Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Чрез изпълнението на тази дейност се очаква да се подпомогне предприятието в прехода му към климатично неутрална икономика и адаптирането му към съвременните икономически реалности.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител и ще включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Избраният изпълнител трябва да извърши преглед на дейността на кандидата и предлаганите от него услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на бенефициента, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изготвените анализи и разработените зелени карти се въвеждат в предприятието и се обучава персонала за новата организация на работния процес. В дейността ще бъдат включени всички служители на дружеството, като обученията за новия работен процес ще бъдат организирани и проведени в групи от 5 до 10 души.
|
2 880.00
|
0.00
|
Грижа за психологичното здраве на служителите в компанията и превенция от бърнаут: Бърнаут е състояние на емоционално, физическо и психическо изтощение, причинено от продължителен стрес или чувство на неудовлетвореност. Това е вид психологически дистрес, който възниква, когато човек се чувства претоварен, емоционално изтощен и неспособен да отговори на изискванията на своята работа или живот. Често е резултат от дългосрочно излагане на натиск за изпълнение, липса на контрол или променящи се изисквания на работното място.
Прегарянето е много реално и сериозно състояние, което може да има отрицателно въздействие върху благосъстоянието, производителността и цялостното психично здраве на индивида. Може да се прояви по различни начини, включително умора, раздразнителност, чувство на безпомощност, депресия и тревожност. Може да се прояви и физически, като главоболие, храносмилателни проблеми и мускулно напрежение. Стресът на работното място е толкова често срещан, че над 75% от работната сила изпитва прегаряне.
За да предотвратят тези последствия, служителите трябва да знаят как да управляват и предотвратяват прегарянето, поради което се предвижда да бъдат организирани и проведени следните дейности:
1. Осигуряване на обучение на мениджърския екип за начините да се разпознаят симптомите на стрес в служителите и възможностите за намиране на решения в подобни ситуации - Планира се тази дейност да бъде провеждана като се разработи програма за обучение в рамките на 20 учебни часа, които ще се разделят в различни дни/седмици/месеци съобразно натовареността на обучаемите и обучаващите. Обучението ще се проведе в група от ръководните кадри /Технически организатор, Строителен техник проектно-технически отдел/ на организацията. Към настоящия момент те са 2ма души.
2. Провеждане на интервюта и анонимни анкети сред служителите, за установяване на тревожните за тях ситуации - Тази дейност ще се извършва индивидуално с всички служители на организацията. Същата ще бъде разработена, организирана и проведена през първите 6 месеца от изпълнението на дейността.
3. Семинар/и на тема какво е това бърнаут и какви мерки е добре да се вземат, за да не се стига до това състояние. Справяне със стреса на работното място. Дискусии по различни теми, касаещи работния процес, спокойствието на служителите и доброто изпълнение на целите.
Семинарът/ите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провежда в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички по-ниско квалифицирани длъжности /Кофражист, Шофьор лекотоварен автомобил и Общ работник строителство на сгради/ на организацията, които към настоящия момент са 13 души.
4. Безплатни индивидуални консултации по различните въпроси относно личния и професионалния живот на всички служители, които считат че имат необходимост от оказване на допълнителна психологична подкрепа.
Планира се да бъдат организирани мин. 20 часа индивидуални консултации на поне 3ма души в предприятието. Същите ще се предоставят в рамките на работния ден и ще се организират и провеждат в случай на заявена необходимост от страна на лица от целевата група.
5. Групови дискусии за преодоляване на ефектите от COVID пандемията и справяне със здравни кризи. - Дискусиите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провеждат в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички заети лица в предприятието, които към настоящия момент са 15 души. В обхвата на дейността може да бъдат засегнати теми като:
1. Какво представляват симптомите „след Covid“ и „продължителен Covid“?
2. Промени на работните задължения след продължителен Covid. Примери.
3. Биологичните агенти и предотвратяване на свързани с работата заболявания. Епидемии и работно място.
4. Повишаване на подготвеността за реагиране на текущи и бъдещи здравни кризи. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства: При изпълнението на трудовите си задължения, често работниците на открито са изложени на определени рискове /топлинни, механични, удари от падащи и летящи предмети, химични рискове и други/. Независимо, че нашата организация ежегодно инвестира в специално работно облекло, лични предпазни средства и колективни предпазни средства, при извършване анализа на потребностите на целевата група бе установено, че има редица дейности, които могат да бъдат допълнително защитени и да се осигури превенция от възникване на трудови злополуки и/или заболеваемост на работниците.
