Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

With this project the intention of Techkeramik-M is to respond to current challenges related to changes in the labor market, improve access to employment in quality jobs and adapt to changes in the working environment. The need to plan and implement measures aimed at improving access to employment, adapting to new work models, providing "green" and resource-efficient workplaces, investments to improve working conditions, require constant and targeted actions on the part of the management of the enterprise. In this direction is the decision of Techkeramik-M to apply with the current project and to support its efforts in the direction of ensuring a healthy and well-adjusted working environment, taking into account health risks, as well as support for adaptation of workers and their activities to the changes.
The successful implementation of the project requires realistic planning, balanced distribution and logical sequence in the preparation and execution of the planned activities. To achieve the goals and results, the applicant has provided for the implementation of measures under Activity 1, Activity 4 and Activity 5 of the Application Guide. The need for the implementation of each of the mentioned activities is substantiated and described in detail, as well as their connection with the goals set in the project, the contribution to their realization, guaranteeing the achievement of the results set in the project. To ensure the high-quality and timely implementation of the project activities, the applicant will provide the necessary expertise for its management, reporting and conduct of procedures for the selection of external contractors. In addition, the applicant will also implement the necessary visualization and publicity measures to inform the public about the financial contribution of the PHRD 2021-2027 and the EU (ESF).
The target group that will be covered by the implementation of the project activities are 145 persons who are employed at Techkeramik-M.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд в "Техкерамик-М" АД: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 11 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител). Цел на дейността: Разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които да подпомогнат процесите по повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. Описание и обосновка на дейността: Дейността е насочена към разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в съответствие със спецификата на конкретните работни места в предприятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, както и провеждане а обучение на лицата от целевата група включени в настоящата дейност, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Изпълнението на дейността включва посочените по-долу четири етапа, които са задължителни за изпълнение от страна на избраният изпълнител и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики; 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места; 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието; 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Изпълнението на настоящата дейност ще допринесе за въвеждане на "зелени" модели в организацията на труд и цялостната дейността на "Техкерамик-М" АД за постигане по-ефективно използване на ресурсите, подкрепа за внедряване на неутрални по отношение на климата процеси и технологии и оказване на подкрепа в прехода към кръгова икономика в предприятието. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител. Дейността ще обхване всички служители на кандидата - 145 лица, които формират и целевата група на настоящият проект. 16 600.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства свързани с подобряване условията на труд в "Техкерамик-М" АД: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 9 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители). Цел на дейността: Подобряване условията на труд в предприятието, чрез осигуряване на колективни предпазни средства свързани с осигуряване на здравословна и безопасна работна среда. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността ще се извърши модернизация свързана с подобряване на работната среда и изразяваща се в закупуване на следното оборудване: климатици (тип сплит система) - 31 броя, работни столове - 26 броя, вентилатори - 6 броя, както и в изпълнение на ремонтни работи по подмяна на дограма. По-долу представяме информация за настоящо състояние, очаквания ефект от планираните мерки и приноса към повишаване здравето и безопасността на служителите, които те ще обхванат: 1. Климатици: ще се поставят в 31 административни и производствени помещения, като в по-голямата част от тях към момента няма монтирани, а в тези където има, те са амортизирани и неспособни да поддържат температура съгласно изискванията на Наредба № РД-07-3 / 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Същевременно, за идентифицираните работни помещения, постигането на контрол на температурата и правилно разпределение на въздушната струя, е от съществено значение за ефективното протичане на технологичния, производствен и административен процес. С монтиране на съвременни климатици, даващи възможност за интелигентно разпределение на въздуха, които да следят движението на хората в помещението и въз основа на него да разпределят въздушните потоци, ще се постигне съответствие с Наредба №РД- 07-3, ще се минимизира риска от мускулни схващания, настинка и поява на здравословни проблеми и ще се осигурят безопасни условия на труд. Мярката ще обхване 99 служители. 