС
- Гардероби: 1бр. средна цена от две събрани оферти: 410лв. без ДДС
2 бр. средна цена от две събрани оферти: 990 лв. без ДДС
3 бр. средна цена от две събрани оферти: 774 лв. без ДДС
- Хладилник- средна цена от две събрани оферти:754,50лв. без ДДС
-Диспенсър за вода- средна цена от две събрани оферти: 350лв. без ДДС
-Микровълнова печка- средна цена от две събрани оферти: 219,99лв. без ДДС
-Кафемашина- средна цена от две събрани оферти: 874,5лв. без ДДС
Голямата битова стая ще бъде използвана от всички заети лица в административната сграда на предприятието , общо 7 лица. Стаята в момента стои непотребна, защото няма нужното оборудване, за да осигури необходимите удобства за отдих на персонала.
3. Малка битова стая:
- Диван- средна цена от две събрани оферти: 523лв. без ДДС
- Маса (120см. х 80 см.)2 бр- средна цена от две събрани оферти: 420 лв. без ДДС
- Столове 4бр.- средна цена от две събрани оферти: 276 лв. без ДДС
- Гардероби: 1бр. средна цена от две събрани оферти: 258лв. без ДДС
1 бр. средна цена от две събрани оферти: 495 лв. без ДДС
- Хладилник- средна цена от две събрани оферти:699,50лв. без ДДС
-Диспенсър за вода- средна цена от две събрани оферти:94,59лв. без ДДС
Малката битова стая ще се използва за нуждите на лицата наети на длъжност пазач. Стаята в момента няма нужното оборудване за осигуряване на нудите на персонала за отдих и почивка.
4. Оборудване на съществуващи фургони:
- Маси (160 см. х 90 см. ) 2 бр. средна цена от две събрани оферти: 1608лв. без ДДС
- Пейки (160 см.х 45 см . )4 бр. средна цена от две събрани оферти: 1912лв. без ДДС
- Гардероби: 2 бр. средна цена от две събрани оферти: 990лв. без ДДС
1 бр. средна цена от две събрани оферти: 258 лв. без ДДС
Фургоните се използват за нуждите на всички работници по обекти, които са общо 20лица. В момента във фургоните няма нужното оборудване, за да осигури добри условия за отдих и почивка на персонала.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в помещенията за почивка и всеки един от служителите на фирмата ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работните ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. Разходите, необходими за реализацията на тази дейност възлизат на 18 456,48лв. без ДДС |
18 456.48
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.- продължение
: 4. Доставка на осветителни тела: средна цена от две събрани оферти: 2 192,12лв. без ДДС
- При работа през тъмната част от денонощието, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се осигурява адекватно изкуствено осветление непосредствено в зоната на извършваните СМР. За целта да се осигурят мощни мобилни осветителни тела с възможност за осигуряване на насочена светлина, които да гарантират минимален ъгъл на светлинния поток от 300 спрямо хоризонталната равнина на извършване на СМР, т.е. осветителите да могат да се регулират на височина. Същевременно този тип осветление трябва да е енергонзависим с цел приложимост в извън урбанизирани територии.
Общата стойност на предвидените за закупуване активи по Дейност 4 е:
В рамките на тази дейност ръководството на Рубикон ООД предвижда закупуването на машина за почистване на под с цел намаляване запрашеното помещение и подобряване микроклимата в работната среда. Предвижда още закупуване на модулни обезопасителни елементи за укрепване на изкопи, с които цели ефективно обезопасяване на изкопи. Целта на дейността по осигуряване на средства за колективна защита е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в предприятието.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
0.00
|
0.00
|