Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 363 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving the working environment by providing good and safe working conditions for the employees of Dunav Press AD, as well as improving the environmental sustainability of the enterprise and reducing the negative environmental impacts of the organization's work. The target group of the project is all 106 employees of the company, employed under an employment contract. In order to achieve the set goals, the following activities are planned:
1) Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in the enterprise. Preparation of "green" maps for the organization of the work processes of the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
2) Provision of collective protective equipment - improvement of the microclimate in the "Offset" workshop by purchasing 14 pcs. independent split air conditioners.
The planned activities and their results are in line with the added goals of the project proposal and the procedure "Adapted working environment".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дунав прес АД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има реализирани няколко проекта в тази насока, както и внедрено ISO 14001. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне „Дунав прес“ АД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат всички заети на трудов договор лица в предприятието (106 служители към момента на кандидатстване – административен и производствен персонал), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране. 5 300.00 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на персонала чрез подобряване на микроклимата в основното производствено помещение в предприятието, където работят най-много служители, а именно – цех „Офсет“. Цехът е с площ от близо 2000 кв. м., а таванът е висок – около 4.5 м. През лятото помещението не се климатизира, а през зимата се отоплява чрез централно топлоподаване (парно). Производствената сграда, от която е част и цех „Офсет“ представлява монолитна тухлена сграда без топлоизолация, а покривът е плосък, изработен от стоманобетонни елементи, покрити с хидроизолация. През последните години предприятието предприе мерки по подобряване на изолацията на сградата, в частност покрива, както с европейски, така и със собствени средства. В момента ½ от покрива на цеха е изолиран с вата. В цеха се помещават всички щанцови и сгъвачно-лепачни машини, там се складира хартията, която използват печатарите, както и готовата продукция. Проблемът с микроклимата през лятото се дължи на няколко кумулативни фактора: - Помещението не разполага с климатизация и не се охлажда; - Машините, които работят в цеха, отделят голямо количество топлина; - Частта от покрива, която не е изолирана, се нагрява и пропуска топлина; - Покривът има фонари, които пропускат светлина, което допълнително повишава температурата лятото. Направените замервания от акредитиран орган дори в есенния сезон показват, че температурата не е в нормите и е по-висока от горната гранична стойност. През зимата се пуска парното, което обаче работи на минимум в почивните дни и в неработните часове, а халето е много голямо и е много трудно да бъде постигната необходимата оптимална температура за служителите – особено в началото на работната седмица и сутрин, когато е най-студено. Предприятието разполага със система за измерване на температурата в работните помещения, която позволява ежечасово измерване и съхраняване на информацията за температурата. Изминалото горещо лято беше особено критично, тъй като нееднократно в цех „Офсет“ са регистрирани стойности в порядъка 31-36 градуса, а тези температури са недопустими за работа (поради риск от топлинен удар, сърдечно-съдови заболявания, дехидратация на организма при недостатъчно поемане на течности и др.), поради което трябваше да се дават почивки за неопределено време и да се променят смените на служителите на нощни, за да може да работят при допустима температура. Тези промени се отразяват негативно на служителите, тъй като променят режима им и им създават дискомфорт. През зимата при по-ниски температури парното не може да затопли оптимално помещението, поради неговите размери, като в резултат на това през зимните месеци са измервани температури в цех „Офсет“ в порядъка 14-15 градуса. Ето защо в рамките на проектното предложение като колективно предпазно средство за подобряване на микроклимата в цех „Офсет“, се планира закупуването на 14 бр. сплит-климатици. Тази мярка е заложена и в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Целевата група по настоящата дейност са 71 служители, чиито служебни задължения включват работа в цеха. Това са опаковачи - 9 бр., служители техническо направление - 2 бр., изходящ контрол – 7 бр., складово стопанство - 2 бр., завършителни процеси - 21 бр., щанциране - 7 бр., печатни процеси - 18 бр., ръководители производство - 3 бр., логистика - 2 бр. Очаква се в резултат на закупуването на новите климатици работната среда на тези служители да се подобри значително и микроклиматът да е в установените норми както през летните, така и през зимните месеци. Етапите на изпълнение на дейността са следните: - Подготовка, провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана за закупуване на предвиденото оборудване (14 бр. сплит климатици) и сключване на договор с класирания на 1во място кандидат – от 1 до 5 м. вкл.; - Закупуване, доставка и монтаж на предвиденото оборудване – от 6 до 11 м. вкл. 252 012.60 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).