Elite AD is a trading company founded in 2008. in the town of Pavlikeni At the moment, 93 people work in the enterprise - 92 employees and 1 manager.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of the work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа.
18 600.00
0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
Целева група за дейността 73 служители -
ергономични столове със стъпки 57 бр. средна единична цена без ДДС 251,13 лв
Специализирани столове за работа при седяща поза за длъжност: машинен оператор шиене 48 лица и обслужващ работник промишлено производство 9 лица
ергономични столове с колелца 14 бр. средна единична цена без ДДС 262,55 лв
Специализирани столове за работа при седяща поза за длъжност: крояч 1 лице; технолог 3 лица; комплектовач 6 лица; опаковач 2 лица; окачествител 2 лица;
ергономични стелки 2 бр. средна единична цена без ДДС 254,10 лв - предвидени за длъжност машинен оператор банциг - 2 лица
Голяма част от времето на служителите преминава на работното място, поради което е важно да се гарантира безопасността и комфорта му. Добре организираното работно място може да помогне да се минимизират рисковете и да се увеличи ефективността на работата. Принудителната работна поза предизвиква ергономично натоварване. За по-голяма част от длъжностите динамичното физическо натоварване е минимално, но се увеличава статичното усилие за поддържане на работната поза (седяща или правостояща) – положението на тялото и крайниците в пространството и натоварването на малките мускулни групи. Обикновено от болезненост, изтръпване, схващане и/или блокаж са засегнати шията, раменете, гърба, тилната и теменната област на главата, предмишниците и ръцете. Съществени фактори, които усложняват патологичните изменения са: непрекъснато повтарящи се работни движения; ергономично неиздържана работна мебел; статично претоварване при недостатъчно динамично натоварване. На служителя са необходими повишени грижи и внимание за осигуряване на удобство и комфорт на работното място. За целта са предвидени ергономични столове и стелки за целевата група, като така ще се постигне максимален комфорт и повишаване на капацитета.
климатици колонни 2 бр. средна единична цена без ДДС 4978,25 лв
Климатиците са предвидени са отопление и охлаждане на производствения цех, който е голямо помещение. Със закупуването на нови климатици ще се подобри цялостно микроклимата в предприятието, служителите; ще се повиши качеството на въздуха. Необходими за предприятието са 2 броя колонни климатици, с подходяща мощност за целевото помещение.
РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА:
система за пожароизвестяване 1 бр. средна цена 5684,22 лв без ДДС
Целева група са всички служители 93 ; постоянно пребиваващи в цеха 48 и всички останали, които влизат и/или прекарват време в този цех за изпълнение на трудовите си задължения.
Пожароизвестителната система (ПИС) е необходима за цеха. Към текущия момент липсва такава в помещението. С поставянето й ще се обезопасят работещите, като се минимизира риска от "опасност от пожар". В производственото помещение е налице такава опасност, тъй като се работи със синтетични материали. ПИС е ефективен и сигурен начин за автоматична детекция, чрез която се намалява времето за откриване и гасене на пожара. Крайният резултат е значително снижаване на материални загуби и възможността да пострадат хора.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството.
34 139.03
0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудване за съблекалня. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаното помещение:
шкафчета за съблекалня 5 бр средна единична цена 401,54 лв/брой
пейка за съблекалня 2 бр. средна единична цена 346,00 лв/брой
Целева група за дейността са 15 лица на длъжност машинен оператор шиене;
Към момента в предприятието има помещение съблекалня, като нуждата от закупуване на допълните шкафчета, е че не достигат за всички служители. За да може да се осигури максимален комфорт и удобство, както и персонално шкафче на за всички, управителя взе решение да се възползва от възможността и да осигури допълнително придобивки за нуждаещите се. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях.
2 699.70
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN