Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

MICHEL MP Ltd. is a trading company founded in 2011 in the city of Plovdiv. At the moment, 26 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is also aware that this will increase their work ability and motivation to work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are of extreme importance for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in time leads to the improvement of the quality of work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work duties. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this will inevitably increase employee motivation, increase their productivity and solve some of their workplace problems. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият" модел на работа обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен" модел на работа на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на "зелени" модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 5 200.00 0.00
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Основната необходимост от осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е поради факта, че служителите на дружеството са подложени на ежедневен стрес и напрежение в ежедневните си дейности. За осигуряването на настощята дейност, ръководството на дружеството възнамерява да осигури на своите служители психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на своите служители. Целевата група по настоящата дейност са служителите на фирмата. На етап изготвяне на проектното предложение беше отправена анкета в дружеството, относно желание за участие в групови семинари/тренинги за профилактива или индивидуални консултации и участие ще вземат следната целева група: всички 26 заети лица. Груповите или индивидуални занимание ще бъдат с насоченост подобряване на следните нагласи на служителите: подобряване на психичното здраве, намаляне на стреса и прегряването, увеличаване на продуктивността, подобряване на ангажираността на служителите, подобрена екипна динамика, задържане на кадри, подобрена организационна култура и възможност за разрешаване на конфликти. Служителите, които ще се възползват от настоящата дейност, ще се съобразят и с ограничението на груповите занимания да не бъдат повече от 10 лица за един сеанс. 5 200.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи: - работни анатомични обувки; - работен (студозащитен) елек; - полулицева, прахозащитна маска. Целевата група по дейността са всички 26 служители, работещи в производството, на длъжности: - "манипулант промишлеността" - 9 човека; - "машинен оператор шиене на обувки" - 9 човека; - "Крояч обувни изделия (оператор кътер)" - 3 човека; - "Технолог обувно производство" - 1 човек; - "Работник свързване горна част на обувки" - 2 човека; - 'Управител" - 2 човека. Работните анатомични обувки са предвидени за всички служители, освен двамата управители; тоест ще бъдат закупени 24 чифта обувки. Те ще осигурят предпазване и комфорт, чрез свойството си да абсорбират потта; подметките им са от олекотен термокаучук и омекотяване в областта на петата, което абсорбира ударите и по този начин се щадят ставите и мускулите на краката. Необходимостта от закупуване именно на такъв вид обувки е напълно обоснована - през работните си часове, служителите на първо място ще се чувстват комфортно, на второ място, ще се допринесе за правилното поддържане на краката, чрез анатомичната структура на обувките. Средната цена, на която могат да се купят такива обувки, с желаните характеристики, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 100,83 лв. за брой дамски обувки, което прави обща средна цена 2218.26 лв. за 22 чифта; средна цена 115,17 лв. за брой мъжки, което прави обща средна цена 230,33 лв. за 2 чифта. Заложеният брой съответсва напълно на броя служители в предприятието, за които обувките са потребни. Работните елеци са предвидени за закупуване за всички 26 човека. Те са ватирани и ще осигурят защита от студ през хладните месеци от годината. Също така, има възможност да се вмезат елеци, които са двулицеви, което е още по-практично и удобно. Средната цена, на която могат да се купят такива елеци, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 40,54 лв. за брой, което прави обща средна цена 1054,04 лв. за 26 чифта. Полулицевата маска е предназначени за един служител, на длъжност "Работник свързване горна част на обувки" в цех "Сглобяване". Тя ще осигури защита от финни прахови частици, от газове и пари, каквито се излъчват от лепила и други материали, нужни за сглобяване на обувките. Средната цена, на която може да се купи такива прахозащитна маска, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 55,21 лв. Настоящата дейност е въведена в Програма за намаляване на риска, издадена от СТМ и съответства в цялост на броя на заетите във фирмата лица. 3 557.84 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на КПС е повишаване безопасността и здравето на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Нуждата от осигуряване на КПС се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството много държи, с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри КПС на служителите, чрез закупуване на: 1.РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: -ергономични столове -климатици (инверторни) 4 бр.(4 външни и 4 вътрешни тела). 2.РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА: -аспирационна система -осветление LED. Целевата група за тази дейност са всички 26 служители в предприятието, на длъжности: -"манипулант промишлеността"-9 човека -"машинен оператор шиене на обувки"-9 човека -"Крояч обувни изделия (оператор кътер)"-3 човека -"Технолог обувно производство"-1 човек -"Работник свързване горна част на обувки"-2 човека -'Управител"-2 човека. Сега отоплението през зимата и охлаждането през лятото в цех "Ушиване" се осъществява посредством климатици, които вече са амортизирани и често се налага да бъдат ремонтирани, а в цех "Сглобяване" няма климатици. През времето, нужно за отстраняване на повредите, няма други уреди, които да отопляват или охлаждат. Също така, след дългогдишна употреба филтрите на климатиците се замърсяват осезаемо и стават предпоставка за замърсяване на въздуха, който се вдишва и за развитие на различни видове алергии. Със закупуването на нови климатици ще се подобри цялостно микриклимата в предприятието, за всички служители. Нужни за предприятието са 4 бр. климатици, състоящи се от по едно външно и едно вътрешно тяло. Средната им цена, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 47 250лв. Ергономичните столове са предвидени за всички 26 човека. Чрез закупуването им, ще се осигурят на служителите по-здравословни условия на работа и по-високо ниво на ергономия, според индивидуалните потребности. Вследствие, ще се намали риска от негативно въздействие на производствените фактори, като принудителната работна поза, и ще се подобри състоянието на опорно-двигателния апарат и здравословното състояние в цялост на служителите. Столовете, които се използват към този момент нямат възможност за регулиране на седалката и облегалката. Средната цена, след направено пазарно проучване на база 2 принт скрийна, е 211.83лв. за бр., или 5507,56лв. за 26 стола. Аспирационната система е предвидена за изграждане в цех "Сглобяване". Необходимостта от нея е обоснована, тъй като е нужно да се извеждат отделяните от машините химични вещества и намаляването на концентрацията им във въздуха на работната среда, особено за служителите, които извършват дейността си ежедневно в този цех, както и за всички други хора, които влизат там. Средната цена за вентилацив, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 5375лв. За цех "Ушиване" е належащо да се подмени осветлението. Осветителната система също ще подобри условията на работа на всички служители в този цех, представляващи целевата група. Към текущия момент, там има стари и амортизирани осветителни тела, които са предпоставка за влошаване на зрението, а на места липсват и предпазните им капаци. Важно е осветлението да бъде щадящо очите, особено при шивашката дейност. Предвижда се осветлението да бъде LED. Така ще покрие набор от ключови фактори за повишаване комфорта и безопасността на работната среда, свеждане до минимум причините за главоболие и др. нездравословни състояния. LED осветлението ще намали трептене и отблясъци, които биха могли да причинят дискомфорт. Нужни за предприятието са 32бр. осветителни тела. Средната цена, след направено пазарно проучване на база две оферти, е 4912,50лв. Настоящата дейност е въведена в Програма за намаляване на риска, издадена от СТМ и съответства на броя на заетите във фирмата лица, както и на големината на произведствените помещения. 63 045.06 0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на нови, неналични като вид до този момент, социални придобивки, предвидени за помещението, в което служителите се преобличат и съхраняват личните си вещи, заедно с прилежащия към него хигиенен кът с мивка и плот. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва: С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки, бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаното помещение: РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ: - гардероби (метални); РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА: - мивка (за кухня). Социалните придобивки са предвидени за ползване от всички служители в предприятието - 26 човека, представляващи целевата група по дейността. Към настоящия момент има обособена стая за отдих и преобличане, но наличното в нея оборудване е старо, неотговарящо на техните индивидуални потребности и е предпоставка за опасност, тъй като се руши. Чрез закупуването на нови метални гардероби, каквито досега не са били на разположение на работещите, ще се подобри осезаемо средата в стаята за почивка и преобличане. Ще се осигури защита на личните вещи и едновременно с това обособено индивидуално пространство за всеки от служителите и техните лични принадлежности. Със закупуванто на нова мивка, с подходящи две корита, значително ще се подобрят хигиенните условия в помещението за отдих. Настоящата дейност е въведена в Програма за намаляване на риска, издадена от СТМ. Средната цена за гореизброеното оборудване, след направеното пазарно проучване на база два принт скрийн, е: 3978, 60 лв. за метални гардероби; 494, 59 лв. за мивка. Социалните придобивки, заложени в настоящото проектно предложение, напълно съответсват на броя служители, за които са предвидени, както и са съпоставени с големината на помещението за отдих и почивка. Оборудването по настоящата дейност представлява такива активи, които служат за ежедневна употреба от всеки един човек, както на работа, така и извън работната среда. Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвиденото помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до него. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. 4 473.18 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).