2. Работни столове: предвидени са за служители изпълняващи задълженията си в седяща работна позиция: Зареждач керамично производство - 12 броя, Инспектор КПП - 10 броя и Работник КНПК - 4 броя. Към момента се използват работни столове, които не са професионални с оглед на тяхната ергономичност и това води и до честата им амортизация и замяна поради захабяване. Закупуването на професионални ергономични столове подбрани съобразно работните позициите на служителите, е директна инвестиция в тяхното здраве, тъй като работен ден с продължителност между 8-12 часа, изисква осигуряването на комфортно работно място, което да гарантира безопасност при изпълнение на служебните им задължения. Професионалните столове ще осигурят индивидуална настройка спрямо физиката на всеки един служител, което ще допринесе до избягване на неудобна поза, съобразно индивидуалното тегло и ръст. Със закупуването на необходимия брой работни столове ние целим да подобрим или предотвратим значително здравословните проблеми, свързани с неправилната поза по време на работа, както и да отговорим на изискванията на чл. 25 и 26 от Наредба № 7 / 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. 3. Вентилатори: те са предназначени за помещения с голяма площ като служат за охлаждане на въздуха и намаляване на температурата на вече излязлата от режим на изпичане пещ, тъй като на този етап топлоотдаването е изключително голямо. Към момента предприятието използва 3 вентилатора, които вече са морално и технически остарели и покриват по-малък капацитет. Закупените вентилатори ще бъдат по-съвременни, в по-голям капацитет на охлаждане, като те ще бъдат разположени в производствените звена, където са работят 3 високотемпературни газови пещи за изпичане на керамични детайли. По този начин ще се подобри средата за здравословни и безопасни условия на труд на 19 служители, работещи на позиции Зареждач. Шлифоване и ЦПУ в звена Пещ „Ридхамер“, Пещ "Ангелиев", Пещ "Кеос". Описанието на настоящата дейност продължава в поле "Резултат" на настоящата дейност (Дейност 2). 144 089.83 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез оборудване на места за отдих, рехабилитация и почивка в "Техкерамик-М" АД: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 7 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители). Цел на дейността: Подобряване условията на труд в предприятието, чрез осигуряване на социални придобивки за служителите свързани с оборудване на места за отдих, рехабилитация и почивка. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността кандидата предвижда осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието, чрез оборудване на места за отдих, рехабилитация и почивка. За целта е планирано да се закупят контейнери - 2 броя, климатици (тип сплит система) - 2 броя, масажни столове - 2 броя, канапе - 2 броя, фотьойли - 4 броя, маси - 2 броя. По-долу представяме обоснована информация за избора на включените в проекта социални придобивки: 1. Контейнери - 2 броя. Контейнерите са тип преместваеми, с две помещения и санитарен възел. Те ще бъдат оборудвани с кафе машина, хладилник, микровълнова фурна и други удобства от първа необходимост, които служителите ще могат да използват. Към настоящият момент на територията на предприятието няма обособени закрити пространства с подходящи възможности за пълноценен отдих и почивка на служителите. Единствените възможности понастоящем са те да използват отредени външни пространства за почивка, които не разполага с допълнителни възможности за пълноценен отдих и наред с това са зависими от метеорологичните условия. Това прави все по-нарастващата нужда от по-добри условия за почивка, които да бъдат обвързани с грижата за запазване здравето на служителите. Броя и вида на предвидените контейнери са съобразени с факта, че предприятието разполага с две производствени халета, като в близост до всяко едно от тях ще бъдат разположени и самите контейнери. Капацитета им е съобразен с факта, че по време на дневната смяна в двете производствени халета среднодневно са заети около 60 човека, като те могат да ползват три физиологични почивки от по 15 минути за времето на смяната си. Отделно, по време на нощната смяна средно заети са около 10 служители, които ползват две почивки от по 30 минути. Значението на обособени помещения за отдих е от голямо значение, както за служителите, така и за самата компания. Работното място трябва да бъде харесвано, всички трябва да се чувстват комфортно и така служителите бъдат по-продуктивни и по-отдадени към целите на компанията. С осигуряване на зона за почивка и релакс, фургоните ще имат изключително голям ефект – те са лесен и достъпен начин за повишаване на енергията и производителността на служителите. Освен това, такива пространства са чудесен начин за утвърждаване на екипната работа и сближаване между колегите. Осигурявайки качествена почивка в комфортна обстановка, ще се повиши работоспособността, креативността и удовлетвореността на служителите. Чрез модернизирането на мястото на отдих, ще се създаде среда, където служителите ще могат максимално да използват своята креативност, да комуникират и да работят по-успешно. 2. Климатици: предвидени са за да бъдат монтирани на двата контейнера за отдих и почивка на служителите и да осигуряват комфортна среда и необходимата температура през всички сезони; 3. Планираното обзавеждане - Масажни столове - 2 броя, канапе - 2 броя, фотьойл - 4 броя и маса - 2 броя, са предвидени за разполагане в двата контейнера като по този начин ще осигурят допълнителни възможности за почивка и рехабилитация на служителите от производствените звена, които в огромната част от работното си време изкарват в изправено положение или в седнало положение и се нуждаят от активен отдих. 42 640.84 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).