Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of ARDES INFORMACIONNI TEHNOLOGIY EOOD to a modern,resource-efficient and competitive enterprise,in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact.The activities of the project are aimed at implementing"green"models of work organization,ensuring an attractive,healthy,safe and sustainable working environment in the company,which takes into account the specific needs and favors the development of the employees, while contributing to the growth of the enterprise.The company continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensure quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.
The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees,representatives of the target group.Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
- development and implementation of"green"models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises
- providing prevention and prevention of"burnout"in the workplace and"effects of the COVID pandemic on mental health"-psychological support
- provision of collective protective equipment
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of employees' health(physical and mental),an adapted working environment to their professional needs,which also provides opportunities for extending the participation of workers in the labor market,as well as changes in company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.
The target group included in the project covers only persons employed in the company at the time of submission of the project proposal-78persons.The implementation of the project will cover employees inVarna,Plovdiv and Burgas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на АРДЕС ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Фирмата за собствена сметка ще запознае всички останали служители към момента на изпълнение на проекта с извършените промени и ще им проведе инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността) в гр. Варна, които са част от целева група по проекта: - Анализатор ефективност на търговската дейност – 1 лице - Главен счетоводител – 1 лице - Експерт логистика – 1 лице - Експерт програми и проекти – 1 лице - Експерт, търговия – 1 лице - Касиер, счетоводство – 3 лица - Счетоводител, оперативен – 2 лица - Маркетинг мениджър/Директор маркетинг – 1 лице - Ръководител търговски екип – 1 лице - Технически директор – 1 лице - Търговски директор – 1 лице - Управител търговска единица (на договор за управление) – 1 лице - Управител магазин – 1 лице - Финансов директор – 1 лице Дейността ще обхваща 17 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Продължава в т. Начин на изпълнение. 3 400.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите. Дейността на фирма АРДЕС ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ЕООД е свързана с голямо натоварване и „високи“ обороти на работа за служителите на фирмата. Комуникацията с много и различни клиенти е постоянна, а напрежението и съревнованието между служителите за успеха пораждат високо ниво на стрес. Всичко това е предпоставка за високи нива на стрес сред служителите, както и достигане до професионално прегаряне. В допълнение пандемията от COVID 19 допълнително създаде предпоставки за срив в психологическото състояние на служителите. АРДЕС ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ЕООД иска да окаже психологическа подкрепа за служителите си под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, служителите ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой служители при групови занимания ще бъде до 10 лица в група. В рамките на дейността, служителите (целева група за дейността) ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. При необходимост за всеки от служителите (включен като целева група за дейността) ще бъде изготвен психологически профил, който да послужи като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: 1. Служители с работно място гр. Варна – общо 66 заети лица на следните длъжности: Отговорник търговска зала – 1 лице Продавач-консултант – 7 лица Касиер, счетоводство – 3 лица Управител магазин – 1 лице Управител търговска единица (на договор за управление) – 1 лице Търговски директор – 1 лице Анализатор ефективност на търговската дейност – 1 лице Експерт логистика – 1 лице Обслужващ магазин – 10 лица Ръководител търговски екип – 1 лице Специалист търговия – 1 лице Продавач Интернет търговия – 4 лица Оператор контактен център – 3 лица Старши експерт – 1 лице Експерт търговия – 2 лица Организатор, дейности – 1 лице Продуктов мениджър – 4 лица Оператор въвеждане на данни – 4 лица Мениджър екип – 1 лице Графичен дизайнер – 3 лица Административен секретар – 1 лице Експерт маркетинг – 1 лице Маркетинг мениджър/Директор маркетинг – 1 лице Специалист маркетинг и реклама – 2 лица Системен оператор – 1 лице Заместник главен счетоводител – 1 лице Счетоводител оперативен – 2 лица Финансов Директор – 1 лице Главен счетоводител – 1 лице Отчетник финанси – 1 лице Технически директор – 1 лице Организатор – 1 лице Експерт програми и проекти – 1 лице 2. Служители с работно място гр. Пловдив - общо 7 заети лица на следните длъжности: Отговорник търговска зала – 1 лице Продавач-консултант – 4 лица Касиер, счетоводство – 1 лице Оператор контактен център – 1 лице 3. Служители с работно място гр. Бургас - общо 5 заети лица на следните длъжности: Продавач-консултант – 2 лица Управител магазин – 1 лице Супервайзър магазин – 1 лице Специалист обучение и развитие – 1 лице Дейността ще обхваща общо 78 лица на трите места на изпълнение на проекта, заети към момента на подаване на проектното предложение. 15 600.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от ергономия при работа като е предвидено закупуването на ергономични офис столове (36 бр.) и ергономични работни столове (2 бр.). Основната дейност на АРДЕС ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ЕООД е търговия с компютри и лаптопи, периферни устройства и програмни продукти за тях. Също така фирмата предоставя и комплексни услуги към предлаганото оборудване. Фирмата разполага с офиси в няколко града в цялата страна, а местата на изпълнение на дейността ще обхващат служители на фирмата в градовете Варна и Пловдив. Част от служителите на фирмата заемат длъжности, които изискват повече от 4 часа на ден работа в седнало положение. За тях е предвидено закупуването на ергономични офис или работни столове (според спецификата на всяка длъжност). Закупените столове ще бъдат разпределени както следва: 1. Ергономични офис столове – общо 36бр.: 1.1. За служители с работно място в гр. Варна на длъжности: - Анализатор ефективност на търговската дейност – 1 лице - Главен счетоводител – 1 лице - Експерт логистика – 1 лице - Експерт програми и проекти – 1 лице - Експерт търговия – 2 лица - Маркетинг мениджър/Директор маркетинг – 1 лице - Обслужващ магазин – 8 лица - Оператор въвеждане на данни – 2 лица - Оператор контактен център – 3 лица - Организатор – 1 лице - Отчетник финанси – 1 лице - Продавач Интернет търговия – 4 лица - Ръководител търговски екип – 1 лице - Специалист търговия – 1 лице - Старши експерт – 1 лице - Счетоводител оперативен – 2 лица - Технически директор – 1 лице - Търговски директор – 1 лице - Управител търговска единица (на договор за управление) – 1 лице - Финансов Директор – 1 лице 1.2. За служители с работно място в гр. Пловдив на длъжност: - Обслужващ магазин – 1 лице 2. Ергономични работни столове – общо 2 бр.: 2.1 За служители с работно място в гр. Варна на длъжности: - Касиер, счетоводство – 2 лица Към момента тези служители работят на обикновени и неергономични столове и замяната им с ергономични офис или работни столове е част от утвърдената Програма за минимизиране на риска в предприятието. Служителите на изброените длъжности работят продължително време в седнало положение на тялото. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. Ръководството на фирмата осъзнава, че наличните столове не са ергономични и предразполагат към развитие на хронични заболявания, поради неергономичната си форма и натрупана амортизация. За да се справи с този проблем ръководството на фирмата предвижда закупуването на 36 бр. нови ергономични офис столове и 2 бр. нови ергономични работни столове, съобразно списъка на работните длъжности във фирмата, които трайно да редуцират риска от придобиване на такъв тип увреждания. Продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 33 914.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).