Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal of "ELMA 13" Ltd. and the planned activities are aimed at adapting the work environment in response to the new challenges related to the transition to a climate neutral economy and changing work models. The project will improve working conditions and ensure risk prevention during the daily work activities of the company's employees. The company has 40 employees, all of whom are included in the target group.
The planned implementation activities are:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces.
2. Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or safety of existing sites, technological processes, machines and equipment, related to improving working conditions - specifically within this activity, measures will be implemented to protect against an unfavorable microclimate in the working premises, reduce dust in production premises and ergonomics at work.
3. Provision of social benefits for the employees of the enterprise - equipment of a dining and rest room, a changing room, and repair of adjacent sanitary facilities.
The expected results of the implementation of the project are the provision of safe working conditions and the creation of suitable conditions for short-term recreation and rest for workers, the reduction of tension and fatigue accumulated during work, as well as the creation of additional prerequisites for achieving higher motivation of employees and better results in the fulfillment of official commitments.
The planned activities directly correspond to the company's human resources policy and represent a long-term investment, as the costs incurred to improve the working environment and working conditions will be returned indirectly by increasing the satisfaction of the workers and their productivity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността ще обхване целева група от 40 заети лица в компанията и включва следните 4 етапа за изпълнение, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики, посредством: 1.1.1. Идентификация на съответното ниво на екологичните показатели на предприятието и работните места, реализация на вътрешен одитен доклад със следните раздели: • Анализ на организационната структура на човешките ресурси, формите на заетост и съществуващите модели на екипна работа и взаимодействието между служителите; • Мониторинг на работата на отделни работни единици в предприятието, анализ на използваните ресурси; • Анализ на съществуващите практики в предприятието за опазване на околната среда; • Наличние на взаимосвързаност на екологосъобразните практики в цялостната организация на работа в предприятието. 1.1.2. Въвеждане на инструменти за оценка на мониторинговите дейности, като: • Чеклист. • Анализ с еко-карти. • Интервюта с персонала. • Калкулатор за изчисляване на екологичния отпечатък. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места: За оценка на опасните производствени фактори и професионални рискове, свързани със „зелените работни места", е предвидено разработване на зелените карти на работните процеси на конкретните работни места и изготвяне на оценка на риска на технологичните и производствените процеси със следните аспекти на модела: • анализ и преодоляване на недостига на умения; • предвиждане на промените, гарантиране на минимизиране на рисковете при работа; • подпомагане на създаването на безопасна и благоприятна среда на работни мест; • подобряване на качеството на обратна информация за въздействието на мерките. • промени в организационната структура на човешките ресурси, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; • въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда; • въвеждане на екологосъобразни практики, информационни събития. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието: Методическия план за прилагане на зелените модели на организацията на работните процеси е въвкупност от следните дейности: • Осигуряване на съдействие и ангажимент от ръководството. • Назначете координатор на „Зеленото предприятие” и екип. • Преглед, който ще спомогне да се идентифицира съответното ниво на зелените модели по показатели на предприятието и работните места. • Създаване на зелена политика, цели и план за действие. • Обучение и мотивиране на персонала. • Конкретизиране на моделите за комуникация. • Мотивиране на персонала . 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Планираните етапи, начин на реализация и очакваните за изпълнение резултати по настоящата дейност отговарят на основната цел на проекта за реализиране на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в дружеството, и покриват изцяло специфична цел 1. Разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд изисква системен и интегриран подход, който обединява стратегическото планиране, иновациите, образованието и ангажимента на всички участници в дружеството. Чрез активна и целенасочена дейност, компанията може да постигне значителни подобрения в своите работни процеси, устойчивост и отношение към околната среда. 