Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изгот вяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.1 - зелени модели: Настоящата дейност има за цел да постигне:
Въвеждане на промени в организацията на работа за интегриране на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Предприятието ще промени и насочи работния процес към намаляване на замърсяването, опазване на природните ресурси и спомагане за генерирането на по-малко отпадъци в околната среда. Разработването и прилагането на „зелени модели“ ще допринесе до осигуряване на по-здравословна, безопасна и комфортна работна среда. Внедрявайки „зелените модели“ ,дружеството МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД ще бъде по -гъвкаво и по-приспособимо към променящата се икономика.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Ще бъде извършена оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършване на задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждане на дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси , генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Ще включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това могат да бъдат включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Определяне на необходими финансови и човешки ресурси.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики.
Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. Избраният външен изпълнител (консултант) ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите.
Консултантът ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности. |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве"- психологична подкрепа: Осигуряването на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място в МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД и предоставянето на психологическа подкрепа, особено в контекста на ефектите от COVID-19 пандемията, са крайно важни поради редица фактори:
1. Поддържане на менталното здраве:
Хроничният стрес и негативните нагласи на работното място могат сериозно да засегнат менталното здраве на служителите. Осигуряването на психологическа подкрепа може да помогне за овладяване на ефектите от негативните емоции и преживявания, да понижи на тревожността и умората, да предотврати достигането до “бърнаут” и депресия.
2. Подобряване на работната продуктивност:
Служителите, които не могат да овладеят хроничния стрес и в следствие на това достигат до "бърнаут", са съпътствани от постоянно несправяне с текущите задачи и неефективна работоспособност. Психологическата подкрепа може да помогне на работниците да се справят по-адаптивно със стресовите ситуации и да поддържат оптимална работна производителност, без да стигат до прегаряне.
3. Задържане на таланти и намаляване на отпадането от работа:
Служителите, които получават подкрепа за своето ментално здраве, са по-склонни да останат в компанията. Това намалява риска от загуба на ценни членове на екипа и намалява необходимостта от привличане и обучение на нови кадри.
4. Адаптация към промените в работната среда:
COVID-19 промени значително работната среда, включително се отрази и на въвеждането на работа от разстояние. Психологическата подкрепа помага на служителите да се адаптират по-лесно към промените и да се справят с новите предизвикателства.
5. Създаване на положителна корпоративна култура:
Поставянето на психичното здраве на служителите като приоритет за компанията, изпраща силно послание за грижа и отговорност. Това допълнително допринася за създаването на положителна и подкрепяща корпоративна култура, което пък е предпоставка за по-ниски нива на стрес на работното място.
6. Намаляване на заболеваемостта и гаранция за работоспособност:
Повишаването на културата на служителите относно психичното им здраве и понижаването на нивата на стрес в организма, води до по-устойчива имунна система и намаляване на заболеваемостта и отсъствията на служителите.
7. Подпомагане на емоционалното здраве:
Психологическата подкрепа в организацията е ключова за създаване на работна среда, в която служителите се чувстват подкрепени и могат открито да обсъждат своите емоции и притеснения.
Всички тези фактори подчертават необходимостта от интегриране на програми за превенция и профилактика на “бърнаут“ и предоставяне на психологическа подкрепа в работната среда, особено след ефектите от COVID-19 пандемията. |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Предвидената по проекта дейност предвижда да се закупят лични предпазни средства за целева група от 137 служители.
