Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal includes activities for:
- Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the workplaces in the enterprise. Preparation of "green" maps for organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization;
- Purchase of personal protective equipment and special work clothing, upgrading the currently used ones and providing a higher degree of protection, efficiency, ergonomics and comfort to the employees;
- Provision of collective protective equipment, incl. modernization/reconstruction and safety of existing objects, technological processes and facilities related to protection from falling objects, from flying, thrown particles and/or objects; protection against falling from a height and when moving on stairs or a slope, during excavation work, as well as fire protection and ergonomics at work.
- Provision of social benefits for workers, incl. creating and equipping places for recreation, eating, resting and changing clothes in accordance with the needs of the enterprise and its employees, in accordance with rational norms and specific working conditions.

All planned investments in the project proposal are in accordance with the performed risk assessment, meet the needs of the employees, are set as measures in the company's risk minimization program, and the planned for purchase personal protective equipment and special work clothing are part of the list of work places and types of work where they are used and have better characteristics and a higher degree of protection than those currently used in the enterprise.

All 48 employees of the company + 1 manager are included in the project as a target group, and activities will be carried out at all workplaces and headoffice where the enterprise carries out its activity, located in cities only in underdeveloped regions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. При изпълнението на дейността ще бъдат обхванати всички 49 заети във фирмата лица - 48 назначени служители на различни длъжности в строителните дейности, събиране и обработване на неопасни отпадъци, администрация + 1 управител. 9 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: За работниците на всички площадки на дружеството са осигурени ЛПС и специално работно облекло в съответствие със списъка на работните места, за които се използват, но в съответствие с оценката на риска и актуалната програма за минимизиране на риска, целта на дейността е някои от тях да бъдат заменени с нови ЛПС и СРО, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, по-устойчиви на рисковите фактори на конкретната работна среда, по-качествени, с повишена здравина, топло- и студоустойчивост, по-удобни, с по-добра ергономична кройка, по-добра защита от замърсявания и механични въздействия - съгласно обосновката в Приложение V – Информация за ЛПС. Предвидени за закупуване са следните ЛПС и специално работно облекло, планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват, за периода на изпълнение на проекта: - за заетите в сметосъбиране, сметоизвозване и обработване на неопасни отпадъци на длъжности: Шофьор на тежкотоварен автомобил над 12 тона - 8 души; Сметосъбирач - 10; Метач - 8; Организатор дейности - 2; 6 Работника, рециклиране на отпадъци; 1 Оператор преса и 1 Машинен оператор, товарачни машини - общо 36 работника, разпределени по раб.площадки - 9 души в гр. Лясковец, 5 души в с.Близнаци, общ. Хитрино и 24 души в гр. Русе (за тези длъжности, които не са с фиксирано работно място /когато лицето изпълнява трудовите си задължения в повече от едно населено място/ пак се приема Русе): * Светлоотразителен ватиран полугащеризон - 36 бр. * Студо- и водозащитно светлоотразително яке - 36 бр. * Студозащитни ботуши категория S5 SRC - 36 чифта * Зимни обувки със стоманено бомбе и неметална пластина, категория S3 - 36 чифта * Термозащитни ръкавици от Softshell с мембрана - 36 чифта * Работен полугащеризон с функционални джобове и подсилени колена, светлоотразителни ленти и сигнални елементи - 36 бр. * Работно яке от еластична материя със светлоотразителни елементи - 36 бр. * Работни обувки,категория S3 SRC - 36 чифта * Слънцезащитна сигнална и светлоотразителна шапка -36 бр. * Ръкавици противосрезни, топени в нитрил - 36 чифта * Предпазни поликарбонатни очила с UV защита, устойчиви на удар с летящи частици с ниска енергия - 36 бр. * Водозащитен костюм - яке с панталон - 36комплекта * Защитна противоударна шапка - 36бр. * Полумаска с единична стандартна резба за свързване в съответствие с EN148-1 - 36бр. * Комбиниран газов филтър със стандартна резба за свързване за полумаска - 36бр. - за заетите в строителството на длъжности: Техник строителство и архитектура - 3 души, Общ работник, строителство на сгради - 3; 1 Геодезист; 1 Инженер, строителство на сгради и съоръжения; 1 Инженер хидролог и 1 Инженер електрообзавеждане - общо 10 човека, назначени в гр. Русе - за тези длъжности, които не са с фиксирано работно място /когато лицето изпълнява трудовите си задължения в повече от едно населено място/ за целите на проекта се приема Русе: * Зимен софтшел полугащеризон - ветро- и водозащитен - 10 бр. * Зимно софтшел яке със светлоотразителни елементи - 10 бр. * Зимни обувки цели с алуминиево бомбе и неметална пластина - 10 чифта * Студозащитни ботуши категория S5 SRC -10чифта * Студозащитни ръкавици - 10чифта * Многофункционален работен полугащеризон с тройни шевове и добра еластичност - 10бр. * Работно яке със светлоотразителни елементи - 10бр. * Работни обувки,категория S3 SRC с метално бомбе и антиперфорационна пластина -10чифта * Ръкавици противосрезни, топени в нитрил - 10 чифта * Предпазни поликарбонатни очила с UV защита, устойчиви на удар с летящи частици с ниска енергия - 10бр. * Водозащитен костюм - яке с панталон - 36 комплекта * Каска с MIPS технология - 10бр. * Наколенки с гел - 6бр. * Сбруя с колан - 6бр. 49 565.07 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците чрез осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти и съоръжения. С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите в "ДЕКРА СТРОЙ" ЕООД, са определени всички раб. места в строителните дейности, където съществуват значими рискове за безопасността и здравето на работещите. Съгласно ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА РИСКА са идентифицирани следните мерки: - Да се осигурят обезопасителни елементи за защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон, вкл. стойки за предпазни парапети за плоча - 150 бр. и допълнители обезопасителни елементи към съществуващо скеле, вкл. предпазни бордови ленти против отскачане на предмети от скелето; парапети, перила, бордови дъски и стойки за тях + необходимите крепежни елементи за тях и окомплектовка за стабилната им конструкция. Предназначени са за работещи на длъжности – техник, строителство и архитектура; общ работник, строителство; инженер, строителство на сгради и съоръжения; инженер, хидролог; геодезист и инженер, електрообзавеждане. Целта на мярката е да се предотврати риск от височинни травми и живототозастрашаващи падания на работниците, работещи на скелето и по кофражите. Допълнително се ограничава възможността от инциденти, свързани с падащи предмети и предпазване на работниците по наземните дейности. Всички идентифицирани обезопасителни елементи, които са основни елементи на системата за защита на скелето и кофражните дейности ще намалят рисковете до минимум. - Да се осигури защита на изкопи - Платна за защитни системи за изкопи 3000x2000 (в мм) - 2 бр., Платна за защитни системи за изкопи 3000x1000 (в мм), окомплектовани за сглобяване - 2 бр. и Плътна строителна ограда за изкопни работи 59,40 метра. Отнася се за всички длъжности в фирмата, за които изисква осигуряване на безопасна работа в изкоп. Целта на мярката е да се предотвратят травми и животозастрашаващи инциденти, свързани със затрупване водещо до задушаване и затискане на работници по време на работа. - Осигуряване на колективни предпазни средства за защита от пожар и взрив, касаещи всички заети в предприятието лица – допълнително противопожарно оборудване в съответствие със становището на службата по пожарна безопасност и сигурност. Камионите за сметосъбиране, превозващи запалими материали, да се оборудват с по-големи 6 кг прахови пожарогасители, също и с водопенен пожарогасител 9л., подходящ за гасене на боклуци. Пожарогасителите да са монтирани в специални кутии, закрепени за камиона за защита от атмосферни влияния и нараняване, както и бърз достъп при необходимост. Допълнително за повишаване на безопасността във фургоните за служители и в офиса на фирмата да се добавят воден пожарогасител 9л. и пожарогасител СО2-5кг. На площадката за паркиране на превозните средства осигурените пожарогасители да бъдат допълнени с още 2 бр. возими прахови пожарогасителя 50 кг и осигуряване на противопожарни шкафове за съхранение на противопожарното оборудване и запазване от атмосферните влияния. В базата в гр. Русе, на ул. Пристанищна няма сграда и при евентуален пожар ще се разчита единствено на наличните пожарогасители и на външното противопожарно водоснабдяване, затова се предвижда допълнително да се оборудва шкаф със шлангове, струйници, променители и ключ за хидрант. - Да се закупят ергономични офис столове /3 бр. за офиса, където са заети 2 тех.сътрудника и управител/, които могат да се коригират съобразно ръста на работника, работната поза и характера на производствения процес, отговарящи на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Целта на мярката е да се предотвратят мускулно-скелетните смущения засягащи гърба, врата, раменете и горните крайници. 78 723.74 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията : Цел на дейността: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. създаване и оборудване на места за отдих, хранене, почивка и преобличане в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд на заетите в дейността по сметосъбиране /сметоизвозване в дружеството. Тъй като работните обекти са с различни местоположения и понякога извън добре урбанизирани територии, работните площадки са на открито и много често работещите в сметоизвозването са принудени да стоят в камионите на площадките за паркиране, да си носят храна от вкъщи и да си почиват, хранят и преобличат или на открито, или в самите камиони. В момента те нямат обособено място почивка, преобличане и хранене и затова с изпълнението на настоящата дейност ще бъдат осигурени 3 бр. контейнери - тип фургони, които са преместваеми и не са моторно превозно средство с двигател, които да бъдат разположени на обектите: гр. Русе, бул. „Тутракан“ 20; гр. Лясковец, ул. „Христо Ботев“ 21 и гр. Русе, ул. „Пристанищна“ 22, където се намират работниците по сметопочистване и сметоизвозване. Фургоните ще бъдат оборудвани така, че да отговарят на нуждите от почивка, както и за хранене и преобличане на служителите, извършващи дейности на тези работни площадки - общо 31 човека (22 човека в Русе и 9 човека в Лясковец). Всеки контейнер в с капацитет да побере работниците на смяна в съответната база. Така ще бъде осигурено място за хранене, почивка и преобличане за всички 31 работника в гр. Русе и Лясковец. Всеки един фургон ще бъдат оборудван с климатик, за да се осигури необходимия микроклимат за комфортен отдих и хранене; закачалка за дрехи, по 4 единични гардеробчета, термокана, трапезна маса със 6 стола, бюро, микровълнова печка, хладилник и аптечка. По този начин съществено ще се подобрят условията на труд на заетите лица от целевата група в сметосъбиране /сметоизвозването и ще им се осигурят социални придобивки. Допълнително създаването на добри условия за почивка и възможността всички работници да се хранят заедно ще спомогне за сплотяване на екипа и създаване на благоприятна работна среда. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнители Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка Месец 4 3. Доставка на оборудване/обзавеждане Месец 4-5 4. Осигуряване на социални придобивки за заетите Месец 4-12 60 287.69 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).