Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

HUS LTD. is mainly engaged in the production of metal products - pipes, hollow profiles and fittings. The company strives to constantly adapt its activities and adapt to new work models by improving working conditions, improving the quality of jobs and increasing their sustainability.

This project proposal is a continuation of this policy of the applicant and includes the following activities:

1/ Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization

2/ Providing prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support

3/ Provision of collective protective equipment

4/ Provision of social benefits for workers

The implementation of these activities will build on the measures implemented so far to ensure healthy working conditions in the direction of their improvement and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate-neutral economy and changing work models. The implementation of the project will lead to a greener working environment, improve the quality of jobs and reflect positively on productivity, while helping to prevent accidents and reduce the cost of absenteeism and staff treatment. All this will reflect positively on the financial results of the company.

The target group of the project proposal includes 281 employees working in the company's bases in Lom and Plovdiv. The above-mentioned activities are tailored to the needs of the target group and will lead to results directly related to the fulfillment of the goals set below.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ХЪС ООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия и извършва инвестиции водещи до намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни суровини и материали; намаляване използването на суровини за производство; намаляване използването на вода в производството; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за производство) и намаляване на отпадъците от производството чрез внедряване на решения за рециклиране, пазещи околната среда. Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например: - информационни и други фирмени събития; - създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите; - генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на ХЪС ООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. 20 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: В условията на натоварено, стресиращо и динамично ежедневие възниква необходимост от осигуряване на психологическа помощ и подкрепа на служителите на ХЪС ООД, относно превенция и профилактика на стреса на работното място. Някои от тях са емоционално изтощени и недоверчиви към околните. Чувството на раздразнителност и стрес води до тежко физическо и психическо претоварване. Работещите не са способни да се ангажират нормално с работата си. Нарушава се производствения процес. Наблюдава се по-ниска ефективност на работното място. Понижената ангажираност в работния процес води до по-голям риск от трудови злополуки, по-ниско качество на резултатите и голямо текучество на персонал. Проучването OSH Pulse, проведено от EU-OSHA през 2022 г., показва, че 27 % от работниците изпитват стрес, тревожност или депресия, причинени или влошавани от работата. Стресът на работното място е сред основните фактори, влияещи на продуктивността, както на отделния човек, така и на организацията. Той е причина за 30% от напусканията на работното място и за 80 млн. лв. загуби за бизнеса на година в България. На следващо място, въпреки че изминахва вече 3 години, пандемията от COVID все още е факт и е сериозен здравен и икономически проблем. Въпреки надеждата за нормализиране на създалата се ситуация, някои от служителите все още изпитват психоза в резултат на случващото се около тях. По време на пандемията редица големи компании разшириха своите предложения за грижа за психично здраве, за да накарат служителите си да се чувстват по-комфортно и спокойно в работната среда. Въпреки това все повече стават хората, които избират доброволно да напуснат компанията, за да рискуват някъде другаде, което води до безпрецедентни нива на неангажираност и текучество. Всичко това налага осигуряване на профилактика и психологическа подкрепа на работещите в ХЪС ООД за преодоляване на „бърнаут“ синдрома на работното място и негативните ефекти от COVID пандемията върху менталното им здраве. Тези проблеми са преодолими чрез предприемане на стъпки за повишаване на психичното благосъстояние и устойчивост на служителите. Ето защо, в рамките на дейността работодателят ще осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Представителите на целевата група ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Подкрепата ще бъда насочена към преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Психологическата подкрепа ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации (в зависимост от предпочитанията на служителите). При провеждането на мероприятията участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Психологическата подкрепа ще бъде предоставена от лице/а с необходимото образование и квалификация. Съществува разлика между предлагането на ползи за психичното здраве и създаването на работно място, което предоставя на служителите подкрепата за психично здраве, която те най-много ценят. ХЪС ООД приема психичното здраве като организационен приоритет и иска да отговори на очакванията на служителите си, за да окаже благоприятно въздействие върху културата на работното място и бизнес резултатите, защото екипът е ядрото на една компания, без който тя не би могла да функционира. 20 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : В рамките на дейността се предвижда осигуряване на колективни предпазни средства както следва: 1/ Ергономични офис столове – седящата работна поза на ръководния и административния персонал води до статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, оток на краката, напрежение в мускулите на врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 60 ергономични офис столa – 35 бр. за служителите в Лом и 25 бр. за служителите в Пловдив. Използваните към момента столове са стари, некачествени и не покриват стандартите за ергономичност. Закупуването на ергономични такива ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Столовете ще бъдат устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната работа и да не ограничават подвижността на тялото при седяща поза. Те ще имат подходящи размери и устройство, които да позволяват присособяването им в съответствие с антропометричните данни на съответния служител. 