8 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Целта на дейността е насочена към реализация на три мерки за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. От изпълнение на отделните части от дейността ще се възползват общо 38 лица от целевата група (32 лица от производството и 6 лица от администрацията), които имат нужда от колективни предпазни средства. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Колективни предпазни средства по проекта ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и залага на дейности, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд в компанията, които са изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска. 1). ЕРГОНОМИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО: За осъществяване на нормална трудова дейност на работещите служители трябва да бъдат създадени подходящи условия на труд. Под подходящи условия на труд се разбира, не само осигуряване с необходимата инструментална екипировка и оборудване, а и осигуряване на ергономия на работните места, по такъв начин, че да се запази живота, здравето и работоспособността на работещите и да се предпазят от неблагоприятни условия за тяхното здраве - рискове свързани с болки в гърба, кръста, дископатия, дискови хернии, преумора на двигателно опорния апарат. Съществуват два проблема в дружеството, свързани с ергономията на работните места: → Съществуващите столове, които се използват в администрацията са тип "посетителски", стари, неудобни и амортизирани. Те се използват от 5 служители в администрацията, които прекарват цялото си работно време в седяща поза. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания, е необходимо смяна на съществуващите неподходящи столове с нови, ергономични 5 бр. офис столове, предназначени за 5 представители на целевата група. Столовете трябва да са стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклон. Продължителното и неправилно седене оказват негативен ефект върху тялото и ефективността и работоспособността на служителите. Ползите от използване на ергономични столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт в следствие на възможност за регулиране на височината на офис стола; повишаване продуктивността в следствие на осигурения комфорт по време на работа. Тяхното използване спомага за повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания. → Вторият проблем в производството, свързан с ергономичността, засяга 9 служители. Работните маси, които се използват от общите работници (8 бр.) и 1 бр. работник по сгроляване на детайли, са статични и принуждават работниците да извършват задълженията си по сглобяване и доокомплектоване в постоянна навеждаща се и изправяща се поза на тялото. В зоните за сглобяване на столове работните маси са с височина 70 см от пода и при сглобяването и доопомплектоването на един бар стол например, той се поставя на земята, защото неговата височина е прекалено голяма и поставен на работната маса, работникът не го достига. За целта на 9 бр. служители, работещи в зоната за сглобяване на столове (там, където се събират всички детайли в един продукт), и в зоната за доокомплектоване преди опаковка, ще бъдат закупени 4 броя ергономични регулируеми работни маси за сглобяване. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 2! 121 022.70 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: "ЕЛМА 13" ООД инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова компанията се стреми да предостави социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. За изпълнение на стратегията за успешно развитие на "ЕЛМА 13" ООД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, като сме заложили следните мерки по проекта: 1. Оборудване на помещение за хранене и дамска съблекалня (15 м2 и 39 м2) - Досега във фирмата се използваха междуцеховите и междуетажни фоайе пространства, разполагащи с няколко остарели пейки за краткотрайни и обедни почивки, но те не са пригодени за пълноценна почивка и хранене на служителите. Предвиденото за целите помещение за кухня е прилежащо на дамската съблекалня, и в ного е извършен ремонт преди 2 години, има прекарани нужните комуникации, но не е обзаведено и пригодено за целите и нуждите на целевата група - трябва да се обособи кухня с място за почивка и да се оборудва съблекалня за жените, тъй като има в момента само дървени закачалки. По предвидената дейност фирмата ще оборудва двете прилежащи помещения - 1 бр. кухня, състояща се от кухненски модули от ПДЧ (цялостна компановка около 2900 мм) с вградени термоплот и гръб, 1 бр. мивка и смесител, 1 бр. микровълнова фурна и 1 бр. хладилник за вграждане, а в съблекалнята ще се сложат 4 бр. гардеробчета за жените и маси за хранене 10 бр., столове - 40 бр. и 1 бр. масажен стол, на които служителите да могат да почиват и. Предвиденото оборудване в кухнята и съблекалнята ще се използва за приготвяне/ претопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. 