Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The implementation of the project aims to improve the working environment and adapt the employees at ELIAZ LTD in the process of transition to a climate neutral economy. In order to achieve the goals set in the company's development strategy, the project will develop and implement a system of "green" models of work organization, tailored to the specific characteristics of the personnel structure, which will lead to an overall "eco" - company culture and motivating the "green" thinking of employees. The implementation of the project will also improve the professional and health status of part of the target group, by improving the working conditions in the enterprise. To increase motivation and overcome stress, the project envisages the creation of a place for recreation and eating. The creation of social benefits is aimed entirely at satisfying the target group's need to combine personal and professional life. The expected result of the implementation of the activities of the project is to improve the quality of workplaces in the enterprise in parallel with satisfying the need of ELIAZ LTD to increase the labor productivity of the employees in the long term. The main activities of the project are:
1. Development, adaptation and introduction of green models of work process organization.
2. Provision of means for collective protection - improvement of the microclimate.
3. Provision of social benefits for workers - provision, repair and equipment of a room for rest and meals.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В дейността ще бъдат включени общо 6 лица от целевата група, назначени на длъжност "Автомеханик". След пилотното прилагане за тях, амбицията ни е работните места в дружеството с бързи темпове да бъдат съобразени със съвременните изискания и за тях да бъдат внедрени "зелени" модели на организация на труда и работните процеси. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Изпълнението на тази дейност е в изпълнение на изрични мерки, посочени в утвърдената програма за минимизиране на риска в дружеството и предвижда осигуряване на средства за колективна защита, чрез закупуването на климатици, ергономични столове и инсталиране на противопожарна система. Основен проблем във факторите на работата среда в предприятието са свързани с микроклимата и по-специално температурата в помещенията. В резултат на извършените измервания на микроклимата и извършена оценка на риска е установено, че през топъл период температурата на въздуха е близка до максималната гранична стойност и работещите споделят за изпитване на дискомфорт. Причина за това са старите и неефективни налични технически средства за поддържане на микроклимата, като състоянието допълнително се влошава от топлината, излъчвана от машините и работното оборудване. Човешкият организъм е хомеотермичен - поддържа постоянна вътрешна температура. Температурната регулация се осъществява от сложни нервни и хормонални фактори. По-високата температура води до преразпределяне на кръвта от вътрешността на организма към периферията / крайници - кожа / и оттам до охлаждане на организма. При повишаване на температурата над 25 градуса настъпва напрежение на терморегулацията. Температурата на кожата се повишава и тя се охлажда чрез изпарение. При прегряване пулсът се повишава, артериалното налягане спада поради разширяването на съдовете в периферията на организма/крайниците/. Така вътрешните органи се анимизират/обезкръвяват/ кръвта се преразпределя по повърхността, понижава се отделянето на стомашен сок, който и допълнително се разрежда от употребата на много течности. От всичко това страдат сърдечно-съдовата система и храносмилането. Проблемът не може да бъде коригиран и контролиран с настоящата техника и ще бъде решен с поставяне на нови колонни и стенни климатици. Изпълнението на тази дейност ще осигури колективна защита на всичките заети лица от целевата група от рискове, свързани с микроклимата. Наличните към момента работните столове и бюра в администрацията създават предпоставки за различни видове увреждания, които използването на ергономични мебели може да минимизира, тъй като те създават комфорт на гръбначния стълб и цялото тяло, поддържат правилната работна поза и намалят риска от различни видове мускулно-скелетни проблеми и увреждания, особено пряко свързаните с правилното положение на тялото и разпределението на енергията в опорно-двигателния апарат. За осигуряване на колективна защита на всичките 10 заети лица от администрацията от рисковете, свързани с ергономията при работа е необходимо закупуването на ергономични столове за тези 10 заети лица от целевата група. Основните и спомагателните работни помещения са в категория "повишена пожароопасност", поради което за осигуряване на колективна защита от пожар и взрив е необходимо изграждането на пожароизвестителна инсталация. Това ще даде възможност за откриване и посочване на пожар в началния стадий на развитието му, задействане на алармена сигнализация за евакуация на намиращите се в обекта хора и изпращане на сигнал за пожарна тревога и/или предупреждение за техническа неизправност към дистанционен център за реакции. 96 200.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността по осигуряване на социални придобивки за работещите в ЕЛИАЗ ООД включва оборудване на пространство за отдих, хранене и почивка. Тази инициатива има за цел да подобри работната среда и благополучието на служителите чрез създаване на функционално и уютно място, което ще може да се ползва от всички служители. Предвидени за закупуване са следните придобивки: 1.Диспенсър за вода: Способствайки насърчаването на хидратацията, диспенсърът за вода осигурява постоянен достъп до свежа и студена вода за служителите, които могат бързо и лесно да се снабдят с необходимото количество течност. 2.Печка за готвене: Предоставяйки възможност за претопляне и бързо запичане на полуготова храна, организацията стимулира социалните връзки и сътрудничеството между служителите. 3.Микровълнова печка: За тези, които предпочитат топли хранителни обяди, микровълновата печка предоставя лесен начин за загряване на храната. 4.Кафемашина: Създавайки уютна атмосфера и предоставяйки възможност за приготвяне на топли напитки, кафе машината предоставя на служителите моменти на отпускане и социална интеракция. 5.Хладилник: Осигурявайки място за съхранение на храна, хладилникът поддържа наличието на свежи и здравословни опции за хранене. 6.Дозатор за сапун: В областта на личната хигиена, дозаторът за сапун предоставя удобен начин за поддържане на чистота след работните занимания 7.Сешоар за ръце: Отговаряйки на високите стандарти за хигиена, сешоарът за ръце предоставя бърз и ефективен начин за изсушаване след посещение на санитарните помещения. 8.Кош за разделно събиране: Съобразено със задълженията по опазване на околната среда, кошът за разделно събиране на отпадъци предоставя възможност за активно участие в екологично осъзнатата практика. 9. Масажен стол - естествен завършек на комплексна грижа за здравето и физическото състояние на работещите, приложена с придобиването на ергономично работно оборудване. Освен че подобряват физическото състояние и премахват временни дискомфортни усещания в натоварени зони на тялото, релаксиращите масажи помагат на служителите да се освежат и да намалят стреса и напрежението. Предоставянето на условия за извършване на масажи подчертава грижата на фирмата за благосъстоянието на своите служители и подобрява тяхното удовлетворение от работата. 10.Шкаф за багаж и шкаф за дрехи: Създавайки организирано пространство за личните вещи на служителите, шкафовете за багаж и дрехи допринасят за удобството и уютната обстановка в пространството. Работата в предприятието е свързана с използването на различни вещества и спомагателни продукти, които при поглъщане или вдишване могат да са опасни за здравето на служителите. За ограничаване на този риск е необходимо преди ползване на мястото за хранене и почивка заетите лица от целевата група да свалят работните си дрехи и да поставят лични вещи или служебни уреди и инструменти в шкафчетата.. Това цялостно оборудване се предлага като социална придобивка, насочена към подобряване на работната среда и удовлетворението на служителите, като същевременно създава приятна обстановка за почивка и взаимодействие. 75 365.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).