2/ Климатици – тази мярка е свързана с подобряване на вътрешния микроклимат в работните помещения на ХЪС ООД в Лом и Пловдив. В тях няма парно, помещенията не се отопляват, което налага работниците да работят с якета, което е неудобно и опасно (захващане на дрехите от машините). През зимата зачестяват простудните заболявания. През лятото в помещенията става много топло, поради продължителната работа на машините и липсата на климатизация. Посоченото се потвърждава от извършените замервания. Това налага изпозлване на климатици за осигуряване на здравословен микроклимат и благоприятна температура за работа. В рамките на дейността се предвижда закупуване на 8 бр. колонни сплит климатика – 3 бр. за РМЦ цеховете в Лом и 5 бр. за електромеханична работилница, плетачно и механичен цех в Пловдив. Броят и мощността им е съобразен с размера (обема) и броя на помещенията, които ще отопляват/охлаждат. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимат в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда. 3/ Мобилни шумоизолационни кабини – естеството на поцесите по рязане и навиване на ламарина и други линейни и плоски продукти е свързано с по-високи нива на шум. Основните източници на шум са слитер машините, които са част от технологичните съоръжения и не могат да бъдат изведени в друго помещение. Използването на антифони, като ЛПС е важно, но това не е достатъчно – те защитават в определена степен и не могат да премахнат опасните нива на шум. Безспорно най-доброто решение за контрол на експозицията на шум е изполването на мобилни шумоизолационни кабини, които се поставят върху слитерите, като по този начин се намалява шума, идващ от тях. Предвижда се закупуване на 4 бр. такива кабини за 4 машини в базата в Лом. Това ще доведе до понижаване на дневното ниво на експозиция на шум и ще се минимизира вероятността от увреждания на слуха и нервната система на работещите. 4/ Мобилни светлинни бариери – в РМЦ цеховете в Лом се използват металообработващи машини - слитери, при които липсва каквато и да била защита от навлизане в опасна зона. Практиката показва, че въпреки инструктажите, при липсата на такава защита съществуват предпоставки за сериозни инциденти. Ето защо, в рамките на дейността се предвижда закупуване на 4 бр. светлинни бариери, с които ще бъдат обезопасени 4 машини. Това са специализирани мобилни устройства, които се използват за предпазване на операторите на слитерите от нежелани травми. Те ще бъдат поставени пред опасните зони на машините. Светлинните бариери са снабдени с контролери, оптични и други сензори, които изключват машината при съприкосновение. По този начин ще се предотврати възможността ръка, крак или други части на тялото на работника да се намират близо до въртящите се и режещи агрегати в момента, в който се извършва съответната операция и така ще ги предпазим от инциденти. 201 796.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: В рамките на дейността, работодателят ще осигури оборудвани мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, с каквито не разполага към момента. В изпълнението на своите основни задължения служителите на ХЪС ООД са подложени на множество натоварвания. Ето защо компанията трябва да осигури на персонала си адекватни места за почивка, хранене и преобличане. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействието на факторите на работната среда и трудовия процес. За съжаление, служителите не могат да използват пълноценно времето за почивка, защото съществуващите условия на го позволяват. Те нямат почти никаква възможност за удобна почивка и икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятието. Персоналът редовно обядва на работните си места. Част от работниците се хранят и почиват на открито (при високи/ниски температури). Всичко това рефлектира негативно върху здравето, мотивацията и произовдителността на служителите. В тази връзка, от съществено значение за осигуряване на високо и трайно качество на извършваната дейност е създаването на условия за качествено хранене и ефективна почивка на служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, ХЪС ООД планира да закупи 12 бр. мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане на своите служители, което ще допринесе за опазване здравето и работоспособността им. Два от тях ще бъдат за базата в гр. Пловдив, а останалите десет за отделните производствени линии и външната кранова площадка в базата в гр. Лом. Броят на контейнерите е съобразен с характера на работа, продължителността на почивките, броя на служителите, които ще ги използват, големите размери на двете бази и броя на производствените линии, които ще обслужват. Така например, при хипотеза на по-малко контейнери за хранене и почивка, част от работниците трябва да ходят пеша по 7-8 мин. в една посока за базата в Лом и съответно около 5 мин. в една посока за базата в Пловдив, за да достигнат до тях. По този начин, ефективността на почивката им би била ограничена и противопоказна, тъй като предполага загуба на почивно време в достигане до мястото за хранене и отдих. Контейнерите в Лом ще се използват от общо 168 служители, а тези в Пловдив от 22 служители. Закупуването на 12 контейнера ще осигури необходимото пространство за едновременното им използване от различни представители целевата група, така че всеки служител да може да се наслади на качествено хранене, удобна почивка и възможност за безпроблемно преобличане. Всеки от контейнерите ще бъде оборудван с: хладилник, микровълнова, мивка с кухненски плот и батерия с бойлер, 8 шкафа, сет за хранене (маса със столове) и камера за видеонаблюдение. Закупуването на оборудвани мобилни единични контейнери за отдих, хранене и преобличане е необходимо за възстановяване и поддържане на работоспособността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в ХЪС ООД и ще осигури оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на това решение е състоянието на работоспособността на лицата заети във фирмата. Като съществен елемент на работоспособността на служителите следва да се отбележи връзката с личния и семейният им живот. Чрез закупуването на мобилните контейнери ще се създаде възможност за тяхното съвместяване с работния процес. Новите социални придобивки ще намалят и нивото на професионалния стрес, който е дисбаланс между комплексните условия на труд и трудовото натоварване от една страна и от друга, индивидуалните възможности на лицето да изпълнява задълженията си. 201 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).