2. Оборудване за съблекалня за мъжете (39 м2) - в стаята, която е обособена за съблекалня в момента, се намират подвижни закачалки и липсва всякакво друго оборудване. За да се осигури нормален комфорт за преобличане на служителите, по мярката се предвижда да се закупят 9 бр. тройни гардеробчета за 27 служители, в които те да могат да си поставят връхните дрехи, личните вещи, сменни обувки и др. Помещението за хранене, кухнята и съблекалните ще се ползват от всички 40 лица от целевата група. 3. Извършване на основен ремонт на съществуващо и прилежащо санитарно-хигиенно помещение от 15 кв.м към съблекалня. Целевата група по мярката са 32 служители от производството. В момента банята е в много лошо състояние, амортизарани и остарели душове, канализация, облицовки. Предвижда се да бъде изкъртено всичко и да се подменят всички комуникации - ВиК разводки, нова електро захранване, фаянсова облицовка на стени и подове, мазилка по таван, боядисване с латекс и обособяване на 6 бр. PVC кабини, в които ще се монтират 6 бр. душ-батерии. Изпълнението на предвидените дейности ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. С оборудването на помещенията за хранене и почивка, съблекалнята, както и с ремонта на санитарно-хигиенното помещение, ще се стимулира по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. Оборудване и обзавеждането на местата за отдих и хранене в предприятието ще допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд. 75 615.85 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: В тази работна зона, на вече готовия и лакиран стол се монтира тапицирана седалка, понякога усилватели (според модела изделие) и се поставят тапички на краката на столовете. При работа с ергономична работна маса се постига оптимална височина за работа при окомплектовката на всички видове столове (трапезни столове, бар столове и табуретки). Всеки работник индивидуално ще може да определи височината на масите и да ги наглася, съобразявайки се с ръста си, работната височина на изделието, и характера на трудовия процес. 2). ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА - Въпреки взетите мерки от страна на дружеството за подобряване и осигуряване на комфорт на служителите, все още има помещения, в които работят служители, и където микроклиматът не е подгодящ. Сградата е голяма, строена през 70-те години на миналия век, несанирана и отоплението й през есенно-зимните месеци е трудно, а лятото ефектът е обратен - изключително високи стайни температури. Четири стаи от администрацията (офис на управителите, офис на оперативен счетоводител, офис на мениджъри производство и продажби, и приемна на управителя) с размери (2 х 11.88 кв.м/ 33.26 куб.м, едно помещение 33,23 кв.м/93,04 куб.м и едно помещение 25.52 кв.м/71.46 куб.м) се отопляват чрез котел на твърдо гориво, посредством радиатори и допълнително с радиатор на ток, тъй като те са крайни стаи на последен етаж и до тях не достига конвенционалното отопление от локалното парно. Поради големината на помещенията проблемът с отоплението е, че през есенно-зимният сезон е трудно да се отоплят. Обратен е ефекта през лятото, където 4-те административни помещения на последен етаж са с повишени над нормата стайни температури и затрудняват изключително много служителите в тях. За подобряване на микроклимата по предписание на СТМ ще бъдат монтирани 4 бр. климатика - 4 бр. в администрацията, които ще охлаждат и отопляват помещенията, тъй като температурите през летния сезон са високи, а през зимните месеци микроклимата не отговаря на изискванията за работа в нормална среда, и от своя страна това дава отражение върху здравето на служителите. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените и летните месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Мярката включва 2 бр. климатици с 25 000 btu и 2 бр. климатици с 50 000 btu, които ще се монтират в четирите помещения. От мярката ще се възползват общо 5 лица от целевата група по проекта (5 лица от администрацията). Изпълнението на дейността ще адаптира работните места и ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. 3). ЗАЩИТА ОТ ОТ ПРАХ, ТОКСИЧНИ И ДРУГИ ВРЕДНИ ВЕЩЕСТВА В ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПОМЕЩЕНИЯ - целева група на тази мярка ще бъдат всички служители, които работят в производството (31 лица), защото те са пряко засегнати от този проблем и изпълнението на мярката ще предотврати заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. Запрашеността в производствената база се дължи на работата с дървесина, която при различните етапи на своята обработка образува голямо количество фини прахови дървесни частици, които от една страна се наслагват по повърхността, а от друга директно биват вдишвани от работниците. Т.