Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Energia Targovishte AD is a trading company with a history of more than 10 years. At the moment, 13 people work in the enterprise.
The management of the company is aware of the importance of the human factor in the work process and therefore strives to continuously improve the working conditions of its employees. It is aware that this will increase their work ability and motivation for work, which in turn will have a direct impact on both the company's financial results and employee remuneration.
According to the current project, the applicant plans to carry out activities that will improve the work process and employee satisfaction by improving working conditions, health care and ensuring a favorable working environment in the company. By carrying out the activities, the aim is to ensure a normal work process for its employees, good physical parameters, a well-adjusted working environment to the needs of the workers and their adaptation to changes in the working environment.
Social benefits are extremely important for the persons employed in the enterprise, the provision of such by the employer brings additional added value for the workers, which in turn leads to the improvement of the quality of the work processes, as well as maintaining their good health in the performance of their work obligations. Additionally, through the implementation of the activities set out in the current project proposal, the company and its employees will be able to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models.
All this, in turn, will increase the motivation of employees, increase their productivity and solve some of their problems related to the workplace. The management of the company is convinced that the staff is the most important resource for the development of any company and strives to ensure maximum satisfaction among its employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда. Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък. Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. 2 400.00 0.00
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специализирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи: лятно яке 6 бр. оф. 1 30,52 оф. 2 65,1 средна цена 47,81 летен полугащеризон 6 оф.1 28,58 оф.2 32,2 средна цена 30,39 летен панталон 6 бр. оф.1 32,56 оф.2 35,2 средна цена 33,88 зимно яке 6 бр. оф. 1 72,31 оф. 2 75 средна цена 73,655 зимен полугащеризон 6 бр. оф.1 57,73 оф. 2 60 средна цена 58,865 летни обувки 6бр. оф.1 88,45 оф.2 90 средна цена 89,225 зимни обувки 6бр. оф. 1 125,32 оф.2 131,14 средна цена 128,23 Шест комплекта от гореизброенето работно облекло е предназначено за следните служители - Пясъкоструйчик 1; Шлосер 2; общ работник 1; Машинен оператор обработка на метал/метални изделия 1; Работник покриване метални повърхности 1; В дружеството има две лица на длъжност заварчик. За тях е предвидено да се закупи следното работно облекло: работни обувки заварчик 2 бр. оф.1 139,37 оф. 2 147 средна цена 143,185 яке заварчик 2 бр. оф. 1 67 оф. 2 71 средна цена 69 панталон заварчик 2бр. оф. 1 62,45 оф.2 69,8 средна цена 66,125 полугащеризон заварчик 2 бр. оф. 1 80,1 оф. 2 81 средна цена 80,55 кожена престилка заварчик 2 бр. оф. 1 77,37 оф.2 81,25 средна цена 79,31 заваръчни ръкавици 2 бр. оф. 1 18,35 оф.2 19 средна цена 18,675 противосрезни ръкавици 2 бр. оф. 1 6,78 оф. 1 7,2 средна цена 6,99 Към настоящия момент наличните лични предпазни средства и специално работно облекло са с твърде понижени експлоатационни качества, отговарят на минималните условията на работното място, но могат в бъдеще да създадат потенциален риск за здравето и безопасната работа на работещите в предприятието. За целта е нужно да се осигури специално работно облекло и лични предпазни средства Съгласно Наредба № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Целева група по настоящата дейност са 8 лица. Всички цени са описани без начислено ДДС. 3 700.00 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: ЦЕЛЕВА ГРУПА 12 лица; За всички служители работещи в производствения цех 8 лица на следните длъжности: Пясъкоструйчик 1; Шлосер 2; общ работник 1; Машинен оператор обработка на метал/метални изделия 1; Работник покриване метални повърхности 1; заварчик 2. Ще бъдат закупени следните колективни предпазни средства, съобразени изцяло с трудовата дейност и рисковете на професията: аспирационна маса 4 бр оф.1 14970 оф. 2 14942 средна цена 14956 мобилна аспирация 4 бр. оф.1 7233 оф.2 7655,4 средна цена 7444,2 заваръчни екрани 16 бр. оф.1 1134 оф.2 1100 средна цена 1117 пожарно одеяло 3 бр. оф.1 75 оф.2 70 средна цена 72,5 По предписание на СТМ е закупуването на преносими заграждения(заваръчни екрани), с които ще бъде оградено работното място на заварчика и шлосера. Целта е при извършване на електрозаваръчни работи в общото производствено помещение, загражденията да защитават останалите работници в помещението от действието на лъчите на електрическата дъга. Към момента подобно КПС не е осигурено в дружеството. При заваряването се отделят вредни вещества, които се вдишват от служителите, затова от СТМ бе препоръчано осигуряването на мобилни аспирации, които да улавят вредните вещества на работните места, на които се извършва съответната операция по заваряване. Това ще доведе до постигане на минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места при използване на работното оборудване. Отделно на това, производствената дейност е свързана с прах и замърсяване, както и стружки, поради това от СТМ бе препоръчано закупуването на индустриална прахосмукачка за почистването на пода на производственото помещение от праха и частиците/стружките, което ще предотврати вторичното прахово замърсяване, разнасянето и вдишването от страна на работниците. Към момента подобни колективни предпазни средства не са осигурени в производството. Пожарното одеяло са предназначени за колективна защита при изникване на внезапни пожари. За всички служители от административния отдел 3 лица са предвидени ергономични столове: оператор въвеждане на данни 1;технически сътрудник 2. ергономичен стол 3 бр. оф.1 3744 оф.2 3630 средна цена 3687 Голяма част от времето на служителите преминава на работното място, поради което е важно да се гарантира безопасността и комфорта му. Добре организираното работно място може да помогне да се минимизират рисковете и да се увеличи ефективността на работата. Принудителната работна поза предизвиква ергономично натоварване. За по-голяма част от длъжностите динамичното физическо натоварване е минимално, но се увеличава статичното усилие за поддържане на работната поза (седяща)–положението на тялото и крайниците в пространството и натоварването на малките мускулни групи. Работният стол трябва да е стабилен и да осигурява на работещия възможност за свободно движение и удобна поза. Седалката да се регулира на височина, облегалката – на височина и наклон и да осигурява опора на работещия. Всички цени са без ДДС. В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. 118 751.30 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).