По проекта ще бъдат раздадени ЛПС на:
- ръководител производство 3бр
- ръководител отдел качество 1бр
- специалист доставки 1бр
- главен механик 1бр
- снабдител, доставчик 1бр
- инспектор по качество 6бр
- отчетник 2бр
- началник склад 2бр
- магазинер 4бр
- склададжия 1бр
- инженер-конструктор 1бр
- технически ръководител строителство 1бр
- механик 6бр
- инструменталчик 1бр
- електромонтьор 3бр
- стругар 3бр
- шлайфист 1бр
- настройчик ЦПУ 2бр
- водач на мотокар 4бр
- общ работник 15бр
- товарач 5бр
- кранист 2бр
- машинен оператор ММ 4бр
- машинен оператор 16бр
- помощник машинен оператор 6бр
- електрозаварчик 9бр
- зареждач материали 5бр
- опаковач 25бр
- чистач производство 1бр
- портиер 5бр
Ще надградим съществуващите ЛПС като предвиждаме да закупим:
- Ударозащитна каска с подбрадник 137бр - По-добра вентилация, по-лесно и бързо регулиране, с текстилна околожка за по-добър комфорт ;
- Чифт Защитни обувки - половинки 127бр - По-удобно и по-широко неметално бомбе, по-удобна подметка, устойчива на течни масла ;
- Чифт Защитни обувки - боти 128бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита .
- Защитни очила "открит тип" 9бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита
- Чифт Защитни ръкавици срещу механични въздействия 8568бр - Подсилен маншет и по-добра чувствителност на пръстите.
- Чифт Топли ръкавици - защитни срещу механични въздействия 127бр - По-качествена материя - износоустойчиви, и с усилен маншет
- Термично (за защита от студ и вятър) облекло 137бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние .
- Антифони, външни, за промишлена среда 128бр - Oсигуряващи по-добро средно затихване = 27 dB
- Чифт Обувки за заварчици - S3, SRC 9бр - Предпазват от удари, антистатични, негорима материя
- Заваръчен шлем, подходящ за всички заваръчни процеси 9бр - лесен за употреба, множество настройки на шлема, углавника и самозатъмняващ филтър
- Защитно яке и полугащеризон срещу термични въздействия 9бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние .
- Чифт Ръкавици за заварчици - тип А, с пет пръста 162бр - Осигуряване на дълготрайност и по-висока износоустойчивост на ръкавиците, поради използването на по-качествена телешка кожа и трудногорими конци в шевовете; Оттам генериране и на по-малко количество опасен отпадък.
Всички предвидени за закупуване ЛПС са съобразени с актуалната КАРТА ЗА ОЦЕНКА НА РИСКА НА РАБОТНО МЯСТО. По проекта не се предвижда закупуване на резервни бройки, а конкретните нужди са съобразени с текущото потребление на ЛПС в предприятието
|
122 166.01
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на социални придобивки за работещите: В момента фирмата ни осигурява минимално изискуемите по закон условия за отдих, почивка и хранене. Предвид спецификата на дейността ни, високото ниво на концентрация, което трябва да се поддържа от служителите ни и ежедневния стрес, осъзнаваме, че това не е достатъчно и е необходимо да направим допълнителна инвестиция. Към момента, нямаме достатъчен капацитет в помещенията предвидени за кухненската част и мястото за отдих и почивка на служителите.
За съжаление, в рамките на съществуващата ни база е технически невъзможно да отделим нужното пространство, поради което се обърнахме към фирми с молба за съдействие и решение на казуса.
За да се подобрят условията за служителите, в базата на МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД, е предвидено да се закупят и доставят 2 бр. контейнери, които няма да са трайно прикрепени към земята и има характер на "преместваем обект". Капацитетът на помещението е съобразен с броя заети лица във фирмата и ще отговаря на потребностите им.
Ще се обособят зони за:
- хранене включваща: 4 бр. столове, 1 бр. маса, 1 бр. климатик, 1 бр. хладилник, 1 бр. микровълнова фурна
Настоящата дейност има за цел да постигне подобряване на комфорта на служителите посредством осигуряване на социални придобивки чрез доставка на преместваеми обекти с предназначение:
* хранене на работното място, включително кухненски блок за приготвяне/затопляне на храна
* Предвиденото пространство ще ползволи да имат достъп до топла храна, при нужда да се приготвя на място, като така се постигне максимален комфорт.
* възможност за служителите да се възползват от пълноценна почивка.
|
15 641.68
|
0.00
|