Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is tied to taking effective measures to improve access to employment in quality
jobs and adapting to changes in the working environment. The activities will contribute to improving the
healthy and safe working environment at "INFORMAT" OOD, which is a key element in achieving
sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace and 
improve health and safety standards. safe working conditions.
The project foresees investments in:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization.
2. Purchase of personal protective equipment and special work clothing.
3. Provision of collective protective measures related to improving working conditions
4. Provision of social benefits for workers by purchasing and equipping premises for recreation and dining.
As a result of the implementation of the project:
- Innovative work organization models aimed at increasing productivity and protecting the environment will
be introduced, the easier reconciliation of professional, family and private life and extending the working life
of older people Workers and employees.
- "Green" models of the organization of work processes will be introduced, which are related to increasing
resource efficiency and reducing the impact on the environment and increasing the sustainability of the
products offered.
- The safety and health of the working conditions will be improved, by supplying the workers with high quality
PPE, special work clothes and providing collective protective equipment with better protection.
- New social benefits will be provided by purchasing and equipping dining facilities.
  The project will contribute to green skills and jobs and a green economy in the territory of a less-developed
region (NUTS-2) - South East Planning Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изг отвяне на „зелени“ карти за организация на работни: Описание: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дружеството извършва основната си дейност свързана с изгражданеи основен ремонт и въвеждане на МЕЕ на жилищни и нежилищни сгради, благоустрояване на физическата среда, строителство на проводи и съоръжения за водоснабдителната мрежа. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 2 800.00 0.00
Дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. От извършения от Службата по трудова медицина анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа, и програма за минимизиране на риска, се установи, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с атмосферните влияния, защото основно се работи на открито. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва: -Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба , зимни защитни обувки с твърдо бомбе , зимна каска с вата и предпазни зимни ръкавици с вата - за защита при работа на открито в зимния сезон -Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, обувки с твърдо бомбе и подметка, устойчива на пробиване ,каска вентилирана ,дишащи предпазни ръкавици - за защита при работа на открито в летния сезон. Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито. Зимното РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя -предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране-удар от падащи и/или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него - Водозащитно яке- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат. - Ръкавици потопени в нитрил, в латекс, Противосрезни ръкавици, Студоустойчиви ръкавици, Ръкавици за заварчик, Ръкавици топлозащитни, Ръкавици химически, Предпазни ръкавици - Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване при работа с грундове, латекси и бои при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н - Престилка за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, Заваръчен шлем и Очила за заварчици - защита при възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал - Работна манта - Защитна маска с филтри /10 бр/ - защита на работещите от газове и прах при работата на обекта . - Предпазни очила за защита на очите от стружки, от пръски течности и по-едри частици. Тези ЛПС и СПО ще надградят и повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове. 6 876.68 0.00
Дейност Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични проце си, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи в дружеството Строителството и ремонт на сгради и съоръжения предопределя работещите да бъдат постоянно на открито и да работят в условия с риск от възможни трудови злополуки. Основните опасности са свързани с работа на височина, в опасни зони / пропадане в изкопи, съпрекосновение с работеща техника, удар от падащи предмети и др./. Планираните в настоящото проектно предложение дейности за модернизация и обезопасяване на работната среда в предприятието са от изключително важно значение по отношение на обезпечаването на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. До момента при работа по строителните обекти безопасността на хората се гарантира от задължителните средства за колективна защита в строителството, които не във всеки случай са най-надеждните, тъй като не могат да покрият максимално всички рискове, на които са изложени работещите. Осигуряването на надеждни и качествени средства за КЗ, които да надградят наличните ще сведе до минимум преките рискове от работния процес, ще обезпечи безопасната работа на работниците и ще намали възможностите за трудови злополуки и инциденти в предприятието. За тази цел предвиждаме закупуването на: Комплект ограждения, решетъчни, пано шир. 3,50м., в. 2.00 м.- 50 бр Стойки за решетъчни пана – 50 бр Предпазен парапет 2,50м/1,05м - 8 бр. Сигнални лампи - 2бр, Те ще се използват основно за защита от падане в опасни изкопи или отвори в обектите За по-добро предпазване от падане от височина на обектите ще закупим: Стойка за предпазен парапет за плоча – 16 бр. Предпазен парапет със носещи колони със заключалка - 12бр Платформа за палетизирани товари – 1 бр. Конзола за работна площадка 50 бр. Стълбищни парапети 10 бр Стационарни въжета за колективна защита 2бр За по-ефективно предпазване на работещите на обектите от вдишване на прах и вредни вещества и от удар от падащи предмети ще закупим: Професионална строителна прахосмукачка -2 бр. Улеи за строителни отпадъци – 20 бр. Метална рамка за начален улей -1 бр. Начален улей за строителни отпадъци -1 бр. За предпазване от риск от падане и нараняване по остри предмети в тъмните часове на деня (през есента и зимата) на складовата база, предвиждаме закупуваме и монтаж на Соларни улични лампи -3 бр. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ Ергономични офис столове – офис - 5 бр Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното седене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са проектирани така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Така ергономичния стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото. Закупуване на климатик в стаята на управителя в офиса - за подобряване на микроклимата и повишаване на енергийната ефективност Дейността на фирмата е разположена на няколко строителни площадки и административен офис . Според естеството на работа е необходимо КПС да бъдат разпределени между обектите. 25 806.48 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи във фирмата Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обектите няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 2 бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудова медицина и предписанието от нея "обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи: - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /2 СТАЕН/ – 1.бр - Климатик - 1бр. - Шкафчета за преобличане - 8 бр./ модул- 1бр. - Пейка за съблекалня- 1бр. - Маса- 1бр. -Стол – 84бр. - Кухненски шкаф горен- 1бр. - Кухненски шкаф долен- 1бр. - Хладилник - 1бр. - Микровълнова – 1 бр. - Машина за вода – 1бр. - Ел.кани за вода -1бр. - Кафемашина – 1бр. Предвиденото за закупуване е стандартно оборудване - минимално изискуемо за осъществяване на по-добри условия за отдих, почивка и хранене на работещите на различните обекти и бази на дружеството. Активите са преместваеми (подвижни) и имат полезен живот повече от една година. Закупеното оборудване ще предостави условия и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. 18 542.28 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).