Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 904 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving and adapting the work environment by enhancing resource efficiency, ensuring good and safe working conditions, and providing social benefits for employees at FUNDAMENT - INVEST Ltd based on the identified specific needs of the personnel.

FUNDAMENT - INVEST Ltd is a construction company with 23 employees, but the project targets only 14 individuals working in Zvanichevo village, Pazardzhik municipality, where the company conducts its main activities.

The project will enhance the work environment by addressing the identified challenges and needs of the staff through the following key activities:

1. Developing and implementing "green" work organization models.
2. Providing upgraded personal protective equipment (PPE) and specialized work clothing.
3. Offering social benefits that are currently unavailable - providing areas for relaxation, dining, sports, including sanitary facilities.

The project's target group consists of 14 individuals distributed across various positions:

Technical Construction Manager: 2 individuals
Dump Truck Driver: 1 individual
Auto Mechanic: 1 individual
Supply Deliverer: 1 individual
Road Construction Machinery Operator: 1 individual
General Workers: 6 individuals
project manager 1
project manager 1 

As a result of these measures, we expect an improvement in working conditions, increased safety at work, enhanced resource efficiency, and the provision of social benefits - external and internal areas for relaxation, dining, and sports for the employees.

All activities are aligned with the needs of the target groups and are expected to yield results directly linked to achieving the set objectives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труда: Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД . Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, като същевременно се намалява негативното въздействие върху околната среда. Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на работното място. Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси, с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги. Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда. Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурсите, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услуги. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи. Обучението на лица от целевата група е от съществено значение за постигане на желаните резултати. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат те да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и поддържане на устойчивост на "зелените" модели в работната среда във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД . Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели в организацията на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени в дейността на предприятието. 2 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди Към настоящият момент ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС и специално работно облекло на служителите и работниците, според българското законодателство, но има нужда от надграждането им с такива, изработени от модерни материи и материали, чиито параметри значително надвишават минималните изисквания и осигуряват по-голяма защита и комфорт на служителите. От една страна, по-сигурни и по-ефективни средствата за защита могат да бъдат и по-леки и по-удобни за носене за по-дълги периоди от време, а това създава предпоставка за повишаване на производителността на труда, поставяйки служителите и работниците в една по-сигурна работна среда, като цяло. От друга страна, съвременна лична защита и прилагане на добрите практики за безопасен труд, значително изпреварват минималните законови изисквания за защита на работниците. Това налага нуждата от надграждане на личните предпазни средства и използваното специално работно облекло. Изборът на конкретните, включени в проекта ЛПС и специално работно облекло, е в следствие на обстоен анализ и преценка за това, кое би имало най-голям ефект върху безопасността и нуждите на служителите и работниците. Основният идентифицирани риск във ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД е трудовият травматизъм и заболеваемост в следствие на неблагоприятни атмосферни условия. Като най-необходимо и значимо е предвиденото надграждане на следното специалното работно облекло за всички 14 лица от целевата група: - зимен комплект (зимно яке и зимен полугащеризон); - предпазни обувки с метално бомбе. Нуждата от надграждането на тези средства е включена в програмата за оценка на риска и предвидена в приложения списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС и специално работно облекло. Цел и краен ефект на дейността Чрез осигуряване защитно облекло (зимно яке, зимен полугащеризон, предпазни обувки със защитно бомбе) от по-висок клас ще се минимизира идентифицираният риск за здравето на всички 14 служители, чиито работни функции са свързани с работа на открито на строителните площадки. Предвиденият най-висок клас защитно облекло ще надгради защитата на работещите от големи температурни амплитуди, вятър, дъжд, сняг, слънце и др. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027. Списъкът и характеристиките на предвиденото специално работно облекло е детайлно разписан в Приложение V Информация за ЛПС. Времевият обхват и етапи: 1. Изготвяне и провеждане на процедура за избор на изпълнител, ще отнеме 3 месеца 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за закупуване и доставка съгласно действащата нормативна уредба - 1 месец 3. Доставка на предвиденото СРО, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО, подписване на двустранен приемо-предавателен протокол - 2 месеца 4. Предоставяне на работниците и служителите за ползване на закупеното СРО, като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността - 1 месец 1 379.40 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятието и др.: Настоящо положение и нужди: Последните проучвания в областта на условията и производителността на труда посочват, че инвестициите в осигуряването на социални придобивки за работниците в предприятията, значително повишават удовлетвореността и качеството на живот на служителите, намаляват текучеството и подобряват здравословното им състояние. Проектът предвижда доставката и оборудването на преместваеми контейнери, коитода се ползват както за хранене, така и за отдих на работното място, с каквито към момента кандидатът не разполага. След анализ на потребностите на целевата група и отчитайки спецификите на строителните обекти на кандидата се установи необходимостта от доставка и оборудване на общо 6 климатизирани преместваеми контейнера. Преместваемите контейнери ще бъдат базирани на площадката на кандидата в с. Звъничево, община Пазарджик и ще се разполагат според конкретната нужда на работниците на различните строителни обекти на кандидата в областите Пазарджик, Пловдив и Смолян, където фирмата упражнява основната си дейност. Избраните преместваеми контейнери са съобразени като размер и оборудване с конкретните идентифицирани потребности на работниците от целевата група и включват: - 3 броя преместваеми контейнери за хранене, оборудвани с маса със столове, хладилник, микровълнова печка, кафемашина, диспенсъри за вода, климатик и тоалетна; - 3 броя преместваеми контейнера за краткотраен отдих, оборудвани с маса, диван, климатик и тоалетна Цел и краен ефект на дейността: По този начин ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД ще подобри работната среда за всички работници от целевата група, в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура, и в унисон с целите на ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027 по няколко начина: - Комфорт и почивка: осигуряване на хубав и уютен кът за отдих, създава пространство, където работниците да се отпуснат по време на почивка. Това подобрява техния комфорт и дава възможност за релаксация, която е особено важна в условията на тежкия труд при работа, включително и под земята. - Продуктивност: Пълноценната почивка през работно време, макар и краткотрайна, е важна за възстановяване на енергията и поддържане на концентрацията. - Социална връзка и екипност: времето по време на обяд и почивка е възможност за служителите да се срещат, да общуват и да изграждат по-добри взаимоотношения. Това насърчава социалната връзка и екипната работа. - Здравословно хранене: Кътът за хранене може да предлага здравословни хранителни опции, което да подпомогне здравословния начин на живот на служителите. - Ангажираност: Комфортните условия за хранене са фактор за повишаване на ангажираността на служителите към работата и към дейността на фирмата като цяло. Дейността ще бъде реализирана на следните няколко етапа: 1. Подготовка за тръжни процедури - 1 месец 1. Избор на доставчик на специализирани преместваеми контейнери - 6 месеца 2. Избор на доставчик на оборудване за специализираните преместваеми контейнери - 6 месеца 3. Сключване на договор с избрания доставчик на специализираните преместваеми контейнери - 1 месец 4. Сключване на договор с избрания доставчик на оборудването - 1 месец 5. Доставка на специализираните преместваеми контейнери - 4 месеца 6. Доставка на оборудвaнето и подписване на приемо-предавателен протокол - 4 месеца 7. Монтаж и инсталиране на оборудването в специализираните преместваеми контейнери - 1 месец 138 702.79 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).