Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at improving the working conditions of workers and employees in the company ZIMP AD, located in the city of Montana.
To achieve the above, the following activities are planned for implementation:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
2. Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions.

The envisaged activities are expected to contribute to the improvement of a healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve health and safety standards. safe working conditions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Изпълнението на дейността ще се състои във въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. ЗИМП АД е една от отговорните компании към опазването на околната среда и към пестенето на ресурси в своята цялостна дейност. Създаването на екологична офис култура е от полза за околната среда, намалява разходите, дава на служителите по-голямо чувство за цел и подобрява репутацията на компанията. Фирмата работи усърдно за балансиране на икономическия растеж и необходимостта от опазване на околната среда и си е поставила предизвикателни цели за намаляване на емисиите на парникови газове, за увеличаване на енергийната ефективност и за насърчаване на възобновяемата енергия, както и за намаляване на отпадъците. Фирмата цели дългосрочно разкриване на нови зелени работни места, но това е свързано с редица предизвикателства като едно от най-важните е, че с постоянните нововъведения в опазване на околната среда работниците ще са неподготвени за този преход. Това би довело до допълнителни рискове за здравето на работниците. Именно поради тази причина фирмата иска да въведе план, инструктажи и обучения на служителите във фирмата за въвеждането на новите зелени модели на работа, което е една от основните цели по проекта. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде конкретизирано на етап изпълнение след избран изпълнител и съгласувана концепция за работа, но в общи линии ще бъде свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Продължителността на изпълнение на дейността е заложена за целия срок на изпълнение на проекта, тъй като ще се стартира с избор на изпълнител, изпълнение на четирите етапа, описани по-горе като очакваме въвеждането на новите "зелени" модели на организация на работните процеси да бъде най-дългия процес, включващ провеждане на периодични обучения/инструктажи на работниците. Като индикативна стойност за изпълнение на услугата се предвижда стойност от 4800 лв. Разходът е описан в т. 6 Бюджет, I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 1.1. Разходи за осъществяване на Дейност 1. 4 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: В рамките на тази дейност се предвижда извършване на модернизация и реконструкция свързани с идентифицирани рискови фактори на база на извършена оценка на риска в работните помещения на дружеството. Идентифицирани са следните нужди и проблеми на целевата група по проекта: 1. Нужда от благоприятен микроклимат в работното помещение - Към момента има направени замервания на температурата в производствения цех и в административните помещения, намиращи се в гр. Монтана, бул. "ТРЕТИ МАРТ", № 141, които показват, че не се поддържат оптимални температурни условия за работата на служителите във фирмата. Към момента температурите стигат много високи стойности през лятото и много ниски през зимата, което възпрепятства производителността и въздейства неблагоприятно върху здравето на работниците. С цел подобряване на микроклимата и условията на труд в работните производствени помещения, както и като средство за колективна защита, по проект ще се закупи и постави колонен климатик в помещението за навиване на бубини – работно място на 4 бр. монтажници. Поради неефективното отопление в Монтажен цех, с цел достигане на оптимални за работа температури, и като средство за колективна защита ще се закупят и поставят 4 бр. колонни климатици. В Основния цех – участък „Шприц“ ще се закупят 2 бр. колонни климатици. В основният цех помещението на началник цеха не се отоплява. Поради това е необходимо да се закупи и постави климатик, за да се спазят изискванията за оптимален микроклимат на работното място. В помещението на портиера, работно място на 2 бр. работници по проект следва да се инсталира климатик, тъй като отоплението в момента не е ефективно и не е достатъчно – работи се в седяща поза при неотговарящи температури на работното място.За административните служители ще се подменят старите и неефективни климатици с 4 бр. нови в четирите офисни помещения. Три от помещенията са с квадратура от по 25 квадратни метра и едно с квадратура от 12 кв.м. С изпълнение на проектното предложение ще се подобри максимално топлинния комфорт на служителите като се доставят и монтират: 1. Климатична сплит система на директно изпарение за висок стенен монтаж, мощност Qох-3.20Kw и Qот-3.40Kw - 2 броя 2. Климатична сплит система на директно изпарение за висок стенен монтаж, мощност Qох-6.20Kw и Qот-6.50Kw - 4 броя 3. Климатична сплит система колонен тип, мощност Qох-12,50Kw и Qот-13,5Kw - 7 броя Всички тези климатични сплит системи ще бъдат монтирани в монтажното помещение на предприятието, което се разполага на площ от 400 кв. м. и административен отдел, разполагащ се на един етаж от основната сграда. Административната част към момента се отоплява с климатици, които са морално и физически остарели и не могат да осигурят оптимални температурни условия за работа на работниците. Това ще минимизира риска от работа при неблагоприятни температурни условия. Целевата група по тази дейност са следните работници и служители: 1. Портиер - 2 лица 2. Пресьор - 1 лице 3. Бояджия, електростатично прахово покритие - 2 лица 4. Касиер счетоводство - 1 лице 5. Работник поддръжка на сгради - 1 лице 6. Ръководител автомобилен транспорт - 1 лице 7. Работници по монтаж на електрически компоненти - 2 лица 8. Разкройчик метал - 1 лице 9. Монтьори на енергиини съоръжения - 2 лице 10. Монтажник изделия от пластмаса - 1 лице 11. Работник покриване метални повърхности - 1 лице 12. Шлосер - 1 лице 13. Финансов директор - 1 лице 14. Монтажник изделия от метал - 3 лица 15. Склададжия - 1 лице 16. Директор предприятие - 1 лице 17. Главен счетоводител - 1 лице 18. Прокурист (търговски управител) - 1 лице Тези инвестиции са част от ангажираността към безопасност и здраве на работещите, като същевременно допринасят за устойчивост и отговорност в изпълнението на строителните проекти. С тези мерки се очаква да се се осигурят по-сигурни и здравословни условия за служителите и да се намалим риска от възможни инциденти по време на изпълнение на строителни дейности. 205 814.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).