Кандидатът планира да закупи лични предпазни средства, които са съвременни, комбинират се и/или надграждат съществуващите такива или ще подменят вече износени и остарели такива. Целева група са всички лица, пряко заети в строителните дейности - 16 лица. По проекта се предвижда закупуването на следните видове специално работно облекло и лични предпазни средства:
1.1 За осигуряване на по-висока степен на защита на цяло тяло/кожа от механични и термични рискове предвиждаме да бъдат закупени:
Яке и полугащеризон / зимен/ 16 бр.
Яке лятно - 16 бр.
Зимни блузи - 16 бр.
Якетата, гащеризоните и блузите са специално работно облекло, което осигурява защита на тялото и кожата от топлинни и механични рискове. Светлоотразяването е необходимо, за да е видим човекът от по-голямо разстояние. Прибраните маншети предпазват от захващане от машина.
Осигуряването на допълнително подгряване на тялото посредством акуумлаторните батерии ще осигури топлина и комфорт на тялото дори в по-студени зимни дни и ще се намали риска от измръзване и/или възникване на остри простудни заболявания. Предвидените за закупуване СРО и ЛПС са от най-висок клас с най-висока степен на защита изцяло пригодени за целодневна работа на открито и са със значително по-високи характеристики от досега закупуваните в дружеството.
1.2 За осигуряване на по-висока степен на защита на долни крайници/ходила -
Обувки половинки 16 бр.
Обувки високи 16 бр.
Предоставянето на обувки специално предназначени за работа на строителни обекти е от ключово значение за осигуряване на превенция от сериозни наранявания на долните крайници и ходилата. На строителните обекти има редица опасности, както от пробождане, така и от падане на тежки предмети върху краката на работниците. Осигуряването на обувки с максимална устойчивост и защита, както на ходилото, така и на бомбето биха осигурили допълнителна защита на целевата група. Композитното бомбе осигурява по-добра защита на пръстите, без да ги травмира. Предвижда се закупените по проекта обувки да бъдат маслоустойчиви и киселинно устойчиви за осигуряване на допълнителна защита на ходилото.
1.3 За осигуряване на по-висока защита на други части от тялото /глава, очи, слух и ръце/ от механични и термични рискове, нейонизиращи лъчения и други
Многофункционална маска 16 бр.
Предпазна каска 16 бр.
Антифони 16 бр.
Предпазни очила 16 бр.
Работни ръкавици 16 бр.
3) Специално работно облекло и ЛПС, които се използват в случай на нужда
* Сбруя - 3 бр.
Един от основните рискови фактори при строителните работници е падане от височина, което е и причина за смърт и злополуки при тях. Рискът за падане трябва да е предотвратяем. Когато рискът не може да бъде отстранен или намален или колективните средства за защита не са достатъчни да предпазят работниците от този риск е необходимо да се използват лични предпазни средства. С изпълнението на настоящата дейност предвиждаме да бъдат закупени лични предпазни средства за защита от падане от височина - сбруи за височинна защита, които отговарят на стандартите и гарантират комфорт и увереност на работниците.
Към настоящия момент дружеството разполага с бройки от тези артикули, но те са крайно недостатъчни, за да покрият ежедневната необходимост. Целевата група, която ще има възможност да използва тези ЛПС е 13 бр., но поради факта, че се използват при необходимост сме заложили да бъдат закупени по-малък брой артикули от вид. |
20 602.36
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за превенция на риска: Един от основните рискови фактори при строителните работници е падане от височина, което е и причина за смърт и злополуки при тях. Рискът за падане трябва да е предотвратяем. Ако има разлика в нивата по-голяма от два метра по правило е необходима някаква форма за обезопасяване. При планиране на мерките за защита от падане, е необходимо приоритетно да се залагат мерки, елиминиращи риска при източника на възникването му. Ако това не е възможно следва да се предвидят колективни средства за защита и едва накрая да се прибягва до използване на лични предпазни средства. Понякога се налага едновременното използване на колективни и на лични предпазни средства. Именно поради тази причина в настоящото проектно предложение сме планирани да бъдат направени инвестиции, за превенция на риска от падане от височина именно като комбинация от колективни и лични предпазни средства. На местата където е невъзможно да се приложат колективни методи за защита срещу падане, би могло да се използват подходящо разположени точки за закрепване (закачане) на лични предпазни средства /като сбруи, които са предвидени за закупуване в Дейност 3/.
В обхвата на тази дейност предвиждаме да бъдат закупени следните колективни предпазни средства:
1. Мрежа за фасадно скеле - 20бр.
