Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project proposal aims to finance measures to increase the safety and security of workplaces at IVEL - KO LTD, as well as to improve working conditions.

This will be achieved by carrying out the following activities:
1) Development and implementation of "green" models of work organization in IVEL - KO LTD and training of employees aimed at implementing "green" models of work organization;
2) Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
3) Provision of collective protective equipment, incl. securing existing facilities, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions;
4) Provision of social benefits for workers, incl. equipment of places for recreation, dining and rest in IVEL - KO LTD.

With its implementation, the current project will contribute to the fulfillment of the objectives of the procedure, namely, the working environment in IVEL - KO LTD will be improved and sustainable working conditions will be created for all workers.

The financing of the project will support a new activity for the enterprise - a "green" activity in the field of resource efficiency, through which an overall ecological ("green") company culture will be achieved and the motivation of employees' ecological thinking will be achieved.
In addition to better working conditions and a higher quality of protection, as a result of the project, labor productivity will increase, which will increase the competitiveness of the enterprise.

The company will continue to finance with its own funds the provision of PPE, special work clothing, collective protective equipment, as well as various social measures for employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ИВЕЛ - КО ЕООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение. 3 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалия риск, направена от СТМ, предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са свързани със следните рискове за работещите: - Отблясъците от прекомерната яркост - Студ и замърсяване - Топлина и замърсяване - Порязване - Прах и твърди частици - Шум - Слънчево лъчение Чрез настоящия проект, ИВЕЛ - КО ЕООД иска да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят нови ЛПС и СРО с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, и съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещите. В Приложение V е представена конкретна обсновка за всяко едно от личните предпазни средтва и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Описаните в проекта ЛПС и СРО са планирани по една бройка за съответните служители, както следва: За Самоосигуряващ се (Управител) - 1 лице: - Антирефлексни очила за работа с видеодисплей - 1 бр. За Счетоводител - 1 лице: - Антирефлексни очила за работа с видеодисплей - 1 бр. За Общ работник - 2 лица: - Специализирано дамско яке - 2 бр. - Специализиран дамски панталон - 2 бр. - Дамска поларена блуза - 2 бр. - Дамски работен панталон - 2 бр. - Специализирана плетена зимна шапка - 2 бр. - Двуцветна сигнална шапка - 2 бр. - Работни обувки - 2 бр. - Ръкавици от полиамидно трико - 2 бр. - Ръкавици зимни от плетено памучно ттрико - 2 бр. - Противосрезни ръкавици - 2 бр. - Респиратор с клапа - 2 бр. - Защитни очила тъмни- 2 бр. - Защитни очила прозрачни- 2 бр. За Шивач - 8 лица, Ръководител производствени технологии - 1 лице и Работник спомагателни шивашки дейности - 2 лица: - Дамско яке - 11 бр. - Дамски работен панталон - 11 бр. - Дамско поларено горнище - 11 бр. - Специализирано олекотено яке - 11 бр. - Дамски ластичен панталон - 11 бр. - Противосрезни ръкавици - 11 бр. - Дамски боти - 11 бр. - Специализирано работно сабо - 11 бр. - Специализирани работни обувки - 11 бр. - Защитни очила прозрачни - 11 бр. - Антифони за глава - 11 бр. - Респиратор с клапа - 11 бр. 14 449.73 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в ИВЕЛ - КО ЕООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1. Климатици - външно тяло - 1 бр., вътрешно тяло - 2 бр. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо поставяне на системи подобряващи микроклимата - температура, влажност, скорост на въздушното течение. Предвидените климатици са за Шивашки цех с размери 157 м² в град Шумен, където в момента няма осигурено отопление и охлаждане. 2. Въздухопречиствател - 1 бр. Предвиден е за Складовата база в град Нови пазар с размери 103 м². Въздухо пречистването е необходимо поради отделяне на инхалабилен прах, отделящ се от платове и спомагателни материали в помещението. Пречиствателите на въздух са устройства, които комбинират вътрешен филтър и вентилатор, за да изтеглят нежелани частици от въздуха в определено помещение. След това пречистеният въздух циркулира обратно в помещението. Процесът на филтриране се повтаря няколко пъти на час, като непрекъснато повишава качеството на въздуха в помещенията. Ограничава разпространението на вредни остатъци, алергени или дори вирусни елементи, предотвратява астма или алергични проблеми, свързани с лошо качество на въздуха в затворени помещения при хора в риск. 3. Професионални работни столове на колела, ергономични - 12 бр. и Професионални офис стол, ергономични - 3 бр. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Ще дадат възможност на работещите с видеодисплей, да имат свобода на движенията и удобна работна поза. Ще се ползват от всички служители в дружеството. 4. Фиксирана работна маса с регулируема височина - 1 бр. и ергономични бюра - 2 бр. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходимо бюро с променящи се настройки. По-добрите възможности на бюрата ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Подобрява здравето на мускулно-скелетната система, да насърчава движението, като работещия сменя различни позиции в седнало и изправено положение през целия работен ден. Фиксирана работна маса с регулируема височина е предназначена за Ръководител производствени технологии - 1 лице, а ергономичните бюра са предназначени за Счетоводител - 1 лице и Управител - 1 лице. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на всички работещи лица в ИВЕЛ - КО ЕООД - 15 лица. 43 620.55 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в ИВЕЛ - КО ЕООД. Към момента в Шивашки цех в град Шумен има обособено помещение за почивка и хранене с размери 23 м², което обаче е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението за почивка и хранене, а именно: Шкаф за съблекални с отделение за обувки + пейка за сядане - 4 бр. Подвижен контейнер с 5 чекмеджета - 2 бр. за съхранение на лични вещи Шкаф за превързочни материали с 4 рафта - 2 бр. Трапезна маса за 6 души - 2 бр. Стол за трапезария - 12 бр. Помещението е 23 м² и в момента не е оборудвано. Ще се ползва от следните лица от целевата група в град Шумен: - 1 самостоятелно заето (самоосигуряващо се) лице. 11 заети лица в производството в град Шумен: - Шивач - 8 лица - Работник спомагателни шивашки дейности - 2 лица - Ръководител производствени технологии - 1 лице В същото време в сградата в град Нови пазар за служителите не е налично помещение за почивка и хранене и тъй като няма функционална възможност да се обособи такова, е предвидено закупуването на изцяло оборудван контейнер за отдих и почивка на персонала. В Нови пазар целевата група се състои от следните заети лица: общ работник - 2 лица и счетоводител - 1 лице. 44 513.20 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).