Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is tied to taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the working environment. The activities will contribute to improving the healthy and safe working environment at "PATINJENERING" OOD, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and to improve health and safety standards. safe working conditions.
The project foresees investments in:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization.
2. Purchase of personal protective equipment and special work clothing.
3. Provision of collective protective measures related to improving working conditions
4. Provision of social benefits for workers by purchasing and equipping premises for recreation and dining.
As a result of the implementation of the project:
- Innovative work organization models aimed at increasing productivity and protecting the environment will be introduced, the easier reconciliation of professional, family and private life and extending the working life of older people Workers and employees.
- "Green" models of the organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency and reducing the impact on the environment and increasing the sustainability of the products offered.
- The safety and health of the working conditions will be improved, by supplying the workers with high-quality PPE, special work clothes and providing collective protective equipment with better protection.
- New social benefits will be provided by purchasing and equipping dining facilities.
The project will contribute to green skills and jobs and a green economy in the territory of a less developed region (NUTS-2) - South Central Planning Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дружеството извършва основната си дейност свързана с изпълнение на инфраструктурни проекти и като допълнителна спомагателна дейност - добив на инертни материали. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 8 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. От извършения от Службата по трудова медицина обобщен анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа, и програма за минимизиране на риска, се установи, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с атмосферните влияния, защото основно се работи на открито. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва: -Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба - за защита при работа на открито в зимния сезон -Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, Шапка слънцезащитна - за защита при работа на открито в летния сезон. Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито. Зимното РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя -предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране-удар от падащи и/или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него -Обувки, с устойчиви на топлина ходила - защита на краката при стъпването им върху полагания асфалт, тъй като неговата температура е от минимум 110-120 градуса и това може да доведе до сериозни травми при употребата на обикновени работни обувки - Зимни обувки с бомбета /водоустойчиви/ - Летни обувки с бомбета /дишащи/ - Санитарни обувки и Работни обувки - Сигнално яке/шуба, с. полугащеризон, с. шапка, с. блуза, с. жилетка - Дружеството изпълнява предимно обекти по пътната и уличната мрежа, която налага използването му в пълен набор, така че да бъде осигурена защита на работещите от преминаващите МПС, за по-добра видимост от работещи в близост машини, товарни автомобили или инсталации, като по този начин ще могат да бъдат предотвратени подобни злополуки. - Водозащитно яке- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат. - Ръкавици потопени в нитрил, в латекс, Противосрезни ръкавици, Студоустойчиви ръкавици, Ръкавици за заварчик, Ръкавици топлозащитни, Ръкавици химически, Предпазни ръкавици - Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване от разливи от масла, смазочни течности, горива, грез и т.н., също така и при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н - Престилка за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, Заваръчен шлем и Очила за заварчици - защита при възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал - Работна манта - Защитна маска с филтри /2 бр/ - защита на работещите от газове и прах при работата на инсталациите. - Предпазни очила лаборант/монтьор-предпазват очите при изследването на проби в лабораторията, а за монтьорите за защита на очите от стружки, от пръски течности и по-едри частици. Тези ЛПС и СПО ще надградят и повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове. 97 534.40 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целевата група по тази дейност е 155 човека Строителството, ремонта и поддръжката на улици и пътища, на строежите от благоустройствената инфраструктура и хидротехническото строителство, предопределя работещите да бъдат постоянно на открито и да работят в условия с риск от възможни трудови злополуки. Основните опасности са свързани с работа в опасни зони /натоварено пътно движение, пропадане в изкопи, съпрекосновение с работеща техника, удар от падащи предмети и др./. Планираните в настоящото проектно предложение дейности за модернизация и обезопасяване на работната среда в предприятието са от изключително важно значение по отношение на обезпечаването на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. До момента при работа по строителните обекти безопасността на хората се гарантира от задължителните средства за колективна защита в строителството, които не във всеки случай са най-надеждните, тъй като не могат да покрият максимално всички рискове, на които са изложени работещите. Осигуряването на надеждни и качествени средства за КЗ, които да надградят наличните ще сведе до минимум преките рискове от работния процес, ще обезпечи безопасната работа на работниците и ще намали възможностите за трудови злополуки и инциденти в предприятието. За тази цел предвиждаме закупуването на: – Комплект ограждения, решетъчни, пано шир. 3,50м., в. 2.00 м.