Благодарение на своята въздухопропускливост покривните мрежи са чудесни за обезопасяване на скелета и фасади. Служи идеално за защита от падащи предмети като инструменти или различни фасадни компоненти. Предпазва както работниците на по-ниските етажи на конструкцията, така и тези, които извършват дейности в близост до сградата.
2. Предпазни парапети - 32 бр.
Предвиждаме да бъдат закупени предпазни парапети, които да се прикрепят към строителното скеле. Същите биха осигурили устойчивост само на статични натоварвания и слаби динамични въздействия:
• Осигурява опора на човек, който се обляга на или ходи до парапета;
• Спиране на човек, който върви или пада към парапета
• Спиране на човек, който се търкаля надолу или пада по наклонена повърхност
Системата за защита от падане от височина /предпазните парапети/ ще са произведена с високо качество съгласно стандарт EN 13374. Съставени са от общо три компонента - предпазен парапет, носеща колона и закрепващ винт.
3. Мобилна мрежеста ограда - 30 бр.
Предимството на мобилните огради е, че могат да се монтират бързо, пренареждат, променят границите на обекта, както и да се демонтират, съответно съхраняват и използват отново, когато са необходими. Те са идеални за строителни обекти, където трябва да се гарантира безопасността и сигурността на работниците и оборудването.
Системите за обезопасителни парапети представляват мрежеста преграда, която позволява сигурно и безпроблемно придвижване по етажите на строителни обекти. Осигуряват спокойствие и сигурност на работния процес на служители като предпазват от нежелани инциденти .Системата за обезопасяване на открити етажни плочи (известна още като система за предотвратяване на падания) се използва за обезопасяване на „ръбове“ на сгради и конструкции, технологични отвори (напр. асансьори) краища на покриви, проходи и други зони, където има риск от падане от височина.
4. Ергономични столове за служителите в офиса - 2 бр.
В съвременният свят все повече професии изискват прекарване на повече от 4 часа в седнало положение. По този начин сме неестествено дълго време в статична позиция, а когато тя не е правилна, това оказва негативно влияние върху опорно-двигателната система. Повечето хора пренебрегват факта, че нездравословната седяща поза може да доведе до много нежелани хронични заболявания и изкривявания, които водят до постоянна болка и дискомфорт. Ергономичният стол е специално създаден да отговаря на нуждите на лицето, което ще го ползва. Целта на ергономичните столове е да подкрепят правилната стойка на човека, като се адаптират към тялото му и го придържат в изправена позиция чрез лумбална опора. |
8 410.68
|
0.00
|
Осигуряване на помещения за почивка, отдих и хранене на заетите лица: Поради спецификите на работния процес, нашите служители извършват служебните си задължения почти изцяло на открито и са ежедневно подложени на неблагоприятни климатични особености - студ, вятър, дъжд, жарко слънце и други. Към настоящия момент нашето дружество не разполага със собствени фургони за отдих, хранене и преобличане. При възможност наемаме такива от други строителни фирми, съвместно с които се изпълнява обекта, но в немалко случаи липсват и/или не достигат помещенията за отдих, почивка и хранене. В редица случаи фургоните, които се наемат не са оборудвани да осигурят нормални условия за пълноценен отдих и почивка в т.ч. не са климатизирани и работниците не могат да се стоплят през зимния сезон или охладят през летния сезон и не разполагат с кухненско оборудване и обзавеждане.
При идентифициране нуждите на целевата група бе установено, че е необходимо да бъдат осигурени условия за почивка, отдих и хранене, които да бъдат климатизирани и да разполагат с основни електроуреди, за да може заетите лица в нашата организация да имат възможност да си съхраняват и охладят храната и/или претоплят преди консумация. Осигуряването на тези социални придобивки биха спомогнали, както за повишаване на удовлетвореността от работата и ще повиши мотивацията и качеството на работа на служителите, така и за намаляване на стреса и напрежението породени от невъзможността да бъдат удовлетворени основните човешки нужди /често премръзването и/или прегряването на организма, глад, умора водят до нервност и повишено ниво на стрес, а от там до повишено ниво на междуличностни конфликти, възникване на бърнаут и влошаване качеството на работа./
В обхвата на настоящата дейност е предвидено да бъдат закупени 2 бр. Фургон за отдих, хранене и преобличане, като всеки от тях ще бъде обзаведен и оборудван със следното:
* Кухненски шкаф/бюфет
* Кухненска маса
* Кухненски стол 6 бр.
* Хладилник
* Микровълнова печка
* Климатик
* Гардероб за съхранение на дрехи и лични вещи
* Кресло с табуретка
* Кафе автомат
* Телевизор |
22 886.78
|
0.00
|