Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно,а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места, не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на заетите лица в дружеството, в това число заетите лица на следните длъжности:
- Заварчик - 1ч;
- Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона - 3ч;
- Машинист еднокофов багер - 2ч;
- Резач метал - 2ч;
- Кантарджия - 2ч;
- Счетоводител - 1ч;
- Управител - 1ч;
- Ръководител транспорт - 1ч.
Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: 13 заети в дружеството лица, заемащи посочените по-горе длъжности.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързано с:
1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на раб. процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на ЧР, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието,както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
2 600.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които до сега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на нуждата на целевата група от подобряване на безопасността на работната среда, е извършена оценка на риска на база на която е изготвена програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците.
Предвижда се закупуването на следното:
- Работно яке лятно - 12бр.
- Работен панталон летен - 12бр.
- Работно яке зимно - 12бр.
- Работен панталон зимен - 12бр.
- Обувки боти - 12бр.
- Обувки половинки/ниски - 13бр.
- Шуба - 12бр.
- Термобельо - блуза с дълъг ръкав - 12бр.
- Термобельо - дълъг панталон/клин - 12бр.
- Каска-шлем за заваряване/рязане - 3бр.
- Ръкавици за заварчици - 3бр.
- Ръкавици за механична защита - 12бр.
- Антифони SNR 25-28 dB. - 12бр.
- Гамаши от естествена кожа - 3бр.
- Защитна каска, 4 точково закрепяне - 12бр.
- Заваръчна престилка, телешка кожа - 3бр.
- Очила за работа с компютър/монитор, антирефлексни - 2бр.
Обща цена: 7283,85 лева.
Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат минималните нормативните изисквания и текущо използваните ЛПС са описани в Приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства.
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани в Утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г.
ИМА ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
7 283.85
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд.
Към момента на кандидатстване Дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобразно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа, и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак условията са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства с по-нови, по-модерни и по-ефективни. От направения анализ на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция на колективни защити, съобразно Наредба № 2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при работа и Наредба № 7 на МТСП и МЗ от 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване (ДВ, бр. 88 от 1999 г.).
Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта.
СЪПОСТАВКА между текущото състояние и КПС предвидени по проекта.
Към момента работното оборудване, инсталации, работни места, пътни маршрути или други места на открито, където работят работещи или които се използват във връзка с работата на открито, се устройват по начин, осигуряващ безопасността и опазване здравето на работещите и се организират така, че пешеходците и превозните средства да оперират безопасно.
В резултат от последия извършен анализ/оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следните средства за колективна защита съобразно спазването на изискванията на Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014г и Приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.
1. Закупуване на ИНВЕРТОРЕН СТЕНЕН КЛИМАТИК - 1бр. - за офис към Площадка 1, ул. Теофан Райнов 2, за длъжности:Счетоводител, Ръководител транспорт, Управител - ЗАЩИТА ОТ НЕБЛАГОПРИЯТЕН МИКРОКЛИМАТ
2. Закупуване на ЕРГОНОМИЧЕН ОФИС СТОЛ - 2бр. - за офис към Площадка 1, ул. Теофан Райнов 2, за длъжности:Счетоводител, Ръководител транспорт - ЕРГОНОМИЯ ПРИ РАБОТА
Предвидените по проекта Колективни защити ще подобрят работната среда и по-точно здравословните и безопасните условия, при които се трудят работниците. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще намали заболеваемостта и ще повиши производителността на заетите лица в дружеството.
Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум 2 съпоставими оферти/разпечатки от екран.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА Д4: 3 бр.служители на сл. длъж.: Счетоводител - 1чов.; Ръководител транспорт - 1чов.; Управител - 1 чов.
ОБЩО РАЗХОДИ ЗА Д4: 2230,27лв
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (1 мес) вкл.
1.1. Разработване на задание и публична покана
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка.
1.3. Събиране на оферти
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
ИМА ПРОДЪЛЖЕНИЕ В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ |
2 230.27
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: ЦЕЛ на дейността е осигуряване на соц. придобивки за работещите - обзавеждане на помещение за краткотраен отдих,хранене и почивка на раб. място.
От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила, освен раб. среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на соц. придобивки, могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в мн. по-гол. степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С подобряване на бизнес средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на соц. придобивки.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА:
-Закупуване на 2 броя контейнери за хранене и почивка за двете площадки на друж.
-Закупуване на сл. оборудване и обзавеждане за контейнерите: климатик 2бр, пречиствател за въздух 2бр, кухненски бокс с мивка и смесител 1бр., кош за отпадъци 2бр. готварска печка с котлони 1бр, кафемашина с капсули 2бр, маса 2бр,трапезен стол 2 компл. по 6бр,диспенсър за вода 2бр,микровълнова фурна 2бр. хладилник с долен фризер 1бр, хладилник с вътр.камера 1бр.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1.Избор на изпълнител(1-4 мес)вкл.
1.1.Разработване на задание
1.2.Разработване на досие, вкл. методология на оценка
1.3.Събиране на оферти
1.4.Провеждане на оценителна сесия, отваряне и оценка на оферти
1.5.Избор
1.6.Уведомяване на одобрения и на не спечелилите кандидати.
2.Сключване на дог. за доставка(6 мес)
3.Доставка( 6 -17 мес)
4.Подписване на Финален приемно-предават. протокол.(17 мес)
5.Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците, инструктаж за безоп. използване и опазване(17-18м)
Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици,свързани с начина на живот, засягащи например храненето,консумацията на напитки,физическата активност,почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот, важно значение за постигането надобро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това.
Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължава на трудовия им живот и личната мотивация. Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на осн. цел на проекта - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците.Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяване наслужителите както от физическа така и от умствена умора и води до намал. на стреса.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 1самоосиг.лице (Управител) и 12бр. служители на следните длъжности:Заварчик 1ч; Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и пов. тона-3ч; Машинист еднокофов багер 2ч; Резач метал 2ч; Кантарджия 2ч; Счетоводител 1ч; Ръководител транспорт 1ч.Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. |
34 271.11
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ПРОДЪЛЖЕНИЕ
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА:
Дейността ще обхване 13 лица - 12бр. служители на трудов договор и 1 самоосигуряващо се лица, на следните длъжности: Заварчик - 1ч; Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона - 3ч; Машинист еднокофов багер - 2ч; Резач метал - 2ч; Кантарджия - 2ч; Счетоводител - 1ч; Управител - 1ч; Ръководител транспорт - 1ч.
Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на задание, методология на оценка.
1.3. Събиране на оферти
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (3 месец).
3. Доставка ( 4 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец).
5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец)
|
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ
2. Сключване на договор за доставка (3-4 м.).
Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
3. Доставка, монтаж, подписване на приемо-предавателен протокол ( 4-6 мес.)
4. Тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (7 мес.).
Заключителен етап:
5. Приемане на оборудването от изпълнителя и включване на оборудването в работния процес. Запознаване на работниците с новите мерки за колективна защита и тяхното използване, опазване и поддръжка, както и изискванията за здравословен и безопасен труд. (7-18 месец)
При придобиването на КПС ще се изготви програма за използване със отговорници, срокове на изпълнение с цел предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска. Ръководството на дружеството ще изпълнява контрол по изпълнението.
|
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
0.00
|
0.00
|