-193 бр – Укрепителни с-ми за изкопи – серия „Леко укрепване”- 2 к-та – Укрепителни с-ми за изкопи – серия „Тежко укрепване”- 2к-та Те ще се използват основно при изграждане на ВиК обекти, но също така и в областта на високото строителство. Служат за предпазване от свличане на земни маси в изкопи и за защита от външни опасности. – обект: Кариера – климатици /стенни/ -едностайни /15кв.м./ - 2 бр – ПТБаза – климатична система - 1 бр – Рем. р-ца – климатици /колонни/- 4 бр Осигуряване на благоприятен микроклимат за извършване на предвидените дейности, а именно: прием, обработка и издаване на всички изискуеми за обектите документи, осъществяване на технически и управленски контрол. За целта е необходимо да се осигурят съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за работещите, като средство за колективна защита. – Рампа за изкоп и парапети /2 бр./- 6 бр - КЗ на работещите на ВиК и инфраструктурни обекти, изпълнявани от дружеството, за предпазване от пропадане при преминаване над траншейни изкопи. Използваните до момента системи са морално остарели като клас и в голяма степен амортизирани, а други липсват. – Мълниезащитна инсталация - обект: Кариера - 1 бр - Функцията и е да минимизира евентуалните рискове за работещите от паднали мълнии в района на обекта, тъй като дейостта им се осъществява изцяло на открито. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ – Ергономични офис столове – ДК – Адм. Сгр.- 10 бр – Ергономични офис столове – обект: "Кариера" - 1 бр – Ергономични офис столове – Адм. Сгр. – Н.Ц.- 16 бр Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното седене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са проектирани така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Така ергономичния стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото. Дейността на фирмата е разположена на няколко работни площадки обект: Строителни обекти, Кариера, ПТБаза, Централна администрация. Според естеството на работа е необходимо КПС да бъдат разпределени между обектите. 128 080.98 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целевата група по тази дейност е 161 човека Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обектите няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 5 бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудова медицина и предписанието от нея "обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи: За обект: "Кариера": - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /1ст.- 18кв./ – Обект: "Кариера" - 2.бр - Климатик - 2бр. - Шкафчета за преобличане - 8 бр./ модул- 2бр. - Пейка за съблекалня- 2бр. - Маса- 4 бр. -Стол - 16бр. - Кухненски шкаф горен- 4бр. - Кухненски шкаф долен- 2бр. - Хладилник - 2бр. - Микровълнова - 2бр. - Машина за вода - 2бр. - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /едностаен/ - 2.бр, Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка (двустаен) - 1 бр., предназначени за строителните обекти, изпълнявани от дружеството, оборудвани, както следва: -Климатик- 4 бр. - Маса- 6 бр. - Стол- 24 бр. - Хладилник-3бр - Микровълнова- 3бр. - Машина за вода- 3бр. - Кухненски шкаф долен- 3бр. Социални придобивки за Производствена техническа база - Адм. Сграда, както следва: - Машина за вода- 4бр. - Маса - 4бр. - Стол - 16бр. Социални придобивки за Централна администрация, която е разположена на два административни етажа . - Машина за вода - 3бр. - Хладилник - 1бр. -Кафемашина- 1бр. - Кафеавтомат - 1бр. - Микровълнова- 2бр. Тъй като за работниците на обект: „Кариера” и на отделните строителни обекти, изпълнявани от дружеството, няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене на работещите е необходимо да се предвидят отделни мобилни офис контейнери, оборудвани със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, в които да се обособят и места за хранене и почивка, оборудвани със съответните маси и столове. Отдалечеността на обектите от близки населени места, изисква към оборудването да се осигури и микровълнова печка (за затопляне на храна), хладилник /за съхранение на храната/ и диспенсър за вода. Тъй като за работещите няма осигурени и шкафчета за смяна на личните дрехи с работните такива е необходимо да се осигурят и гардеробчета за всички работещи, където ще могат да се преобличат с работното облекло и да съхраняват личното си такова до приключване на работния ден. В административните офиси на дружеството, обособените места за хранене и почивка не са оборудвани хладилници, микровълнови печки, кафемашини, диспенсъри за вода и др. подобни. Предвиденото за закупуване е стандартно оборудване - минимално изискуемо за осъществяване на по-добри условия за отдих, почивка и хранене на работещите на различните обекти и бази на дружеството. Активите са преместваеми (подвижни) и имат полезен живот повече от една година. Закупеното оборудване ще предостави условия и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. 79 541.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).