Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

MEGAPROFIL IG Ltd specializes in the production and trade of round, rectangular and square steel ERW hollow profiles. The company was founded in February 2006 and maintains an assortment of over 1500 tons. seamless and hydrotested pipes. The company is increasingly successfully developing activities abroad and has long consolidated its image as a modern and dynamically developing company.
In its own factory in Ruse, Megaprofil IG produces structural - round and profile pipes in the range of 10-127 mm, with a capacity of 3,000 tons. monthly.
The introduced quality and production management system EN ISO 9001:2000 is a guarantee for the high quality of the finished product.
We did an analysis in the company, which showed that there is an opportunity to "upgrade" the existing situation and improve the comfort of employees. This is our main goal, in which we have been investing constantly over the years since our founding until now.
By group, investments can be summarized in the following parameters:
- Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces
- Providing prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support.
- Purchase of personal protective equipment and special work clothing
- Provision of collective protective equipment
- Provision of social benefits for workers
With the help we would receive from the EU, we will be able to invest in our most important asset - people and achieve maximum comfort, largely providing a workplace where we emphasize the prevention of risk factors in the workplace.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изгот вяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.1 - зелени модели: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за интегриране на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предприятието ще промени и насочи работния процес към намаляване на замърсяването, опазване на природните ресурси и спомагане за генерирането на по-малко отпадъци в околната среда. Разработването и прилагането на „зелени модели“ ще допринесе до осигуряване на по-здравословна, безопасна и комфортна работна среда. Внедрявайки „зелените модели“ ,дружеството МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД ще бъде по -гъвкаво и по-приспособимо към променящата се икономика. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Ще бъде извършена оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършване на задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждане на дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси , генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Ще включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това могат да бъдат включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Определяне на необходими финансови и човешки ресурси. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики. Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. Избраният външен изпълнител (консултант) ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите. Консултантът ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности. 20 000.00 0.00
Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве"- психологична подкрепа: Осигуряването на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място в МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД и предоставянето на психологическа подкрепа, особено в контекста на ефектите от COVID-19 пандемията, са крайно важни поради редица фактори: 1. Поддържане на менталното здраве: Хроничният стрес и негативните нагласи на работното място могат сериозно да засегнат менталното здраве на служителите. Осигуряването на психологическа подкрепа може да помогне за овладяване на ефектите от негативните емоции и преживявания, да понижи на тревожността и умората, да предотврати достигането до “бърнаут” и депресия. 2. Подобряване на работната продуктивност: Служителите, които не могат да овладеят хроничния стрес и в следствие на това достигат до "бърнаут", са съпътствани от постоянно несправяне с текущите задачи и неефективна работоспособност. Психологическата подкрепа може да помогне на работниците да се справят по-адаптивно със стресовите ситуации и да поддържат оптимална работна производителност, без да стигат до прегаряне. 3. Задържане на таланти и намаляване на отпадането от работа: Служителите, които получават подкрепа за своето ментално здраве, са по-склонни да останат в компанията. Това намалява риска от загуба на ценни членове на екипа и намалява необходимостта от привличане и обучение на нови кадри. 4. Адаптация към промените в работната среда: COVID-19 промени значително работната среда, включително се отрази и на въвеждането на работа от разстояние. Психологическата подкрепа помага на служителите да се адаптират по-лесно към промените и да се справят с новите предизвикателства. 5. Създаване на положителна корпоративна култура: Поставянето на психичното здраве на служителите като приоритет за компанията, изпраща силно послание за грижа и отговорност. Това допълнително допринася за създаването на положителна и подкрепяща корпоративна култура, което пък е предпоставка за по-ниски нива на стрес на работното място. 