Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво,чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и по Закона за социалните услуги (ЗСУ),в частта,свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
Етапи за изпълнение на дейността:
1.Подбор на персонал - 2-ма нови служители,ангажирани с политиките в социалната сфера.
2.Сключване на трудови договори с лицата.Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика.
3.Оказване на подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
4.Провеждане на обучения и супервизии.
По Закона за социалните услуги, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината ангажирани с дейности по ЗСУ, ЗЛП/ЗХУ на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги
Задълженията и отговорностите на община Кирково по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ се възложени на служители, които са натоварени и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги.Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. На трудов договор за 21 месеца, ще бъдат назначени двама служители на длъжност "Сътрудник социални дейности".
През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кирково, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината.
Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор.Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027.
За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии. В тях ще бъдат включени 2 новоназначените лица и 9 служители, ангажирани в социалните услуги "Асистентска подкрепа", механизма Лична помощ и в сферата на социалната политика на община Кирково,а именно: началник отдел „Образование, култура, здравеопазване, социални дейности, спорт и туризъм“, гл.спец. „Здравеопазване, социални дейности, безопасни условия на труд“, ст.експерт „Образование“, назначена със заповед на кмета в екипа по предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, Директор на Дневен център за деца и младежи с увреждания, Социален работник в Дневен център за деца и младежи с увреждания,мед.сестра в Дневен център за деца и младежи с увреждания,педагог в Дневен център за деца и младежи с увреждания,Директор на Център за подкрепа за личностно развитие,старши учител в Център за подкрепа за личностно развитие.
Служителите, осъществяващи дейност по предоставяне на социални услуги,имат право на редовна супервизия в процеса на работа. "Супервизия" е професионална подкрепа на служителите, осъществяващи дейност по предоставянето на социални услуги, и на служителите,извършващи насочването за ползване на социални услуги, за повишаване на техните професионални умения, знания и нагласи с цел постигане и поддържане на професионална компетентност, гарантираща високо качество на социалната работа, както и за преодоляване на затруднения от професионален,психологически и емоционален характер.
С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии.
Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. |
80 339.00
|
71 419.92
|