Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project proposal aims to finance measures to increase the safety and security of workplaces at DEXA GROUP OOD, as well as to improve working conditions.

This will be achieved by carrying out the following activities:
1) Development and implementation of "green" models of work organization in DEXA GROUP OOD and training of employees aimed at implementing "green" models of work organization;
2) Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support;
3) Provision of collective protective equipment, incl. securing existing facilities, technological processes, machines and equipment related to improving working conditions;
4) Provision of social benefits for workers, incl. equipment of places for recreation, dining and rest in DEXA GROUP OOD.

With its implementation, the present project will contribute to the fulfillment of the objectives of the procedure, namely the improvement of the working environment in DEXA GROUP OOD and the creation of sustainable working conditions for all workers.

The financing of the project will support a new activity for the enterprise - a "green" activity in the field of resource efficiency, through which an overall ecological ("green") company culture will be achieved and the motivation of employees' ecological thinking will be achieved. In addition to better working conditions, as a result of the project, labor productivity will increase, which will increase the competitiveness of the enterprise.

The company will continue to finance with its own funds the provision of PPE, special work clothing, collective protective equipment, as well as various social measures for employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ДЕКСА ГРУП ООД, които ще доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение. 10 800.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Дейността е насочена към осигуряване за заетите лица на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целта на тази дейност е да се запознаят заетите лица, включени в дейността с наличието на явлението "бърнаут", да се подпомогне откриването на проявите му и да се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. С тази дейност се цели да бъдат преодолени нагласите, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които ще послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще бъде извършена от лица със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. По време на семинарите/тренингите, участниците ще се запознаят както с реални примери за здравословни и нездравословни емоционални състояния, така и ще открият взаимовръзката между емоциите и поведението в личен план или на работното място. Максималният брой участници при груповите занимания ще е до 10 лица в група. Дейността ще обхване следната целева група по проекта: 54 лица работещи в производството и администрацията на предприятието, което включва следните длъжности: Зареждач материали и полуфабрикати 1 бр. Шивач, мъжко дамско облекло 5 бр. Шофьор лек автомобил до Девет места 1 бр. Шофьор товарен автомобил 1 бр. Крояч, текстил 2 бр. Общ работник промишлеността 3 бр. Чистач хигиенист 1 бр. Опаковач 1 бр. Склададжия 2 бр. Механик старши промишлено оборудване шевни машини 1 бр. Оператор, въвеждане на данни 3 бр. Изпълнител модели 5 бр. Специалист, доставки 1 бр. Началник цех моделиерна 1 бр. Окачествител 4 бр. Моделиер-конструктор облекла 4 бр. Организатор производство 3 бр. Търговски директор 1 бр. Технолог облекло 5 бр. Стоковед 1 бр. Главен технолог 1 бр. Домакин, сграда 1 бр. Координатор 4 бр. Началник отдел технически и качествен контрол 1 бр. Ръководител, счетоводен отдел 1 бр. 10 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да подобри условията на труд в ДЕКСА ГРУП ООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1. Колонен климатик за работни помещения - 8 бр. и Стенен климатик - сплит система за работни помещения - 2 бр. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо поставяне на системи подобряващи микроклимата - температура, влажност, скорост на въздушното течение. Предвидените климатици са за работните помещения в предприятието, където в момента няма осигурено отопление и охлаждане. 2. Професионални работни столове, ергономични - 21 бр. и Професионални офис стол, ергономични - 28 бр. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Ще дадат възможност на работещите с видеодисплей, да имат свобода на движенията и удобна работна поза. Ще се ползват от всички служители в дружеството. 3. Ергономични бюра - 28 бр. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходимо бюро с променящи се настройки. По-добрите възможности на бюрата ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. 4. Система за почистване - 1 бр. Високопроизводителна прахосмукачка за сухо и мокро почистване, подходяща за употреба при тежки условия, като производството. За почистване на фин прах в работните помещения за ограничаване вредното въздействие на прах и власинки от текстилните материали върху здравето на работещите, генерирани от вторични източници на замърсяване. При производствените процеси се формират вторични източници на замърсяване, като в работната среда се генерира прах и власинки, които се вдишват и така достига до различните дихателни органи. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на всички работещи лица в ДЕКСА ГРУП ООД - 54 лица. 84 267.49 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в ДЕКСА ГРУП ООД. Към момента в Производствената база има обособено помещение за преобличане което е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението, а именно: - Гардероб/шкаф за дрехи 54 бр. - в помещението няма възможност за съхранение на специално работно облекло. Има обособена Стая за жената, която не отговаря на потребностите на работещите, защото в нея не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението, а именно: - Кушетка 1 бр. - в помещението няма възможност за почивка на бременни жени. - Шкаф/витрина за медицински принадлежности 1 бр. - в помещението няма възможност за съхранение на медицински принадлежности за лична хигиена на жените. Има обособено Помещение за почивка, което е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението за краткотрайна почивка, а именно: - Масажен стол 1 бр. - в помещението към момента не е осигурена възможност за подобряването на ежедневната телесна кондиция, раздвижване на статично натоварените части от тялото като се акцентира към масаж на конкретната част от тялото, която участва в извършването на монотонни операции при работа или част от тялото, която се натоварва в най-висока степен при принудителната работна поза /седяща или правостояща/. - Комплект маса и столове за 6 души 8 бр. - в помещението към момента не е осигурена възможност за хранене на служителите. - Комплект маса и столове за 4 души 2 бр. - в помещението към момента не е осигурена възможност за хранене на служителите. - Хладилник 1 бр. - в помещението няма възможност за съхранение на хранителни продукти. - Микровълнова фурна 2 бр. - в помещението няма възможност за затопляне на храна за служителите. - Кафе-машина 2 бр. - в помещението няма възможност за приготвяне на кафе за служителите. - Диспенсър за вода 2 бр. - в помещението към момента не е осигурена възможност за осигуряване на питейна вода. Ще се ползва от всички 54 служители на дружеството. 33 959.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).