6. Намаляване на заболеваемостта и гаранция за работоспособност: Повишаването на културата на служителите относно психичното им здраве и понижаването на нивата на стрес в организма, води до по-устойчива имунна система и намаляване на заболеваемостта и отсъствията на служителите. 7. Подпомагане на емоционалното здраве: Психологическата подкрепа в организацията е ключова за създаване на работна среда, в която служителите се чувстват подкрепени и могат открито да обсъждат своите емоции и притеснения. Всички тези фактори подчертават необходимостта от интегриране на програми за превенция и профилактика на “бърнаут“ и предоставяне на психологическа подкрепа в работната среда, особено след ефектите от COVID-19 пандемията. 20 000.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Предвидената по проекта дейност предвижда да се закупят лични предпазни средства за целева група от 137 служители. По проекта ще бъдат раздадени ЛПС на: - ръководител производство 3бр - ръководител отдел качество 1бр - специалист доставки 1бр - главен механик 1бр - снабдител, доставчик 1бр - инспектор по качество 6бр - отчетник 2бр - началник склад 2бр - магазинер 4бр - склададжия 1бр - инженер-конструктор 1бр - технически ръководител строителство 1бр - механик 6бр - инструменталчик 1бр - електромонтьор 3бр - стругар 3бр - шлайфист 1бр - настройчик ЦПУ 2бр - водач на мотокар 4бр - общ работник 15бр - товарач 5бр - кранист 2бр - машинен оператор ММ 4бр - машинен оператор 16бр - помощник машинен оператор 6бр - електрозаварчик 9бр - зареждач материали 5бр - опаковач 25бр - чистач производство 1бр - портиер 5бр Ще надградим съществуващите ЛПС като предвиждаме да закупим: - Ударозащитна каска с подбрадник 137бр - По-добра вентилация, по-лесно и бързо регулиране, с текстилна околожка за по-добър комфорт ; - Чифт Защитни обувки - половинки 127бр - По-удобно и по-широко неметално бомбе, по-удобна подметка, устойчива на течни масла ; - Чифт Защитни обувки - боти 128бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита . - Защитни очила "открит тип" 9бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита - Чифт Защитни ръкавици срещу механични въздействия 8568бр - Подсилен маншет и по-добра чувствителност на пръстите. - Чифт Топли ръкавици - защитни срещу механични въздействия 127бр - По-качествена материя - износоустойчиви, и с усилен маншет - Термично (за защита от студ и вятър) облекло 137бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние . - Антифони, външни, за промишлена среда 128бр - Oсигуряващи по-добро средно затихване = 27 dB - Чифт Обувки за заварчици - S3, SRC 9бр - Предпазват от удари, антистатични, негорима материя - Заваръчен шлем, подходящ за всички заваръчни процеси 9бр - лесен за употреба, множество настройки на шлема, углавника и самозатъмняващ филтър - Защитно яке и полугащеризон срещу термични въздействия 9бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние . - Чифт Ръкавици за заварчици - тип А, с пет пръста 162бр - Осигуряване на дълготрайност и по-висока износоустойчивост на ръкавиците, поради използването на по-качествена телешка кожа и трудногорими конци в шевовете; Оттам генериране и на по-малко количество опасен отпадък. Всички предвидени за закупуване ЛПС са съобразени с актуалната КАРТА ЗА ОЦЕНКА НА РИСКА НА РАБОТНО МЯСТО. По проекта не се предвижда закупуване на резервни бройки, а конкретните нужди са съобразени с текущото потребление на ЛПС в предприятието 122 166.01 0.00
Дейност 4 Осигуряване на социални придобивки за работещите: В момента фирмата ни осигурява минимално изискуемите по закон условия за отдих, почивка и хранене. Предвид спецификата на дейността ни, високото ниво на концентрация, което трябва да се поддържа от служителите ни и ежедневния стрес, осъзнаваме, че това не е достатъчно и е необходимо да направим допълнителна инвестиция. Към момента, нямаме достатъчен капацитет в помещенията предвидени за кухненската част и мястото за отдих и почивка на служителите. За съжаление, в рамките на съществуващата ни база е технически невъзможно да отделим нужното пространство, поради което се обърнахме към фирми с молба за съдействие и решение на казуса. За да се подобрят условията за служителите, в базата на МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД, е предвидено да се закупят и доставят 2 бр. контейнери, които няма да са трайно прикрепени към земята и има характер на "преместваем обект". Капацитетът на помещението е съобразен с броя заети лица във фирмата и ще отговаря на потребностите им. Ще се обособят зони за: - хранене включваща: 4 бр. столове, 1 бр. маса, 1 бр. климатик, 1 бр. хладилник, 1 бр. микровълнова фурна Настоящата дейност има за цел да постигне подобряване на комфорта на служителите посредством осигуряване на социални придобивки чрез доставка на преместваеми обекти с предназначение: * хранене на работното място, включително кухненски блок за приготвяне/затопляне на храна * Предвиденото пространство ще ползволи да имат достъп до топла храна, при нужда да се приготвя на място, като така се постигне максимален комфорт. * възможност за служителите да се възползват от пълноценна почивка. 15 641.68 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).