е. имаме наличие на първично и вторично замърсяване в мебелното производство. С оглед поддръжката и по-доброто почистване на запрашеността, която ежедневно съпътства дървообработващото мебелно производство, се планира да бъдат закупени следните колективни предпазни средства в две направления: 1. Първично запрашаване и мерки за неговото намаляване: - Закупуване на 2 бр. мобилни вакуумни прахосмукачки за сухо и мокро почистване (комплект с конектор за включване на две машини към една прахосмукачка, блок за сгъстен въздух) - това оборудване ще се използва като мобилна директна аспирация при работа с различни шлайф машини и вибро шлайфове. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 3! 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: В процеса на втора механична обработка на изделията, т.е шлайфане на детайли, преди сглобяване на продукта, към всяка една прахосмукачка, могат да се включват по 2 бр. шлайфащи устройства, които посредством маркуч ще отвеждат финият прах от процеса на шлайфане във вакуумната прахосмукачка. Втората функция на оборудването ще е за почистване на машините, около постаментите й и под тях, за да се премахне максимално натрупания фин прах, който се образува от преработката на дървесина и се вдишва от работниците. Дружеството разполага с 8 шлайф машини и 5 виброшлайфа, така че 4 от уредите могат да се включат директно към мобилните вакуумни прахосмукачки за сухо и мокро почистване. - Маса за обезпрашаване при междинно шлайфане (4 бр.) в комплект с прахоуловител (2 бр.) - При оценката на риска за работещите в зона „междинно шлайфане-омекотяване“ се констатира, че в участъка липсва аспирация. При омекотяване се отделят фини прахови частици, а използваните към момента ЛПС не са достатъчно ефективни. На масите ще се омекотяват байцвани и лакирани столове, което е ръчна операция с шкурка и трябва да се отнеме "настръхването" по дървото, получено от обработката. Това е междинен процес, преди последното нанасяне на лаково покритие. Две маси ще бъдат свързани с една подвижна прахоуловителна система, която да поглъща финните прахови частици. - Шлифовъчна маса с вградена аспирация - 1 бр. - тя ще бъде монтирана в така нар. шлайф зона. Това отново са операции, в които се шлайфат детайлите за столове, преди сглобяване. Детайлите имат учатъци, които не могат да се обработят с машина. В тези случаи операциите се извършват ръчно и финият прах, който се отделя при ръчното шлайфане, не отстъпва по количество и вредност от този, който отделят машините. - Подвижна аспирация - 2 бр. - ще се поставят в зоната на втора механична обработка и ще обслужват двете машини с цифрово програмно управление. При работа на така наречените центри, които извършват различни операции се отделя огромно количество прах, с различна големина, в зависимост от обработвания материал и видове операции. Тези машини не могат да се свържат към съществуващата обща аспирационна система, затова подвижните аспирации ще улавят талаша и финият прах, и ще служат за почистване на затворените пространства на тези машини. 2. Вторично запрашаване и мерки за неговото премахване: Вторичното запрашаване в мебелната индустрия при работа с дървесина е резултат от остатъчният дървесен прах, който циркулира ежедневно във всички цехове на едно производство като включително той е наличен и в складовете за първична дървесина и за готова продукция. Той се разпространява не само от машините, но и от хората, които изпълняват своите задължения в различни цехове и го разнасят. - Акумулаторна вакуумна прахосмукачка (комплект с 2 бр. батерии и зарядно устройство) - 1 бр. и вакуумна метачна машина - 1 бр. - тези две прахосмукачка ще се използват в складовете за първичен дървен материал, в склада за готова продукция и в зоната за тапицерия, където освен фин дървесен плах има и текстилни отпадъци и фин текстилен прах, който се отделя при работа с материалите за тапициране. Всичко това се вдишва от работниците и е предпоставка за образуване на дихателни проблеми. Оборудването, предвидено да се закупи за предотвратяване на различни колетивни рискове във фирмата ще бъде съвременно, лесно за използване и с ниски децибели за шум, което ще позволи почистването на помещенията два пъти на ден, с което ще се осигури чиста и приятна работна среда на служителите. Ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. Настоящата дейност за осигуряване на КПС и включените мерки отговаря на целта на проекта и покрива изцяло специфична цел 2 "Подобряване на работните процеси и намаляване до минимум рисковете от трудов травматизъм и професионални заболявания, на които са изложени служителите по време на работа, чрез осигуряване на колективни предпазни средства". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).