Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или
2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност:
1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на НЕКТОН 2 ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта:
- Експерт Маркетинг – 1 лице
- Офис мениджър – 1 лице
- Финансов директор – 1 лице
- Главен счетоводител – 1 лице
- Счетоводител оперативен – 1 лице
- Експерт труд и работна заплата – 1 лице
- Специалист качество – 1 лице
Общо 7 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проекта
Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите.
Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството.
Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. |
1 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нужди на дружеството.
Поддейност 1: Защита за изкопи
При изграждане и реконструкция на водопроводни и канализационни системи (част от основната дейност на фирмата) има редица рискове за служителите, свързани с работата им в изкопите.
Поддейност 1 е насочена към осигуряване на КПС за защита на служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. По време на изкопните работи, за по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи (например свличане на земна маса) и работата вътре в изкопа, могат да се използва подходящо укрепление – защитна система с платна. Към момента фирмата няма нужното оборудване за да осигури безопасни условия на труд за по-долу описаните дейности и служители
Като част от поддейност 1 е предвидено е закупуването на:
1. Платна за защитни системи за изкопи (леко укрепване) – 2 комплекта
Голяма част от дейност на НЕКТОН 2 ООД е свързана със изкопни работи и полагане на канализационни тръби, като съобразно дължината на тръбата се определя изкопа и колко трябва да бъде дължината на защитната система. Обичайните дейности на фирмата включват полагане на канализационни тръби по 6 м. всяка, като при обезопасяването на изкопите е необходимо допълнително пространство от половин метър от двете страни на тръбата за изпълнение на дейността и цялостно обезопасяване на работното пространство на служителите. След полагане на тръбата, укрепленията се вдига и премества за укрепване на следващата канализационна тръба. Обичайната дълбочината на изкопите е 3 метра. Поради характеристиките на предлаганите на пазара защитни платна се налага защитната система да включва основно (с височина 2 метра) и надграждащо платно (с височина 1 метър). За да се покрие цялата работна площ на служителите при полагане на една канализационна тръба от 6 метра, дружеството предвижда закупуването на 2 комплекта Платна за защитни системи за изкопи (леко укрепване). Всеки комплект ще обезопасява двустранно изкоп с дължина 3,5м и височина 3 метра, като заедно ще постигат обезопасяван на изкоп с дължина 7 метра (покриващ една тръба от 6 метра и допълнителното обезопасяване от половин метър на страна) и височина 3 метра.
Чрез Платна за защитни системи за изкопи (леко укрепване) ще бъдат обезопасявани изкопите при полагане на канализационни тръби и ще бъдат осигурени безопасни и здравословни условия на служителите, пряко подложени на риск от свличане на земна маса и ангажирани в работните дейности в изкопите, на длъжност Водопроводчик външно ВИК – 4 лица.
2. Платна за защитни системи за изкопи (алуминиево укрепване) – 6 комплекта
НЕКТОН 2ООД извършва и дейности по аварийни ремонти на инфраструктурни и сградни външни водопроводни системи. Характерът на операциите изисква не само да се извършват качествени дейности във възможно най-кратък срок, но и да се вземат адекватни мерки за обезопасяване на работниците. Аварийните работи при водопроводните системи се извършват на дълбочина до 2400 мм, като същевременно трябва бърз монтаж на платната за укрепване. Това прави алуминиевото укрепване най-подходящ избор при този тип дейности.
При ремонтните дейности се ремонтират водопроводни тръби с дължина 12 метра, а понякога и до 13,5 метра (в зависимост от характера на доставката и нуждата на ремонта). За осигуряване на безопасна работа и необходимия фронт за работа, служителите трябва да укрепят изкопи с дължина до 18 метра (покриващо цялата дължина на една тръба и оставящо достатъчно пространство за безопасна работа на служителите.
продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
223 247.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, НЕКТОН 2 ООД предвижда да осигури социални придобивки (места за хранене, краткотраен отдих и преобличане) за служителите си като закупи:
1. Фургон за краткотраен отдих, хранене и преобличане – 2 бр.
2. Климатик (тип сплит) BTU 9000 - 1 бр. за помещения за хранене за служителите работещи в офис
Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си.
1. Поддейност 1: Осигуряване на място за краткотраен отдих, хранене и преобличане на служителите, работещи извън базата на фирмата
Мярката за осигуряване на места за краткотраен отдих, хранене и преобличане е съобразена с условията на работа на част от служителите във фирмата – водопроводчиците външно ВИК и водопроводчиците аварийна група, общите работници и техните ръководители на обекта. При извършване на тяхната обичайна дейност на обекти, в т.ч. изкопни дейности, монтаж на тръби при направа на канализационни системи, аварийно-ремонтни дейности, изграждане и ремонт на площадкови и сградни външни водопроводи и други операции, те работят основно на обекти, които често са извън населените места и без достъп до места за хранене, краткотраен отдих и преобличане. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да се преобличат в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за краткотраен отдих, хранене и преобличане чрез закупуване на Фургон за краткотраен отдих, хранене и преобличане (2 броя).
Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторни превозни средства с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, за които към момента няма осигурени тези социални придобивки и които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене, краткотраен отдих и преобличане.
Всеки от фургоните ще е оборудван с микровълнова печка (1 брой), хладилник (1 брой), маса (1 брой), стол (6 броя) и шкаф за преобличане (6 броя).
Фирмата иска да закупи 2 броя Фургон за краткотраен отдих, хранене и преобличане, като количеството размера и предназначението им са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите.
Фургоните ще осигурява място за краткотраен отдих, хранене и преобличане за:
1. Фургон 1 - 6 служители на длъжности: Водопроводчик външно ВИК - 4 лица и ръководителите им, които изпълняват част от работните си функции на обектите: Технически ръководител ВИК – 1 лице и Ръководител отдел в строителството – 1 лице
2. Фургон 2 – 6 служители на длъжности: Водопроводчик аварийна група – 2 лица, Общ работник – 2 лице и ръководителите им, които изпълняват част от работните си функции на обектите: Технически ръководител - 2 лица.
Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и преобличане, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности.
продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
35 667.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Продължение на Дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд"
продължение на т. ОПИСАНИЕ:
Поддейност 2: Защита от неблагоприятен микроклимат
За да осигури по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, фирмата иска да закупи Климатици (тип сплит) – 17 бр.
Необходимостта от закупуването на Климатици (тип сплит) във фирмата произлиза от идентифицираната опасност излагане на неблагоприятен микроклимат и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Съгласно нея, с тях ще може да бъде подобрен микроклимата за служители на фирмата в работните помещения на фирмата в гр. Варна.
Фирмата желае да закупи климатици (тип сплит), съобразени за достигане на нормите на температурата на въздуха и категорията труд на служителите и помещенията, за които са предвидени, както следва:
1. Климатик (тип сплит) BTU 9000 (общо 2 броя):
1.1. 1 брой за Офис на Управител на склад, където работи служител на длъжност Управител на склад – 1 лице
1.2. 1 брой за Помещение на охраната, където работят служители на длъжност Пазач-портиер (2 лица) и Пазач-невъоръжена охрана (1 лице)
2. Климатик (тип сплит) BTU 12000 (общо 9 броя):
2.1. 1 брой за Офис на Главен счетоводител, където работи служител на длъжност Главен счетоводител (1 лице)
2.2. 1 брой за Офис на Офис мениджър, където работи служител на длъжност Офис мениджър (1 лице)
2.3. 1 брой за Офис на Оперативен счетоводител, където работи служител на длъжност Счетоводител оперативен (1 лице)
2.4. 1 брой за Офис на Инспектор по безопасност на труда, където работи служител на длъжност Инспектор по безопасност на труда (1 лице)
2.5. 1 брой за Офис на Електротехник строителен, където работи служител на длъжност Електротехник строителен (1 лице)
2.6. 1 брой за Офис на Ръководител транспорт, където работи служител на длъжност Ръководител транспорт (1 лице)
2.7. 1 брой за Офис на Специалист качество, където работи служител на длъжност Специалист качество (1 лице)
2.8. 1 брой за Офис Специалисти, където работят служители на длъжност Специалист по договаряне, отчитане на строителството (2 лице)
2.9. 1 брой за Офис на Експерт труд и работна заплата, където работи служител на длъжност Експерт труд и работна заплата (1 лице)
3. Климатик (тип сплит) BTU 18000 (общо 4 броя)
3.1. 1 брой за Офис на Финансов директор, където работи служител на длъжност Финансов директор (1 лице)
3.2. 1 брой за Офис на Ръководител, отдел в строителството, където работи служител на длъжност Ръководител отдел в строителството (1 лице)
3.3. 1 брой за Офис Пътно строителство, където работят служители на длъжност Инженер пътно строителство (1 лице) и Геодезист (1 лице)
3.4. 1 брой за Офис Технически ръководители, където работят служители на длъжност Технически ръководител ВИК (1 лице) и Технически ръководител (2 лица)
4. Подов климатик (тип сплит) BTU 12000 (1 брой) за Офис Маркетинг, където работи служител на длъжност Експерт Маркетинг (1 лице)
5. Подов климатик (тип сплит) BTU 18000 (1 брой) за Офис Изпълнителен директор, където работи служител на длъжност Изпълнителен директор (1 лице)
Целевата група при изпълнението на поддейност 2 ще обхваща общо 23 заети лица, работещи в помещенията, за където са предвидени Климатиците.
Продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ |
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ "Осигуряване на социални придобивки за работещите": Продължение на Дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите"
Описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат са разпределени в точки Начин на изпълнение и Резултат на настоящата дейност. |
0.00
|
0.00
|