Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
1 000.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на места за отдих и почивка и тъй като в производствената база в гр. Козлодуй няма достатъчно и подходящи помещения за това, ще бъдат закупени оборудвани фургони за тази цел. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност.
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи:
- Фургон с две помещения - 2бр
- Фургон с едно помещение - 2бр
- Санитарен фургон - 2 бр
- климатици - 6 бр
Фургоните ще бъдат оборудвани с всичко необходимо, за да се осигури място за почивка, хранене и преобличане, ще осигурят достатъчно място и комфорт.С помощта на климатиците ще се поддържа равномерна климатична среда в зависимост от условията и сезона.
Фургоните ще бъдат предназначени за място, стая за отдих и хранене, в което служителите от общата целева група състояща се от 131 служителя спокойно ще могат да си почиват по време на обедната почивка. Също така фургоните ще са предназначени за място за хранене, тъй като в обекта, намиращ се в гр. Козлодуй няма обособено подходящо място, което да се използва за място за хранене и преобличане. Размерът на фургоните, позволява пространство, в което служителите да се хранят заедно, по едно и също време.Фургоните ще бъдат предназначени за място, стая за отдих и хранене, в което служителите от общата целева група спокойно ще могат да си почиват по време на обедната почивка. Размерът на фургоните, позволява пространство, в което служителите да се хранят заедно, по едно и също време.
Необходимостта от оборудване на място за отдих е обусловена от констатираните в предпроектното проучване ,нужди на целевата група свързани с осигуряване на място в което служителите, работещи на различни обекти, да се събират и общуват, да споделят информация и се съветват, да обогатяват познанията и опита си.
Често, по-голямата численост на целевата група, желаещи да се срещнат и обсъдят дадена тема, поражда неудобство и затруднение за намиране на подходящо място/помещение за този тип социално общуване между тях.
Идеята за обособяването на място, което да улесни комуникацията помежду им, когато са в почивка, идва от самите служители, подкрепена е от ръководството на фирмата и е включена в проектното предложение. За тази дейност е необходимо да се закупят 2 бр. фургони. Създаването на съответната придобивка ще бъде от една страна осигуряване на удобство за служителите на фирмата, от друга – ще способства за засилване чувството за принадлежност към организацията и мотивацията за работа. От трета страна ръководството на организацията ще засвидетелства ангажираност към нуждите на работещите във фирмата, както и ще покаже намерения за създаване на добри и позитивни условия на труд.
От новите социални придобивки ще се ползват всички 131 служители назначени на трудов договор. Закупеното оборудване ще бъде поставено в производствената база и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности.
|
88 770.00
|
0.00
|